Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Ny træner Andreas Alm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Sad lige og så de sidste 20-25 min af Mjallby - Häcken. Det er i hvert fald sandt når de skriver at han vil frem over feltet. Häcken spillede med tre mand forrest hvor de to kanter begge var hurtige, driblestærke og udfordrende typer. Frontangriberen virkere som en klassisk 'targetmand' som var god til at lægge den af. De spillede med et MEGET direkte udtryk det jeg så af kampen. Mange direkte pasninger og hurtige et-to kombinationer. Det var egentlig mest Mjallby der sad på boldbesiddelsen dog.
    Det er selvfølgelig lidt svært at vurdere, men det lignede i hvert fald at der var tale om et klart spilkoncept fra Häckens side (kampen endte 1-1)

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg

      Ifølge SFÅ, så har Alm tidligere udtalt at han ikke vil blande sig i rekruttering af spillere - endda været meget standhaftig omkring det. Så tror ikke umiddelbart vi skal være nervøse for endnu en Thrane, Jønsson, Helenius situation
      Hvis det er korrekt, så får Hemme mulighed for at bevise at han kan finde og sammensætte en trup. Det er så her jeg har min tvivl om det går godt. Men selvfølgelig skal Alm have tid til at bevise sit værd. Jeg håber heller ikke de starter med at melde et mål om top 4 ud, selvom jeg godt kan lide ambitionen.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
        Ja bestemt, og det har såmænd også været en af mine tanker som bliver tiltagende mere positive som tanken om Alm bundfælder sig. Jeg synes mere og mere at det ligner at MH m.fl. har gjort et godt forarbejde. Når jeg nu har det sådan er det ikke ensbetydende med at jeg tror ikke Alm udretter hverken små eller større mirakler i den første periode. Jeg vil være lidt overrasket hvis vi ender i top6, men det vil selvf. være velkomment.
        Jeg skal blankt erkende, at min indledende skepsis omkring Alm i et betydeligt omfang bunder i den inkompetente ledelse, der har valgt ham, snarere end Alms meritter i sig selv. Når Thorborg og MH sidder for bordenden, så kan de hente Guardiola og jeg vil stadig være lidt skeptisk og tilbageholdende. Min tillid til de to er noget nær nul, og min tillid skal de gøre sig fortjent til. Forlængelsen med Jebali var en fin start, men strategien skal sidde i skabet (klubben skal ind i dette århundrede), transfervinduet må vi gerne komme styrket ud af, og næste sæson skal holdet vise en udvikling, før jeg begynder at stole på ledelsen igen. Og så skal der komme en ordentlig løsning angående stadion!! En lappeløsning vil skrige langt væk af manglende ambitioner og mere "springen over hvor gærdet er lavest".

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Superior Se indlæg

          Jeg vil gerne sige “ja” til dit spørgsmål. Jeg synes, det er lidt tankevækkende, hvor mange der er, måske ikke negative, men i hvert fald tager klar afstand fra vores nye træner. Det synes jeg ikke er rimeligt. Selvfølgelig har alle og enhver ret til at have sin egen holdning og mening om alt - og alle - men jeg oplever alligevel, at der er for mange, der er imod. Lad nu AA tiltræde og giv ham en chance. Det kan vel næsten ikke blive værre end det vi har været igennem de seneste uger.
          Hvor ser du alle dem som tager afstand til vores nye træner?

          Syntes mere der næres bekymring over at det er de samme personer i det sportslige udvalg som skal finde spillere til vores nye træner.
          817 ⚪️
          Y.N.W.A ❤️

