Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Superligaen 2021/2022

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
    Silkeborg på 6. pladsen er 7 point og + 10 i målscore.
    Mener Hemmingsen stadig vi er top 6 klub?

    Hvad sagde han inden kampen i dag?
    Han sagde at vi nok skal komme i top 6, på et tidspunkt. Men kom så i tanke om, at han selv har været med til at skrive den nye strategi. Og spiller den samme plade om at spillerne har top 6 kvalitet, og vi indfrier målsætningen denne sæson.
    OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af sinus Se indlæg

      Han sagde at vi nok skal komme i top 6, på et tidspunkt. Men kom så i tanke om, at han selv har været med til at skrive den nye strategi. Og spiller den samme plade om at spillerne har top 6 kvalitet, og vi indfrier målsætningen denne sæson.
      Kæft noget ævl.
      Men vi kommer da nok i top 4 i taberslutspillet. Så meget vil jeg give ham.

      edit. Nu har jeg så lige set det interveiw med ham. Ved faktisk ikke om jeg skal grine eller græde. For satan han er pinlig at høre på.
      Last edited by Magge; 08-11-2021, 01:00.
      817 ⚪️
      Y.N.W.A ❤️

      Comment


        Kent viser med stor overbevisning at det var forkert at fyre ham i OB. Det har Rasmus Falk også nævnt (inddirekte). Men Kent er sikkert lykkelig for at slippe for OBs mosevand.
        Jeg synes Silkeborg spiller noget af det bedste fodbold set længe - og af unge og/eller vragede spillere.
        Kent må kunne blive årets træner - det håber jeg.
        Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

        OB - engang var vi gode

        Comment


          Jeg vil opfordre folk til lige at have et gram tålmodighed endnu. Vi bliver simpelthen nødt til at vente til Bjørn kommer til og derved se om han kan lave den nødvendige omvætning der i mange år har været nødvendig. Tidligere trænere har jo alle lavet medaljer med deres tidligere klubber og det har Alm ligeså. Så det er jo tydeligvis andetsteds problemet ligger, og det har man da i det mindste langt om længe indset i Odense. Over den 10 årige periode har vi altså ikke set så drastisk en beslutning som ansættelsen af Bjørn er. Jeg tror personligt at det nok skal vise sig at være en succes på den lange bane, så længe man husker at give Bjørn den nødvendige frihed til at drive klubben som han mener den bør (det er så her man kan have sine tvivl, om de er villige til at lægge kontrollen fra sig).

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg
            Jeg vil opfordre folk til lige at have et gram tålmodighed endnu. Vi bliver simpelthen nødt til at vente til Bjørn kommer til og derved se om han kan lave den nødvendige omvætning der i mange år har været nødvendig. Tidligere trænere har jo alle lavet medaljer med deres tidligere klubber og det har Alm ligeså. Så det er jo tydeligvis andetsteds problemet ligger, og det har man da i det mindste langt om længe indset i Odense. Over den 10 årige periode har vi altså ikke set så drastisk en beslutning som ansættelsen af Bjørn er. Jeg tror personligt at det nok skal vise sig at være en succes på den lange bane, så længe man husker at give Bjørn den nødvendige frihed til at drive klubben som han mener den bør (det er så her man kan have sine tvivl, om de er villige til at lægge kontrollen fra sig).
            Jeg trøster mig også med at man nok ikke henter en direktør med Wesstrøms cv til en klub som OB, hvis ikke det er aftalt der skal ske noget han skal være hovedarkitekten bag. Vi ser det i agf og til dels også Aab, der henter nogen ekstraordinære spillere til, ved ansættelsen af et par prominente skandinaviske sportsdirektører.
            Der må simpelthen være sket en anerkendelse som rækker udover OB kun henter kontraktfrie spillere og ellers Max bruger 2-3 mio på spillere til start-11'eren. Ellers bliver vi simpelthen ikke top 6 fra næste sæson heller. De øvrige hold løber stærkere end OB lige nu. Vi skal prise os lykkelige for at hold som Vejle og sønderjyske pisser det væk trods deres pengestærke bagland, for ellers er vi jo end ikke et superligahold. Det er i det perspektiv ledelsen i OB skal se tingene nu, for ellers udvikler vi os ikke til at være andet end et bund 6 hold som i ny og næ kan risikere nedrykning.
            ​​​​​

