Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Rygter/Ønsker/Spekulationer Vintervindue 2021

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

    Men det er cool nok at I har SFÅ ... kan sgu næsten ikke finde andre der laver noget lignende, der er nok andre fanudsendelser, men DR, EB etc. der kan jeg ikke se noget.
    BT har vist noget, men der er det kun hvis man gerne vil overfaldes af reklamer.

    ... og ja Hemmingsen er intetsigende :D!

    Hey ville gerne svare dig på dine meldinger under livestreamet. Måske er jeg for hård i min vurdering af Vejle -det kan sagtens være du har ret :-) Men jeg er selvfølgelig helt enig i, at man sagtens kan spille med udlændinge - også mange. Det er vel 25-30 år siden, at det blev helt normalt. Men du kan ikke afskrive, at et kultur/nærhedsprincip også spiller ind i rekrutteringen. FCK har f.eks. altid bygget deres hold op omkring dansk/skandinaviske spillere, tilsat enkelte udefra. Det er et strategisk rekrutteringsprincip de fleste steder i Skandinavien, og det har det også været i OB i flere år. Baggrunden for det er vel at man tror på en lettere integration på og udenfor banen, man kender formodentligt spilleren bedre i sin scouting, han har bevist sig på et niveau der minder om SL osv. I min optik er den tilgang mere solid i en dansk kontekst. Måske tager jeg fejl, og så er der dømt fuld multi-kulti på alle hold om få år?

    Kvalitet er selvfølgelig afgørende, men de skal også kunne præstere når de lander også som et hold. Jeg er hverken vild med Vejles måde at gøre det på eller det man gjorde i Esbjerg inden de gik i opløsning. Staben omkring VB-holdet virker til primært at være dikteret af agent/ejeren, og det virker for mig mere som en måde at handle østeuropæiske spillere på i gennem netværkene, end at bygge et sundt VB. Måske er jeg romantisk, men jeg synes ikke der er mange hold på vores breddegrader der sammensætter på den måde med succes over tid. Spørgsmålet er så bare hvad succes er i VB. Det kan sagtens være at få en masse spillere igennem døren fra de forskellige lande. Det er vist ingen hemmelighed, at agenter laver gode penge helt generelt. Jeg spekulerer i, at den måde VB kører deres rekruttering på mere er end agent-mølle end det er et udtryk for sund fodboldopbygning. En ren påstand. Det kan være deres motiver er ædle og de har regnet den ud.

    Jeg tror absolut ikke det er deres styrke, at de er så sammensatte, som de potentielt kan være. De danske eksempler med mange udlændinge har vel typisk været svensk/norsk eller fra et land/område man har opdyrket gennem akademi?

    Det var baggrunden for min svada mod Vejle, som jeg jo lidt romantisk har som et klassisk dansk talentudviklingscenter.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af jj-baumspieler Se indlæg


      Hey ville gerne svare dig på dine meldinger under livestreamet. Måske er jeg for hård i min vurdering af Vejle -det kan sagtens være du har ret :-) Men jeg er selvfølgelig helt enig i, at man sagtens kan spille med udlændinge - også mange. Det er vel 25-30 år siden, at det blev helt normalt. Men du kan ikke afskrive, at et kultur/nærhedsprincip også spiller ind i rekrutteringen. FCK har f.eks. altid bygget deres hold op omkring dansk/skandinaviske spillere, tilsat enkelte udefra. Det er et strategisk rekrutteringsprincip de fleste steder i Skandinavien, og det har det også været i OB i flere år. Baggrunden for det er vel at man tror på en lettere integration på og udenfor banen, man kender formodentligt spilleren bedre i sin scouting, han har bevist sig på et niveau der minder om SL osv. I min optik er den tilgang mere solid i en dansk kontekst. Måske tager jeg fejl, og så er der dømt fuld multi-kulti på alle hold om få år?

