Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Hvad er OB’s startegi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

  • Bobolarsen
    replied
    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

    fedt - så klar på at blive skuffet...

    mon ikke det bliver noget i retning af; Vi skal bruge flere egne talenter - krydret med erfarne profiler ( den har vi vidst brugt før ), vi vil spille fysisk og med højt pres...og så noget med at OB skal være med i top 6

    Lyder meget rigtigt..

    Leave a comment:


  • mhbp
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    Strategi præsenteres torsdag
    fedt - så klar på at blive skuffet...

    mon ikke det bliver noget i retning af; Vi skal bruge flere egne talenter - krydret med erfarne profiler ( den har vi vidst brugt før ), vi vil spille fysisk og med højt pres...og så noget med at OB skal være med i top 6


    Leave a comment:


  • Plum
    replied
    Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

    hvis man vender den om, hvem kunne så tænke sig 49% af en virksomhed, der ikke har leveret overskud og eller gode resultater i 10 år? Jeg tror Niels som udgangspunkt skal under 50 % hvis det for alvor skal være interessant for en anden at kommer med ombord. Ellers skal der laves klare aftaler omkring strategi, magt, og indflydelse.
    AAB ejes af flere med 15-20% der er i gen majoritetsejer ..

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Strategi præsenteres torsdag

    Leave a comment:


  • tOrnBjerg
    replied
    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
    Ud over at NT ønsker at skabe en bæredygtig virksomhed a la den kan stå på egne ben uden løbende tilskud kunne man så forestille sig at han sælger aktier fra ned til 51% for at skabe penge til stadion og et boost af spillerbudgettet?
    hvis man vender den om, hvem kunne så tænke sig 49% af en virksomhed, der ikke har leveret overskud og eller gode resultater i 10 år? Jeg tror Niels som udgangspunkt skal under 50 % hvis det for alvor skal være interessant for en anden at kommer med ombord. Ellers skal der laves klare aftaler omkring strategi, magt, og indflydelse.

    Leave a comment:


  • Plum
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

    Det nægter jeg at tro på..
    Nægter ligefrem

    Frygter nu også det værste men man kan jo håbe på noget spændende .. kræver helt sikkert at der er hjælp udefra til at bygge en virksomhedsstrategi men …
    BIF gik på Børsen og havde succes med det mens det for de fleste andre har været så som så ..
    KB og B1903 fusionerede og havde succes med det mens det for de fleste andre har været så som så ..
    FCN har satset stort på talentudvikling mens de for de fleste andre har været så som så ..
    FCM bruger data i stor stil mens andre ikke helt er kommet med på den del men det kræver store investeringer …

    Generelt kan man vel sige at firstmover har en fordel mens det bliver tyndbenet for efterfølgerne ..

    Mon OB har noget nyt i ærmet … skal jo nok til hvis man skal tro på at OB kan komme frem i bussen men mindre NT smider yderligere kr. 50 mio. i spillerbudgettet årligt ..

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
    Ud over at NT ønsker at skabe en bæredygtig virksomhed a la den kan stå på egne ben uden løbende tilskud kunne man så forestille sig at han sælger aktier fra ned til 51% for at skabe penge til stadion og et boost af spillerbudgettet?
    Det nægter jeg at tro på..

    Leave a comment:


  • Plum
    replied
    Ud over at NT ønsker at skabe en bæredygtig virksomhed a la den kan stå på egne ben uden løbende tilskud kunne man så forestille sig at han sælger aktier fra ned til 51% for at skabe penge til stadion og et boost af spillerbudgettet?

    Leave a comment:


  • tOrnBjerg
    replied
    Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

    Der er vidst også ligeså stor skepsis i Aalborg omkring de ambitioner som der er hos os.
    Men ja. Der skal ske en opgradering. I hvert fald iht. de typer man søger. Jeg tror egentlig på vi langt henad vejen med det budget vi har kan etablere os top 6, men jeg tror ikke på vi har 23 spillere for hvem aggressivt genpres og kløgt på bolden er den rette kombi. Man må håbe Ole spion har været på overarbejde i research på spillere som harmonerer med strategien, så vi kan få ryddet ud i de forkerte og hentet nogen af den rette støbning.
    Vi har vel ikke haft under det 6. højeste budget i de seneste 20 år, så penge alene gør det ikke. Det handler om, at sportschefen er dygtigere end konkurrenterne, så i min bog bør vi opgradere med en sportsdirektør.