          Comment


            Oprindeligt indsendt af El Profesor Se indlæg

            Jeg skal blankt erkende, at min indledende skepsis omkring Alm i et betydeligt omfang bunder i den inkompetente ledelse, der har valgt ham, snarere end Alms meritter i sig selv. Når Thorborg og MH sidder for bordenden, så kan de hente Guardiola og jeg vil stadig være lidt skeptisk og tilbageholdende. Min tillid til de to er noget nær nul, og min tillid skal de gøre sig fortjent til. Forlængelsen med Jebali var en fin start, men strategien skal sidde i skabet (klubben skal ind i dette århundrede), transfervinduet må vi gerne komme styrket ud af, og næste sæson skal holdet vise en udvikling, før jeg begynder at stole på ledelsen igen. Og så skal der komme en ordentlig løsning angående stadion!! En lappeløsning vil skrige langt væk af manglende ambitioner og mere "springen over hvor gærdet er lavest".
            Den skepsis besidder jeg nok ikke i samme grad .. der er næppe tvivl om at samtlige trænere der får jobbet i OB er fremragende gode trænere på hver deres måde. Måske har vi nu fået en sportschef der kan og tør sige til NT at det er denne vej vi skal. MH har jo ikke været med ved de ansættelser i OB før nu, og det lyder jo spændende når det forlyder at Alm ikke er fedtet ind i navne og handler til truppen, men "bare" er træner .. det kommer til at stille store krav til Ole-spion og MH m.fl. Jeg er ikke i tvivl om at der forestår et oprydningsarbejde igen, så styrkelsen skal måske ses henover de næste to transfervinduer.

            Believe OB

            œ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

            Ligegyldige kampe eksisterer ikke

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

              Hvor ser du alle dem som tager afstand til vores nye træner?

              Syntes mere der næres bekymring over at det er de samme personer i det sportslige udvalg som skal finde spillere til vores nye træner.
              Prøv at læse ALLE indlæg igennem og du finder hurtigt ud af, at flertallet er langt fra positive.
              Udvalget agerer sikkert efter det økonomiske budget, der er til rådighed og med de inputs der findes om og på markedet.
              Jeg ville nødigt være vidne til resultatet, hvis du skulle vælge ud fra de samme kriterier.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Superior Se indlæg

                Prøv at læse ALLE indlæg igennem og du finder hurtigt ud af, at flertallet er langt fra positive.
                Udvalget agerer sikkert efter det økonomiske budget, der er til rådighed og med de inputs der findes om og på markedet.
                Jeg ville nødigt være vidne til resultatet, hvis du skulle vælge ud fra de samme kriterier.
                Jeg tror, flertallet ved første indskydelse havde en følelse af let undervældethed.

                For mit vedkommende er den følelse erstattet af en moderat positiv én af slagsen efter at have læst det interview, som SFÅ har lavet med en svensk ekspert.

                Jeg tror faktisk, AA kan blive rigtig fornuftig i OB, og jeg kan godt lide den retning, som jeg tror, den sportslige ledelse i er færd med at søsætte.

                Jeg er mere positiv omkring klubben end længe :).

                Comment


                  I følge LR blev AA tilvalgt og Jens Gustafson fravalgt i sidste uge

                  https://fyens.dk/artikel/der-hviler-...dreas-alm-i-ob

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

                    “Han vil have, at holdet kommer fremad, offensivt, angribe over kanterne. Han kan lide offensive spillere. Han er en smule spillernes træner, en meget motiverende træner, og så har han taktiske evner – han har et godt ry omkring sine taktisk evner, men han er mere en motivator end en ”Bielsa”-type.”

                    Man skal være varsom med tidlige forudsigelser, men det kan godt lidt lyde som om at spillere som Frø og Sabbi kan blive to af de store “vindere”, ved det kommende trænerskifte.
                    Sabbi har endnu ikke vist sit værd og jeg synes hans evne til at tænke hurtigt og til at orientere sig på banen ser ud til at være for dårlig. Hvis Alm kan få ham gjort god, tager jeg hatten af. Men jeg tvivler.
                    Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                    OB - engang var vi gode

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

                      Jeg tror, flertallet ved første indskydelse havde en følelse af let undervældethed.

                      For mit vedkommende er den følelse erstattet af en moderat positiv én af slagsen efter at have læst det interview, som SFÅ har lavet med en svensk ekspert.

