Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Superligaen 2021/2022

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af OBstruktion Se indlæg
    Vi har haft en rigtig god snak med Jens Jakob Thomasen, der forholder sig til den meget dårlige præstation i Vejle og OB's alvorlige situation i Superligaen forud for de ti kampe i nedrykningsspillet.

    Thomasen: Alle forstår alvoren - OBstruktion
    Meget fint interview og kan lide at JJ ikke taler udenom. Men der bliver spørgsmålet hvorfor vi tabte så mange dueller og var ikke i stand at håndtere Vejles fysisk aggressive spil og fandt ikke den rigtige modstand. Ud over Aron så der ikke meget vilde vilje at slås.
    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
    - Norbert Elgert -

    Comment


      Der er interview med BW i Sportfyn, men jeg betaler ikke længere, så kan ikke læse det. Det handler bla om at Bjørn stadig tror på Alm.
      Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

      OB - engang var vi gode

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg

        Jeg er ikke enig. Jeg synes det er trænerens/trænernes job at kommentere på de enkelte præstationer og resultater på den korte bane. Det synes jeg i øvrigt Søren Krogh har gjort udmærket efter Vejle-kampen.

        Når en sports-/fodbolddirektør kommenterer direkte på kampe medfører det sjældent noget godt. Jeg kan godt lide, at han giver træner og spillere mulighed for at lufte frustration og bevise, at de har mere end hvad de har vist i de seneste kampe.
        Vi taler om at BW leverer et skriftligt svar på en henvendelse, hvor pressen er godt i gang med at koge krisestemning op, det kan aldrig nogensinde være bare i nærheden af at være god pressehåndtering. Jeg er fuldstændig enig med Davidsen her, det er en katastrofe. Man stiller sig selvfølgelig op og er helt cool, svarer nøgternt og roligt på de spørgsmål der kommer. Man går ikke ud i en alibiløsning, der efterlader en masse tvivl og usikkerhed, og som blot giver pressen endnu flere muligheder for at spekulere.

        Det er igen igen en kæmpe ommer. Tilbage står spillere og trænere i forreste linje og skal tage kuglerne, sådan leder man bare ikke i krisetider.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
          Der er interview med BW i Sportfyn, men jeg betaler ikke længere, så kan ikke læse det. Det handler bla om at Bjørn stadig tror på Alm.
          Der er stadig potentiale i Alm....synes det er en utrolig vag udmelding, helt klart et tegn på at trænersædet brænder.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg

            Der er stadig potentiale i Alm....synes det er en utrolig vag udmelding, helt klart et tegn på at trænersædet brænder.
            Håber vi holder Alm lidt endnu, alene af den grund, at jeg ikke har nerver til at se, hvilken fejlcastet løsning OB denne gang hiver op af hatten. Den seneste assistentræner-ansættelse holdte ikke en gang 9 måneder... Man bliver bare mere og mere modløs for hver gang.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

              Håber vi holder Alm lidt endnu, alene af den grund, at jeg ikke har nerver til at se, hvilken fejlcastet løsning OB denne gang hiver op af hatten. Den seneste assistentræner-ansættelse holdte ikke en gang 9 måneder... Man bliver bare mere og mere modløs for hver gang.
              Det er bare et skræmmende billede på OB nu igennem 10 år. Man kan kigge på spilere, trænere og ledere og tænke fuck hvor er der langt til top 6 niveau. Når man så har bandet længe nok over det, så er næste tanke som du skriver, at man ikke engang vil have vedkommende væk, fordi man frygter for at erstatningen bliver endnu en af samme kaliber.
              817 ⚪️
              Y.N.W.A ❤️

