Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Michelsen/Træner Fremtid

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Meget rigtigt i hvad LR siger her i Tipsbladet

    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...chelsen-bliver

    Comment


      Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

      Kan god følge dine argumenter for et trænerskifte selvom synes JM er den bedste træner OB havde i de sidste år og det er mere ledelsen/transferarbejde hvor det sejler.
      Men det går om den måde man håndterer det: vi taber et halvt år hvor det giver stilstand i udviklingen og, hvis JM lykkes med at bringe os i Top6, muligvis pokalfinalen og til Europa, skaber den helt idiotiske situation at sende en succestræner videre. Den hele håndtering er håbløst, det startede dermid at man kunne ikke holdene kort tæt på kroppen og JM faktisk blev afskydt allerede i november/december da informationene kom ud i offentligheden. Og nu har man ikke en afløser på plads som kan overtage. Det er håbløst, uprofessionelt og pinligt håndteret
      Enig i at han er den bedste træner længe set i ådalen og også at OB kan komme til at se lidt dumme ud - Igen - men det er desværre en del af gamet. Jeg havde gerne set at man havde sagt pænt farvel til JM allerde ved sæsonpausen og givet ham en værdig afsked, men med de sidste resultater i efterårssæsonen, så fik det da mig til at tvivle på hvad OB bør gøre.

      Husk nu at den med at holde kortene tæt til kroppen, hvem er skyld i den? Uden at jeg ved det med sikkerhed så lyder det, i mine øre, som nogle judefra der ikke kunne holde tæt og ikke OB/Hemme. Der er nok af dårlige sager at tage af i de seneste mange år, men jeg mener at det er svært at lægge OB/Hemme til last hvad andre udenfor klubben gør. Jeg mener at det er pressen, og denes, spekulationer der hænger både JM og OB ud mere end andre. Vi falder alle i den gryde i ny og næ, nogle mere end andre, og det gælder selvfølgelig også klubbens spind.

      Men i forhold til dagens pressemeddelse tænker jeg bare at der er intet galt i det der meldes ud. Jo tror han burde være fyret i stedet for, men det er da set før at kontrakter ikke forlænges. Jeg tror også at der måske er økonomi i det. Skal vi betale 2 trænere eks antal millioner i 6 måndeder hver; i en corona tid hvor vi styre mod et rigtig stort underskud? Men dette er bare en af mine mange tanker.
      Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

      Comment


        Tivoli Thorborg er i fuld sving på trods af Corona nedlukning.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
          Meget rigtigt i hvad LR siger her i Tipsbladet

          https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...chelsen-bliver
          Ja det lyder meget sandsynligt at man har lagt det her på bordet, men givet ham frie hænder til at opsøge nye muligheder.
          Meddelelsen fra klubben bærer jo også mere præg af det er Ob's beslutning ene og alene. Så er den ligesom skubbet lidt over på JM's banehalvdel nu. Var man oprigtigt interesseret i at beholde JM til sommer, så havde man jo fremlagt en pressemeddelse, hvori man i enighed valgte ikke at tage rejsen videre, og så roste hinanden for et fint samarbejde. Den her kører OB solo på, så det er jo en lille-fyring, som nok resulterer i at JM er ude inden sæsonen starter op igen.

          Comment


            Det er værre sort snak end selv Sophie Løhde eller en af de andre levebrødspolitikere kan finde på at sige:

            I har fuld tillid, men vil alligevel have en anden træner. Kan du ikke uddybe det?

            - Der har været nogle ustabile resultater i 2020, men vi er også sikre på, at det arbejde, der er lagt for dagen, nok skal gøre, at vi kommer i top 6. Så har vi besluttet, at vi fra sommer vil have ny træner. Så det er sådan, det er, siger Michael Hemmingsen.

            https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...rbejde-faerdig

            Hemmingsen gør sig selv og OB til grin hver gang han åbner munden.
            OB: Danske mestre i 2075/6

            Comment


              Oprindeligt indsendt af fynsland_85 Se indlæg
              Det er værre sort snak end selv Sophie Løhde eller en af de andre levebrødspolitikere kan finde på at sige:

              I har fuld tillid, men vil alligevel have en anden træner. Kan du ikke uddybe det?

