Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Ny træner Andreas Alm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

  • Magge
    replied
    Oprindeligt indsendt af Whoven Se indlæg

    Argh, synes det er lidt firkantet tolket. Nu var jeg så heldig, som en del af fanpanelet, at sidde til møde med Enrico og Jack efter strategien blev offentliggjort. Kan prøve at skrive lidt om, hvad vi fik ud af det.

    Enrico starter ud med at sige, at jo, man kunne sagtens bede vores ledelse om at sprøjte flere penge ind i klubben. Det ender dog med at være en skrue uden ende. De vil gerne være bedre til at bruge de penge som de har, og de erkender at det ikke har været godkendt indtil nu. Som de også sagde under offentliggørelsen, så brugte de en del tid på at sammenligne sig med andre klubber og deres organisationer, derfor giver det mening at få staben op omkring truppen først for derefter at lade det smitte af på det spiller materiale vi har.

    Derfor investerer de, som du skriver, i nye trænere, en fodbolddirektør og data-analytikere. Alt dette er jo noget der indirekte set kan mærkes i klub og på banen.

    En anden vigtig pointe er, at vi nu går væk fra at træneren definerer spillerstilen. Vi sparer derfor hele 3-5 kortsigtede og uduelige transfers hver gang der skiftes træner. De penge kommer vi til at kunne bruge på en klogere måde - i spillertruppen.
    Jeg tolker helt klart strategien som at akademiet på sigt skal danne vores bredde.

    Vores nye fodbolddirektør siger jo også, at en af hans primære opgaver bliver, at vi får øget vores værdisætning af spillerne. Hvis han kan lykkes med at få skudt nogle afsted til fine beløb, så er det forhåbentlig penge der kan skydes i akademiet og måske i spillerbudgettet.

    Det er irriterende at være positiv og en ny følelse, må man sige. Men for første gang i mine 12 år som aktiv fan synes jeg faktisk tingene hænger sammen og giver mening.

    Det lyder fint i mine ører og vil bestemt også give den nye strategi chancen er dog mindre optimistisk i forhold til målsætningen, tror på 3/5 top 6 og ikke på
    5/5 men glædes og overraskes gerne.

    Det mest glædelige er vel næsten at man i ledelsen endelig har set det samme som mange af os fans har pointeret i årevis nemlig at man har købt håbløst ind, endelig den selverkendelse vi er nogle der har efterlyst længe fremfor JH’s snot retarderede attitude og afstandtagen til fansene. Jeg er piv ligeglad med om målsætningen er top 6 eller top 9 bare der er troværdighed og sammenhæng i ord og handlinger.

    Leave a comment:


  • andlox
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

    Nej jeg forstår fuld ud hvad de har gang i nu. De har erkendt at de ikke har været gode nok til at skabe et godt nok hold med de penge der har været.. Langt om længe er de ærlige og fyldt med selverkendelse(minus MH i nogle situationer).
    Jeg tror sådan set at Thorborg ville give Björn W 50-100 mill hvis han kunne se de blev brugt bæredygtigt og at man fik 100% valuta. Men man siger nu, at man IKKE er dygtige nok til den slags og skal bruge hjælp udefra inden vi begynder at øge budgettet. Det har jeg fuldt respekt for

    Spørgsmålet er så om Björn er dygtig nok. Ellers er vi lidt tilbage til nul
    Nu virker de investeringer i infrastrukturen med faciliteter og opstepning af trænerteamet ja i hvert fald og skulle gøre os til mindst konkurrencedygtigt Spørgsmålet er hvor lang tid bruges om at få gavn ud af det. Med Bjørn Wesström kommer der i hvert fald en mand med erfaring og succes i bagagen. Så det kan vel kun blive bedre.

