Oprindeligt indsendt af fmprOB
Se indlæg
U21-slutrunden er langt fra en normal U21-slutrunde. Normalt er det en turnering der ligger i sommerpausen i de ulige år, hvor der ikke er EM og VM, så rigtigt mange klubber har scouts dernede. Sådan bliver det ikke den her gang. Gruppespillet bliver spillet i slutningen af marts, lige oven i en VM-kvalifikations termin. Danmark spiller VM-kval kampe mod Israel, Moldova og Østrig de tre samme dage, hvor U21-landsholdet spiller deres gruppekampe, og det samme gør sig gældende med andre lande. Så der kommer til at være langt færre øjne rettet mod slutrunden end normalt, og der kommer nok slet ikke til at være alle de scouts og trænere der plejer, både fordi at klubsæsonerne stadig er i gang og på grund af pandemien. Danmark skal videre til knockout-kampene før, at det bliver et udstillingsvindue der er meget større end end normale U21-kvalkampe.
Og gør de det, så tror jeg også de må tage et valg. Vi spiller sæsonens sidste kamp 24. maj, måske 28. hvis vi skal spille om Europa-pladsen. Allerede den 31. maj spilles kvartfinalerne til U21 og det med under to uger til Danmarks åbningskamp til EM, og finalen skal spilles seks dage før. Så man vil altså ikke kunne støde til træningslejren rigtigt før de sidste fire dage. Der tvivler jeg godt nok på, at man kan få lov komme dalrende, især når man er 3. målmand. Jeg kan være i tvivl om, hvorvidt UEFA overhovedet tillader at spille begge slutrunder, men under alle omstændigheder så kommer det nok til at blive et valg mellem det ene eller det andet, og i OCs tilfælde vil det nok være U21, for der vil han spille, hvor chancen på A-landsholdet er mikroskopisk.
Det er nok lige optimistisk nok at tro, at Hjulmand vælger en ung Superligamålmand der måske først ankommer til lejren få dage før åbningskampen, fremfor at vælge erfarne folk som Løssl, Rønnow og Jesper Hansen der kan være med i hele træningslejren.
Comment