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg
              Jeg vil opfordre folk til lige at have et gram tålmodighed endnu. Vi bliver simpelthen nødt til at vente til Bjørn kommer til og derved se om han kan lave den nødvendige omvætning der i mange år har været nødvendig. Tidligere trænere har jo alle lavet medaljer med deres tidligere klubber og det har Alm ligeså. Så det er jo tydeligvis andetsteds problemet ligger, og det har man da i det mindste langt om længe indset i Odense. Over den 10 årige periode har vi altså ikke set så drastisk en beslutning som ansættelsen af Bjørn er. Jeg tror personligt at det nok skal vise sig at være en succes på den lange bane, så længe man husker at give Bjørn den nødvendige frihed til at drive klubben som han mener den bør (det er så her man kan have sine tvivl, om de er villige til at lægge kontrollen fra sig).
              Tålmodighed - måske. Man ansatte Hemmingsen og konstaterede at det var en fejl (big suprise). Man ansatte JH, og selvom han intet flyttede, så beholdt man ham (han skulle have været erstatter inden skiltene kom frem på stadion). NT burde da have indset, at TC, og PH ikke virkede, og handlet med kvalitet allerede den gang.
              Om Bjørn er en form for Jesus må tiden vise, men hvis han bare bliver sømmet op på korset uden mulighed for at gøre noget, så hjælper ingen bønner.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg
                Jeg vil opfordre folk til lige at have et gram tålmodighed endnu. Vi bliver simpelthen nødt til at vente til Bjørn kommer til og derved se om han kan lave den nødvendige omvætning der i mange år har været nødvendig. Tidligere trænere har jo alle lavet medaljer med deres tidligere klubber og det har Alm ligeså. Så det er jo tydeligvis andetsteds problemet ligger, og det har man da i det mindste langt om længe indset i Odense. Over den 10 årige periode har vi altså ikke set så drastisk en beslutning som ansættelsen af Bjørn er. Jeg tror personligt at det nok skal vise sig at være en succes på den lange bane, så længe man husker at give Bjørn den nødvendige frihed til at drive klubben som han mener den bør (det er så her man kan have sine tvivl, om de er villige til at lægge kontrollen fra sig).
                For mig er det der er et udtryk for en lidt naiv holdning, som jeg sagtens kan forstå at man har, fordi man selvfølgelig håber, men den bygger så heller ikke på meget andet end håb.

                Det er hele ideen om, at én mand skal lave "omvæltningen" som du siger. Den sang har vi hørt så mange gange efterhånden, og det er det samme slutfacit hver eneste gang. Om det har været Poul Hansen, Jesper Hansen, Enrico eller Hemmingsen i direktør/chefstolene, eller om det har været Troels Bech, Kent Nielsen, Michelsen og nu Alm på trænerposten, så kender vi cyklussen efterhånden. Jeg har i hvert fald lært, at der skal mere end bare en ansættelse til for at lave den omvæltning, det starter et helt helt andet sted og det er ejerskabet. Og sådan er det næsten uanset, hvor du kigger henad i fodbold, succeser følger i højere grad med ejerskaber i dag end de gør med trænere og sportsdirektører, og der har vi stadig vores helt store problem.

                Ansættelsen af hverken Wesström eller Alm kommer til at ændre på det kedelige faktum, at OBs ejerskab og bestyrelse stadig arbejder med en bagudskuende tilgang, og nogle luftige og arbitrære målsætninger som top 6 og Europa, hvor grundlaget for succes i ligeså høj grad er defineret af vores konkurrenter som os selv, i stedet for at fokusere og måle os på ting vi selv kan gøre noget ved. Wesström og Alm kan være nok så dygtige, men hvis de ikke får udstukket den rette kurs ovenfra og får frihed til at træffe de beslutninger de føler nødvendige for, at vi blive bedre på den lange bane, så kan de ikke blive succeser. Har Alm f.eks. friheden til at sige, at han slet ikke ser Bashkim som en del af hans projekt, og at det er et forstyrrende element at have i truppen, fordi at hans status ikke tåler at være på bænken, og at han bare ikke passer ind i nogle af rollerne i hans koncept? Det kan jeg være rigtigt meget i tvivl om, når der sidder nogle folk helt i toppen af klubben der helt sikkert har skubbet på for at få Bashkim til som en statementsigning, og som sikkert også har nogle følelser bundet op på det.

