Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Michelsen/Træner Fremtid

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

    Nej nej. Det har kostet OB kassen, at gå med billige løsninger på flere område. Når JH lavede kontrakter med spillere han viste ikke var gode nok. Når man vælger Hemme, som er uden erfaring.
    OB laver så lige pludselig meget dyre kontrakter med KEP, AK, Sabbi - spillere som man let havde kunne fået billigere, men sandsynligvis slet ikke skulle have købt.

    I et eller andet omfang kan man godt sammenligne Hemme og Gaardes situation, men vil alligevel hævde at Gaarde har bedre forudsætninger end Hemme.
    Gaarde er cand mag, har spillet et par sæsoner uden for DK.
    Hemme har jo ikke rigtigt noget andet lidt træner job i OB, Randers og lave klubber.

    I virkeligheden er det jo synd for Hemme, der givet vis er ægte OB fan. Han skulle have været ansat under en erfaren sportsdirektør og på den måde blive lært op i stillingen.
    Okay... CV har vidst ingen forkromet uddannelse og har heller ikke været i udlandet som hverken spiller, træner eller sportsdirektør https://www.avisen.dk/blaa-bog-broen...je_558631.aspx er han så også røv og nøgler? Hemme har vidst nok flere superligakampe på sin konto, hvis det så betyder noget? Nu siger jeg ikke at Hemme er bedre end CV, eller Gaarde for den sags skyld, men han er nødvendigvis heller ikke dårligere. En del af præstationerne er jo også hvilke midler man har med at gøre.

    Alle sportdirektører/chefer, trænere osv fejler for tid til anden, også i de store klubber, med stor økonomi. Generelt set har Hemmes indkøb været fornuftige, at de så ikke har slået til er der nok flere årsager til og nogle vil altid falde igennem.
    Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

    Comment


      Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

      Problemet er at man tog Hemmingsen mere eller mindre ud af projektet.

      Enten er det en gang mere dårlig kommunikation fra OB - man kunne ja lige have udmeldt det du skrev og at Hemmingsen sidder på toppen af bordet mens Gaarde bare må løbe soler tyndt efter Hemmingsens anvisninger. Men det ser ud nu som at Gaarde arbejder for sportsudvalget og ikke som løbedreng for Hemmingsen.
      ​​​​​​​
      Eller det er som de meste fortolker det: ledelsen ser ikke kompetencer nok hos Hemmingsen at finde den rette mand og at styre processen.
      Tror mest på det sidste, der har jo været de pinlige sager at han har opført sig som i en elefant i en glasbutik, i hans kontakt med andre superliga trænere.

      Der er jo tydeligvis ikke egen tiltro til at kunne finde en ny træner, så er det jo den eneste løsning at bede om hjælp udefra. Ved ikke om der findes bedre muligheder en Gaarde, men syntes det er mere sandsynligt at de kan tage den rigtige kontakt til emnerne end Hemmingsen kan. Så i øjebliksbilledet er det sikkert den eneste og bedste mulighed at få hjælp udefra. Det kan også været et godt tegn at ledelsen trods alt har erkendt dette.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Ricardo Se indlæg

        Tror mest på det sidste, der har jo været de pinlige sager at han har opført sig som i en elefant i en glasbutik, i hans kontakt med andre superliga trænere.

        Der er jo tydeligvis ikke egen tiltro til at kunne finde en ny træner, så er det jo den eneste løsning at bede om hjælp udefra. Ved ikke om der findes bedre muligheder en Gaarde, men syntes det er mere sandsynligt at de kan tage den rigtige kontakt til emnerne end Hemmingsen kan. Så i øjebliksbilledet er det sikkert den eneste og bedste mulighed at få hjælp udefra. Det kan også været et godt tegn at ledelsen trods alt har erkendt dette.
        Det tror jeg også. Men hvad betyder det for fremtiden? Hvis NT har erkendt at Hemme mangler evnerne som sportschef og giver trænerledelsen i andre hænder hvorfor skulle NT tror på at Hemmingsen finder de rette spillere fremtidigt? Så er det måske Hemmingsens chance at anbefale sig som træner selvom begge parter nægter hidtil et fremtidig scenario med Hemmingsen som træner også i næste sæson. Måske en win-win for begge sider som sælges som "han gjorde det så godt at vi ville følge det selvom det var ikke planlagt i foråret" og en "følede hvor meget det betyder for mig at arbejde hver dag med holdet".
        Selvfølgeligt kræver det at Hemmingsen har stor succes i foråret.
        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
        - Norbert Elgert -

