Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Rygter/Ønsker/Spekulationer Vintervindue 2021

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

    Det kan diskuteres, hvem der er salgsemner og hvem der ikke er, men hvis vi skal til at starte et nyt projekt med NF, øget satsning på unge og hans måde at spille fodbold på, så tænker jeg vi skal af med følgende:

    Kløve
    Okosun
    Skjelvik
    Drachmann
    Aron
    Jebali
    Lieder
    AJA
    Oliver Lund

    Det synes jeg lyder af en stor udskiftning, særligt fordi at flere af de her spillere er blevet hentet for nyligt eller har fået forlænget kontrakter, og derudover kommer der så de salgsobjekter du nævner, plus spillere som Sander, Thomasen og Mandé som måske også har behov for at prøve noget andet. Så meget desto mere virker de der Niels Frederiksen rygter helt håbløse, når man har lagt truppen an på at spille en mere direkte og fysisk form for fodbold, og hentet en så mange spillere med en alder der gør, at hverken udvikling eller videresalg er særligt realistisk, altså må idéen være at de skal skaffe os resultater her og nu.
    Vi skal bestemt ikke af med Kløve og Okosun, de ville begge være kulturspillere som de unge ville kunne læne sig op af. Særligt Okosun er da en klassespiller. Måske jeg endda også ville holde på Oliver Lund som en breddespiller, hvis han kan leve med det, og så smide Marco Lund på porten.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg

      Vi skal bestemt ikke af med Kløve og Okosun, de ville begge være kulturspillere som de unge ville kunne læne sig op af. Særligt Okosun er da en klassespiller. Måske jeg endda også ville holde på Oliver Lund som en breddespiller, hvis han kan leve med det, og så smide Marco Lund på porten.
      Men Okosun passer jo slet ikke ind i Niels Frederiksen-fodbold. Kig på de spillere han bruger på den centrale midtbane i Brøndby. Det er Lindstrøm, Frendrup, Vigen, Radosevic, Slimane og Corlu. Det er spillere der er dynamiske og/eller boldsikre og kreative, og det er det han har succes med lige nu, så det må jo åbenlyst også være det man gerne vil have til OB. Det er jo i hvert fald SLET IKKE skabt til Okosun. Hvis Okosun var en klassespiller som alle trænere kunne bruge, så var Bo Henriksens tonserhold i Horsens nok ikke det højeste niveau han havde kunne være med på indtil for nylig, i en alder af 27. Jeg er helt enig i, at han har nogle unikke kompetencer, men de er i den grad spillestilsspecifikke og han har samtidig nogle mangler der bestemt ikke gør ham lækker for alle trænere.

      Måske Kløve kan passe ind, men han bliver jo heller ikke mere dynamisk som tiden går nu, og hvis vi alligevel skal til at bygge noget op med unge spillere, så gør da plads til nogle i stedet for Kløve, som jo ikke flytter os nævneværdigt alligevel. Fair nok, hvis han vil gerne være trupspiller de resterende 3 år af hans kontrakt, men hvis der er interesse for ham, kan han da ligeså godt bruge de sidste år af hans karriere på at spille nogle kampe.

      Hvis man mener et Niels Frederiksen-projekt med fokus på unge spillere og udvikling fuldt ud, hvilket man sikkert ikke gør, han er bare det mest oplagte navn i trænerkarrusellen, så er man også nødt til at lægge sin trup an efter det, og det betyder at rydde godt ud i ældre spillere og folk der ikke passer til spillestilen, også selvom de isoleret set er dygtige.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

        Men Okosun passer jo slet ikke ind i Niels Frederiksen-fodbold. Kig på de spillere han bruger på den centrale midtbane i Brøndby. Det er Lindstrøm, Frendrup, Vigen, Radosevic, Slimane og Corlu. Det er spillere der er dynamiske og/eller boldsikre og kreative, og det er det han har succes med lige nu, så det må jo åbenlyst også være det man gerne vil have til OB. Det er jo i hvert fald SLET IKKE skabt til Okosun. Hvis Okosun var en klassespiller som alle trænere kunne bruge, så var Bo Henriksens tonserhold i Horsens nok ikke det højeste niveau han havde kunne være med på indtil for nylig, i en alder af 27. Jeg er helt enig i, at han har nogle unikke kompetencer, men de er i den grad spillestilsspecifikke og han har samtidig nogle mangler der bestemt ikke gør ham lækker for alle trænere.