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                Håber vi holder Alm lidt endnu, alene af den grund, at jeg ikke har nerver til at se, hvilken fejlcastet løsning OB denne gang hiver op af hatten. Den seneste assistentræner-ansættelse holdte ikke en gang 9 måneder... Man bliver bare mere og mere modløs for hver gang.
                Jeg er næsten der hvor jeg vil mene, at han burde overleve en nedrykning. Vi mangler i den grad kontinuitet og strategisk målrettet udvikling, at jeg simpelthen ikke kan se, hvad man skal kunne opnå ved en fyring. Så skal man hive endnu en JM type ind, som tænker fra kamp til kamp, og hvor man måske godt kan være heldig at det klikker en sæson, men ellers vil middelmådigheden råde. Vores spillere er individuelt lige så gode som Randers, AaB, Silkeborg, Viborg, AGF og lignende klubber, så det er ikke der den ligger. Alm er en dygtig træner, så der ligger den heller ikke. Det handler om at bygge en spillestil og kultur ind i klubben og holdet og det tager altså bare en del år før det lykkedes. Husk hvordan Kent gik fra at være en scoring i Esbjerg fra nedrykning til at blive mester med AaB, tingene kan vende lige pludseligt når man holder fast.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg

                  Jeg er næsten der hvor jeg vil mene, at han burde overleve en nedrykning. Vi mangler i den grad kontinuitet og strategisk målrettet udvikling, at jeg simpelthen ikke kan se, hvad man skal kunne opnå ved en fyring. Så skal man hive endnu en JM type ind, som tænker fra kamp til kamp, og hvor man måske godt kan være heldig at det klikker en sæson, men ellers vil middelmådigheden råde. Vores spillere er individuelt lige så gode som Randers, AaB, Silkeborg, Viborg, AGF og lignende klubber, så det er ikke der den ligger. Alm er en dygtig træner, så der ligger den heller ikke. Det handler om at bygge en spillestil og kultur ind i klubben og holdet og det tager altså bare en del år før det lykkedes. Husk hvordan Kent gik fra at være en scoring i Esbjerg fra nedrykning til at blive mester med AaB, tingene kan vende lige pludseligt når man holder fast.
                  Tror nærmest løsningen er så simpel som at få luget ud i nogle af luksusdrengene også få nogle flere Aron typer ind

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg

                    Jeg er næsten der hvor jeg vil mene, at han burde overleve en nedrykning. Vi mangler i den grad kontinuitet og strategisk målrettet udvikling, at jeg simpelthen ikke kan se, hvad man skal kunne opnå ved en fyring. Så skal man hive endnu en JM type ind, som tænker fra kamp til kamp, og hvor man måske godt kan være heldig at det klikker en sæson, men ellers vil middelmådigheden råde. Vores spillere er individuelt lige så gode som Randers, AaB, Silkeborg, Viborg, AGF og lignende klubber, så det er ikke der den ligger. Alm er en dygtig træner, så der ligger den heller ikke. Det handler om at bygge en spillestil og kultur ind i klubben og holdet og det tager altså bare en del år før det lykkedes. Husk hvordan Kent gik fra at være en scoring i Esbjerg fra nedrykning til at blive mester med AaB, tingene kan vende lige pludseligt når man holder fast.
                    Jeg tror heller ingenting løser sig ved at fyre Alm. Klubben har sat ham i lidt af en kattepine ved at melde top 6-ambitioner ud allerede i hans første sæson. En sæson, hvor han har ændret markant taktisk målt op imod JM-tiden. Han har primært fået ryddet lidt ud i de mest fejlcastede, imens han så har måtte ændre det med spillere købt til JM's fodbold og så har fået tilføjet 3 spillere i start-20'erne. Det er overambitiøst at melde top 6 med det udgangspunkt. Lige nu hakket pressen naturligt på os og stikker til truppens profiler, direktør og træner ud fra hvor langt vi er fra top 6. Det havde givet så meget mere ro omkring hele holdet, hvis vi nu havde meldt en mellemsæson ud. Ingen ville I det tilfælde rynke på næsen over vi var 5 point fra stregen på nuværende tidspunkt, men det gør de nu, når vi var 10 point fra top 6.

