Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd Horsens-OB 21.02.21

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af OB Zurich Se indlæg
    Tager lige ja hatten på her selvom det lyder til at været en jammerlig kamp...vi hentede et point på SDJ....
    Det kan vise sig at være et ret vigtigt point, det bliver et par spændende kampe de næste runder.
    817 ⚪️
    Y.N.W.A ❤️

    Comment


      Oprindeligt indsendt af OB Zurich Se indlæg
      Tager lige ja hatten på her selvom det lyder til at været en jammerlig kamp...vi hentede et point på SDJ....
      Og havde OB slået Horsens og Lyngby, så han man ligget nr. 6 med 1 point til Randers og 2 ned til Sønderjyske. Det er dyrt at tabe point til de hold under OB....

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
        De to mest triste, grå og intetsigende hold i ligaen. Det måtte jo ende sådan.
        Jesper Hansens mission fuldført...
        OB: Danske mestre i 2075/6

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

          Det kan vise sig at være et ret vigtigt point, det bliver et par spændende kampe de næste runder.
          Det gør det virkelig, for selvom vi måske meget skuffende taber point til de sikre nedrykkere, så viser det sig jo bare at OB uanset hvem de møder bare finder et niveau der matcher modstanderen og derfor spiller jævnbyrdige kampe, som kan gå til den ene eller den anden side.

          Næste gang er det Randers og de vil nok langt henad vejen angribe kampen som Horsens, da de vil være ganske tilfredse med et enkelt point. Spændende bliver det hvad JM nu vil forsøge, som kan tage narre Thomasberg. I dag tabte han virkelig slaget, da Horsens var fuldstændig indstillet på Hylle, som skulle være blevet taget ud i pausen. Der var intet at hente der og her handler han simpelthen for sent. Måske en ny type i Gudjohnsen snart skal have plads i truppen, eller måske Okosun skal rykkes helt på top, så vi kan få mere flow i midtbanespillet.
          En ting er i hvert fald sikkert. JM's plan A giver ikke mål. Der er ikke kvalitet nok til lykkedes lige nu, så der skal tænkes ud af boksen, så længe Kadriis klasse ikke er til rådighed.

          Jeg savner i øvrigt Frøs frækhed når jeg skal se sådan en uinspireret indsats som i dag. En som tør sætte det hele lidt på spil. Han må gerne snart blive klar. Tror måske de her nulløsning sætter sig lidt mindre i hovedet på ham end på flere af vores andre offensive kort.
          ​​​

          Comment


            Hylle skulle aldrig have startet inde, han er altid farligst når han kommer ind fra bænken, når modstanderen er ved at være møre.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af OB Zurich Se indlæg
              Tager lige ja hatten på her selvom det lyder til at været en jammerlig kamp...vi hentede et point på SDJ....
              SDJ møder Lyngby i næste runde mens OB møder RFC ... de laver næppe en OB så det lever de nok med ...
              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

              "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

              Venter man for længe, får man ingenting ...

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                Jeg ved ikke om jeg synes, at han ikke skulle hentes. Jeg kan godt lide at have en som Okosun i truppen at kunne spille ud, ligesom vi har Hyllegaard der passer godt ind i nogle bestemte situationer. Havde vi nu spillet bedre i dag og presset Horsens godt tilbage i de sidste 20 minutter, så kunne det da have været et rigtigt godt kort at have Okosun fra bænken som man kunne smide op foran som angriber og intensivere trykket.

                Problemet er, at Okosun ikke blev hentet ind som et supplement til truppen, han blev hentet ind til startopstillingen, som en spiller der skulle bygges noget op omkring og som en der skulle forstærke holdet. Den spiller kan han godt være, hvis man ligesom Horsens gjorde under Bo Henriksen vælger at spille meget simpelt og primitivt baseret på hans spidskompetencer og ikke giver ham for mange opgaver. Hvis man ligesom OB gerne vil have flere facetter ind i holdet og forventer mere af de enkelte spillere, så er han bare en mere ordinær spiller, og det er det vi ser nu.

                Der er en grund til, at han først blev Superligaspiller som 24-årig, og indtil da var en fornuftig 1. divisionsspiller uden at være noget særligt. Det er fordi, at han også dengang blev brugt som OB bruger ham nu, som en spiller der spiller længere tilbage på banen og som også har noget ansvar i opbygningen og i det defensive. Og når han bliver brugt sådan er han ret ordinær, især i Superligaen. Bo Henriksen så, at han var bedst brugt når han kom længere frem på banen og fik lov at blive højt oppe, i stedet for at skulle alt for langt tilbage og løse opgaver. Og når han så var fremme, kunne man spille sit primitive spil omkring ham.

                Vi kan diskutere op og ned om, hvor god Okosun er teknisk, men i de opgaver han primært skal løse i en kamp som i dag, har vi simpelthen bare folk hvis kompetencer vi har mere brug for, det synes jeg ikke kan diskuteres. Han placerer sig ikke ligeså godt defensivt som Drachmann, han er ikke ligeså god og hurtig på bolden som JJT, han arbejder slet ikke ligeså hårdt i presset og dækker store områder som Kløve og han er slet ikke ligeså dynamisk og kommer i gode ryk fremad som Opondo.