      Kvalitet er selvfølgelig afgørende, men de skal også kunne præstere når de lander også som et hold. Jeg er hverken vild med Vejles måde at gøre det på eller det man gjorde i Esbjerg inden de gik i opløsning. Staben omkring VB-holdet virker til primært at være dikteret af agent/ejeren, og det virker for mig mere som en måde at handle østeuropæiske spillere på i gennem netværkene, end at bygge et sundt VB. Måske er jeg romantisk, men jeg synes ikke der er mange hold på vores breddegrader der sammensætter på den måde med succes over tid. Spørgsmålet er så bare hvad succes er i VB. Det kan sagtens være at få en masse spillere igennem døren fra de forskellige lande. Det er vist ingen hemmelighed, at agenter laver gode penge helt generelt. Jeg spekulerer i, at den måde VB kører deres rekruttering på mere er end agent-mølle end det er et udtryk for sund fodboldopbygning. En ren påstand. Det kan være deres motiver er ædle og de har regnet den ud.

      Jeg tror absolut ikke det er deres styrke, at de er så sammensatte, som de potentielt kan være. De danske eksempler med mange udlændinge har vel typisk været svensk/norsk eller fra et land/område man har opdyrket gennem akademi?

      Det var baggrunden for min svada mod Vejle, som jeg jo lidt romantisk har som et klassisk dansk talentudviklingscenter.
      Helt okay :).
      Jeg præsenterer bare fakta, som viser at det er en strategi som er ekstremt bredt anerkendt, altså at hente spillere ud fra de spillemæssige kvaliteter de har og ikke nationaliteten.
      FCK startede sidst med 6 forskellige nationaliter
      Brøndby med 5.
      FCM med 6.

      I forhold til Vejle
      Kolinger startede fast i den bedste kroatiske række i efteråret.
      Dominik Kovacic er cirka det samme, dog startede han ude et par gange til sidst.
      Reims anser Ekitike for at være et af de største talenter de har.
      Onugkha har scoret 4 gange i den bedste russiske række i efteråret (den er bedre end suppen).

      Det antyder ganske god kvalitet, noget af det på niveau med superligaen og Onugkha og måske Ekitike, vel muligvis endda lidt over.
      Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

      Jeg er ikke fan.
      Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

      Comment


        Selvfølgelig er fodbold blevet mere international - det har du helt ret i. Jeg taler også om spillere fra forskellige kulturer.

        Min pointe er at man i Kroatien har mange spillere fra nabolandene ud fra samme nærhedsprincip som vi har omkring Skandinavien. Det er også fakta. Der er flere svenskere end rumænere i Superligaen af flere naturlige årsager. Bl.a rekrutteringsstrategi. Det er i øvrigt også fakta, at de fleste klubber har de parametre med jeg taler om udover kvalitet i deres rekrutteringsstrategi. Jeg tolker Vejle ud fra min beskrivelse i indlægget herover. For mig lugter det af en agent-mølle (det kan man så mene om hvad man vil) fremfor god klubopbygning

        Jeg er sikker på man har hentet dem fordi man tror på dem i VB. Jeg tror dog lige så meget på at de er hentet til dansk fodbold som udtryk for dels ejerens netværk, men også formål med Vejle.

        SønderjyskE har lige returneret Onazii, som har spillet over 50 landskampe for Nigeria og 76 kampe for Lazio. Han var træt af vejret og spillestilen. Jeg tror ikke Oscar Hiljemark trækker den forklaring i AaB. Bare som et tilfældigt eksempel.

        Jeg synes ikke du kan afskrive totalt at kultur og sammensætning af hold spiller en væsentlig rolle.

        I OB havde vi også en periode med mange spillere fra mange hjørner af verden. Meldingen internt var, at det var et kæmpe arbejde at holde styr på det, man blev udfordret på træningskultur, administration og sammenholdet. Det gavnede ikke OB, at man så bort fra kultur.

        Fra mine år internt i OB var spillerens kulturelle ophav, integrerbarhed, spilopdragelse, sprog og disse elementer altid på bordet, som det første efter hans kvalitet var vurderet.

        Det er selvfølgelig et element man forholder sig til.