        Måske Kløve kan passe ind, men han bliver jo heller ikke mere dynamisk som tiden går nu, og hvis vi alligevel skal til at bygge noget op med unge spillere, så gør da plads til nogle i stedet for Kløve, som jo ikke flytter os nævneværdigt alligevel. Fair nok, hvis han vil gerne være trupspiller de resterende 3 år af hans kontrakt, men hvis der er interesse for ham, kan han da ligeså godt bruge de sidste år af hans karriere på at spille nogle kampe.

        Hvis man mener et Niels Frederiksen-projekt med fokus på unge spillere og udvikling fuldt ud, hvilket man sikkert ikke gør, han er bare det mest oplagte navn i trænerkarrusellen, så er man også nødt til at lægge sin trup an efter det, og det betyder at rydde godt ud i ældre spillere og folk der ikke passer til spillestilen, også selvom de isoleret set er dygtige.
        Jeg tror du lægger for meget i hvad Frederiksen har af materiale nu. Jeg er ganske overbevist om, at han ville finde en rolle til Okosun, netop ud fra den betragtning, at der skal være den her spiller der går forrest, tager nogle slagsmål, en de andre slår sig på og de unge føler sig tryg ved. Jeg tror lige præcis de mekanismer er vigtigere for Frederiksen end en rigid opfattelse af spillestil.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

          Men Okosun passer jo slet ikke ind i Niels Frederiksen-fodbold. Kig på de spillere han bruger på den centrale midtbane i Brøndby. Det er Lindstrøm, Frendrup, Vigen, Radosevic, Slimane og Corlu. Det er spillere der er dynamiske og/eller boldsikre og kreative, og det er det han har succes med lige nu, så det må jo åbenlyst også være det man gerne vil have til OB. Det er jo i hvert fald SLET IKKE skabt til Okosun. Hvis Okosun var en klassespiller som alle trænere kunne bruge, så var Bo Henriksens tonserhold i Horsens nok ikke det højeste niveau han havde kunne være med på indtil for nylig, i en alder af 27. Jeg er helt enig i, at han har nogle unikke kompetencer, men de er i den grad spillestilsspecifikke og han har samtidig nogle mangler der bestemt ikke gør ham lækker for alle trænere.

          Måske Kløve kan passe ind, men han bliver jo heller ikke mere dynamisk som tiden går nu, og hvis vi alligevel skal til at bygge noget op med unge spillere, så gør da plads til nogle i stedet for Kløve, som jo ikke flytter os nævneværdigt alligevel. Fair nok, hvis han vil gerne være trupspiller de resterende 3 år af hans kontrakt, men hvis der er interesse for ham, kan han da ligeså godt bruge de sidste år af hans karriere på at spille nogle kampe.

          Hvis man mener et Niels Frederiksen-projekt med fokus på unge spillere og udvikling fuldt ud, hvilket man sikkert ikke gør, han er bare det mest oplagte navn i trænerkarrusellen, så er man også nødt til at lægge sin trup an efter det, og det betyder at rydde godt ud i ældre spillere og folk der ikke passer til spillestilen, også selvom de isoleret set er dygtige.
          Man kan jo argumentere for det bare er god udnyttelse af sit materiale. Der er ingen af de spillere du lister op her som NF har hentet til. De var der og så har han sat dem sammen, så de fungerer bedst muligt. Det er da rigtigt at Okosun er en helt anden spiller end de spillere han har i bøf, men jeg synes f.eks. også Radosevic er dårlig på fødderne, men i flere kampe under NF har det fungeret fint med ham.
          Jeg tror det er at gøre NF lige lovlig ideologisk, hvis ikke han skulle finde plads til Okosun, men det bliver nok i en lidt anden rolle end som nu, hvor vi stort set bare losser den op på ham og ser hvad det bringer med sig.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg

