Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Superligaen 2021/2022

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg

    Ja, den gør ærlig talt lidt ondt. Med fed artikel egentlig. Rammer hovedet på sømmet.

    Men der vil komme flere. Vi har jo ikke lært noget. Vi kører stadig som vi hele tiden har gjort. Middelmådige 29-årige spillere foran talenter.

    Jeg gad virkelig godt vide hvorfor vi gør det. Er det kultur? Klubbens dna.? Mange fans skriger på egen avl, men er der bare noget vi ikke kan se. Det må der jo være.

    Forhåbentlig ser vi en ny retning fra sommer, med de mange kontraktudløb. Men tør man så give de unge chancen der.? Og vil de vente så længe.
    Resultatpres. Vi kan snakke nok så meget om talentsatsning, udvikling osv, virkeligheden er at klubbens ledelse gang på gang er ude og udråbe spillertruppen som mindst en af de 6 bedste i Danmark, og således følger der også et pres med for at præstere på det niveau. Presset for at opnå en forholdsvis ubetydelig 6. plads er bare kæmpe stort og i sidste ende det der definerer din fremtid i klubben som træner. Vi har ikke forlænget en træners kontrakt i over 10 år!, så hvis jeg sad i stolen og vidste, at jeg ikke havde ledelsens opbakning til at give køb på nogle resultater kortsigtet, for at kunne udvikle noget langsigtet, så spillede jeg også med Alexander Juel over Vestergaard. Vi søger hele tiden det næste quick fix, ikke den næste 5-10 års træner der flytter klubben i et langt sejt træk.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg

      Ja, den gør ærlig talt lidt ondt. Med fed artikel egentlig. Rammer hovedet på sømmet.

      Men der vil komme flere. Vi har jo ikke lært noget. Vi kører stadig som vi hele tiden har gjort. Middelmådige 29-årige spillere foran talenter.

      Jeg gad virkelig godt vide hvorfor vi gør det. Er det kultur? Klubbens dna.? Mange fans skriger på egen avl, men er der bare noget vi ikke kan se. Det må der jo være.

      Forhåbentlig ser vi en ny retning fra sommer, med de mange kontraktudløb. Men tør man så give de unge chancen der.? Og vil de vente så længe.
      For mig at se er jeres største problem at talenterne foreløbig ikke har været gode nok.
      Greve, Desler etc. spillede jo mange kampe for OB, det var ikke fordi de brændte banen af og manglerne var åbenlyse.
      Nu her er det Fenger, Østrøm og Frøkjær og igen mangler der altså lidt i topniveauet, lidt ekstraordinært ... eller meget ... Frøkjær har noget af det, men viser det for sjældent og kæmper måske lidt med det fysiske.
      I har et åbenlyst talent i Breum, det er lidt af en test at se hvad der sker der ...
      Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

      Jeg er ikke fan.
      Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

        Resultatpres. Vi kan snakke nok så meget om talentsatsning, udvikling osv, virkeligheden er at klubbens ledelse gang på gang er ude og udråbe spillertruppen som mindst en af de 6 bedste i Danmark, og således følger der også et pres med for at præstere på det niveau. Presset for at opnå en forholdsvis ubetydelig 6. plads er bare kæmpe stort og i sidste ende det der definerer din fremtid i klubben som træner. Vi har ikke forlænget en træners kontrakt i over 10 år!, så hvis jeg sad i stolen og vidste, at jeg ikke havde ledelsens opbakning til at give køb på nogle resultater kortsigtet, for at kunne udvikle noget langsigtet, så spillede jeg også med Alexander Juel over Vestergaard. Vi søger hele tiden det næste quick fix, ikke den næste 5-10 års træner der flytter klubben i et langt sejt træk.
        Det handler vel også om at de spillere som skal forestille at være ledere og bærende kræfter såsom Kadrii og Tverskov kun akkurat er top 6 materiale og dermed er der ikke nogle som fuldt ud dækker ind for det niveau fald og udsving der naturligt er ved at bringe de unge i spil og lade dem få nogle kampe i træk frem for nogle indhop og alt for ofte nogle kampe på uvante pladser.
        Men ja det er hele tiden en undskyldning i grundspillet at vi ikke tør satse ungt fordi vi lige skal sikre top 6, når den så glipper så hedder undskyldningen at vi lige skal sikre overlevelse eller 7. Pladsen og derfor spiller med de rutinerede.
        817 ⚪️
        Y.N.W.A ❤️

        Comment


          Ved godt det ikke er superliga men Sander Svendsen har lige scoret i sin comeback kamp for Odds mod de norske mestre Bodø/Glimt

          Comment


            Ikke mange statistikker vi ligger i toppen på

            https://superliga.dk/stats/stats-21-22/

            Jo en 3.Plads. Men det er den der hedder “mål imod”. Ikke lige den bedste at ligge i toppen på

            Comment


              Der er mange kritikpunkter at rette mod OB, men det er nu ikke fordi man sidder med følelsen af at 5 - 6 pladserne er taget.