        Så må vi se om Vejles miljø er en perfekt rugekasse for spillere fra andre “miljøer” - jeg tror ikke på det hvis de fortsætter for langt med af den vej. Skal selvfølgelig heller ikke glemme at de trods alt har danske spillere i Vejle








        Comment


          Oprindeligt indsendt af jj-baumspieler Se indlæg
          Selvfølgelig er fodbold blevet mere international - det har du helt ret i. Jeg taler også om spillere fra forskellige kulturer.

          Min pointe er at man i Kroatien har mange spillere fra nabolandene ud fra samme nærhedsprincip som vi har omkring Skandinavien. Det er også fakta. Der er flere svenskere end rumænere i Superligaen af flere naturlige årsager. Bl.a rekrutteringsstrategi. Det er i øvrigt også fakta, at de fleste klubber har de parametre med jeg taler om udover kvalitet i deres rekrutteringsstrategi. Jeg tolker Vejle ud fra min beskrivelse i indlægget herover. For mig lugter det af en agent-mølle (det kan man så mene om hvad man vil) fremfor god klubopbygning

          Jeg er sikker på man har hentet dem fordi man tror på dem i VB. Jeg tror dog lige så meget på at de er hentet til dansk fodbold som udtryk for dels ejerens netværk, men også formål med Vejle.

          SønderjyskE har lige returneret Onazii, som har spillet over 50 landskampe for Nigeria og 76 kampe for Lazio. Han var træt af vejret og spillestilen. Jeg tror ikke Oscar Hiljemark trækker den forklaring i AaB. Bare som et tilfældigt eksempel.

          Jeg synes ikke du kan afskrive totalt at kultur og sammensætning af hold spiller en væsentlig rolle.

          I OB havde vi også en periode med mange spillere fra mange hjørner af verden. Meldingen internt var, at det var et kæmpe arbejde at holde styr på det, man blev udfordret på træningskultur, administration og sammenholdet. Det gavnede ikke OB, at man så bort fra kultur.

          Fra mine år internt i OB var spillerens kulturelle ophav, integrerbarhed, spilopdragelse, sprog og disse elementer altid på bordet, som det første efter hans kvalitet var vurderet.

          Det er selvfølgelig et element man forholder sig til.

          Så må vi se om Vejles miljø er en perfekt rugekasse for spillere fra andre “miljøer” - jeg tror ikke på det hvis de fortsætter for langt med af den vej. Skal selvfølgelig heller ikke glemme at de trods alt har danske spillere i Vejle


          Jeg kan da godt bringe lidt enkelthistorier for at eksemplificere.
          Horsens havde en nordmand der hurtigt vendte tilbage til Norge, OB har både en nordmand og en islænding der ikke fungerer og en marokkaner der vel er bedste offensive kort og Sønderjyske har en amerikaner der gør det fremragende ... FCM har adskillige nationaliteter som de aldrig ville vinde noget uden.
          Helt overordnet er der mange nationaliter på utroligt mange hold i Europa, både i de helt store klubber og i de mindre og de kommer fra alle mulige steder i verden ... englænderne køber ikke kun folk fra Storbritannien, eller omegn, meget langt fra ... det samme er billedet i resten af Europa, ganske enkelt ... alle ligaer vrimler med alle mulige nationaliteter, det gennemhuller altså din pointe ret meget.

          I forhold til Kroatien, hvor det at have spillere fra nærområdet, vel netop må siges at kunne betyde forskellige "kulturer" ...

          Jeg havde skrevet noget længere her, men siden gik ned ... en lidt kortere version følger.

          Jeg har tjekket førerholdet og et midterhold i Kroatien, begge vrimler med alle mulige nationaliter.
          Dinamo, førerholdet, havde 10 nationaliter med til seneste kamp, deriblandt en fra henholdsvis Nigeria, Frankrig, Wales og Schweiz og resten fra hvad der engang var Jugoslavien, hvor der specifikt kan argumenteres for "jamen det er jo en masse forskellige kulturer" ... men det fungerer jo helt åbenlyst.

