Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Superligaen 2021/2022

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

    Offensivt ser det på papiret fint ud, men en hurtig sammentælling fortæller også at ud af de 38 kasser er blot 13 scoret imod top 6-hold i 12 kampe. Det er for lidt og viser et klart billede af det er i begge ender af banen der skal forbedres ting. En spiller som Kadrii skal væk, når han ikke er tættere på holdet, men skal erstattes af en stærk 9'er der kan konkurrere med Max. På den ene kant er sabbi og Breum en fin duo, der kan supplere hinanden og hvor de hver især kan bidrage med noget andet, hvis den ene ikke fungere i den enkelte kamp.
    på den anden er Svendsen fin, men han har også kamp hvor han er helt væk. Der skal en ny kant ind der, gerne med god fart. Jebali og Frø er god konkurrence på 10'eren.
    så er jeg enig i at vi skal stræbe efter virkelig at gøre os umage omkring erstatningen for jjt. En rigtig klassespiller med lederegenskaber derinde kan rykke et hold som vores mærkbart.
    forsvarsmæssigt er det en ung flok som skal have chancen for at bevise de har hvad der skal til. Ivan og King skal spilles ind, men skal også have en stejl læringskurve, for vi kan ikke leve med de fejl vi har set i denne sæson. Det har været for dårligt, selvom forsvaret med undtagelse af Nico hovedsageligt har bestået af rutinerede kræfter med mange superligakampe og udlandseventyrer under bæltet.
    Jeg synes ikke kanterne bør være en prioritet. Breum kan spille i begge sider, Jebali kan vikariere på begge kanter også, hvis det bliver nødvendigt. Udover evt. en konkurrent til Fenger synes jeg egentlig, vi har spillerne i offensiven både kvantitativt og kvalitativt - problemet er, at de sjældent virker til at være på bølgelængde, og prioriteten bør i mine øjne være at få et fast og tydeligt offensivt koncept implementeret ordentligt. Så kan det godt være, man i den proces finder ud af, at der er spillere, der ikke passer ind - det kunne eksempelvis være Sabbi, der kun sjældent virker særlig godt i sync med resten af offensiven - og så vil det give mening, hvis de bliver erstattet af profiler, der passer bedre end i helheden. Det er imo det helt store problem i OB, at spillerne over de sidste 10 år ikke ser ud til at være scoutet til at passe ind i et system eller en filosofi (primært fordi vi ikke har haft nogen), men på individuelle kvaliteter. Det er først og fremmest det, BW skal ændre.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg

      Helt enig. Intet sker over natten, eller med et quick fix.
      Succes kommer efter en række rigtige og fornuftige beslutninger.
      Og der kunne man starte med at smide tverskov på midten som 6'er og forsøge at forlænge. Smid gerne et anførerbind efter ham, hvis det hjælper på lysten til at forlænge.

      Men omvendt er der selvfølgelig også risiko for han smutter til sommer
      Det skulle aldrig have været pillet af ham....
      Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...

      Comment


        Vi har haft en snak med Hans Christian Bernat. Vi snakker om Viborg-kampen, manglen på et clean sheet og om snakken om nedrykning kan lukkes.

        Ni Superligakampe med scoringer imod: Bernat savner et clean sheet - OBstruktion

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Bossy Se indlæg

          Det skulle aldrig have været pillet af ham....
          Helt enig.

          Comment


            Gode nyheder fra træ i gsbsnen: Ryan og Vestergaard trænere de fuldt med, Hylle var med til en del. :-)
            https://www.facebook.com/groups/2562...8475679251384/
            "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
            - Norbert Elgert -

            Comment


              Øv. VB scorer i sidste sekund. Ved godt vi selv skal klare det. Men det havde været 100 gange bedre med en SDJ sejr

              Comment


                Ja selv uafgjort havde været 50 gange bedre, for så kunne SDR stadigvæk nå det med sejr i Vejle.

                Nu er alt håb for dem i ligaen væk.

                Nu får de to dages ekstra hvile, Emil B tilbage til pokalen.

                Godt at vi er et top 6 hold

                Comment


                  Vi skal benhårdt gå efter en sejr i Aarhus. De er ramt på selvtilliden og vi skal for en gangs skyld være helt klar fra begyndelsen af. Jeg er lidt i tvivl om vi skal spille med Thrandarsson og Okosun, eller med Thomasen i stedet for en af de to. Men med en sejr skulle der være ro med hensigt til nedrykningsfaren. Kom nu OB, der er næsten ingen bedre steder at vinde på udebane.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af wagrier1 Se indlæg
                    Vi skal benhårdt gå efter en sejr i Aarhus. De er ramt på selvtilliden og vi skal for en gangs skyld være helt klar fra begyndelsen af. Jeg er lidt i tvivl om vi skal spille med Thrandarsson og Okosun, eller med Thomasen i stedet for en af de to. Men med en sejr skulle der være ro med hensigt til nedrykningsfaren. Kom nu OB, der er næsten ingen bedre steder at vinde på udebane.
                    GF er for alvor i nedrykningfare hvis de ikke får point mod os. David har en klar spidskompetence-klar tale og spil til I dør. Hvis truppen er med David, så kommer vi til at møde et hold med ild i øjnene. Score de først bliver det svært.
                    Jeg håber Alm og co er med på at vi i går blev trukket ind i nedrykningskampen igen.
                    Hvis jeg var Vejle ville jeg droppe pokalen mod FCM. En kamp som Vejle selv med en fin indsats sandsynligs taber. Omvendt vil jeg ikke opgive pokalen kampen mod Haderslev, selvom vi taber til GF. Holdet må vise moral på 2 fronter, men men men, jeg har længe haft en bekymring om sidste kamp i Nørreskoven kan afgøre nedrykning. OB kan blive part i det drama, så håber drengene ikke undervurdere vigtigheden af kampen i Århus. Personligt sælger jeg den gerne for 0-0.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

