Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Superligaen 2021/2022

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Jeg arbejder med data - ikke i sportssammenhæng. For mig at se er højintense løb en noget mere interessant markør end antal meter løbet totalt. Sidstnævnte kan dække over uendelig mange spildte meter.

    Jeg synes, og det er bare en fornemmelse, at antallet af skadet har været mindre.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

      Ud fra hvad jeg kan se når jeg er i Ådalen har Blond meget mere tid nu til at gå i detaljer med spillernes fysik. Inden Feher kom var han jo også assisterende træner med mange opgaver.
      Som jeg forstår det er han nu frataget(på godt og ondt alt afhængig af hvem du spørger) en masse sideopgaver og har kun 1 opgave. Og det er at varetage spillernes fysiske formåen. Han har tiden til at nørde i detaljer på samtlige 26-27 spillere, lave programmer osv osv.
      Det gjorde han også før, men var måske overbebyrdet under Michelsen. Derfor blev det nok besluttet at der var brug for flere hænder i trænerteamet.

      Hvad jeg kan se er at Blond er en yderst seriøs og kompetent fysisk træner der ikke har været skyld i alle de skader vi havde. Det var det dårlige træner setup, dårligere træningsforhold, spillere der har tendens til mange skader og lidt tilfældigheder.
      Har vi ikke stadig mange skader? FCK har også/har haft mange skader, og deres træningsforhold har altid været gode bortset fra kampe i Parken som nogle gange er ringe.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

        Har vi ikke stadig mange skader? FCK har også/har haft mange skader, og deres træningsforhold har altid været gode bortset fra kampe i Parken som nogle gange er ringe.
        Jo der er lidt hele tiden. Men det har de andre klubber også. Man følger dem bare ikke så tæt og ligger mærke til det. Lige nu er det vel kun Hylle,Jebali og Ryan der ikke træner. Og når Ryan smutter snart falder vores skades % drastisk fremadrettet. Syntes ikke det er meget mere end alle andre klubber.
        Men det der skete for ca 1,5 år siden var til grin. Det er jeg sikker på der er rettet op på, så vidt det er muligt. Om du så havde 10 fysiske trænere vil der jo altid komme skader

        Det kan jo lige så godt være at der er for få massører/fysser og at det koster på skadesfronten.

        Kan simpelthen ikke forstå dette her skal simplificeres over på Blond
        Last edited by fmprOB; 14-10-2021, 21:13.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

          Jo der er lidt hele tiden. Men det har de andre klubber også. Man følger dem bare ikke så tæt og ligger mærke til det. Lige nu er det vel kun Hylle,Jebali og Ryan der ikke træner. Og når Ryan smutter snart falder vores skades % drastisk fremadrettet. Syntes ikke det er meget mere end alle andre klubber.
          Men det der skete for ca 1,5 år siden var til grin. Det er jeg sikker på der er rettet op på, så vidt det er muligt. Om du så havde 10 fysiske trænere vil der jo altid komme skader

          Det kan jo lige så godt være at der er for få massører/fysser og at det koster på skadesfronten.

          Kan simpelthen ikke forstå dette her skal simplificeres over på Blond
          Det kan da godt være at vi bare er uheldige eller mangler fysser eller andet, men selvfølgelig peger pilen på den fysiske træner, når en stor de af truppen døjer med skader, det er der ikke noget underligt i. Andre klubber har tager konsekvensen af sådanne skadesperioder og lavet udskiftninger i trænerteamet - hvis ikke Janus står på mål for det, hvem gør så?

          Igen - jeg har ikke tal på vores skader i indeværende sæson, men det er ikke fordi vi ikke er ramte, og jeg sidder på ingen måde med en følelse af, at vi i superligaen er specielt gode til den del, sammenlignet med de klubber vi ellers gerne vil måle os med.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

            Det kan da godt være at vi bare er uheldige eller mangler fysser eller andet, men selvfølgelig peger pilen på den fysiske træner, når en stor de af truppen døjer med skader, det er der ikke noget underligt i. Andre klubber har tager konsekvensen af sådanne skadesperioder og lavet udskiftninger i trænerteamet - hvis ikke Janus står på mål for det, hvem gør så?