                      Jeg tror faktisk, AA kan blive rigtig fornuftig i OB, og jeg kan godt lide den retning, som jeg tror, den sportslige ledelse i er færd med at søsætte.

                      Jeg er mere positiv omkring klubben end længe :).
                      Du har muligvis ret i, at flertallet herinde har en følelse af undervældethed.
                      Men så burde det flertal også lige trække vejret et øjeblik, for at få en lille smule ilt til hjernen.
                      Jeg kender ham ikke, men alt tyder da på, han er er glimrende træner. Han har været træner i Sverige i 10 år, og er aldrig blevet dårligere placeret end nr. 6. Derudover har han pokaltitler og erfaring fra europæisk fodbold. Efter han blev forfremmet fra assistent, var han træner i AIK i 5 år. Der er altså intet, der tyder på, han er en af de trænere, der bliver fyret i tide og utide.
                      Hvordan i al verden skal man kunne forvente at vi kan trække noget som helst bedre til OB?
                      Nej, han ikke fået nogen mesterskaber, men hvis det er kravet, så kan vi jo næsten kun vælge trænere fra FCK, Malmö og Rosenborg.
                      Det er jo netop ikke en træner, der lige har haft en enkelt tilfældig heldig sæson i Sønderjyske. Han har jo leveret på stabilt højt niveau i mange år.
                      Og ja, det kan godt være, der er nogle, der har formået, at "fremavle" flere talenter, men hvis I ikke kender noget til Alm, Ved I så noget om, hvordan ungdomsarbejdet er i de pågældende klubber? Der skal jo ligesom være nogle talenter, man kan hive op. Med det argument kunne vi jo ligeså godt have valgt en assistent fra FCM eller FCN, for der er jo sikkert dem, der er årsag til alle deres talenter. Det har sikkert intet at gøre med deres ungdomsakademier.
                      Rygtet ville sende ham til Brøndby, dengang hvor de ansatte Zorninger i stedet, og han havnede i Vejle, hvor de blev nr. 9 i 1.div. På det tidspunkt sejlede det hele i Vejle, og man havde det år en målsætning, der hed "Overlevelse i 1.div". Så selvom en 9.plads måske ikke er imponerende i sig selv, så levede han op til klubbens måsætning.
                      Uden at kende manden, så kan jeg ikke se, at vi på nogen måde skal kunne tiltrække en træner, der har leveret bedre (set over en periode på 10 år).
                      Vi har ikke råd til Jürgen Klopp, og han kan iøvrigt heller ikke være træner flere steder lige nu.
                      Håber så bare at Alm også kan få vores hold til at levere varen, men hvis ikke han skal kunne. Hvem skal så? - Og hvorfor er det så lige, at de skulle være så meget bedre end Alm?
                      Last edited by Henning001; 18-05-2021, 14:20.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Henning001 Se indlæg