            Jeg tror du lægger for meget i hvad Frederiksen har af materiale nu. Jeg er ganske overbevist om, at han ville finde en rolle til Okosun, netop ud fra den betragtning, at der skal være den her spiller der går forrest, tager nogle slagsmål, en de andre slår sig på og de unge føler sig tryg ved. Jeg tror lige præcis de mekanismer er vigtigere for Frederiksen end en rigid opfattelse af spillestil.
            Det har jeg svært ved at tro på. Hvis man kigger på det nuværende Brøndby-hold og anser det som noget man gerne vil have til OB, så gad jeg godt vide, hvor man ser Okosun henne i den kabale. Er det i stedet for det kreative omdrejningspunkt og holdets topscorer, Lindstrøm? Er det i stedet for Frendrup/Vigen der er den udprægede løbemaskine på midtbanen og som dækker store områder uden bold. Eller er det i stedet for Radosevic der er bølgebryderen og fighteren på den defensive midtbane?

            NF skal selvfølgelig have buddet om at bruge ham, og det kan da godt være, at han ser ham som en god joker, men som en vigtig spiller i et projekt, hvor man skal have indsluset en masse talenter, der skal jeg godt nok se det før jeg tror det. Folk som Kasper Larsen, Tverskov og JJT anser jeg for værende langt mere sandsynlige kulturbærere og erfarne kræfter i et Niels Frederiksen-projekt.

            Comment


              Skal man udvikle unge er det der to meget vigtige ting. Den ene er deres flid og talent. Den anden er nogle på holdet der kan støtte og lære fra sig. Sidstnævne SKAL der være nok af blandt dem der allerede er der. Andre kan senere afløse dem. Jeg ved ikke hvem de præcis er, men er lunken ved at miste Jebali og Oliver Lund.
              Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

              OB - engang var vi gode

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
                Skal man udvikle unge er det der to meget vigtige ting. Den ene er deres flid og talent. Den anden er nogle på holdet der kan støtte og lære fra sig. Sidstnævne SKAL der være nok af blandt dem der allerede er der. Andre kan senere afløse dem. Jeg ved ikke hvem de præcis er, men er lunken ved at miste Jebali og Oliver Lund.
                Der skal selvfølgelig være nogle de unge kan støtte sig op af, men hvor mange der skal være og hvor erfarne de skal være, bliver nok ofte overvurderet. Det er jo så dejligt oplagt at vi bare kan tage udgangspunkt i det Brøndby-hold Niels Frederiksen træner nu, hvor det vel går meget fint med at få udviklet de unge spillere. Hvem er der af erfarne støttespillere der?
                • Anthony Jung, 29 år. En af Zornigers disciple der ikke er smuttet endnu, men som med stor sandsynlighed gør det til sommer.
                • Kevin Mensah, 29 år. En god fyr ud fra det jeg har hørt, men ikke en ledertype og en spiller der jo befinder sig lidt i udkanten af holdet, når han altså ikke er skadet.
                • Lasse Vigen, 26 år. Dygtig spiller og en der kan gå forrest, men meget skadet.
                • Andreas Maxsø 26. Anfører og den klart tydeligste leder i klubben.
                Derudover har de 4 udlændinge på 26-27 som ikke virker som tydelige støttepiller, måske med undtagelse af Rosted, og så har du Uhre på 26, der vel er at betegne som erfaren efterhånden, og derudover er resten af truppen 25 eller derunder. Det er altså ikke vildt mange ledertyper og meget erfarne spillere, men de unge udvikler sig jo fint alligevel.