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Bossy Se indlæg

          hov hov hov har han ikke også hjulpet langtidsledige i Assens kommune....eller hvor det nu var..
          Det er fuldstændig forkert (lodret forkert på Christianborgsk) ... det var i Faaborg/Midtfyn Kommune joke is on you

          Believe OB

          œ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

          Ligegyldige kampe eksisterer ikke

          Comment


            Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
            Det er fuldstændig forkert (lodret forkert på Christianborgsk) ... det var i Faaborg/Midtfyn Kommune joke is on you
            Well så er han jo bare endnu mere kompetent for vi ved alle at Faaborg/Midtfyn er meget mere the shit end Assens
            Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Bossy Se indlæg

              Well så er han jo bare endnu mere kompetent for vi ved alle at Faaborg/Midtfyn er meget mere the shit end Assens
              Jeg kan af mange grunde ikke være mere enig

              Believe OB

              œ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

              Ligegyldige kampe eksisterer ikke

              Comment


                Gaarde & Co var også med til at finde Aabs nuværende træner

                https://fyens.dk/artikel/ob-s-grib-o...ver-mod-ungarn

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Oblisk Se indlæg

                  Okay... CV har vidst ingen forkromet uddannelse og har heller ikke været i udlandet som hverken spiller, træner eller sportsdirektør https://www.avisen.dk/blaa-bog-broen...je_558631.aspx er han så også røv og nøgler? Hemme har vidst nok flere superligakampe på sin konto, hvis det så betyder noget? Nu siger jeg ikke at Hemme er bedre end CV, eller Gaarde for den sags skyld, men han er nødvendigvis heller ikke dårligere. En del af præstationerne er jo også hvilke midler man har med at gøre.

                  Alle sportdirektører/chefer, trænere osv fejler for tid til anden, også i de store klubber, med stor økonomi. Generelt set har Hemmes indkøb været fornuftige, at de så ikke har slået til er der nok flere årsager til og nogle vil altid falde igennem.
                  Naturligvis findes der undtagelser. CV spillede vel også i Bif da de var gode og siden fck.
                  Jeg tror ikke hemme ef undtagelsen - han har i hvert fald til gode at vise det.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                    Gaarde & Co var også med til at finde Aabs nuværende træner

                    https://fyens.dk/artikel/ob-s-grib-o...ver-mod-ungarn
                    Flot.... så bliver det ja.fantastiik.
                    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                    - Norbert Elgert -

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                      Flot.... så bliver det ja.fantastiik.
                      Altså. De har jo fået som bestilt deroppe. De fik nøjagtig den profil de ville have. Og valgte ham jo selv i sidste ende

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                        Gaarde & Co var også med til at finde Aabs nuværende træner

                        https://fyens.dk/artikel/ob-s-grib-o...ver-mod-ungarn
                        "I hvert fald har AaB betalt for konsulenttjenesten".

                        Comment


                          Hvad siger I til en træner som Constantin Gâlcă ?

                          Jeg synes, han har fået meget ud af Vejletruppen med en frisk tilgang til spillet (og tør bruge unge spillere).
                          Last edited by Online; 22-03-2021, 11:59.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
                            Hvad siger I til en træner som Constantin Gâlcă ?

                            Jeg synes, han har fået meget ud af Vejletruppen med en frisk tilgang til spillet (og tør bruge unge spillere).
                            Det er jeg ikke helt enig i, og jeg ved at der er rigtigt mange Vejle-fans der har det ligesom mig og som håber på, at de bruger landskampspausen til at finde en anden træner end ham, fordi at de er rigtigt nervøse for den udvikling holdet har taget og Lyngby der kommer buldrende bagfra.