                Og det er der hele problemet ligger for mig. Har Alm og Wesström magt og agt til bare at hælde Bashkim, Jebali, Kasper Larsen, Skjelvik m.fl. ned af brættet til vinter og få dem sendt ud af klubben, hvis de føler det nødvendigt, og hvis de får lov til det, har de så også stadig opbakningen om et år eller to, når resultaterne ikke er blevet mærkbart bedre? Hvis ikke man kan svare ja til begge ting, så kan vi allerede begynde at indgravere gravstenen over det her "nye" projekt.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg
                  Jeg vil opfordre folk til lige at have et gram tålmodighed endnu. Vi bliver simpelthen nødt til at vente til Bjørn kommer til og derved se om han kan lave den nødvendige omvætning der i mange år har været nødvendig. Tidligere trænere har jo alle lavet medaljer med deres tidligere klubber og det har Alm ligeså. Så det er jo tydeligvis andetsteds problemet ligger, og det har man da i det mindste langt om længe indset i Odense. Over den 10 årige periode har vi altså ikke set så drastisk en beslutning som ansættelsen af Bjørn er. Jeg tror personligt at det nok skal vise sig at være en succes på den lange bane, så længe man husker at give Bjørn den nødvendige frihed til at drive klubben som han mener den bør (det er så her man kan have sine tvivl, om de er villige til at lægge kontrollen fra sig).
                  Enig .. Alm har været her i 3-4 måneder og selv med et rent akademihold eller udskiftning af 2-3 erfarne spillere havde man ikke fået den nye spillestil på plads.

                  Kultur spiser strategi til morgenmad og lige nu er der ikke meget kultur i OB ud over historikken og store forventninger. Så kan det godt være at strategien er at dyrke kulturen men den kommer nedefra og ikke fra spillere udefra. Det kommer til at tage tid hvis man skal have et levedygtigt hold bestående af OB spillere fra Akademiet og evt. enkelte tidligere spillere med den rigtige indstilling der kommer retur. Der kan være et mindre antal spillere udefra men de skal til gengæld være topklasse og der må man bare konstatere at MH har fejlet i den tid hans har været sportschef.
                  Bevares der er ansat ny direktør fra nytår og det har ikke lykkedes bestyrelsen at få ham til tidligere så man er i noget limbo indtil da men MH´s synd går jo længere tilbage end dette halve år og så kan det godt være at han ikke fik flere penge at handle for men derfor må det stadig være muligt at handle noget ind og ud eller komme af med det tynde øl så man ikke starter helt forfra til vinter der notorisk er et stille vindue .. Det er ikke meget han har påvirket i de to år han snart har været chef i OB.

                  Kan man bebrejde Alm ikke at bruge flere unge? Sikkert men dels har han fejlagtigt en mål op top6 hængende over hovedet med den samme trup som KM/MH havde og ikke lykkedes med og dels så ser han spillerene hver dag og på dagen må man tro at han bruger de bedste på dagen i de relationer man forsøger at opbygge .. men skræmmende de ikke er bedre når man tænker på hvor længe spillerne har været her..
                  "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                  "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                  Venter man for længe, får man ingenting ...

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg
                    Jeg vil opfordre folk til lige at have et gram tålmodighed endnu. Vi bliver simpelthen nødt til at vente til Bjørn kommer til og derved se om han kan lave den nødvendige omvætning der i mange år har været nødvendig. Tidligere trænere har jo alle lavet medaljer med deres tidligere klubber og det har Alm ligeså. Så det er jo tydeligvis andetsteds problemet ligger, og det har man da i det mindste langt om længe indset i Odense. Over den 10 årige periode har vi altså ikke set så drastisk en beslutning som ansættelsen af Bjørn er. Jeg tror personligt at det nok skal vise sig at være en succes på den lange bane, så længe man husker at give Bjørn den nødvendige frihed til at drive klubben som han mener den bør (det er så her man kan have sine tvivl, om de er villige til at lægge kontrollen fra sig).
                    Ligger man ikke som man har redt i OB?

                    1. Truppen ligger der hvor kvaliteten rækker til
                    2. Det er ledelsens egne udmeldinger klubben, truppen og præstationerne bliver bedømt ud fra.

                    Den kritik som fuldt berettiget bliver rettet mod klubben kunne ganske let være undgået.

                    1. Man kunne i forbindelse med den nye strategi have meldt en målsætning om top 6 i 3 af de næste 5 sæsoner. Dermed havde forventningspresset været taget af den nye træner.
                    2. Man kunne sende en mand ud i pressen som formår at sætte 3 sammenhængende ord sammen, og forbyde Hemmingsen at stille op til interveiw.
                    817 ⚪️
                    Y.N.W.A ❤️

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                      Enig .. Alm har været her i 3-4 måneder og selv med et rent akademihold eller udskiftning af 2-3 erfarne spillere havde man ikke fået den nye spillestil på plads.

