Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Rygter/Ønsker/Spekulationer Sommervindue 2021

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

    Vestergaard er meget frustreret over den manglende spilletid, men tror 100% på gennembruddet kommer i OB
    Det tror jeg faktisk ikke han får.
    Min tro på OBs vilje til at bruge de unge, når det kommer til stykket, er nogenlunde ligeså stor som din tro på hemmingsens evner

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg

      Det tror jeg faktisk ikke han får.
      Min tro på OBs vilje til at bruge de unge, når det kommer til stykket, er nogenlunde ligeså stor som din tro på hemmingsens evner
      Det tror han heldigvis selv

      Men så kan vi lige så godt lukke akademiet….

      Comment


        Jeg er ikke fan af Hemme, tværtimod.

        Jeg synes vi har haft et tamt vindue.

        Skal dog siges, jeg er glad for de få ting der skete. Lidt forfremmelser til Akedemispillere og en ung lovende nordmand (kender ham jo ikke, så bare fra hvad man læser). Et godt salg af Oliver.

        Heldigvis ingen “leverpostejspillere” på 29 år fra Horsens, Hobro eller lignende. Vi må ikke hente til bredden, det skal komme fra vores ungdom.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg
          Jeg er ikke fan af Hemme, tværtimod.

          Jeg synes vi har haft et tamt vindue.

          Skal dog siges, jeg er glad for de få ting der skete. Lidt forfremmelser til Akedemispillere og en ung lovende nordmand (kender ham jo ikke, så bare fra hvad man læser). Et godt salg af Oliver.

          Heldigvis ingen “leverpostejspillere” på 29 år fra Horsens, Hobro eller lignende. Vi må ikke hente til bredden, det skal komme fra vores ungdom.
          Enig. Men OB kunne også have brugt vinduet til at komme af med lidt af leverpostejen ..

          Man har stadig ikke fundet ud af hvordan man skal bruge Okusun, Opondo har ikke vist meget og AJA spærrer for ungdommen.

          Kløve er måske fin at have i truppen pga afsindighed men Lieder kunne måske være solgt på trods af de par kasser han har lavet ..
          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

          "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

          Venter man for længe, får man ingenting ...

          Comment


            https://www.ob.dk/nyhedsarkiv/vi-kan...superligahold/
            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

            "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

            Venter man for længe, får man ingenting ...

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg
              Jeg er ikke fan af Hemme, tværtimod.

              Jeg synes vi har haft et tamt vindue.

              Skal dog siges, jeg er glad for de få ting der skete. Lidt forfremmelser til Akedemispillere og en ung lovende nordmand (kender ham jo ikke, så bare fra hvad man læser). Et godt salg af Oliver.

              Heldigvis ingen “leverpostejspillere” på 29 år fra Horsens, Hobro eller lignende. Vi må ikke hente til bredden, det skal komme fra vores ungdom.
              Enig. Men jeg føler at man lidt har spildt et vindue til at få justeret på vigtige pladser.
              Havde man nu fået AJA og Okosun videre til andre klubber og havde hentet 2 dygtige spillere der passer bedre ind i strategien(en CF og en 6`er) ville jeg have respekt for det de går og siger deres ambitioner er. Så havde man forstærket holdet ift den nye spillestil og der havde været samme afstand for de unge som nu.

              Jeg respekterer akademiet vejen man indfører nu. Men det skal altså ikke blive en undskyldning for ikke at forsøge at presse de sidste %`er ind i en trup der har det svært i forvejen. Man leger med ilden i OB

              Comment


                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                Det tror han heldigvis selv

                Men så kan vi lige så godt lukke akademiet….
                Nå utroligt nok

                Nah, jeg vil hellere give det en chance under Bjørn wesstrøm. Måske der skal lidt friskt blod til at se, at man ikke nødvendigvis skal være 29-30 år for at spille fodbold i OB.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                  Enig. Men OB kunne også have brugt vinduet til at komme af med lidt af leverpostejen ..

                  Man har stadig ikke fundet ud af hvordan man skal bruge Okusun, Opondo har ikke vist meget og AJA spærrer for ungdommen.

