Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Rygter/Ønsker/Spekulationer Sommervindue 2021

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af bjerghest Se indlæg

    Fair pointe, det kan minimere udgifter. Han er dog blevet ældre og mere erfaren, lønnen følger derefter.

    Men det vigtigste spørgsmål man bør stille er;

    rykker det for alvor noget?

    Og der må jeg med min ringe fodboldviden erkende at det gør det højst sandsynlig ikke.
    Enig. Det tvivler jeg også stærkt på. Mon ikke vi så nu trækker vejret og ser tiden og vinduet lidt an? Afhænger nok lidt af Ryans tilstand. Da jeg i start Maj hørte han var færdig for sæsonen var meldingen også at det ikke var sikkert han var helt klar til opstarten hellere.
    Så vil man starte op uden Oli og Ryan?

    Comment


      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

      Enig. Det tvivler jeg også stærkt på. Mon ikke vi så nu trækker vejret og ser tiden og vinduet lidt an? Afhænger nok lidt af Ryans tilstand. Da jeg i start Maj hørte han var færdig for sæsonen var meldingen også at det ikke var sikkert han var helt klar til opstarten hellere.
      Så vil man starte op uden Oli og Ryan?
      Så må man punge ud eller afvige fra principperne. Groft sagt. Uanset hvad så bliver det ikke billigt.

      Man valgte en strategi i januar, der gjorde at man ikke kun sikre fremtiden på forhånd. Handling har konsekvenser, længere er den ikke.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af bjerghest Se indlæg

        Så må man punge ud eller afvige fra principperne. Groft sagt. Uanset hvad så bliver det ikke billigt.

        Man valgte en strategi i januar, der gjorde at man ikke kun sikre fremtiden på forhånd. Handling har konsekvenser, længere er den ikke.
        Eller prøve noget lign som AGF gjorde med Diks. Prøve at leje en fra en højere hylde, håbe han slår igennem og måske gerne vil blive

        Comment


          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

          Eller prøve noget lign som AGF gjorde med Diks. Prøve at leje en fra en højere hylde, håbe han slår igennem og måske gerne vil blive
          Jeg har en generel skepsis mod leje, da det ikke skaber økonomisk værdi for OB. Men jo leje kan jo blive sidste udvej.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af bjerghest Se indlæg

            Jeg har en generel skepsis mod leje, da det ikke skaber økonomisk værdi for OB. Men jo leje kan jo blive sidste udvej.
            Så skal der være aftalt en pris på forhånd. Men det vil nok ikke være en pris vi kunne betale hvis vi skulle leje i fx Serie A. Samtlige spillere behøver jo ikke at tænkes som salgsobjekter. Vi skal jo også have sportslig succes for netop at kunne sælge andre spillere.
            Men det er da klart at det bedste var at finde dem uslebne diamant

            Comment


              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

              Så skal der være aftalt en pris på forhånd. Men det vil nok ikke være en pris vi kunne betale hvis vi skulle leje i fx Serie A. Samtlige spillere behøver jo ikke at tænkes som salgsobjekter. Vi skal jo også have sportslig succes for netop at kunne sælge andre spillere.
              Men det er da klart at det bedste var at finde dem uslebne diamant
              Vi er da helt enige, men hvordan vil du finde en usleben diamant i Skandinavien, det kræver et scouting netværk vi ikke har.

              Siden sommeren 2016 er der hentet 3 spillere fra OBOS Ligaen i Norge til Superligaen (Aron tæller som Eliteserien iflg. Transfermarkt) -
              1. Lasse Berg Johansen i Randers FC - Usleben diamant
              2. Mathias Rasmussen til FC Nordsjælland - Talent
              3. Alexander Jacobsen til Viborg FF - Tidl. talent

              Siden sommeren 2016 er der hentet spillere fra Superettan til Superligaen
              1. Jens Cajuste til FCM - Usleben diamant, han fik sin første U-landskamp for Sverige et år efter han kom til FCM
              2. Simon Strand til Lyngby - smuttede efter en måned grundet Lyngbys økonomiske problemer
              3. Melvin Fritzhell til FC Helsingør - Hvem husker ham?
              4. Thomas Juel Nielsen til AGF - gjorde det ret godt, men han var vel kendt i DK i forvejen
              5. Gustaf Nilsson til BIF - Kæmpe angriber der aldrig rigtig slog til, men som sidenhen er kommet til 3. Bundesliga

              Det er altså ufattelig få transfers der er gjort i de mindre ligaer og hit-rate har været svingende.