                      Kultur spiser strategi til morgenmad og lige nu er der ikke meget kultur i OB ud over historikken og store forventninger. Så kan det godt være at strategien er at dyrke kulturen men den kommer nedefra og ikke fra spillere udefra. Det kommer til at tage tid hvis man skal have et levedygtigt hold bestående af OB spillere fra Akademiet og evt. enkelte tidligere spillere med den rigtige indstilling der kommer retur. Der kan være et mindre antal spillere udefra men de skal til gengæld være topklasse og der må man bare konstatere at MH har fejlet i den tid hans har været sportschef.
                      Bevares der er ansat ny direktør fra nytår og det har ikke lykkedes bestyrelsen at få ham til tidligere så man er i noget limbo indtil da men MH´s synd går jo længere tilbage end dette halve år og så kan det godt være at han ikke fik flere penge at handle for men derfor må det stadig være muligt at handle noget ind og ud eller komme af med det tynde øl så man ikke starter helt forfra til vinter der notorisk er et stille vindue .. Det er ikke meget han har påvirket i de to år han snart har været chef i OB.

                      Kan man bebrejde Alm ikke at bruge flere unge? Sikkert men dels har han fejlagtigt en mål op top6 hængende over hovedet med den samme trup som KM/MH havde og ikke lykkedes med og dels så ser han spillerene hver dag og på dagen må man tro at han bruger de bedste på dagen i de relationer man forsøger at opbygge .. men skræmmende de ikke er bedre når man tænker på hvor længe spillerne har været her..
                      Meget enig. Den største bekymring for mig er langt fra spillet eller resultaterne, det er de manglende justeringer af truppen i sommervinduet. Håbet kan være, at det var fordi, at man venter på Wesström og at man ikke mente, at man var parate til at træffe de beslutninger i sommer, men omvendt er det så også mega bekymrende hvis et setup bestående af Hemmingsen, Ole Nielsen, Alm m.fl. ikke er godt nok til at kunne tage fat på det arbejde, så er der i hvert fald nogle der ikke er deres opgaver voksne.

                      Jeg kan også godt pege på nogle ting, som jeg synes Alm burde have gjort anderledes, men grundlæggende fritager jeg ham fra næsten alt ansvar i det her efterår, da jeg synes, at han reelt har fået lov til at sejle videre med et projekt der allerede var kuldsejlet. Jeg er helt enig i vigtigheden af kulturen, og jeg har ikke nogen særligt god fidus til kulturen dernede. Det er meget svært for mig at få øje på de tydelige ledere i omklædningsrummet, og den skævhed der er i sammensætningen, hvor store og højt betalte navne som Bashkim og Jebali ikke er selvskrevne eller afgørende for holdet, og spillere som Kasper Larsen, Okosun og Lieder der alle blev købt til at skulle forstærke holdet, er ret langt væk fra at gøre netop det og være vigtige brikker, er jeg bange for skaber et dårligt miljø dernede, og der er helt sikkert en spirende utilfredshed i dele af truppen.

                      Det skal der slås hul på så hurtigt som muligt, og vintervinduet er bare ikke den bedste anledning til hverken at komme af med dem vi skal eller få de rigtige ind.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                        For mig er det der er et udtryk for en lidt naiv holdning, som jeg sagtens kan forstå at man har, fordi man selvfølgelig håber, men den bygger så heller ikke på meget andet end håb.

                        Det er hele ideen om, at én mand skal lave "omvæltningen" som du siger. Den sang har vi hørt så mange gange efterhånden, og det er det samme slutfacit hver eneste gang. Om det har været Poul Hansen, Jesper Hansen, Enrico eller Hemmingsen i direktør/chefstolene, eller om det har været Troels Bech, Kent Nielsen, Michelsen og nu Alm på trænerposten, så kender vi cyklussen efterhånden. Jeg har i hvert fald lært, at der skal mere end bare en ansættelse til for at lave den omvæltning, det starter et helt helt andet sted og det er ejerskabet. Og sådan er det næsten uanset, hvor du kigger henad i fodbold, succeser følger i højere grad med ejerskaber i dag end de gør med trænere og sportsdirektører, og der har vi stadig vores helt store problem.

