Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Michelsen/Træner Fremtid

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

    Det tror jeg godt jeg kan forklare:

    Først og fremmest tror jeg du skal forstå frustrationen og raseriet i, at OB annoncerer Danmarks dårligst bevarede hemmelighed med et skuldertræk og to arme ud til siden. Ingen uddybende forklaring på, hvad det er for parametre Michelsen ikke har været god nok på og som gør han ikke kan fortsætte, absolut ingen ord om, hvad den kommende OB-træner skal kunne, hvad hans profil skal være og hvilket projekt man ser for sig, ingen øjeblikkelig løsning på, at man har en fyret cheftræner gående som åbenlyst ikke kan have den fulde respekt og opbakning fra en trup der ved, at han ikke er deres chef særligt meget længere, og ingen fremtidig og færdig løsning på det åbenlyse problem: Hvem skal være OBs cheftræner?

    Det vi får er en pressemeddelelse med 2!!! fedtede linjer bestående af floskler der udelukkende bekræfter os i det billede vi i forvejen havde af OBs sportslige strategi: "Træneren er idiot, fyr ham og ansæt en ny". Ingen udtalelser fra bestyrelsesformanden, ingen udtalelser fra direktøren, ingen udtalelser fra cheftræneren. Det eneste man har gjort er at sende den sagesløse sportschef i marken for at forsøge at forsvare et forløb og en beslutning der er meget svært at forklare, og det går foreløbigt ikke godt. Det har ikke været muligt for nogle medier endnu at få Michelsen i tale, selvom flere har forsøgt. Hvorfor er han ikke villig til at sige noget? Han er tilbage fra ferie og træningen er ikke gået i gang endnu. Synes du at det ligner forløb der er afstemt og afklaret med cheftræneren? Det ser højest besynderligt ud.

    Det her er en beslutning der med al sandsynlighed er taget for godt over en måned siden, meget muligt for endnu længere tid siden, baseret på de historier der har været. At man ikke har noget bedre at sige eller en løsning på plads, når man har trukket det her i langdrag på den måde her, det er kritisabelt i sig selv. Hvad er det så vi har ventet på?
    Jeg er helt enig i at den pressemeddelse var røv og nøgler, og det udstiller hvad vi er mange der er enige om. OBs kommunikation udaftil er simpelthen for dårlig. Jeg ser meget gerne selv at OB bliver væsentlig mere åben i forhold til hvad de vil, strategierne osv, men det er desværre ikke noget vi har krav på. Det gøre envidere at vi fans gætter os frem til jeg ved ikke hvad, og så får konspirationsteorierne frit lejde. Det er blandt andet derofr du og jeg kommer til at se så forskelligt på tingene, fordi hvad har vi at måle det op imod.

    Jeg undrede mig også over at der ikke var en bedre udtalelse fra Hemme. Hvorfor var der ikke noget fra JM og hvor er Thorborg. Så der læser jeg det som om at vi er rimelig enige. Vi er begge farvet i vores holdninger og da jeg mener at JM skal skiftes ud, så er jeg nok en kende mere rolig. Når det er sagt så mener jeg ikke at klubben har gjort noget forkert, foruden den magelfulde pressemeddelse. Jeg mener ikke at truppen og JM er så uproffesionelle at de ikke vil gøre deres arbejde så godt som muligt i løbet af foråret. Det eneste negative jeg tænker er, at man har sagt at JM ikke har gjort det godt nok. Så hvorfor skifter man ham ikke ud med det samme? Men som skrevet i mit svar til Plum (#570) så har vi stadig en top 6 mulighed og den skal vi da følge. Men så har jeg da også en naiv forventning om at hvis det ikke lykkes, så kommer trænerskiftet promte, men det er med tryk på naiv.

    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
    Og hvis vi skal gå ned i substansen: "Jakob har rykket os et step videre i forhold til hvad kent gjorde". Korrekt, det har han. Det har han så også gjort med en trup der er dyrere og med en højere gennemsnitsalder end den Kent havde, så forudsætningerne har også været bedre. Nu skal vi så have en træner der "kan rykke os endnu mere", men samtidig skal han så, ifølge dig kan jeg høre, også få implementeret flere unge spillere, så vi er altså tilbage ved en trup der dermed er billigere og yngre end dem Michelsen har arbejdet med. Kan du ikke se, at det ikke hænger sammen?