                        Du har muligvis ret i, at flertallet herinde har en følelse af undervældethed.
                        Men så burde det flertal også lige trække vejret et øjeblik, for at få en lille smule ilt til hjernen.
                        Jeg kender ham ikke, men alt tyder da på, han er er glimrende træner. Han har været træner i Sverige i 10 år, og er aldrig blevet dårligere placeret end nr. 6. Derudover har han pokaltitler og erfaring fra europæisk fodbold. Efter han blev forfremmet fra assistent, var han træner i AIK i 5 år. Der er altså intet, der tyder på, han er en af de trænere, der bliver fyret i tide og utide.
                        Hvordan i al verden skal man kunne forvente at vi kan trække noget som helst bedre til OB?
                        Nej, han ikke fået nogen mesterskaber, men hvis det er kravet, så kan vi jo næsten kun vælge trænere fra FCK, Malmö og Rosenborg.
                        Det er jo netop ikke en træner, der lige har haft en enkelt tilfældig heldig sæson i Sønderjyske. Han har jo leveret på stabilt højt niveau i mange år.
                        Og ja, det kan godt være, der er nogle, der har formået, at "fremavle" flere talenter, men hvis I ikke kender noget til Alm, Ved I så noget om, hvordan ungdomsarbejdet er i de pågældende klubber? Der skal jo ligesom være nogle talenter, man kan hive op. Med det argument kunne vi jo ligeså godt have valgt en assistent fra FCM eller FCN, for der er jo sikkert dem, der er årsag til alle deres talenter. Det har sikkert intet at gøre med deres ungdomsakademier.
                        Rygtet ville sende ham til Brøndby, dengang hvor de ansatte Zorninger i stedet, og han havnede i Vejle, hvor de blev nr. 9 i 1.div. På det tidspunkt sejlede det hele i Vejle, og man havde det år en målsætning, der hed "Overlevelse i 1.div". Så selvom en 9.plads måske ikke er imponerende i sig selv, så levede han op til klubbens måsætning.
                        Uden at kende manden, så kan jeg ikke se, at vi på nogen måde skal kunne tiltrække en træner, der har leveret bedre (set over en periode på 10 år).
                        Vi har ikke råd til Jürgen Klopp, og han kan iøvrigt heller ikke være træner flere steder lige nu.
                        Håber så bare at Alm også kan få vores hold til at levere varen, men hvis ikke han skal kunne. Hvem skal så? - Og hvorfor er det så lige, at de skulle være så meget bedre end Alm?
                        Hvem er det der ikke mener at Alm’s meritter er gode nok til OB? Det er fair nok hvis du mener folk er for kritiske, men stråmænd hjælper sjældent ens argumentation og det er lidt som om du ikke forholde dig til det som folk rent faktisk er “kritiske” over og i stedet drejer det over på at folk skulle være utilfredse med tilgangen af Alm. Den kritik jeg læser i blandt andet denne tråd går overvejende på en manglende tillid til klubbens ledelse og dermed en stor usikkerhed omkring den længe ventede “startegi”, og altså ikke en kritik af Alm som træner, hans CV eller hans meritter. Der er flere der, ganske rigtigt, påpeger at vi tidligere har hentet trænere med glimrende træner-CV og flotte sportslige resultater i bagagen, som så falder i gennem i OB med et brag fordi vi ikke har haft en strategi, men blot har hentet en træner der har gjort det godt andre steder og bedt ham gentage det i OB. Denne træner ansættelse er speciel af flere grunde, dels fordi den har været så absurd længe undervejs (man har vidst siden sidste sommer at man ikke ville fortsætte med JM) dels fordi den er koblet så meget op på den fremtidige strategi at selve trænernavnet på mange måder er blevet noget sekundært. Det vigtige er altså ikke i så høj grad hvem der blev hentet, omend det naturligvis altid er spændende hvem der får tøjlerne i ens hjerteklub, men mere om vi rent faktisk har lagt os fast på en langsigtet strategi, rekrutteret træneren derefter og er parat til at bakke op om træner og strategi med handling. Det sidste er et fuldstændigt åbent spørgsmål som man fuldt berettiget kan tillade sig at tvivle på.
                        Last edited by stonebear; 18-05-2021, 18:23.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