                            Jeg må sige, at jeg ikke synes han har udrettet det store. Han overtog et Vejle-hold der lå i bunden og kunne ikke redde dem i nedrykningsspillet og knockoutkampene, det er måske fair nok. Så rykkede han dem op igen med en trup der var længder bedre end alle andre i 1. division, det var noget der var blev forventet, og nu har han så styret dem til en 10. plads og lidt over 1 point i snit i grundspillet i Superligaen. Det er vel isoleret set fint nok, men jeg synes ikke at spillet eller udviklingen af holdet har været særlig interessant, og det er også det der bekymrer Vejle-fans. Bundniveauet er meget lavt, og der virker ikke til at være en tydelig retning holdet arbejder i og en plan, især offensivt. Siden den fine start er det altså også kun blevet til 11 point i de sidste 16 runder, og sølle 10 mål scoret. Jeg synes bestemt ikke, at han får mere ud af Vejles trup end man kan forvente, det er altså en rigtigt dyr trup, som man også kan se på nogle af de spillere de henter, og Tipsbladet estimerede også i vinter, at den er lige så dyr som Randers-trup, en lille smule billigere end Sønderjyskes, og klart dyrere end både Lyngbys og Horsens.

                            Det jeg dog synes taler mest i mod ham er, at manden hverken taler dansk eller engelsk. Det synes jeg faktisk er et kæmpe problem på flere fronter for en klub som OB. Det giver åbenlyst nogle kommunikative problemer overfor truppen, når der skal holdes samtaler med spillerne, og det bliver nok også sværere at få tydeligt forklaret, hvordan man skal gøre tingene. Samtidig skal den nye træner i min verden også i en eller anden grad kunne være en samlende figur og gerne en type der måske også kan være billetsælger, hvis det her "nye projekt" for alvor skal have fat i folk. Vi har en sportschef der er så ubehjælpsom rent kommunikativt og en øvrig ledelse der gemmer sig og nødigt siger noget, så der ligger altså et vidst ansvar i min verden på den nye træner for at få solgt til omverdenen, at nu er der endelig noget spændende og visionært i gang, og det kommer han ikke til at kunne. Jeg tror kun vi kommer til at blive mere usynlige og "ligegyldige", hvis vi parrer en som Gâlcă med vores i forvejen meget sløjt kørende ledelse på det her område. Her tror jeg ikke vi skal undervurdere Michelsens betydning i de sidste knap 3 år. Det stak af for ham til sidst her med alt kontraktfnideret, men indtil da gjorde han altså et rigtigt fint arbejde for at sælge klubben og holdet, lige siden det første fanmøde den sommer, og han var mand for at sige tingene lige ud og i et sprog der taler til fodboldfans og er med til at skabe noget opbakning.
                            Last edited by Sheed; 22-03-2021, 12:49.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
                              Hvad siger I til en træner som Constantin Gâlcă ?

                              Jeg synes, han har fået meget ud af Vejletruppen med en frisk tilgang til spillet (og tør bruge unge spillere).
                              jeg så et interview med Hebo fra Lyngby, han roste træneren og mente han var hovedårsagen til at Lyngby er flyvende pt.

                              jeg kender ikke så meget til ham, og måske er det bare en enlig svale, men lige nu ser det spændende ud, det han har gang i derover.

                              Hvis jeg skulle pege på en realistisk dansker så ville det være ham. På sin vis trænger vi måske til nye impulser og vi kan jo næppe hente Bo Svensson eller Frank.
                              Men det kan også være tiden er til en moderne udlænding, og vi så ender med en Fueriente, eller hvad man fætteren i AAb nu hedder ved jeg ikke.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
                                Hvad siger I til en træner som Constantin Gâlcă ?

                                Jeg synes, han har fået meget ud af Vejletruppen med en frisk tilgang til spillet (og tør bruge unge spillere).
                                Manden vil næppe passe ind i Odense og OB. Tror ikke at det vil hue Thorborg, Tonny og Hemmingsen at man har en træner der ikke behersker engelsk, og skal bruge en tolk til at oversætte for ham. Han slår mig som en fed type, men jeg kan ikke lure hvilken strategi han stiller sit op imod i Vejle. Er det ungdom? Sejr? Noget 3.?

                                Comment

                                Working...
                                X