              - Der har været nogle ustabile resultater i 2020, men vi er også sikre på, at det arbejde, der er lagt for dagen, nok skal gøre, at vi kommer i top 6. Så har vi besluttet, at vi fra sommer vil have ny træner. Så det er sådan, det er, siger Michael Hemmingsen.

              https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...rbejde-faerdig

              Hemmingsen gør sig selv og OB til grin hver gang han åbner munden.
              Hvordan kom Sophie Løhde lige ind i denne tråd ? Om man kan lide hende eller ej, synes jeg ikke politiske synspunkter hører hjemme her... beklager, hvis jeg lyder som en sur gammel mand

              Comment


                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                Meget rigtigt i hvad LR siger her i Tipsbladet

                https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...chelsen-bliver
                Og den her er nok heller ikke langt fra sandheden.
                https://www.tipsbladet.dk/blog/troel...ichelsen-goere

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                  Hvordan kom Sophie Løhde lige ind i denne tråd ? Om man kan lide hende eller ej, synes jeg ikke politiske synspunkter hører hjemme her... beklager, hvis jeg lyder som en sur gammel mand
                  Jeg kunne nævne ca. 150 andre MF’ere under 50 år som aldrig har prøvet andet end at sidde i Folketinget. Hun faldt mig bare lige ind.
                  OB: Danske mestre i 2075/6

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af neverland Se indlæg

                    Og den her er nok heller ikke langt fra sandheden.
                    https://www.tipsbladet.dk/blog/troel...ichelsen-goere
                    Det er sandheden. Tak til Troels for at skrive en god artikel og sætte ord på vores frustrationer som fan af OB

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Oblisk Se indlæg
                      Jeg havde gerne set jens Gustafsson tager over, men sådan skulle det ikke være. Når det er sagt så kan jeg altså ikke se hvorfor OB/Hemme er så inkompitente, eller hvad er nu rarses over. OB vælger at skifte træner til sommer pga svingende resultater. De ønsker mere stabilitet og bedre resultater. Hvad er der galt i disse udtalelser? Har vi ikke været ekstremt svingende under JM? Klubben meddeler at de vil noget mere end det de har fået. Det vil vi jo allesammen, så hvorfor er det så skidt?

                      Jakob har rykket os et step videre i forhold til hvad kent gjorde. Nu skal vi have en ind som kan rykke os endnu mere og, set med mine øjne, få implementeret flere af de unge superligaen fordi hvad nytter det at de er i truppen, hvis de aldrig spiller. Her tænker jeg på at bla. Hylle og Gudjohnsen scorede to kampe i streg, men blev fravalgt til startopstillingen trods Frø var ude med corona og Max var skadet. Jo jo vi fik to gange et point, og det var fint, men holdet rykker sig ikke nok under Jakob og når vi så samtidig er så svingende, så er det på tide at skifte ud.
                      Det tror jeg godt jeg kan forklare:

                      Først og fremmest tror jeg du skal forstå frustrationen og raseriet i, at OB annoncerer Danmarks dårligst bevarede hemmelighed med et skuldertræk og to arme ud til siden. Ingen uddybende forklaring på, hvad det er for parametre Michelsen ikke har været god nok på og som gør han ikke kan fortsætte, absolut ingen ord om, hvad den kommende OB-træner skal kunne, hvad hans profil skal være og hvilket projekt man ser for sig, ingen øjeblikkelig løsning på, at man har en fyret cheftræner gående som åbenlyst ikke kan have den fulde respekt og opbakning fra en trup der ved, at han ikke er deres chef særligt meget længere, og ingen fremtidig og færdig løsning på det åbenlyse problem: Hvem skal være OBs cheftræner?