                  Kløve er måske fin at have i truppen pga afsindighed men Lieder kunne måske være solgt på trods af de par kasser han har lavet ..
                  Næh man har ikke fundet ud af at bruge dem du nævner, men alligevel står de jo foran de fleste unge i truppen.
                  som du selv skrev tidligere, så tør OB ikke give de unge chancen.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg

                    Nå utroligt nok

                    Nah, jeg vil hellere give det en chance under Bjørn wesstrøm. Måske der skal lidt friskt blod til at se, at man ikke nødvendigvis skal være 29-30 år for at spille fodbold i OB.
                    Men man ved aldrig om en udlejning bliver nødvendig for at nå der til

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                      Men man ved aldrig om en udlejning bliver nødvendig for at nå der til
                      Et par udlejninger til nogle af vores unge havde været rigtig godt.
                      Jeg gad godt kende grunden til, at man så stædigt afviger fra brugen af udlejninger

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg

                        Et par udlejninger til nogle af vores unge havde været rigtig godt.
                        Jeg gad godt kende grunden til, at man så stædigt afviger fra brugen af udlejninger
                        Det gør man vel heller ikke. Rasmus Nissen er da lejet ud. Hørte i podcast at udfordringen kan være at man er for tro mod Øens hold og skal man leje ud skal det være til et af de hold og der er Middelfart vist det højst placerede hold i 2. div. og så er U19 næsten samme niveau.
                        Så skal man indgå nogle samarbejder med hold i 1. div. hvor de vil have en reel chance for at spille men hvilket hold vil bygge deres hold op om lejede spillere …ud over Fredericia med FCM men det kan da være at det er vejen frem .. så er det næsten kun sjællandske klubber ud over ACH og EFB ..
                        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                        "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                        Venter man for længe, får man ingenting ...

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg

                          Næh man har ikke fundet ud af at bruge dem du nævner, men alligevel står de jo foran de fleste unge i truppen.
                          som du selv skrev tidligere, så tør OB ikke give de unge chancen.
                          "Så tør OB ikke give de unge chancen" skriver du, men hvorfor er det tilsyneladende sådan ??
                          Lad mig give et par observationer, som jeg har set de første 7 kampe plus en rædsom pokalkamp. Træner AA har store udfordringer med at bringe egne unge spillere ind på et hold, som ikke har tilstrækkelig kvalitet i de ældre spillere, som de unge skal støtte sig til. Hvordan kan fans på dette forum tale om unge spillere i bagkæden, når vi spiller med en ny målmand, som har brug for meget mere støtte fra erfarne spillere end Oliver C. I pokalkampen mod et 3. divisionshold stillede vi med Bernat , Tarik og Brems, og først efter at have skiftet Bash og Sabbi scorede Bash til 2-0. Og vi vandt en "storsejr" på 2-1. Der var vist ikke meget støtte til unge spillere her.
                          Mht. de 7 superligakampe er det tydeligt, at AA forsøger at spille et nyt system ind. Til trods for OC på mål i de 6 af kampene er der gået mange mål ind, og vi har ikke haft et clean sheet endnu. Kampene har mange fællestræk. I flere af kampene har modstandernes backs scoret i OB`s højre forsvarsside og kostet mange points pga. vores vingbacks ikke dækker defensivt af for modstandernes backs. Dette har medført 1 sejr og 5 uafgjorte. Et par af pointsene hentet i overtiden, hvilket tyder på en moral og træningtilstand, som vi eller ikke er forvænt med - meget positivt. Men hvordan skal AA bringe unge spillere i spil, når vi aldrig opbygger en solid føring, hvor vi kan tillade os at give de unge, uerfarne et indhop, fordi den skal kriges hjem til slutfløjtet ?
                          Det ville være forkert at skrive dette indlæg, hvis jeg ikke også havde en mening om, hvad man burde gøre i OB.
                          Hvis brugen af unge talenter ikke skal være en maraton, hvor flere af de unge mister tålmodigheden med OB, skal OB bringe nye, støtte/kvalitetsspillere i truppen på afgørende pladser, som foreslået af bl.a. Fmpr i denne tråd. Dette har man helt klart forsømt i tidligere og seneste vindue, og trækker derfor endnu engang pinen ud.
                          Næste afgørende punkt er arbejdsmoral på holdet. Der er nok ikke tvivl om, at de unge spillere ville kæmpe røven ud af bukserne på 1. holdet, men der er altså ikke plads til "turister" eller arbejdsværing eller mindre kvalificerede spillere blandt støttespillerne.
                          AA og OB har noget af en udfordring.
                          Last edited by pnl; 03-09-2021, 20:26.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg

                            Et par udlejninger til nogle af vores unge havde været rigtig godt.
                            Jeg gad godt kende grunden til, at man så stædigt afviger fra brugen af udlejninger
                            Slag på tasken - eller 2 slag på tasken.