    Vi bliver ikke bedre og mere stabile med en ny træner der skal bruge flere unge og spillere fra akademiet, det er jo absurd at tro på. Hele præmissen for at spille med unge spillere er jo, at de er ustabile og skal have lov at lave fejl og lære af dem. Derfor kan der også kun være to konklusioner på det her:
    Nu har jeg hverken en forventning, eller et håb, om at vi skal spille med udlukkende unge spillere, Vi kan se at andre superliga trupper kan foryngre startopstilligen bare en my og stadig præstere. Så kan jeg ikke se hvorfor at det ikke skulle kunne lade sig gøre for os? Men det kræver at vi har en cheftræner der tror på, og tør, gøre det. Det mener jeg ikke JM har. Eksempelvis så scorede både Hyllegaard og Gudjohnsen to kampe i streg i løbet af efteråret og alligevel var de efterfølegende, stadig, henvist til bænken, trods at det er dem der var på pletten i AAB kampen. Vi spillede i en pokalkamp 4-6-0 opstilling (var vidst mod et DS-hold) og der kunne man måske have brugt nogle af de yngre angribere/offensive i truppen. Det var bare et par eksempler hvor JM kunne have gjort noget andet.

    Jo en ny træner kan rykke os et nyt stykke. Mandskabspleje og tro kan rykke bjerget en smule mere. Rioch er et rigtig godt eksempel og Bo Johansson et andet. Trænere som fik det bedste frem i deres trupper. Et andet eksempel er Brøndby - Niels Frederiksen har gjort et rigtig fint stykke arbejde derovre. De kan implemetere de unge. Han tror på dem. Har en fast spillestil hvor de tror på det de gør og kan. Jeg siger ikke at vi skulle ligge nummer to for at JM skulle forsætte, men udtrykket i holdet og troen på os selv skal være der. Det var det i efterårets tre sidste kampe og vi kan jo godt. Men når vi så går ind til kampe mod Horsens og Lyngby med dukkede nakker så har vi et problem. Det ligger hos cheftræneren!

    Hvis JM har så bedre en trup end Kent. Hvorfor har vi så ikke rykket os mere? Så meget bedre er det heller ikke placeringsmæssigt, som jeg ser det. Men bundniveauet er højnet da vi ikke falder sammen som vi ofte gjorde under Kent. Det mener jeg, sammen med truppen selvfølgelig, at JM skal have ros for, fordi det er endnu et skridt på vejen. Men der er brug for at atge næste skridt hvis vi vil tættere på at blive en fast del af top 6. Det vil kræve et større budget også, men der er mere i den her trup og det skal vi udnytte. Vi skal gerne have hele pakken ik


    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
    1) Michelsen har ikke gjort det godt nok ud fra forudsætningerne, og derfor skal han ud. Det er jo et rimeligt synspunkt at have. Omvendt kan man så fremføre det synspunkt, at vores bedste sæson i 10 år har været under Michelsen, og at vi i den periode har spillet noget af de bedste fodbold vi også har præsteret i det tiår. Har det været ustabilt? Ja, men kan vi forvente andet. Er OBs økonomi og spillertrup virkelig så god, er hele støtteapparatet rundt om Michelsen med trænere, fysisk og medicinsk stab, akademi, scouting osv. så godt, at man kan forvente, at vi ikke er ustabile fra sæson til sæson. Det har jeg virkelig svært ved at se, at man kan forvente, og jeg kan konstatere at mange neutrale betragtere synes det samme: https://www.tipsbladet.dk/blog/troel...ichelsen-goere

    2) Michelsen passer ikke til en ny strategi om at bruge flere unge og akademispillere og færre ældre spillere. Igen, fair synspunkt at have, men hvad er det så vi har lavet de sidste 2½ år? Hvad er det vi har jagtet med en meget resultatorienteret og pragmatisk træner? Middelmådige midterplaceringer er hvad potentialet og materialet har været til, og middelmådige midterplaceringer har vi fået. Er planen flere akademispillere og mere udvikling, må det naturligt også følges op med en sænkning af resultatmæssige ambitioner, og så skal snakken om top 6, Europa og medaljer jo helt til at pakkes væk. Hvis vi tror at vi kan blive yngre og bedre samtidigt, uden store investeringer, så er man hamrende naiv. Det må være enten det ene eller det andet. Så fortæl os hvad det er, og så kan vi diskutere om retningen er rigtig, men lige nu er der absolut ingen tydelig retning, og så er det jo helt indlysende at folk bliver sure.
    Åh Troels Bager har jeg ikke meget til over for, så ham lader jeg lige ligge, men jeg fik da læst den da den udkom. 9-10 hold i superligeaen er rimelig ustabile, så selvfølgelig er vi også det. Men i de to første sæsoner under JM havde vi en række på 6-10 kampe uden sejre, samtidig har der ikke været den store udvikling af truppen yngre spillere, spillere generelt, og det er altså et problem. "Middelmådige midterplaceringer er hvad potentialet og materialet har været til," har du ikke lyst tile mere end det? Hvis det altså er din holdning? Du tager voldsomt fejl, hvis du tror man kun kan det ene eller det andet. Det er jo først der at det går galt hvis man tænker sådan. Jeg har forøvrigt ingen steder nævnt at der ikke skal invisteres mere økonomisk (Hvis jeg har er det dælme en fejl). Men taleneter med bedre spillere rundt om sig er vejen frem, hvis du spørger mig.
    Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