    Leave a comment:


  • sinus
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

    Nej jeg forstår fuld ud hvad de har gang i nu. De har erkendt at de ikke har været gode nok til at skabe et godt nok hold med de penge der har været.. Langt om længe er de ærlige og fyldt med selverkendelse(minus MH i nogle situationer).
    Jeg tror sådan set at Thorborg ville give Björn W 50-100 mill hvis han kunne se de blev brugt bæredygtigt og at man fik 100% valuta. Men man siger nu, at man IKKE er dygtige nok til den slags og skal bruge hjælp udefra inden vi begynder at øge budgettet. Det har jeg fuldt respekt for

    Spørgsmålet er så om Björn er dygtig nok. Ellers er vi lidt tilbage til nul
    ja MH har tilsyneladende ikke fået mandat til at handle. På trods af at han har været her længe nok til at se truppens mangler, også i forhold til strategien.

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af Whoven Se indlæg

    Det var det indtryk jeg fik da jeg læste dit indlæg. Er sikker på vi er enige :-)

    “Problemet” er at pengene bruges på ekstra trænere, Digital Marketing Manager,App, akademiet og en kommende direktør samt andre ting som ikke skinner igennem på banen"

    Og så ville lige dele mine cent ift. at selvom spillerbudget ikke skrues op, så frigives der jo flere penge til det og vi derfor indirekte forhøjer det.
    Nej jeg forstår fuld ud hvad de har gang i nu. De har erkendt at de ikke har været gode nok til at skabe et godt nok hold med de penge der har været.. Langt om længe er de ærlige og fyldt med selverkendelse(minus MH i nogle situationer).
    Jeg tror sådan set at Thorborg ville give Björn W 50-100 mill hvis han kunne se de blev brugt bæredygtigt og at man fik 100% valuta. Men man siger nu, at man IKKE er dygtige nok til den slags og skal bruge hjælp udefra inden vi begynder at øge budgettet. Det har jeg fuldt respekt for

    Spørgsmålet er så om Björn er dygtig nok. Ellers er vi lidt tilbage til nul

    Leave a comment:


  • Whoven
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

    Hvorfor har jeg fortolket det lidt firkantet? Er helt enig og skrev vel det samme som dig. Bare ikke så specificeret. Og hvis du læste det der gik forud for indlægget var det netop at forsvare hvorfor der ikke bruges penge på spillere pt. Ligesom du gør.. Så..
    Det var det indtryk jeg fik da jeg læste dit indlæg. Er sikker på vi er enige :-)

    “Problemet” er at pengene bruges på ekstra trænere, Digital Marketing Manager,App, akademiet og en kommende direktør samt andre ting som ikke skinner igennem på banen"

    Og så ville lige dele mine cent ift. at selvom spillerbudget ikke skrues op, så frigives der jo flere penge til det og vi derfor indirekte forhøjer det.

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af Whoven Se indlæg

    Argh, synes det er lidt firkantet tolket. Nu var jeg så heldig, som en del af fanpanelet, at sidde til møde med Enrico og Jack efter strategien blev offentliggjort. Kan prøve at skrive lidt om, hvad vi fik ud af det.

    Enrico starter ud med at sige, at jo, man kunne sagtens bede vores ledelse om at sprøjte flere penge ind i klubben. Det ender dog med at være en skrue uden ende. De vil gerne være bedre til at bruge de penge som de har, og de erkender at det ikke har været godkendt indtil nu. Som de også sagde under offentliggørelsen, så brugte de en del tid på at sammenligne sig med andre klubber og deres organisationer, derfor giver det mening at få staben op omkring truppen først for derefter at lade det smitte af på det spiller materiale vi har.

    Derfor investerer de, som du skriver, i nye trænere, en fodbolddirektør og data-analytikere. Alt dette er jo noget der indirekte set kan mærkes i klub og på banen.

    En anden vigtig pointe er, at vi nu går væk fra at træneren definerer spillerstilen. Vi sparer derfor hele 3-5 kortsigtede og uduelige transfers hver gang der skiftes træner. De penge kommer vi til at kunne bruge på en klogere måde - i spillertruppen.
    Jeg tolker helt klart strategien som at akademiet på sigt skal danne vores bredde.

