Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Modernisering af stadion

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Jebola Se indlæg

Og der rammer du efter min mening i den grad hovedet på sømmet - OSE vil fedte mest muligt af regningen af på Odense Kommune - og derfor er dette projekt allerede trukket i langdrag.
    Korriger mig gerne, hvis jeg ikke har forstået. Stadionområdet er ejet af Odense kommune, og OB lejer sig ind. Det er vel så kommunens opgave at sørge for at lejemålet lever op til kravene, og så sætte huslejen efterfølgende?

Comment

Oprindeligt indsendt af koki66 Se indlæg

Korriger mig gerne, hvis jeg ikke har forstået. Stadionområdet er ejet af Odense kommune, og OB lejer sig ind. Det er vel så kommunens opgave at sørge for at lejemålet lever op til kravene, og så sætte huslejen efterfølgende?
      Kan ikke umiddelbart se, hvorfor kommunen skal leve op til DBU/UEFA krav. Så må OB jo enten leje sig ind et sted, hvor kravene er opfyldt eller selv bygge.

Comment

Oprindeligt indsendt af koki66 Se indlæg

som jeg har forstået det indeholder lejeaftalen en forpligtelse for Odense Kommune til at holde stadion godkendt til superligaen (øverste række) i aftalens løbetid - det har også flere gange været nævnt at kommunen gerne afhænder stadion til OSE for at slippe ud af denne forpligtelse - hvilket OSE ikkke ønsker da det vil være alt for dyrt selv at sætte stadion i tidssvarende stand . Udfordringen er nok at den fælles interesse i at have et superliga hold der spiller sine kampe i byen er så stor på den ene side, og at OB er afhængig af kommunens velvilje på en række øvrige områder end stadion - så rendyrket jura er nok ikke en mulighed. Endelig er det lettere rodede samejerskab af baner og tribuner jo med til at forplumre sagen - hvad er VIP faciliteterne værd hvis ikke der spilles på stadion - og hvad med hovedtribunen ? Når der så yderligere tilsættes en masse politisk spin fra begge sider og det er valgår ....
        Vi venter spændt på næste afsnit af SOAP.

Comment

som jeg har forstået det indeholder lejeaftalen en forpligtelse for Odense Kommune til at holde stadion godkendt til superligaen (øverste række) i aftalens løbetid - det har også flere gange været nævnt at kommunen gerne afhænder stadion til OSE for at slippe ud af denne forpligtelse - hvilket OSE ikkke ønsker da det vil være alt for dyrt selv at sætte stadion i tidssvarende stand . Udfordringen er nok at den fælles interesse i at have et superliga hold der spiller sine kampe i byen er så stor på den ene side, og at OB er afhængig af kommunens velvilje på en række øvrige områder end stadion - så rendyrket jura er nok ikke en mulighed. Endelig er det lettere rodede samejerskab af baner og tribuner jo med til at forplumre sagen - hvad er VIP faciliteterne værd hvis ikke der spilles på stadion - og hvad med hovedtribunen ? Når der så yderligere tilsættes en masse politisk spin fra begge sider og det er valgår ....
          Vi venter spændt på næste afsnit af SOAP.
          Er lejeaftalen egentligt lavet om efter nedrykningen, da den jo gav ret til 20+ superligakampe ?

Så kommunen kan vel reelt godt trække håndbremsen, så længe klubben er i 1. Division og ikke skal leve op til de nye krav, som situationen er nu... eller ?

Comment

Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

Er lejeaftalen egentligt lavet om efter nedrykningen, da den jo gav ret til 20+ superligakampe ?

Så kommunen kan vel reelt godt trække håndbremsen, så længe klubben er i 1. Division og ikke skal leve op til de nye krav, som situationen er nu... eller ?
            Den giver ret til brug 20 gange. Ikke om det er Superliga, 1. Division, Pokal, træningskampe eller træningspas.
            Last edited by Kaspernon; 03-03-2025, 15:06.
            Til-afgange under Alm: 96 - still counting

Comment

Og der rammer du efter min mening i den grad hovedet på sømmet - OSE vil fedte mest muligt af regningen af på Odense Kommune - og derfor er dette projekt allerede trukket i langdrag.
              Det tror jeg ikke du finder mange der er uenige i den påstand.

Comment

Så må man jo “bare” pakke stadion ind ..

https://sitecover.com/projects/novo-olp

"Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                  Så må man jo “bare” pakke stadion ind ..

https://sitecover.com/projects/novo-olp

Kunne faktisk være en fed løsning

Comment

https://fyens.dk/sport/analyse-derfo...20751b3434e-11

Comment

Vi kommer aldrig videre med Odense kommune, der er vi bare født ind i en ringe sportslig kommune. Der har Odense kommune stort set altid været på bagkant.

Når det er sagt, så forstår jeg ikke hvorfor Thorborg ikke køber stadion og for det sat i stand. Det behøves jo ikke være som i Aarhus, mindre kan også gøre det.

Få lukket hjørnerne, udvidet taget og få moderniseret faciliteterne. Så dyrt kan det ikke være.
                      Odense kommune vil jo gerne sælge, som jeg husker det.

Hvis Thorborg ikke vil betale, skal han ikke eje en fodboldklub.

Comment

Oprindeligt indsendt af El New York Se indlæg
                        Vi kommer aldrig videre med Odense kommune, der er vi bare født ind i en ringe sportslig kommune. Der har Odense kommune stort set altid været på bagkant.

Når det er sagt, så forstår jeg ikke hvorfor Thorborg ikke køber stadion og for det sat i stand. Det behøves jo ikke være som i Aarhus, mindre kan også gøre det.

Få lukket hjørnerne, udvidet taget og få moderniseret faciliteterne. Så dyrt kan det ikke være.
                        Odense kommune vil jo gerne sælge, som jeg husker det.

Hvis Thorborg ikke vil betale, skal han ikke eje en fodboldklub.
                        Måske Thorborg og Barfoed Group kunne gå sammen om noget?

Comment

Vil I to ikke venligst kontakte Thorborg og Barfoed Group og tilbyde jeres ekspertise udi det økonomiske og byggetekniske idegrundlag..? I lyder oprigtigt meget veluddannede, både på det finansielle og det konstruktionsmæssige område.
                          Godt brølt, Fans
                          Dette sagt med et stort smil og respekt for jeres (vores) frustrationer

Comment

Working...
                          X