          Dårlig sammensætning af et hold, på baggrund af en manglende strategi kan sagtens ske og DET er vigtigt (altså at have en strategi for hvad man vil), men det handler bare ikke om nationaliteter eller kulturer... det fortæller fakta os ret overvældende.

          Vi er enige om at der skal være en plan og at det er helt grundlæggende for at kunne få succes :).
          Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

          Jeg er ikke fan.
          Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

          Comment


            Nå men det var så højst sandsynligt det....”glæder” mig allerede til at høre kaptajn Blålys fjumse rundt de næste måneder hvis nogen altså orker at spørge den intetsigende klaphat om noget,,,
            Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...

            Comment


              Får vi nu en udmelding at Hemmingsen allerede er mentalt forberedt på sommervinduet?
              "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
              - Norbert Elgert -

              Comment


                I et marked der er fastlåst og har haft rekordfå transfer i dette vindue, og med en ny træner fra sommerferien, så er det vil ikke så underligt eller forkert, at der ikke rigtigt skete noget i klubben?
                Om det er tilsigtet eller tilfældighedernes spil, kan jeg ikke sige - men er egentligt ok med det i denne situation

                Comment


                  Er det kun mig der ikke græder over at vi ikke henter Kadtii tilbage? Selvfølgelig ville han være en klar forstærkning og en konstellation med Kadrii, Jebali og Sabbi lyder enormt stærk, men jeg synes det vil være skørt at binde en så stor del af lønbudgettet på en ældre spiller før man kender den fremtidige træner. Der ud over må man bare sige at hvis vi mener det seriøst med talenterne bliver man som minimum nød til at spille med et talent som Frø. Han skal imo. spille fast. Hans efterår har ikke været fantastisk, og en tur på bænken kan sagtens være gavnlig når man rammer en bølgedal, men han skal have regelmæssig spilletid.

                  Det sagt har transfervinduet været dødsygt, men fiaskoen ligger for mig ikke i de manglende transfers, så meget som det ligger i den absurde uafklarede trænersituation.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                    Får vi nu en udmelding at Hemmingsen allerede er mentalt forberedt på sommervinduet?
                    Inden da skal vi lige have den sædvanlige udmelding fra MH om, hvilke fantastiske spillere vi var snublende tæt på at signe i dette vindue, men som smuttede i sidste øjeblik.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg
                      Er det kun mig der ikke græder over at vi ikke henter Kadtii tilbage? Selvfølgelig ville han være en klar forstærkning og en konstellation med Kadrii, Jebali og Sabbi lyder enormt stærk, men jeg synes det vil være skørt at binde en så stor del af lønbudgettet på en ældre spiller før man kender den fremtidige træner. Der ud over må man bare sige at hvis vi mener det seriøst med talenterne bliver man som minimum nød til at spille med et talent som Frø. Han skal imo. spille fast. Hans efterår har ikke været fantastisk, og en tur på bænken kan sagtens være gavnlig når man rammer en bølgedal, men han skal have regelmæssig spilletid.

                      Det sagt har transfervinduet været dødsygt, men fiaskoen ligger for mig ikke i de manglende transfers, så meget som det ligger i den absurde uafklarede trænersituation.
                      Det kan jeg sagtens se det rigtige i. Max og Hyllegaard ville jo helt naturligt også få længere til startopstillingen med Kadrii i truppen. Men problemet er i mine øjne det inkonsistente i beslutningerne: Man vælger at beholde en træner, der er kendt for at være pragmatisk og som ikke har noget incitament for at bruge ungdommen det sidste halve år af sin tid her. Så kan et manglende køb af eksempelvis Kadrii ikke rigtigt retfærdiggøres med hensyn til ungdomsstrategi, for hvis f. eks Frøkjærs formdyk fortsætter er jeg slet ikke i tvivl om at JM bruger Lieder, hvis han mener, at han er 5 % bedre nu og her. Hvis man oprigtigt mener, at vi stadig går efter top6, og at vi har beholdt JM kontrakten ud fordi vi mener, at han er den bedst egnede til at skaffe det resultat, jamen så ville Kadrii naturligvis pynte gevaldigt på chancerne for at nå den målsætning. Nu sætter vi os bare mellem to stole, som jeg ser det.
                      Derudover tror jeg nok Kadrii er så god ift. superliganiveau at enhver ny træner nok skulle kunne bruge ham. I min idealverden havde vi hentet Kadrii nu, og så ellers solgt Lieder, Sander og Jebali senest til sommer. Så havde vi haft en angribertrup bestående af Kadrii, Sabbi, Hylle, Max, Frøkjær og evt. Gudjonsson. Det kunne jeg godt se perspektiver i.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af jj-baumspieler Se indlæg
                        Selvfølgelig er fodbold blevet mere international - det har du helt ret i. Jeg taler også om spillere fra forskellige kulturer.