                        Ansættelsen af hverken Wesström eller Alm kommer til at ændre på det kedelige faktum, at OBs ejerskab og bestyrelse stadig arbejder med en bagudskuende tilgang, og nogle luftige og arbitrære målsætninger som top 6 og Europa, hvor grundlaget for succes i ligeså høj grad er defineret af vores konkurrenter som os selv, i stedet for at fokusere og måle os på ting vi selv kan gøre noget ved. Wesström og Alm kan være nok så dygtige, men hvis de ikke får udstukket den rette kurs ovenfra og får frihed til at træffe de beslutninger de føler nødvendige for, at vi blive bedre på den lange bane, så kan de ikke blive succeser. Har Alm f.eks. friheden til at sige, at han slet ikke ser Bashkim som en del af hans projekt, og at det er et forstyrrende element at have i truppen, fordi at hans status ikke tåler at være på bænken, og at han bare ikke passer ind i nogle af rollerne i hans koncept? Det kan jeg være rigtigt meget i tvivl om, når der sidder nogle folk helt i toppen af klubben der helt sikkert har skubbet på for at få Bashkim til som en statementsigning, og som sikkert også har nogle følelser bundet op på det.

                        Og det er der hele problemet ligger for mig. Har Alm og Wesström magt og agt til bare at hælde Bashkim, Jebali, Kasper Larsen, Skjelvik m.fl. ned af brættet til vinter og få dem sendt ud af klubben, hvis de føler det nødvendigt, og hvis de får lov til det, har de så også stadig opbakningen om et år eller to, når resultaterne ikke er blevet mærkbart bedre? Hvis ikke man kan svare ja til begge ting, så kan vi allerede begynde at indgravere gravstenen over det her "nye" projekt.
                        Enig.

                        Kultur slår strategi til enhver tid.

                        Og det er svært at få øje på en egentlig kultur i OB.

                        Comment


                          Vi har snakket med Andreas Alm, lidt om Brøndby-kampen og om mulighederne for top 6 nu.

                          http://obstruktion.dk/alm-svaert-naa...afgoere-top-6/

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                            Så længe vi ikke har kvaliteten så er vi som fans nød til at lave forventninger om til forhåbninger.
                            Det jeg skrev var ud fra hvad man imo bør kunne forvente af et hold som vil være fast i top 6.
                            Det går selvfølgelig, især for et hold med tvivlsom kvalitet, sjældent som forventet. Et godt hold henter det tabte andre steder.
                            Der kommer nogle uventede sejre og uventede point tab.

                            Jeg tror det er vigtigt at have en god hjemmebane for at skabe grobund for resultater.
                            Der var engang hvor man som modstander frygtede at komme til Odense, det er der ingen hold som gør mere.
                            Hjemmekampe i grundspillet
                            2020/2021 = 16 point i 11 kampe - 1,45 i snit - 1,65
                            2019/2020 = 21 point i 13 kampe - 1,61 i snit - 1,70
                            2018/2019 = 25 point i 13 kampe - 1,92 i snit - 1,77
                            2017-2018 = 20 point i 13 kampe - 1,53 i snit - 1,83
                            2016/2017 = 17 point i 13 kampe - 1,30 i snit - 1,65

                            En Sæson er det lykkedes at holde et godt snit hjemme, og det siger sig selv at det var sæsonen vi indfriede egne ambitioner. Det sidste snit jeg har skrevet er det snit vi endte på da sæsonen sluttede, det viser tydeligt at vi kan begå os i taberslutspillet hvor vi hævede snittet, mens snittet faldt det år vi var i medaljeslutspil.
                            So far i sæsonen har vi i 6 hjemmekampe lavet 8 point, hvilket er 1,33 i snit.

                            Der er så iøvrigt heller ingen som småskider i bukserne af skræk når vi kommer på besøg, vi skal tilbage til sæsonen 2010-2011 for at finde et snit på 1,06 som det højeste. Ellers ligger vi på 0,61-0,88.
                            Hvis vi omregner de ca 0,8 i snit gange 11 grundspils kampe så giver det ca 9 point vi har hentet på fremmed græs pr sæson. Det stiller krav til at man skal være bedre hjemme.

                            Opdate sæson 21/22 :

                            Pointsnit hjemme: 1,125
                            Pointsnit ude: 0,87.

                            Vores snit ude er godkendt især taget i betragtning at vi har været både i Brøndby, Herning, Aalborg, Aarhus og Randers.
                            Last edited by Magge; 21-11-2021, 14:45.
                            817 ⚪️
                            Y.N.W.A ❤️

                            Comment


                              Det ser ikke ud til at det bliver Farums samlebåndet vi skal hænge hatten på. Mens Randers er solide og nok slal vinfe over Vejle.1-0 i begge kampe.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
                                Det ser ikke ud til at det bliver Farums samlebåndet vi skal hænge hatten på. Mens Randers er solide og nok slal vinfe over Vejle.1-0 i begge kampe.
                                1-1 i Randers
                                817 ⚪️
                                Y.N.W.A ❤️

                                Comment

                                Working...
                                X