              Jeg hælder til at man enten punger ud eller afviger.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af bjerghest Se indlæg

                Vi er da helt enige, men hvordan vil du finde en usleben diamant i Skandinavien, det kræver et scouting netværk vi ikke har.

                Siden sommeren 2016 er der hentet 3 spillere fra OBOS Ligaen i Norge til Superligaen (Aron tæller som Eliteserien iflg. Transfermarkt) -
                1. Lasse Berg Johansen i Randers FC - Usleben diamant
                2. Mathias Rasmussen til FC Nordsjælland - Talent
                3. Alexander Jacobsen til Viborg FF - Tidl. talent

                Siden sommeren 2016 er der hentet spillere fra Superettan til Superligaen
                1. Jens Cajuste til FCM - Usleben diamant, han fik sin første U-landskamp for Sverige et år efter han kom til FCM
                2. Simon Strand til Lyngby - smuttede efter en måned grundet Lyngbys økonomiske problemer
                3. Melvin Fritzhell til FC Helsingør - Hvem husker ham?
                4. Thomas Juel Nielsen til AGF - gjorde det ret godt, men han var vel kendt i DK i forvejen
                5. Gustaf Nilsson til BIF - Kæmpe angriber der aldrig rigtig slog til, men som sidenhen er kommet til 3. Bundesliga

                Det er altså ufattelig få transfers der er gjort i de mindre ligaer og hit-rate har været svingende.

                Jeg hælder til at man enten punger ud eller afviger.
                Så må vi da håbe at vores portugisiske scout kan finde noget. For noget skal gøres. Jeg er med på man nok vil undskylde sig med at man har Ryan samt Østrøm og AJA der kan spille pladsen. Men hvis det så viser sig at være holdningen kender vi også det reelle ambitions niveau

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af bjerghest Se indlæg

                  Kategori 1: Afvige fra strategien og hente en spiller uden videresalgspotentiale

                  Desler er 26 og dermed ikke ung længere, han er aldersmæssigt der hvor han skal begynde at peake og skal være der i cirka 4 år til han bliver 30. Ergo, hvis vi køber ham nu, så skal han brænde Suppen af Bah/Højer-style, før at det økonomisk vil give mening. Så kan en købende klub havde ham i 3 år hvor han peaker.

                  AGF/AaB tolker du forkert, nej vi skal ikke spørge fans på bold.dk. Til gengæld bør man oprigtig overveje om Desler er en spiller der ville kunne være interessant for AGF eller AaB som fast starter, i og med at de er de nærmeste klubber der ligger over os. Hvis ikke Desler er en spiller der kan forstærke AaB eller AGF, så bør man i min optik ikke gå efter ham - Og ja, jeg ved godt at alle 3 provinsklubber spiller på forskellige måder.
                  Om han passer til OB, AGF eller AAB kan jo være vidt forskelligt. Det der er meldt ud er at hver plads skal have et bestemt sæt kompentencer og mentalitet. Det kan jo godt være at AAB og AGF har defineret et andet sæt kompetencer og grundlæggende spillestil hvor en spiller på pladsen skal kunne noget andet end man skal kunne i OB … så passer selv den bedste spiller ikke i alle tre klubber ..
                  "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                  "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                  Venter man for længe, får man ingenting ...

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af bjerghest Se indlæg

                    Kategori 1: Afvige fra strategien og hente en spiller uden videresalgspotentiale

                    Desler er 26 og dermed ikke ung længere, han er aldersmæssigt der hvor han skal begynde at peake og skal være der i cirka 4 år til han bliver 30. Ergo, hvis vi køber ham nu, så skal han brænde Suppen af Bah/Højer-style, før at det økonomisk vil give mening. Så kan en købende klub havde ham i 3 år hvor han peaker.