                      Det vi får er en pressemeddelelse med 2!!! fedtede linjer bestående af floskler der udelukkende bekræfter os i det billede vi i forvejen havde af OBs sportslige strategi: "Træneren er idiot, fyr ham og ansæt en ny". Ingen udtalelser fra bestyrelsesformanden, ingen udtalelser fra direktøren, ingen udtalelser fra cheftræneren. Det eneste man har gjort er at sende den sagesløse sportschef i marken for at forsøge at forsvare et forløb og en beslutning der er meget svært at forklare, og det går foreløbigt ikke godt. Det har ikke været muligt for nogle medier endnu at få Michelsen i tale, selvom flere har forsøgt. Hvorfor er han ikke villig til at sige noget? Han er tilbage fra ferie og træningen er ikke gået i gang endnu. Synes du at det ligner forløb der er afstemt og afklaret med cheftræneren? Det ser højest besynderligt ud.

                      Det her er en beslutning der med al sandsynlighed er taget for godt over en måned siden, meget muligt for endnu længere tid siden, baseret på de historier der har været. At man ikke har noget bedre at sige eller en løsning på plads, når man har trukket det her i langdrag på den måde her, det er kritisabelt i sig selv. Hvad er det så vi har ventet på?

                      Og hvis vi skal gå ned i substansen: "Jakob har rykket os et step videre i forhold til hvad kent gjorde". Korrekt, det har han. Det har han så også gjort med en trup der er dyrere og med en højere gennemsnitsalder end den Kent havde, så forudsætningerne har også været bedre. Nu skal vi så have en træner der "kan rykke os endnu mere", men samtidig skal han så, ifølge dig kan jeg høre, også få implementeret flere unge spillere, så vi er altså tilbage ved en trup der dermed er billigere og yngre end dem Michelsen har arbejdet med. Kan du ikke se, at det ikke hænger sammen?

                      Vi bliver ikke bedre og mere stabile med en ny træner der skal bruge flere unge og spillere fra akademiet, det er jo absurd at tro på. Hele præmissen for at spille med unge spillere er jo, at de er ustabile og skal have lov at lave fejl og lære af dem. Derfor kan der også kun være to konklusioner på det her:

                      1) Michelsen har ikke gjort det godt nok ud fra forudsætningerne, og derfor skal han ud. Det er jo et rimeligt synspunkt at have. Omvendt kan man så fremføre det synspunkt, at vores bedste sæson i 10 år har været under Michelsen, og at vi i den periode har spillet noget af de bedste fodbold vi også har præsteret i det tiår. Har det været ustabilt? Ja, men kan vi forvente andet. Er OBs økonomi og spillertrup virkelig så god, er hele støtteapparatet rundt om Michelsen med trænere, fysisk og medicinsk stab, akademi, scouting osv. så godt, at man kan forvente, at vi ikke er ustabile fra sæson til sæson. Det har jeg virkelig svært ved at se, at man kan forvente, og jeg kan konstatere at mange neutrale betragtere synes det samme: https://www.tipsbladet.dk/blog/troel...ichelsen-goere

                      2) Michelsen passer ikke til en ny strategi om at bruge flere unge og akademispillere og færre ældre spillere. Igen, fair synspunkt at have, men hvad er det så vi har lavet de sidste 2½ år? Hvad er det vi har jagtet med en meget resultatorienteret og pragmatisk træner? Middelmådige midterplaceringer er hvad potentialet og materialet har været til, og middelmådige midterplaceringer har vi fået. Er planen flere akademispillere og mere udvikling, må det naturligt også følges op med en sænkning af resultatmæssige ambitioner, og så skal snakken om top 6, Europa og medaljer jo helt til at pakkes væk. Hvis vi tror at vi kan blive yngre og bedre samtidigt, uden store investeringer, så er man hamrende naiv. Det må være enten det ene eller det andet. Så fortæl os hvad det er, og så kan vi diskutere om retningen er rigtig, men lige nu er der absolut ingen tydelig retning, og så er det jo helt indlysende at folk bliver sure.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af neverland Se indlæg

                        Og den her er nok heller ikke langt fra sandheden.
                        https://www.tipsbladet.dk/blog/troel...ichelsen-goere
                        "OB har nogle fornuftige unge spillere. Men man er ikke bedre omkring ungdomsarbejdet og det at uddanne stærke Superliga-spillere, end man er i FC Midtjylland, FC København, Brøndby IF, FC Nordsjælland, AGF, AaB eller Randers FC. Kom ikke og sig, at et par gode ungdomsårgange og et U/19-mesterskab betyder, at én eneste af de nævnte klubber skal bukke nakken i angst for OB."