    Vores nye fodbolddirektør siger jo også, at en af hans primære opgaver bliver, at vi får øget vores værdisætning af spillerne. Hvis han kan lykkes med at få skudt nogle afsted til fine beløb, så er det forhåbentlig penge der kan skydes i akademiet og måske i spillerbudgettet.

    Det er irriterende at være positiv og en ny følelse, må man sige. Men for første gang i mine 12 år som aktiv fan synes jeg faktisk tingene hænger sammen og giver mening.
    Hvorfor har jeg fortolket det lidt firkantet? Er helt enig og skrev vel det samme som dig. Bare ikke så specificeret. Og hvis du læste det der gik forud for indlægget var det netop at forsvare hvorfor der ikke bruges penge på spillere pt. Ligesom du gør.. Så..

    Leave a comment:


  • Jonss
    replied
    Jeg er fuldstændigt enig, W. Det nytter intet at hælde penge i spillerindkøb i en klub, hvor man enten:

    - ikke kan sikre de er i optimal fysisk forfatning på kort og lang sigt
    - ikke har en trænerstab omkring dem, der kan optimere taktik, spil og spilsituationer
    - sakker bagud fordi man ikke er på par med konkurrenterne ifht det analytiske arbejde
    - kan bruge pengene bedre ved at udvikle egne spillere, der sidenhen giver bedre økonomi via salg
    - ikke har fysiske forhold, der matcher konkurrenterne
    - ikke kan benytte spillerne optimalt fordi man ikke har en default-spillemåde der giver spillerne tryghed og flere ressourcer til at lægge på eget spil

    ... eller flere af ovenstående punkter.

    Man kan ret beset sagtens føle, man som klub står bedre ved at investere i ovenstående - selv med samme trup.

    Dermed ikke sagt, jeg mener OB står markant bedre end sidste sæson. Men jeg ser LANGT hellere at man nu investerer i at få det maksimale ud af sin trup og sine spillere end flere hovedløse indkøb af dyre "navne". Det må komme, når resten er på plads og vi kan få mest muligt ud af eksisterende og nye spillere.

    Leave a comment:


  • Whoven
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

    Som jeg hører det bliver der bestemt ikke sparet på budgettet i Ådalen. Nærmere omvendt. “Problemet” er at pengene bruges på ekstra trænere, Digital Marketing Manager,App, akademiet og en kommende direktør samt andre ting som ikke skinner igennem på banen. Så der bliver bestemt brugt flere penge i OBs samlede budget. Bare ikke i spillerbudgettet for superligaen
    Argh, synes det er lidt firkantet tolket. Nu var jeg så heldig, som en del af fanpanelet, at sidde til møde med Enrico og Jack efter strategien blev offentliggjort. Kan prøve at skrive lidt om, hvad vi fik ud af det.

    Enrico starter ud med at sige, at jo, man kunne sagtens bede vores ledelse om at sprøjte flere penge ind i klubben. Det ender dog med at være en skrue uden ende. De vil gerne være bedre til at bruge de penge som de har, og de erkender at det ikke har været godkendt indtil nu. Som de også sagde under offentliggørelsen, så brugte de en del tid på at sammenligne sig med andre klubber og deres organisationer, derfor giver det mening at få staben op omkring truppen først for derefter at lade det smitte af på det spiller materiale vi har.

    Derfor investerer de, som du skriver, i nye trænere, en fodbolddirektør og data-analytikere. Alt dette er jo noget der indirekte set kan mærkes i klub og på banen.

    En anden vigtig pointe er, at vi nu går væk fra at træneren definerer spillerstilen. Vi sparer derfor hele 3-5 kortsigtede og uduelige transfers hver gang der skiftes træner. De penge kommer vi til at kunne bruge på en klogere måde - i spillertruppen.
    Jeg tolker helt klart strategien som at akademiet på sigt skal danne vores bredde.