    Leave a comment:


  • hankatten
    replied
    Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

    og AAB har meldt top 4 ud som ambitionen, så det bliver ikke let - hvis man stadig tror på hårdt arbejde og ikke en kraftig opgradering af truppen - så bliver vi igen nummer 7-10.
    Der er vidst også ligeså stor skepsis i Aalborg omkring de ambitioner som der er hos os.
    Men ja. Der skal ske en opgradering. I hvert fald iht. de typer man søger. Jeg tror egentlig på vi langt henad vejen med det budget vi har kan etablere os top 6, men jeg tror ikke på vi har 23 spillere for hvem aggressivt genpres og kløgt på bolden er den rette kombi. Man må håbe Ole spion har været på overarbejde i research på spillere som harmonerer med strategien, så vi kan få ryddet ud i de forkerte og hentet nogen af den rette støbning.

    Leave a comment:


  • tOrnBjerg
    replied
    Oprindeligt indsendt af Balboa Se indlæg

    Helt enig! Det er sikkert sikkert i sjov, men i så fald er det så malplaceret som noget kan være. Man jamrer over at vi fans åbenbart har for høje forventninger og når man så tænker på, at vi på ingen måde har udviklet os positivt i denne sæson, så er det dumt overhovedet at nævne det ord. Det virker som om, at ledelsen tror de har opfundet den dybe tallerken ved at have fokus på fysik og possesion og at det er nok sammen med en ny træner. Vi skal være meget tilfredse, hvis vi blot kan komme i top 6 i næste sæson. Brøndby, FCM, FCK, AGF er helt klart bedre end os og nu får Randers også lidt penge at handle for ligesom det samme måske er tilfældet i Sønderjyske. FCN skal også nok sætte noget fornuftigt sammen igen i næste sæson, så top 6 kan blive svært nok i sig selv.
    og AAB har meldt top 4 ud som ambitionen, så det bliver ikke let - hvis man stadig tror på hårdt arbejde og ikke en kraftig opgradering af truppen - så bliver vi igen nummer 7-10.
    Last edited by tOrnBjerg; 21-05-2021, 09:26.

    Leave a comment:


  • Memoryhof
    replied
    Det er noget af et pres, MH allerede nu lægger på den nye træner. Og som det ganske korrekt er skrevet andre steder, så må vi se, hvad strategien indeholder. Jeg tillader mig dog at være afventende.

    Har selv arbejdet med at udarbejde strategier inden for foreningsidrætten (ikke den professionelle), men der er dog en del ting, der går igen. Hvis man vil rykke sig, må man være bedre end sine konkurrenter på flere parametre. Bedre træner, faciliteter, udøvere, større økonomi, et set-up, der afspejler den kultur og de værdier, man er en del af, med mere. Jeg frygter, at man i OB ikke vil acceptere en eller flere mellemsæsoner, men både vil udvikle, og samtidig have succes her og nu. Og det kan kun, hvis overhovedet, gøres, ved at tilskyde betragtelige økonomiske midler.

    Og med den (latterlige) kommunikation, som OB allerede nu lægger for dagen, bliver det da bare endnu mere interessant at se strategien. For hvis den ikke 1 er meget klar mht. mål på de forskellige områder og 2 tilfører de midler der skal til, vil den ikke lykkes. Og den nye træner vil på forhånd være solgt.

    PS MH virker på mig som Søren Lerby, da denne var træner for Bayern. Inden kampen mod B1903 (hvor Bayern sensationelt blev sendt ud, vist nok med 1-6 i Gentofte), sagde han, at de havde trænet godt og hårdt, og at taktikken var "Laufen und Kämpfen".

    Leave a comment:


  • OleKBH
    replied
    Oprindeligt indsendt af Superior Se indlæg

    Den nye strategi bliver simpelthen den bedste ever. Vi har aldrig tidligere oplevet noget mere positivt og givende til vores klub.
    Glæd jer, nu er I “advaret” positivt og I kan fremadrettet bare sende en tak for alt til NT

    Leave a comment:


  • Superior
    replied
    Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

    Enig og jeg frygter oprigtigt at Michael Hemmingsen stadig mener vores nuværende hold hører til i top 6 og at det eneste der skal til er en ny træner. Hvis det stadig er den drømmeverden Hemmingsen lever i, så bliver det igen nedrykningsstregen vi primært skal forholde os til.
    Den nye strategi bliver simpelthen den bedste ever. Vi har aldrig tidligere oplevet noget mere positivt og givende til vores klub.
    Glæd jer, nu er I “advaret” positivt og I kan fremadrettet bare sende en tak for alt til NT

    Leave a comment:


  • OleKBH
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

    Bare at høre ordet medaljer får mig til at frygte at man igen overvurderer sig selv og ikke har fattet at man er et blødt mellemhold og det ikke ændrer sig med ord, længere træninger og flyvske drømme
    Enig og jeg frygter oprigtigt at Michael Hemmingsen stadig mener vores nuværende hold hører til i top 6 og at det eneste der skal til er en ny træner. Hvis det stadig er den drømmeverden Hemmingsen lever i, så bliver det igen nedrykningsstregen vi primært skal forholde os til.

    Leave a comment:

Working...
X