                Jeg kan simpelthen ikke se, at Okosun skal blive en spiller som vi bygger et hold op om, med mindre vi vælger at lægge om til en meget direkte og primitiv stil, og det tror jeg ikke vi vil. Hvis vi vil være et moderne hold, hvis vi vil indrette en spillestil efter de dygtige spillere vi allerede har og de unge der er på vej, så vi kan veksle mellem at være både teknisk stærke og gode på bolden, men samtidig også kunne spille med fart og være direkte, så er der simpelthen andre spillere der er bedre til at forløse det end Okosun. Det betyder ikke, at vi ikke kan bruge ham, men vi skal nok forberede os på, at det bliver i nogle bestemte kampe og primært fra bænken, at han kommer til at være en gevinst for os, og det er også fint nok.
                Enig i meget af det du skriver, der er dog nogle steder, hvor kæden hopper lidt af for mig. Det bliver lidt for enten/eller.
                At Okosun blev fast superligaspiller som 24-årlig skulle bevise at han ikke kan være en fast del af OBs start-11’er er lidt søgt. Og Okosun har altid været mere end en fornuftig 1. div spiller. Hvis din påstand var tilfældet var han ikke blevet købt at FCM. Det at han ikke lykkedes i FCM beviser heller ikke din pointe.
                Der er andre som endda har fået landskampe som han lignende forløb, altså sent igang med superligaen.

                Er enig i at vi ikke skal bygge vires spil op på Okosuns spidskompetencer, det er alt for kortsigtet og det betyder blot at vi skal starte delvist forfra, når han ikke er her mere. Og det tror jeg heller ikke at planen er.
                Okosuns styrke skal være et supplement til vores spillestil og det kan godt lykkedes, når vi har de spillere som du nævner ovenfor som har andre kompentencer i spillet. Og det kan han sagtens som en fastspiller uden at det hele bygges op på ham.

                Mit bud er, at man satser mere på hams kompentencer lige nu, fordi det er sværere at udnytte de andres kompentencer pga banerne. Det betyder ikke at det er plan A i al fremtid, men det kan godt fylde mere nu, end det måske gør i april.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af allanribe Se indlæg

                  Og havde OB slået Horsens og Lyngby, så han man ligget nr. 6 med 1 point til Randers og 2 ned til Sønderjyske. Det er dyrt at tabe point til de hold under OB....
                  Forstå mig ret det er noget møg at OB smider 5 point i de to kampe - men i det mindste tabte vi ikke i dag på et tåbeligt mål
                  denne sæson er i mit hovede afskrevet også håber jeg bare at vi hyrer en træner der har nosserne til at spille med de unge (og får lov og tid til det)

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af OB Zurich Se indlæg

                    Forstå mig ret det er noget møg at OB smider 5 point i de to kampe - men i det mindste tabte vi ikke i dag på et tåbeligt mål
                    denne sæson er i mit hovede afskrevet også håber jeg bare at vi hyrer en træner der har nosserne til at spille med de unge (og får lov og tid til det)
                    Hvor mange sæsoner har vi snart bare afskrevet?

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af capone Se indlæg

                      Hvor mange sæsoner har vi snart bare afskrevet?
                      9 ud af 10?
                      Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                      Comment


                        Så dårlige er de spillere altså heller ikke. Men de så sådan ud. Trist kamp.
                        Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                        OB - engang var vi gode

                        Comment


                          Lidt stats på kampen.
                          https://www.sofascore.com/ac-horsens-ob/LAsXA
                          817 ⚪️
                          Y.N.W.A ❤️

                          Comment


                            Så længe ledelsen ikke indser at den sejler , så bliver OB sgu aldrig fast top 6 hold. Ny træner hjælper ikke på de problemer der er i klubben.

                            Skal man i top 6 fast. Skal der skrues op for budgettet og hentes bedre spillere ind, og flere middelmådige spillere skal ud

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Faurskov Se indlæg
                              Hylle skulle aldrig have startet inde, han er altid farligst når han kommer ind fra bænken, når modstanderen er ved at være møre.
                              Det er et postulat, som er lidt svært at bakke op af, hvordan det rent faktisk er forløbet, når han har startet inde.
                              Inden i går havde Hyllegaard startet i 3 superligakampe og scoret i 2 af dem - bl.a. da han startede oppe i Horsens sidst.
                              Så kan der være noget taktisk i, om han burde starte i går osv. men der er ikke belæg for at sige, at han er farligere, når han starter ude.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg

                                Det er et postulat, som er lidt svært at bakke op af, hvordan det rent faktisk er forløbet, når han har startet inde.
                                Inden i går havde Hyllegaard startet i 3 superligakampe og scoret i 2 af dem - bl.a. da han startede oppe i Horsens sidst.
                                Så kan der være noget taktisk i, om han burde starte i går osv. men der er ikke belæg for at sige, at han er farligere, når han starter ude.
                                Enig. Havde vi spillet Hylle rigtigt kunne han have gjort ondt på et tungt Horsens forsvar, men det er klart at han ikke får en skid ud af det når vi bare losser høje bolde op i mod ham.

                                Comment

                                Working...
                                X