                    Alm skal ikke bøde for klubbens hovmodige udtalelser. Der skal mere til.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg

                      Tror nærmest løsningen er så simpel som at få luget ud i nogle af luksusdrengene også få nogle flere Aron typer ind
                      ja hvis det er bedre boldspillere end Aron vi får. Det er ikke nok at transformere os til Horsens.
                      Men enig i at holdet skal bestå af vindere og folk som hænger med mulen efter nederlag.
                      Det nytter jo ikke at få en masse Oliver Lund typer ind, hvor fejlraten er så høj. Men folk med OL's vilje ville pynte.

                      Comment


                        Jeg kan rigtig godt lide Alm, trods jeg har (ret) svært ved at forstå visse taktiske dispositioner, ligesom jeg undrer mig over manglende brug af de unge.

                        4-2-3-1-opstillingen trænger til en gennemgang. Vi skal stå mere kompakt.

                        Alm skal ikke fyres. Hvad skulle det gavne? Klubben kan ikke engang finde ud af at fikse træningsbanen, hvordan skulle de kunne hente en bedre træner? Vi kam heller ikke starte forfra hele tiden.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
                          Jeg kan rigtig godt lide Alm, trods jeg har (ret) svært ved at forstå visse taktiske dispositioner, ligesom jeg undrer mig over manglende brug af de unge.

                          4-2-3-1-opstillingen trænger til en gennemgang. Vi skal stå mere kompakt.

                          Alm skal ikke fyres. Hvad skulle det gavne? Klubben kan ikke engang finde ud af at fikse træningsbanen, hvordan skulle de kunne hente en bedre træner? Vi kam heller ikke starte forfra hele tiden.
                          Enig. Vi skal simpelthen have nogle ordentlige baner at træne på (græs), det er pinligt at vi stadig har de mest håbløse træningsbaner i DK. Og så er det hele konceptet med sportsudvalg der skal ændres på. Om træneren hedder Alm, Kent, Jakob eller Bech er ikke det der gør den største forskel.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

                            Enig. Vi skal simpelthen have nogle ordentlige baner at træne på (græs), det er pinligt at vi stadig har de mest håbløse træningsbaner i DK. Og så er det hele konceptet med sportsudvalg der skal ændres på. Om træneren hedder Alm, Kent, Jakob eller Bech er ikke det der gør den største forskel.
                            Det er svært at være uenig. Jeg tror desværre ikke der sker nogen som helst ændringer på den front, så længe Thorborg bestemmer i OB.
                            OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

                              Enig. Vi skal simpelthen have nogle ordentlige baner at træne på (græs), det er pinligt at vi stadig har de mest håbløse træningsbaner i DK. Og så er det hele konceptet med sportsudvalg der skal ændres på. Om træneren hedder Alm, Kent, Jakob eller Bech er ikke det der gør den største forskel.
                              Jeg er selvfølgelig enig i, at OB skal have ordentlige græsbaner at træne på. Hvis de nye græsbaner på Falen er glatte og lerede, så der er risiko for spillerskader, må det være kommunens ansvar, da det er dem, som har fået dem anlagt. Jeg vil gætte på, at OB er i kraftig dialog med Odense Kommune for at få rettet problemet.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg

                                Jeg er selvfølgelig enig i, at OB skal have ordentlige græsbaner at træne på. Hvis de nye græsbaner på Falen er glatte og lerede, så der er risiko for spillerskader, må det være kommunens ansvar, da det er dem, som har fået dem anlagt. Jeg vil gætte på, at OB er i kraftig dialog med Odense Kommune for at få rettet problemet.
                                Det tvivler jeg stærkt på.

                                Jeg ser heller ingen grund til kommunalt tovtrækkeri. Hvis man som ejer vil drive en seriøs klub, så betaler man selvfølgelig, hvad det koster at få lavet en ordentlig bane i Ådalen. Ikke ved Falen. Det er simpelthen det mindste.

                                Det kommer selvfølgelig ikke til at ske.

                                Comment

                                Working...
                                X