                        Min pointe er at man i Kroatien har mange spillere fra nabolandene ud fra samme nærhedsprincip som vi har omkring Skandinavien. Det er også fakta. Der er flere svenskere end rumænere i Superligaen af flere naturlige årsager. Bl.a rekrutteringsstrategi. Det er i øvrigt også fakta, at de fleste klubber har de parametre med jeg taler om udover kvalitet i deres rekrutteringsstrategi. Jeg tolker Vejle ud fra min beskrivelse i indlægget herover. For mig lugter det af en agent-mølle (det kan man så mene om hvad man vil) fremfor god klubopbygning

                        Jeg er sikker på man har hentet dem fordi man tror på dem i VB. Jeg tror dog lige så meget på at de er hentet til dansk fodbold som udtryk for dels ejerens netværk, men også formål med Vejle.

                        SønderjyskE har lige returneret Onazii, som har spillet over 50 landskampe for Nigeria og 76 kampe for Lazio. Han var træt af vejret og spillestilen. Jeg tror ikke Oscar Hiljemark trækker den forklaring i AaB. Bare som et tilfældigt eksempel.

                        Jeg synes ikke du kan afskrive totalt at kultur og sammensætning af hold spiller en væsentlig rolle.

                        I OB havde vi også en periode med mange spillere fra mange hjørner af verden. Meldingen internt var, at det var et kæmpe arbejde at holde styr på det, man blev udfordret på træningskultur, administration og sammenholdet. Det gavnede ikke OB, at man så bort fra kultur.

                        Fra mine år internt i OB var spillerens kulturelle ophav, integrerbarhed, spilopdragelse, sprog og disse elementer altid på bordet, som det første efter hans kvalitet var vurderet.

                        Det er selvfølgelig et element man forholder sig til.

                        Så må vi se om Vejles miljø er en perfekt rugekasse for spillere fra andre “miljøer” - jeg tror ikke på det hvis de fortsætter for langt med af den vej. Skal selvfølgelig heller ikke glemme at de trods alt har danske spillere i Vejle
                        Kan ikke siges mere rigtigt.
                        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg
                          Er det kun mig der ikke græder over at vi ikke henter Kadtii tilbage? Selvfølgelig ville han være en klar forstærkning og en konstellation med Kadrii, Jebali og Sabbi lyder enormt stærk, men jeg synes det vil være skørt at binde en så stor del af lønbudgettet på en ældre spiller før man kender den fremtidige træner. Der ud over må man bare sige at hvis vi mener det seriøst med talenterne bliver man som minimum nød til at spille med et talent som Frø. Han skal imo. spille fast. Hans efterår har ikke været fantastisk, og en tur på bænken kan sagtens være gavnlig når man rammer en bølgedal, men han skal have regelmæssig spilletid.

                          Det sagt har transfervinduet været dødsygt, men fiaskoen ligger for mig ikke i de manglende transfers, så meget som det ligger i den absurde uafklarede trænersituation.
                          Overhovedet ikke. Vi mangler bare et transferfix.

                          Det reelle problem er dog Manuel og til dels den uafklarede trænersituation. Havde Manuel nu lanceret et spilkoncept, udover at der skal trænes hårdt, godt og ambitiøst, så kunne vi måske have foretaget os noget. Nu må vi jo vente på træneren, håber lidt det bliver en der fastholder JMs stil, bortset fra der godt må komme lidt mindre pragmatik i opstillingerne. Vil helst have vi bliver rigtig stærke i plan A og så en sjælden gang er pragmatiske.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg

                            Overhovedet ikke. Vi mangler bare et transferfix.