              Brøndby taber til sønderjydske.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg
                Der er mange kritikpunkter at rette mod OB, men det er nu ikke fordi man sidder med følelsen af at 5 - 6 pladserne er taget.

                Brøndby taber til sønderjydske.
                Nej, men det er 11 pladsen heller ikke.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg
                  Der er mange kritikpunkter at rette mod OB, men det er nu ikke fordi man sidder med følelsen af at 5 - 6 pladserne er taget.

                  Brøndby taber til sønderjydske.
                  OB har for mig at se hele tiden kunne ende i top 6, hvis sol, måne og stjerne stod rigtigt - omvendt kan vi ligeså godt ende som nr 10...

                  For mig er problemet at man melder top 6 ud - men ikke bakker det op med investeringer i truppen.

                  Skal vi virkeligt sætte vores lid til at sidste sæsons mestre og AGF fuckr op før vi kan indfri egne ambitioner?

                  Ja vi ligger lige i udkanten af det forjættede land - og kan ende der - men har endnu ikke set noget der for mig til at tro på det lykkedes. Men vi må se - det kan jo være Alm pludselig forløser det potentiale der er i holdet og får kadrii, sabbi, frøkjær og jebali til at finde sammen i et sandt festfyværkeri, meeeen jeg tvivler

                  Comment


                    Så tæt som ligaen er i år, ville jeg have en ønsketænkning at der for hver runde kunne laves et "best case scenario" i forhold til resultater der går OB's veje. Om det er undgå nedrykning eller top 6 ved jeg ikke.
                    Kunne også godt gøre det selv, men har ikke lige et overblik :P!.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Galamush Se indlæg
                      Så tæt som ligaen er i år, ville jeg have en ønsketænkning at der for hver runde kunne laves et "best case scenario" i forhold til resultater der går OB's veje. Om det er undgå nedrykning eller top 6 ved jeg ikke.
                      Kunne også godt gøre det selv, men har ikke lige et overblik :P!.
                      Det var ikke optimalt at Sdr. Jyske vandt. Vejle skal nok blive mere stabile med Peter Sørensen, men forhåbentlig ikke nok til at hente andre hold. Spørgsmålet er også om Viborg bare lever på begejstring over at være rykke op, og måske falder stille sammen. Vi ved meget mere når OB har spillet de næste 2 kampe. Lige nu er det ret svært at spå om hvor vi reelt står.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

                        Det var ikke optimalt at Sdr. Jyske vandt. Vejle skal nok blive mere stabile med Peter Sørensen, men forhåbentlig ikke nok til at hente andre hold. Spørgsmålet er også om Viborg bare lever på begejstring over at være rykke op, og måske falder stille sammen. Vi ved meget mere når OB har spillet de næste 2 kampe. Lige nu er det ret svært at spå om hvor vi reelt står.
                        Præcis. Eksempelvis havde x nok været bedst der, og et x i aften eller hvad ved jeg. Sådan lidt analytisk :P!.

                        Comment


                          Jeg har læst en god artikel på Zetland der viser at lederne ikke kan så meget ad sig selv (og derfor får alt for høje lønninger). Artiklen indeholder også et interview med Allan Kuhn. Jeg konkluderer den del med at en træner intet kan udrette hvis assistenttrænere, spillerne og også de øvrige om klubben ikke spiller.
                          I samme del af interviewet henvises til en undersøgelse der viser, at der normalt ikke kommer noget godt ud af en trænerfyring.

                          Med andre ord; giv Alm de spillere han skal bruge - og tjek om ´HH er ok (det er han nok).

                          Comment


                            AGF har disse ambitioner og vi vil bare træne hårdere og snige os med i Top 6

                            https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...raever-titler/

                            Comment


                              Thorborg må købe Coventry, WBA eller Bournemouth, så OB kan lave en FCM.
                              vi flytter os ikke, og helt forventeligt ligner det en 8—10 plads i år.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
                                Thorborg må købe Coventry, WBA eller Bournemouth, så OB kan lave en FCM.
                                vi flytter os ikke, og helt forventeligt ligner det en 8—10 plads i år.
                                Skyblues er stadig et af de hold der har været længst tid i den bedste engelske række og det er ikke mange år siden (inden for de sidste 12 år) at de vandt slaget om M69 så det ville være en hed drøm…
                                jeg tror nu stadig den bedste vej for os er at lade de gamles kontrakter løbe ud også kun købe ungt eller ikke købe noget…

                                Comment

                                Working...
                                X