                    AGF/AaB tolker du forkert, nej vi skal ikke spørge fans på bold.dk. Til gengæld bør man oprigtig overveje om Desler er en spiller der ville kunne være interessant for AGF eller AaB som fast starter, i og med at de er de nærmeste klubber der ligger over os. Hvis ikke Desler er en spiller der kan forstærke AaB eller AGF, så bør man i min optik ikke gå efter ham - Og ja, jeg ved godt at alle 3 provinsklubber spiller på forskellige måder.
                    Okay, takker for dine uddybende kommentarer. Vi er stort set enige

                    Comment


                      Jeg så gerne Bozhidar Kraev i den stribede trøje, da jeg synes han kan tilføje noget til holdet vi ikke har. Desuden føler jeg, at han er meget undervurderet (hvilket kan være vores chance for at få en "klassespiller" efter vores forhold).

                      Udfordringen er, at han bedst trives i "trygge" miljøer, men tror han kan finde det i Ådalen.
                      Last edited by Online; 17-06-2021, 10:38.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
                        Jeg så gerne Bozhidar Kraev i den stribede trøje, da jeg synes han kan tilføje noget til holdet vi ikke har. Desuden føler jeg, at han er meget undervurderet (hvilket kan være vores chance for at få en "klassespiller" efter vores forhold).

                        Udfordringen er, at han bedst trives i "trygge" miljøer, men tror han kan finde det i Ådalen.
                        Enig. Han ser spændende ud

                        Comment


                          Ser heldigvis ud til at Prip bliver præsenteret i Aab Indenfor 24 timer

                          https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...rofil-spoeger/

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af bjerghest Se indlæg

                            Oliver Lund er hentet ind på en 1-årig kontrakt og skal være back-up. Hvis Desler blev hentet skal det ikke være som back-up.

                            Det med AGF eller AaB skal kigge efter en spiller skal ikke tages så bogstaveligt, men skal mere tænke hypotetisk. Kunne AGF eller AaB finde på at hente Desler som fast starter?
                            Hvis Desler blev hentet ville det sandsynligvis være for at kæmpe med/aflaste Ryan på højre back. Der forestiller jeg mig godt han kunne være et fint, driftsikkert alternativ, der kan bringe noget af den dynamik, vi har savnet stort, når Ryan har været ude eller uden kampform. Ikke decideret backup, ikke nødvendigvis tiltænkt en rolle som profil. Hvis han ikke viser sig som en profil kan man så hente en sådan om et år, når Ryan har udløb.
                            Som sagt, jeg kender ikke hans nuværende niveau, men hvad AaB og AGF kan finde på, synes jeg er en mærkelig målestok. AaB henter efter alt at dømme Prop lige om lidt - havde vi hentet ham ville 90 % herinde mene, det var uambitiøst og ikke top6-ambitioner værdigt. Da vi hentede Sabbi var det netop en spiller som reelle top6-klubber var ude efter, men han har indtil nu vist sig ikke at passe ind. Greve var der ikke mange, der havde set som profil på et top6-hold da han forlod os, men han er kommet et sted hen, hvor hans styrker kan komme til deres ret. Osv osv...

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                              Ser heldigvis ud til at Prip bliver præsenteret i Aab Indenfor 24 timer

                              https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...rofil-spoeger/
                              håber heller ikke selv det er den hylde vi sigter efter - men kan jo være vi bliver slemt skuffede når vinduet lukker i - ingen der siger MH finder noget af en bedre kvalitet...

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                                håber heller ikke selv det er den hylde vi sigter efter - men kan jo være vi bliver slemt skuffede når vinduet lukker i - ingen der siger MH finder noget af en bedre kvalitet...
                                Enig. Men han er heller ikke typen vi mangler og har jo masser af muligheder til hans position. Kan fx ikke se ham og Frø på banen fra start.
                                Vi mangler en højreback og et anker på midten

                                Comment

                                Working...
                                X