                            Det reelle problem er dog Manuel og til dels den uafklarede trænersituation. Havde Manuel nu lanceret et spilkoncept, udover at der skal trænes hårdt, godt og ambitiøst, så kunne vi måske have foretaget os noget. Nu må vi jo vente på træneren, håber lidt det bliver en der fastholder JMs stil, bortset fra der godt må komme lidt mindre pragmatik i opstillingerne. Vil helst have vi bliver rigtig stærke i plan A og så en sjælden gang er pragmatiske.
                            Det er selvfølgelig også en anden pointe, der er værd at have med i forhold til, om vi kunne have foretaget os noget i det her transfervindue, trænersituationen taget i betragtning: Man må gå ud fra at MH arbejder med en trænershortlist og har en idé om, hvilken type træner, man er ude efter (det burde han i hvert fald have) og derfor også har en fornemmelse af, om vores kommende træner bliver en, der eksempelvis kunne bruge Kadrii. Altså det burde jo være sportsdirektøren, der først og fremmest sætter retningen for en klubs sportslige udvikling, på tværs af forskellige træneransættelser.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg
                              Er det kun mig der ikke græder over at vi ikke henter Kadtii tilbage? Selvfølgelig ville han være en klar forstærkning og en konstellation med Kadrii, Jebali og Sabbi lyder enormt stærk, men jeg synes det vil være skørt at binde en så stor del af lønbudgettet på en ældre spiller før man kender den fremtidige træner. Der ud over må man bare sige at hvis vi mener det seriøst med talenterne bliver man som minimum nød til at spille med et talent som Frø. Han skal imo. spille fast. Hans efterår har ikke været fantastisk, og en tur på bænken kan sagtens være gavnlig når man rammer en bølgedal, men han skal have regelmæssig spilletid.

                              Det sagt har transfervinduet været dødsygt, men fiaskoen ligger for mig ikke i de manglende transfers, så meget som det ligger i den absurde uafklarede trænersituation.
                              Jeg byttede nu stadig gerne Kadrii for Lieder og Sander ... kan dårligt forestille mig at JM eller den kommende træner vil være uenig i den disposition. Mere kvalitet, sikkert ca. samme løn og transfersum men kortere for talenterne ..
                              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                              "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                              Venter man for længe, får man ingenting ...

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

                                Jeg kan da godt bringe lidt enkelthistorier for at eksemplificere.
                                Horsens havde en nordmand der hurtigt vendte tilbage til Norge, OB har både en nordmand og en islænding der ikke fungerer og en marokkaner der vel er bedste offensive kort og Sønderjyske har en amerikaner der gør det fremragende ... FCM har adskillige nationaliteter som de aldrig ville vinde noget uden.
                                Helt overordnet er der mange nationaliter på utroligt mange hold i Europa, både i de helt store klubber og i de mindre og de kommer fra alle mulige steder i verden ... englænderne køber ikke kun folk fra Storbritannien, eller omegn, meget langt fra ... det samme er billedet i resten af Europa, ganske enkelt ... alle ligaer vrimler med alle mulige nationaliteter, det gennemhuller altså din pointe ret meget.

                                I forhold til Kroatien, hvor det at have spillere fra nærområdet, vel netop må siges at kunne betyde forskellige "kulturer" ...

                                Jeg havde skrevet noget længere her, men siden gik ned ... en lidt kortere version følger.

                                Jeg har tjekket førerholdet og et midterhold i Kroatien, begge vrimler med alle mulige nationaliter.
                                Dinamo, førerholdet, havde 10 nationaliter med til seneste kamp, deriblandt en fra henholdsvis Nigeria, Frankrig, Wales og Schweiz og resten fra hvad der engang var Jugoslavien, hvor der specifikt kan argumenteres for "jamen det er jo en masse forskellige kulturer" ... men det fungerer jo helt åbenlyst.