            Igen - jeg har ikke tal på vores skader i indeværende sæson, men det er ikke fordi vi ikke er ramte, og jeg sidder på ingen måde med en følelse af, at vi i superligaen er specielt gode til den del, sammenlignet med de klubber vi ellers gerne vil måle os med.
            Det eneste jeg ved, er at spillerne ikke mente at Janus kunne frikendes for de mange skader, og at han blev opfattet som ekstrem.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

              Jo der er lidt hele tiden. Men det har de andre klubber også. Man følger dem bare ikke så tæt og ligger mærke til det. Lige nu er det vel kun Hylle,Jebali og Ryan der ikke træner. Og når Ryan smutter snart falder vores skades % drastisk fremadrettet. Syntes ikke det er meget mere end alle andre klubber.
              Men det der skete for ca 1,5 år siden var til grin. Det er jeg sikker på der er rettet op på, så vidt det er muligt. Om du så havde 10 fysiske trænere vil der jo altid komme skader

              Det kan jo lige så godt være at der er for få massører/fysser og at det koster på skadesfronten.

              Kan simpelthen ikke forstå dette her skal simplificeres over på Blond
              Jeg må også sige at den skadesrate vi har haft i denne sæson er godkendt. Det er ganske små skader til Aron, KL og JJT og ellers er det kun Jebali, Hylle og ryan der har siddet/sidder ude i længere tid. Ryan giver sig selv med hans historik og korsbåndsskader kan man ikke rigtig gardere sig imod. Sådan er situationen i de fleste klubber.
              Det man kan konstatere er at der er fremgang blandt de hyppigere skadesramte. Aron, JJT og Jørgen har siddet en del ude for bare 1-2 år siden. De er sjældent skadet nu.

              Comment


                https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...-et-overrasker

                mange skud imod og forholdsvis få OB afslutninger

                Comment


                  Weekenden starter fint: Viborg og Silkeborg deler point.
                  "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                  - Norbert Elgert -

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                    Weekenden starter fint: Viborg og Silkeborg deler point.
                    Præcist, det er godt nok nogle fine oprykkere. Godt de spiller uafgjort, en sejr over Randers, det ville være 3 gode point.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

                      Præcist, det er godt nok nogle fine oprykkere. Godt de spiller uafgjort, en sejr over Randers, det ville være 3 gode point.
                      Ja bliver spændend. Hvis vi taber, så tvivler jeg på vi ser de 5 forreste hold igen, og så bliver der hård kamp om den sidste top 6 plads.

                      Comment


                        Sif må tænke tilbage på sidst de var i superligaen, hvor alt sejlede, men de havde schwartz til at bombe kasser ind. Nu spiller det meste for dem, men de har ikke en anstændig angriber. Helenius koster dem groft sagt tre point i dag og det er ikke første gang. Det er nogle alvorlige direktører han får brændt og som de spiller nu tænker jeg faktisk de havde været helt oppe som aab og være de nærmeste til de to ubestridte tophold, hvis de havde haft en som schwartz i efteråret 2019. Jeg er godt nok imponeret over dem. Det er tyveri at Viborg får point med hjem fra den kamp her.

                        Comment


                          Har lige et det time lange interview med Hemmingsen på Discovery+ i Købmændenes Klub.. Puhh
                          Inden jeg er alt for kritisk(for 10.000 gang) over hans måde at sælge OB og projektet på tror jeg lige jeg vil se en 2-3 afsnit af andre sportsdirektører for at sammenligne. Tænker ikke det bliver med PC og Steinlein.

                          Men jeg tvivler på nogen blev bare 1% klogere hvad det er OB vil som man ikke har læst i overskrifter iforvejen

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                            Har lige et det time lange interview med Hemmingsen på Discovery+ i Købmændenes Klub.. Puhh
                            Inden jeg er alt for kritisk(for 10.000 gang) over hans måde at sælge OB og projektet på tror jeg lige jeg vil se en 2-3 afsnit af andre sportsdirektører for at sammenligne. Tænker ikke det bliver med PC og Steinlein.

                            Men jeg tvivler på nogen blev bare 1% klogere hvad det er OB vil som man ikke har læst i overskrifter iforvejen
                            Jeg blev så irriteret over den lille "umm" lyd han laver hver gang andre snakker.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af capone Se indlæg

                              Jeg blev så irriteret over den lille "umm" lyd han laver hver gang andre snakker.
                              Mmmm mmmmmm mmmmmm mmmmmmmmm

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af capone Se indlæg

                                Jeg blev så irriteret over den lille "umm" lyd han laver hver gang andre snakker.
                                Det er bare lyden af båndet, som spoler tilbage

                                Comment

                                Working...
                                X