    Vores nye fodbolddirektør siger jo også, at en af hans primære opgaver bliver, at vi får øget vores værdisætning af spillerne. Hvis han kan lykkes med at få skudt nogle afsted til fine beløb, så er det forhåbentlig penge der kan skydes i akademiet og måske i spillerbudgettet.

    Det er irriterende at være positiv og en ny følelse, må man sige. Men for første gang i mine 12 år som aktiv fan synes jeg faktisk tingene hænger sammen og giver mening.
    Last edited by Whoven; 16-07-2021, 12:01.

    Leave a comment:


  • Online
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

    hOBløst?
    Godt gået, MH

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
    Kan du stave til H Å B L Ø S T
    hOBløst?

    Leave a comment:


  • Online
    replied
    Kan du stave til H Å B L Ø S T

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af bengaard Se indlæg

    Jeg vil nu blive overordentligt skuffet, hvis vi ikke kan leve op til vores sportslige målsætning om mesterskabsslutspil hvert eneste år fra nu af. Hvis vi igen ender 7-9 er den strategi jo 0 værd. Jeg synes derfor også, det er lidt overraskende, så passive vi er på transferfronten. Mener man virkelig, at en ny træner alene kan bringe os i top 6, når selvsamme trup flirtede med nedrykningsstregen sidste sæson?
    Man siger det ikke. Men tror godt OB kunne acceptere 7-9 hvis der var udvikling og en masse spilletid til de unge.

    Men ifølge MH har vi forstærket os ved at forlænge med Jebali og stadig har Frøkjær samt alt den gode tid vi bruger på træningsbanen hverdag med ekstra træner.
    Altså at vi er i det og arbejder med det…………. Hvad det så end betyder

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg

    fair nok; så må vi se, om det giver noget på den længere bane m de unge. Det lyder sådan på Alm, og det er en fin strategi for mig
    Nu er der heldigvis stadig 5 udskiftninger i år så tænker der nok skal blive spilletid til Tarik på midten og nogle af de unge i forsvaret.
    Men den kommende Start 11 ser altså ikke meget yngre ud end sidste sæson. Det bliver en proces og jeg er spændt på hvor lang tålmodigheden er hvis resultaterne svigter hurtigt

    Leave a comment:


  • bengaard
    replied
    Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
    Det er i hvert fald meget godt i tråd med, hvad der i øvrigt er sket i vinduet: vi skal satse på egne unge, og sidenhen sikkert også på uslebne diamanter, som de to svenskere finder.
    Det lyder måske ikke meget som top 6; mere som om der skal spares. Det er fint m mig; vil hellere se flere Olli'er end satse på at blive nr 7 fremfor 9.
    Jeg vil nu blive overordentligt skuffet, hvis vi ikke kan leve op til vores sportslige målsætning om mesterskabsslutspil hvert eneste år fra nu af. Hvis vi igen ender 7-9 er den strategi jo 0 værd. Jeg synes derfor også, det er lidt overraskende, så passive vi er på transferfronten. Mener man virkelig, at en ny træner alene kan bringe os i top 6, når selvsamme trup flirtede med nedrykningsstregen sidste sæson?

    Leave a comment:


  • nixcha
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

    Som jeg hører det bliver der bestemt ikke sparet på budgettet i Ådalen. Nærmere omvendt. “Problemet” er at pengene bruges på ekstra trænere, Digital Marketing Manager,App, akademiet og en kommende direktør samt andre ting som ikke skinner igennem på banen. Så der bliver bestemt brugt flere penge i OBs samlede budget. Bare ikke i spillerbudgettet for superligaen
    fair nok; så må vi se, om det giver noget på den længere bane m de unge. Det lyder sådan på Alm, og det er en fin strategi for mig

    Leave a comment:

Working...
X