                                Dårlig sammensætning af et hold, på baggrund af en manglende strategi kan sagtens ske og DET er vigtigt (altså at have en strategi for hvad man vil), men det handler bare ikke om nationaliteter eller kulturer... det fortæller fakta os ret overvældende.

                                Vi er enige om at der skal være en plan og at det er helt grundlæggende for at kunne få succes :).
                                Tror ikke vi kommer det ret meget nærmere. Vi er vist nået dertil, hvor der læses lidt rigeligt forbi hinandens pointer, der hvor man kan. Giver det et sidste skud herunder.

                                Min simple anke er at Vejle handler ud fra agent-ejerens motiver og ikke specielt bæredygtigt. Stop gerne her og husk, at dette er min grundpointe.

                                Vi to diskuterer så herefter lidt i ring om kultur-porteføljen af karakteristika er et reelt parameter. Du mener det jeg siger er helt i hegnet og absurd. En slags fantasi vel ‍♂️

                                Nu plukker jeg tilfældige klubber - min pointe er bare den semiologiske at ja selvfølgelig spiller det en væsentlig rolle, og at der hvor trupperne evt. eksploderer i forskellige nationer og lykkedes - er der ofte en årsag.

                                Du afskriver det som pure nonsens at nationalitet (for mig oversat til region/kulturområde) er værd at kigge på.

                                Nogle samfund har f.eks. en stor afrikansk tilknytning f.eks. Frankrig. Andre lande har flere klubber typisk akademier med tilknytning til en region eller lignende. Man har arbejdet strategisk med bl.a integration af kultur. Gør Vejle det?

                                Steua Bukarest har 3 udlændinge ud af en trup på 27

                                Sparta Prag har 2 skandinaver ud af en trup på 30 de sidste 6 udlændinge er fra nærområdet (hvad der svarer til vores Skandinavien)

                                Rosenborg har 1 fra Bosnien resten af truppen er norsk/skandi

                                Rijeka har to afrikanere og en portugiser ud af 31

                                Odd Greenland har 2 fra Afrika ellers en trup fra Norge

                                Aberdeen har 2 spillere uden for GB

                                Flora Tallin har en ren estisk trup

                                Malmø har en trup på knap 30 spillere. De to udefra kulturen er begge spillere med en del skandinaviske klubber på cv’et.

                                Holstein Kiel har udover Kirkeskov en Koreaner - resten er tysk

                                De fleste har 5-10 udlændinge - hvoraf langt de fleste er nærmiljø i et omfang. Typisk tilsat Afrika/Sydamerika. Typisk den lille kolorit eller chancen på transfermarkedet.

                                Vejle har en udlændingeprocent på 71% hvoraf en stor del er ude af nærmiljøet /kulturen. 25 udlændinge ud af 35. Vigtigst - de har 17 aktuelle udlændinge som er fra fremmed kulturen. Dertil har VB en dansk-finsk-øst europæisk stab.

                                Zagreb er i øvrigt under 40% - langt de fleste af deres udlændinge er fra regionen. Ajax der arbejder pænt strategisk med unge udlændinge har en procent på ca 50%.

                                Uden jeg gider at trawle Skandinavien igennem, så påstår jeg VB er absolut en topscorer. De er ikke normalen - så

                                langt fra. Især ikke med udgangspunkt i Vejles geografi, historik og plads i fodboldhierarkiet. Prøv gerne at løb det hele igennem. Finder du en klub i Finland med samme split - vil jeg væde med det også er en agent-mølle.

                                VB ejerne er fra Moldova og Kina. Politikken skrev i 2018 at VB på to år havde købt 58 spillere fra 29 lande. De fleste fik få eller ingen kampe for VB. Spillerne bliver altså flippet i en agent-mølle. Tilbage til starten af indlægget og fundamentet for mit udfald mod dem. Den tendens er kun forstærket og fortsat siden denne artikel. Hvad siger tallene mon i dag?
                                Last edited by jj-baumspieler; 02-02-2021, 10:10.

                                Comment

                                Working...
                                X