                          Hvem er det der ikke mener at Alm’s meritter er gode nok til OB? Det er fair nok hvis du mener folk er for kritiske, men stråmænd hjælper sjældent ens argumentation og det er lidt som om du ikke forholde dig til det som folk rent faktisk er “kritiske” over og i stedet drejer det over på at folk skulle være utilfredse med tilgangen af Alm. Den kritik jeg læser i blandt andet denne tråd går overvejende på en manglende tillid til klubbens ledelse og dermed en stor usikkerhed omkring den længe ventede “startegi”, og altså ikke en kritik af Alm som træner, hans CV eller hans meritter. Der er flere der, ganske rigtigt, påpeger at vi tidligere har hentet trænere med glimrende træner-CV og flotte sportslige resultater i bagagen, som så falder i gennem i OB med et brag fordi vi ikke har haft en strategi, men blot har hentet en træner der har gjort det godt andre steder og bedt ham gentage det i OB. Denne træner ansættelse er speciel af flere grunde, dels fordi den har været så absurd længe undervejs (man har vist siden sidste sommer at man ikke ville fortsætte med JM) dels fordi den er koblet så meget op på den fremtidige strategi at selve trænernavnet på mange måder er blevet noget sekundært. Det vigtige er altså ikke i så høj grad hvem der blev hentet, omend det naturligvis altid er spændende hvem der får tøjlerne i ens hjerteklub, men mere om vi rent faktisk har lagt os fast på en langsigtet strategi, rekrutteret træneren derefter og er parat til at bakke op om træner og strategi med handling. Det sidste er et fuldstændigt åbent spørgsmål som man fuldt berettiget kan tillade sig at tvivle på.
                          Bestemt ikke noget med nogen stråmand, eller noget.
                          Hvis du læser det, så er der en anden, der skriver, at de fleste er skuffede/undervældede over valget af Alm.
                          Og jeg kan bare ikke se, hvordan vi skal kunne forvemte noget bedre.
                          men jeg kender ham ikke

                          Comment


                            Hãcken har vist det næststørste budget i Sverige, langt efter Malmø dog.
                            Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                            Jeg er ikke fan.
                            Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg

                              Sabbi har endnu ikke vist sit værd og jeg synes hans evne til at tænke hurtigt og til at orientere sig på banen ser ud til at være for dårlig. Hvis Alm kan få ham gjort god, tager jeg hatten af. Men jeg tvivler.
                              I OB nej. I Hobro har han vist rigeligt til at vi sagtens kan tillade os at håbe på en bedre version af Sabbi end den vi hidtil har set i OB. Sabbi har fået masser af fortjent kritik, men som resten af truppen har han heller ikke haft de letteste arbejdsbetingelser med den konstante vekslen i formation, system og taktik. Af de ting vi høre om Alm’s form for fodbold - offensivt orienteret 4-3-3 med angreb over kanterne - synes jeg det lyder som om at spillere som Frø og Sabbi kommer til at få langt bedre (for dem) arbejdsbetingelser. Det hilser jeg personligt velkommen da jeg klart mener at Sabbi og Frøkjær, på trods af en dårlig sæson, er 2 af vores mest spændende offensiv spillere.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Henning001 Se indlæg

                                Bestemt ikke noget med nogen stråmand, eller noget.
                                Hvis du læser det, så er der en anden, der skriver, at de fleste er skuffede/undervældede over valget af Alm.
                                Og jeg kan bare ikke se, hvordan vi skal kunne forvemte noget bedre.
                                men jeg kender ham ikke
                                Nej det er faktisk ikke helt det som jungledyret skriver.
                                Du skriver at vi altså “ikke har råd til Klopp” som om folk har en eller anden urealistisk forestilling om hvilken slags træner OB skulle være i stand til at hente. Læs eventuelt tråden igennem - hvilke træneremner er det du synes bliver nævnt som som er et udtryk for urealistiske forventninger? Der er nogle der synes at Alm er den mindst interessante at de kandidater som OB åbenbart har haft fremskredende samtaler med, det er vel fair nok at have en favorit blandt de kandidater der har været sat i forbindelse med trænerjobbet? At Gustafson eksempelvis har vist sig fantastisk til at udvikle og sælge unge spillere er da et fint argument for at have håbet på netop ham. For mit vedkommende fandt jeg at Ole Tobiasen lød som den mest spændende kandidat, men jeg skal da være helt ærlig og sige at mit kendskab til de forskellige emner er stort set ikke-eksisterense.

                                Igen, fair nok hvis du synes at alle de frygtligt “kritiske” brugere skal se og få lidt ilt til hjernen, men jeg vil da foreslå at du prøvet at læse tråden igennem og se hvad der rent faktisk er blevet skrevet.
                                Last edited by stonebear; 18-05-2021, 18:27.

                                Comment

                                Working...
                                X