                      GF er for alvor i nedrykningfare hvis de ikke får point mod os. David har en klar spidskompetence-klar tale og spil til I dør. Hvis truppen er med David, så kommer vi til at møde et hold med ild i øjnene. Score de først bliver det svært.
                      Jeg håber Alm og co er med på at vi i går blev trukket ind i nedrykningskampen igen.
                      Hvis jeg var Vejle ville jeg droppe pokalen mod FCM. En kamp som Vejle selv med en fin indsats sandsynligs taber. Omvendt vil jeg ikke opgive pokalen kampen mod Haderslev, selvom vi taber til GF. Holdet må vise moral på 2 fronter, men men men, jeg har længe haft en bekymring om sidste kamp i Nørreskoven kan afgøre nedrykning. OB kan blive part i det drama, så håber drengene ikke undervurdere vigtigheden af kampen i Århus. Personligt sælger jeg den gerne for 0-0.
                      Når vi ikke matematisk er ude af nedrykningsfare, så skal ligaen vægtest højest any day. I mine øjne i hvert fald.

                      Comment


                        Iøvrigt dejligt at se Klynge med en god kamp for Silkeborg.
                        817 ⚪️
                        Y.N.W.A ❤️

                        Comment


                          Her er lidt statistik, som giver grund til optimisme.
                          Vi er ubesejrede i kvalifikationsspillet og med et pointsnit på 2.2 point.
                          3 af de resterende 5 kampe er på hjemmebane.
                          Så hvis tendensen holder, bliver det meget tæt med Viborg.

                          Viborg 8 point i 5 kampe snit 1,6

                          OB 11 point i 5 kampe snit 2,2

                          FCN 10 point i 5 kampe snit 2

                          AGF 2 point i 5 kampe snit 0,4

                          Vejle 6 point i 5 kampe snit 1,2

                          SDR 4 point i 5 kampe snit 0,8

                          I forrige sæson endte vi med 18 point i kvalifikationsspillet efter 10 kampe.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af obcph Se indlæg
                            Her er lidt statistik, som giver grund til optimisme.
                            Vi er ubesejrede i kvalifikationsspillet og med et pointsnit på 2.2 point.
                            3 af de resterende 5 kampe er på hjemmebane.
                            Så hvis tendensen holder, bliver det meget tæt med Viborg.

                            Viborg 8 point i 5 kampe snit 1,6

                            OB 11 point i 5 kampe snit 2,2

                            FCN 10 point i 5 kampe snit 2

                            AGF 2 point i 5 kampe snit 0,4

                            Vejle 6 point i 5 kampe snit 1,2

                            SDR 4 point i 5 kampe snit 0,8

                            I forrige sæson endte vi med 18 point i kvalifikationsspillet efter 10 kampe.
                            Det er set før at vi klare os ok i nedrykningsspillet, men det siger meget lidt om vores reelle styrke.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

                              Det er set før at vi klare os ok i nedrykningsspillet, men det siger meget lidt om vores reelle styrke.
                              Helt enig, vi har ikke holdet til at opfylde vores top 6 målsætning. Men i forhold til at vi var nervøse i forhold til at komme i nedrykningsfare, har vi jo præsteret fint. Og så er det ren statistik uden at kigge på, hvordan spillet rent faktisk har været.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af obcph Se indlæg
                                Her er lidt statistik, som giver grund til optimisme.
                                Vi er ubesejrede i kvalifikationsspillet og med et pointsnit på 2.2 point.
                                3 af de resterende 5 kampe er på hjemmebane.
                                Så hvis tendensen holder, bliver det meget tæt med Viborg.

                                Viborg 8 point i 5 kampe snit 1,6

                                OB 11 point i 5 kampe snit 2,2

                                FCN 10 point i 5 kampe snit 2

                                AGF 2 point i 5 kampe snit 0,4

                                Vejle 6 point i 5 kampe snit 1,2

                                SDR 4 point i 5 kampe snit 0,8

                                I forrige sæson endte vi med 18 point i kvalifikationsspillet efter 10 kampe.
                                Hvad er gennemsnittet i de samme kampe i grundspillet? Ikke at det er fuldstændig sammenligneligt men ..
                                "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                                "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                                Venter man for længe, får man ingenting ...

                                Comment

                                Working...
                                X