    Comment


      Vi er en plads 5-9 klub. Aldrig bedre end 5 men muligvis dårligere end 9. Vi skal have en træner der vil og kan det så godt som det er (økonomisk) muligt.
      Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

      OB - engang var vi gode

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

        Tænk sig hvis nu OB kommer i top 6 (verdens kedeligste målsætning i øvrigt) - så har man en træner, der har opfyldt “ledelsens” målsætning, men som ikke er fundet dygtig nok til at fortsætte. Man ser for sig, hvordan retorikeren Michael Cicero Hemmingsens tunge slår smidige knuder!
        Man kan jo godt skifte selvom JM har opfyldt målsætningen. Hvis målsætningen i næste sæson er guld og de ikke mener han kan skaffe det, så skal de skiftet ham ud.
        "Seriøs sport har intet med fair play at gøre. Den er fuld af had, jalousi og praleri, tilsidesættelse af alle regler og en sadistisk fornøjelse ved synet af vold. Med andre ord, det er krig uden våben."

        Comment


          Oprindeligt indsendt af BEWC Se indlæg

          Man kan jo godt skifte selvom JM har opfyldt målsætningen. Hvis målsætningen i næste sæson er guld og de ikke mener han kan skaffe det, så skal de skiftet ham ud.
          Selvfølgelig kan de det, men du må indrømme, at det ser absurd ud, hvis OB hyrer en resultattræner, han opnår målsætningen i 2/3 sæsoner, og man så ikke synes han har gjort det godt nok. Og hvis efterfølgeren så ender med at levere dårligere resultater, så står OBs ledelse med et stort forklaringsproblem.

          Comment


            Åbent brev til NT:
            https://fyens.dk/artikel/%C3%A5bent-...-i-%C3%A5dalen

            Man kan vel kun være enig.
            "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
            - Norbert Elgert -

            Comment


              Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
              Åbent brev til NT:
              https://fyens.dk/artikel/%C3%A5bent-...-i-%C3%A5dalen

              Man kan vel kun være enig.
              Når Hr og Hr Danmark nu også er begyndt at se disse ting må der vel være noget om det

              Comment


                Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                Åbent brev til NT:
                https://fyens.dk/artikel/%C3%A5bent-...-i-%C3%A5dalen

                Man kan vel kun være enig.
                Det er så smukt skrevet! Læste det godt på fjæsbog hvor det er delt i DeStribedes gruppe

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                  Åbent brev til NT:
                  https://fyens.dk/artikel/%C3%A5bent-...-i-%C3%A5dalen

                  Man kan vel kun være enig.
                  Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...

                  Comment


                    Prøv lige at se dette indslag fra SLTC

                    https://www.tv3sport.dk/sport/fodbol...bs-enorme-trup

                    Hemmingsen får hele turen i dette program


                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                      Prøv lige at se dette indslag fra SLTC

                      https://www.tv3sport.dk/sport/fodbol...bs-enorme-trup

                      Hemmingsen får hele turen i dette program

                      Det må vi give dem ovre på TV3, de har fat i de helt rigtige problemstillinger her, og det pakker det i hvert fald ikke ind. Og som de siger, så bliver det der nok en følgeton der bliver genstand for debat ugentligt resten af sæsonen...

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                        Prøv lige at se dette indslag fra SLTC

                        https://www.tv3sport.dk/sport/fodbol...bs-enorme-trup

                        Hemmingsen får hele turen i dette program

                        Tak for linket.
                        klask en verbal røvfuld til “sportschefen der ikke kan levere”

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Jimmi1983 Se indlæg

                          Tak for linket.
                          klask en verbal røvfuld til “sportschefen der ikke kan levere”
                          Ja og hvor er det fedt der kommer fokus på det!

                          Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Bossy Se indlæg

                            Ja og hvor er det fedt der kommer fokus på det!
                            Enig. Jeg tvivler på, at det har en effekt på MH, man virker jo nærmest ligeglad med kritikken..

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Jimmi1983 Se indlæg

                              Enig. Jeg tvivler på, at det har en effekt på MH, man virker jo nærmest ligeglad med kritikken..
                              https://www.bt.dk/fodbold/paa-rov-i-...eren-paa-plads

                              skal herned meddele folket og Michael Hemmingsen, at Johnny Mølby er afsat.
                              OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af sinus Se indlæg

                                https://www.bt.dk/fodbold/paa-rov-i-...eren-paa-plads

                                skal herned meddele folket og Michael Hemmingsen, at Johnny Mølby er afsat.

                                Comment

                                Working...
                                X