                            1. OB vil gerne være Øens Hold og derfor vil man kun udleje til Fynske klubber. Middelfart i 2. division kunne være en mulighed, men det gik jo ikke super godt sidst. Ellers er der kun klubber i 3.division og det er måske lige lavt nok.

                            2. OB vil gerne have at spillerne træner fuldtid, samtidig med at de kan fører lidt kontrol/ajourførelse. Det er ikke alle klubber i 2.division der er fuldtid mange deltid. Her kunne Kolding være et realistisk bud på en samarbejdsklub ellers skal vi op i Nordicbetligaen. AC Horsens og FC Fredericia er udelukket, ACH går efter oprykning og FCF kører den med FCM. Det betyder at der er HBK, FA, EFB og Hvidovre tilbage, hvor det også er realistisk at de gider pendle frem og tilbage hver dag. HBK og Hvidovre kunne være en mulighed, FA og EFB er udelukket de har ejere der kører med en bestemt struktur.

                            Uanset hvordan man vender og drejer det, så er der begrænset muligheder - enten må OB/Spilleren bide i det sure æble og træne med om formiddagen og sin udlejet klub om aften og så spiller 2./3. div eller også skal man leve et pendler liv i Hvidovre/Køge

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                              Det gør man vel heller ikke. Rasmus Nissen er da lejet ud. Hørte i podcast at udfordringen kan være at man er for tro mod Øens hold og skal man leje ud skal det være til et af de hold og der er Middelfart vist det højst placerede hold i 2. div. og så er U19 næsten samme niveau.
                              Så skal man indgå nogle samarbejder med hold i 1. div. hvor de vil have en reel chance for at spille men hvilket hold vil bygge deres hold op om lejede spillere …ud over Fredericia med FCM men det kan da være at det er vejen frem .. så er det næsten kun sjællandske klubber ud over ACH og EFB ..
                              Der er forskel på at leje nogen ud efter man har opgivet dem og leje dem ud for at udvikle dem ydeligere
                              Last edited by fmprOB; 03-09-2021, 23:00.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af bjerghest Se indlæg

                                Slag på tasken - eller 2 slag på tasken.


                                1. OB vil gerne være Øens Hold og derfor vil man kun udleje til Fynske klubber. Middelfart i 2. division kunne være en mulighed, men det gik jo ikke super godt sidst. Ellers er der kun klubber i 3.division og det er måske lige lavt nok.

                                2. OB vil gerne have at spillerne træner fuldtid, samtidig med at de kan fører lidt kontrol/ajourførelse. Det er ikke alle klubber i 2.division der er fuldtid mange deltid. Her kunne Kolding være et realistisk bud på en samarbejdsklub ellers skal vi op i Nordicbetligaen. AC Horsens og FC Fredericia er udelukket, ACH går efter oprykning og FCF kører den med FCM. Det betyder at der er HBK, FA, EFB og Hvidovre tilbage, hvor det også er realistisk at de gider pendle frem og tilbage hver dag. HBK og Hvidovre kunne være en mulighed, FA og EFB er udelukket de har ejere der kører med en bestemt struktur.

                                Uanset hvordan man vender og drejer det, så er der begrænset muligheder - enten må OB/Spilleren bide i det sure æble og træne med om formiddagen og sin udlejet klub om aften og så spiller 2./3. div eller også skal man leve et pendler liv i Hvidovre/Køge

                                Jeg har tænkt på, om det samarbejde med udenlandske klubber, som Bjørn W skal etablere, måske kunne bruges til gensidig udlejning/udvikling af talentmassen på et højere niveau end i vores egen andedam.


                                Comment

                                Working...
                                X