                Jeg synes egentligt allerede vi har de støttespillere der skal bruges og rigeligt til. Ryan, K. Larsen, Tverskov og JJT bør have erfaring at kunne bringe videre efterhånden og kan også vokse med større ansvar, og så kunne man måske også holde en Kløve, hvis han er villig til at acceptere, at han måske kun skal være trupspiller. Alle andre over 25 mener jeg principielt man skal skille sig af med, det vil sige Thrandarson, Okosun, Jebali, Skjelvik, Juel, O. Lund, Lieder og Drachmann. Det skal kun være, hvis træneren ser et kæmpe lys i en af spillerne og ser ham i en afgørende rolle i opbygningen, at man beholder en af dem, ellers bør de blive sendt videre. Og de penge sparet i den udskiftning bør blive brugt på at rekruttere yngre spillere til de positioner, hvor vi ikke har en klar kandidat på akademiet vi kan hive op og hvor der kunne trænge til øget konkurrence.

                Comment


                  Vinterens vindue er åbent 5. januar - 1. februar, kl. 23:59.

                  Det er jo svært når trænersituationen syntes uafklaret men indtil andet er sket så er det vej JM vi skal kigge på vel vidende at det nok maksimalt er 6 mdr. frem - fanme underligt ...

                  En Baskim retur, En Høegh retur og en personlig fys til Drachmann så kunne jeg være tilfreds ...

                  Alle klar:

                  Oliver
                  Kasper. Tverskov. Høegh.
                  Okusun. JJT. Drachmann. Kløve.
                  Sabbi. Baskim. Jebali.

                  Bernat.
                  Ryan. Obbekjær. Vestergaard. Skjelvik.
                  Frøkjær. Tarik. O.Lund.
                  Lieder. Fenger. Gudjohnsen. Nissen. Hyllegaard.

                  Farvel til Mande, AJA. M. Lund. Thrandarson. Opondo. Svendsen.
                  "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                  "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                  Venter man for længe, får man ingenting ...

                  Comment


                    Zorniger bliver vel næppe træner i OB, han bliver rygtet til Schalke.
                    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                    - Norbert Elgert -

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                      Vinterens vindue er åbent 5. januar - 1. februar, kl. 23:59.



                      Alle klar:

                      Oliver
                      Kasper. Tverskov. Høegh.
                      Okusun. JJT. Drachmann. Kløve.
                      Sabbi. Baskim. Jebali.

                      .
                      Det der det ligner sådan en opstilling, man ville vælge til årets hold, hvor man gerne vil have plads til alle de bedste spillere, men hvor man ikke skal ud at spille kampe - for det vil næppe fungere i praksis.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg

                        Det der det ligner sådan en opstilling, man ville vælge til årets hold, hvor man gerne vil have plads til alle de bedste spillere, men hvor man ikke skal ud at spille kampe - for det vil næppe fungere i praksis.
                        Haha ja Okusun og Kløve som wingbacks er ikke helt optimalt!

                        Jeg vil gerne se en 4-4-1-1 eller 4-3-3.

                        OC

                        Ryan - KL - Marco - Ny

                        Okusun - JD - Opondo

                        Sabbi - Fenger - Jebali

                        eller

                        Sabbi - JD - JJT - Jebali

                        Okusun

                        Fenger


                        Jeg tænker en ny vb er top priotet. Beholder vi Jørgen? Er han god nok? Jeg er meget i tvivl. Kunne være fedt med Høegh tilbage. Hvis vi skal hente Baskim skal der sælges ud af angribere først, jeg magter ikke flere der skal stå i vejen for de unge.

                        Comment


                          Burde vi slå til her? https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder...e--agf-tvivler

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg
                            Ja. Han ville pynte ved siden af JD og Okusun, han er lidt en Opondo type mener jeg? bare bedre.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af El New York Se indlæg

                              Ja. Han ville pynte ved siden af JD og Okusun, han er lidt en Opondo type mener jeg? bare bedre.
                              Er han ikke mere en Kløve?

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                                Er han ikke mere en Kløve?
                                Jo, det tænker jeg også, og tænker heller ikke han er en stor nok opgradering ift. Kløve

                                Comment

                                Working...
                                X