                        PREACH! Det her er der virkelig nogle der har brug for at høre. Det er fint det der foregår på akademiet, men det er ikke på et niveau der overhovedet rykker klubben nogle steder hen. Det holder os allerhøjest flydende lige der midt i, hvor vi allerede er i forvejen. Enten skal der sættes turbo på det arbejde, ellers skal der i den grad til at opgraderes på andre områder i klubben. Vi kan ikke bare blive ved med at sige: "jamen akademiet", og så tro vi er på rette vej.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                          "OB har nogle fornuftige unge spillere. Men man er ikke bedre omkring ungdomsarbejdet og det at uddanne stærke Superliga-spillere, end man er i FC Midtjylland, FC København, Brøndby IF, FC Nordsjælland, AGF, AaB eller Randers FC. Kom ikke og sig, at et par gode ungdomsårgange og et U/19-mesterskab betyder, at én eneste af de nævnte klubber skal bukke nakken i angst for OB."

                          PREACH! Det her er der virkelig nogle der har brug for at høre. Det er fint det der foregår på akademiet, men det er ikke på et niveau der overhovedet rykker klubben nogle steder hen. Det holder os allerhøjest flydende lige der midt i, hvor vi allerede er i forvejen. Enten skal der sættes turbo på det arbejde, ellers skal der i den grad til at opgraderes på andre områder i klubben. Vi kan ikke bare blive ved med at sige: "jamen akademiet", og så tro vi er på rette vej.
                          Amén

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af fynsland_85 Se indlæg

                            Jeg kunne nævne ca. 150 andre MF’ere under 50 år som aldrig har prøvet andet end at sidde i Folketinget. Hun faldt mig bare lige ind.
                            Det kan du næppe, men fred være med det

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                              "OB har nogle fornuftige unge spillere. Men man er ikke bedre omkring ungdomsarbejdet og det at uddanne stærke Superliga-spillere, end man er i FC Midtjylland, FC København, Brøndby IF, FC Nordsjælland, AGF, AaB eller Randers FC. Kom ikke og sig, at et par gode ungdomsårgange og et U/19-mesterskab betyder, at én eneste af de nævnte klubber skal bukke nakken i angst for OB."

                              PREACH! Det her er der virkelig nogle der har brug for at høre. Det er fint det der foregår på akademiet, men det er ikke på et niveau der overhovedet rykker klubben nogle steder hen. Det holder os allerhøjest flydende lige der midt i, hvor vi allerede er i forvejen. Enten skal der sættes turbo på det arbejde, ellers skal der i den grad til at opgraderes på andre områder i klubben. Vi kan ikke bare blive ved med at sige: "jamen akademiet", og så tro vi er på rette vej.
                              Jeg hæfter mig ved, at journalister lige pludselig lyder som flere af de såkaldte "negative" herinde, med års forsinkelse. Ja, OBs middelmådighed har intet at gøre med træneren. Og de kan ikke længere spise folk af med floskler og historier om stribet fællesskab.

                              OBs problemer starter fra toppen. Og det er et spørgsmål om tid, før middelmådigheden også krakelerer, og vi ender med at rykke ned. Intet kan udelukkes.

                              MvH ChrisOB
                              1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                              Comment


                                Der sker så meget i de andre klubber. FCK, BIF, AGF, AAB, selv SønderjyskE. I OB - hjemhørende i Danmarks tredjestørste by - sker der intet. Vi bliver mere og mere amatøragtige for hvert år der går. Mon ikke løbet allerede er kørt. Klubben skal bygges helt på ny, og det sker selvfølgelig ikke.

                                Man holder med klubben af vane - kun vane :)

                                Comment

                                Working...
                                X