Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Modernisering af stadion

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
    Uden at nævne OB specifikt i europa sammenhæng er det så ikke i '28 at der ikrafttræder nye stadionkrav for at kunne til alle for kunne gennemføre sådanne kampe?
    Jo. Det er fra 2028 at tilskuerpladserne skal være fuldt overdækket, så her skal opgraderingen senest stå færdig.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

      Jo. Det er fra 2028 at tilskuerpladserne skal være fuldt overdækket, så her skal opgraderingen senest stå færdig.
      Det er Odense kommune vi taler om. Det kommer ikke til at ske.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

        Det er Odense kommune vi taler om. Det kommer ikke til at ske.
        Det kan godt være, men så må OB og deres sponsorer tage stilling til om de synes det er mere hensigtsmæssigt at gå tikkergang hos Vejle og dele hjemmebane med dem. Det er jo alternativet.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

          Jo. Det er fra 2028 at tilskuerpladserne skal være fuldt overdækket, så her skal opgraderingen senest stå færdig.
          Hvis de der Sleth-arkitekter ikke kan komme med en løsning som minimum gør at, hjørnerne bliver lukket og alle tribuner overdækkes, samt forbedringer af toiletforhold og salgsboder, til en overkommelig pris, så må der findes nogle andre til opgaven. Jeg tror de arbejder på en løsning, hvor så meget af det eksisterende bliver bevaret.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

            Hvis de der Sleth-arkitekter ikke kan komme med en løsning som minimum gør at, hjørnerne bliver lukket og alle tribuner overdækkes, samt forbedringer af toiletforhold og salgsboder, til en overkommelig pris, så må der findes nogle andre til opgaven. Jeg tror de arbejder på en løsning, hvor så meget af det eksisterende bliver bevaret.
            Jeg tror det bliver meget "arkitektagtigt", hvor fokusset er på det "lækre/bæredygtige design" end funktionalitet !

            Comment


              Min frygt er at deres oplæg er ubrugeligt og man er nød til at starte processen forfra.
              Jeg fatter ikke hvorfor man ikke hyrede 2 forskellige firmaer til at komme med hver deres bud. Det ville holde dem på tæerne. Ved godt at der ville være en ekstra omkostning til det, men den var måske sparet i flere gode ideer.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                Min frygt er at deres oplæg er ubrugeligt og man er nød til at starte processen forfra.
                Jeg fatter ikke hvorfor man ikke hyrede 2 forskellige firmaer til at komme med hver deres bud. Det ville holde dem på tæerne. Ved godt at der ville være en ekstra omkostning til det, men den var måske sparet i flere gode ideer.
                Har det egentligt været i udbud ?

                Normalt vil man i sidste runde have 3 - 5 firmaer, der giver deres bud og det vindende bud er det man går videre med.

                Comment


                  Tror det har været i udbud. Men har hørt at flere bare sagde pænt nej tak og ikke engang ville byde på opgaven

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                    Tror det har været i udbud. Men har hørt at flere bare sagde pænt nej tak og ikke engang ville byde på opgaven
                    Hmmm... kan ikke finde udbuddet på kommunens hjemmeside...

                    https://www.odense.dk/erhverv/udbud/arkiverede-udbud

                    Lugter lidt af en studehandel... og tvivler på, at den endelige rapport bliver brugbar i det nuværende politiske miljø
                    Last edited by Online; 09-03-2024, 17:20.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                      Hmmm... kan ikke finde udbuddet på kommunens hjemmeside...

                      https://www.odense.dk/erhverv/udbud/arkiverede-udbud

                      Lugter lidt af en studehandel... og tvivler på, at den endelige rapport bliver brugbar i det nuværende politiske miljø
                      Er det ikke kun et selve byggeri der skal i udbud ifl EU regler? Dette er jo kun et bud på hvordan man kan lave en samlet sportsbydel.
                      tænker ikke de kommer med arkitekt tegninger og priser på en masse byggeri mm

                      Men jeg er ikke helt sikker

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                        Er det ikke kun et selve byggeri der skal i udbud ifl EU regler? Dette er jo kun et bud på hvordan man kan lave en samlet sportsbydel.
                        tænker ikke de kommer med arkitekt tegninger og priser på en masse byggeri mm

                        Men jeg er ikke helt sikker
                        Nej, også andre tjenesteydelser. Men tærskelgrænserne for selve byggeriet ligger højere (så mindre opgaver som et renovering af et toilet ikke skal i udbud). I linket før kan du se, hvor "små" opgaver der er i udbud, selvom mange ikke tror det.

                        Her er værdierne

                        https://www.kfst.dk/udbud/regler-og-...-2022-og-2023/

                        Tror ikke et arkitektfirma tager under 1,5 million for sådan et projekt, der dækker hele området/bydelen.

                        Last edited by Online; 09-03-2024, 18:05.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                          Nej, også andre tjenesteydelser. Men tærskelgrænserne for selve byggeriet ligger højere (så mindre opgaver som et renovering af et toilet ikke skal i udbud). I linket før kan du se, hvor "små" opgaver der er i udbud, selvom mange ikke tror det.

                          Her er værdierne

                          https://www.kfst.dk/udbud/regler-og-...-2022-og-2023/

                          Tror ikke et arkitektfirma tager under 1,5 million for sådan et projekt, der dækker hele området/bydelen.
                          Hmmm. Godt spørgsmål. Tror du virkelig at de får så meget?. Det er jo ikke et helt firma der arbejder på det. Tænker det er 1-2 medarbejdere i det daglige som så rapporterer til cheferne mens man holder lidt møder med en ledelsesgruppe.
                          Men det er muligt du har ret. De plejer nu bare at følge reglerne inde ved kommunen

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                            Hmmm. Godt spørgsmål. Tror du virkelig at de får så meget?. Det er jo ikke et helt firma der arbejder på det. Tænker det er 1-2 medarbejdere i det daglige som så rapporterer til cheferne mens man holder lidt møder med en ledelsesgruppe.
                            Men det er muligt du har ret. De plejer nu bare at følge reglerne inde ved kommunen
                            Jeps, det tror jeg. Lavede lige et hurtigt regnestykke og kom hurtigt over tærskelgrænsen

                            Det jeg mente med studehandel var, at man har indgået en (skrabet) aftale under tærskelgrænsen for at vise handlekraft, men satser på at alt arbejdet fremadrettet tilfalder andre end kommunen. Håber du forstår, hvad jeg mener
                            Last edited by Online; 09-03-2024, 18:33.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                              Tror det har været i udbud. Men har hørt at flere bare sagde pænt nej tak og ikke engang ville byde på opgaven
                              Sleth skal fremlægge et projekt til byudviklingen og moderniseringen af stadion i marts 2024 til politisk behandling.

                              https://fyens.dk/odense/stadionrenov...bare-saa-stort

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

                                Sleth skal fremlægge et projekt til byudviklingen og moderniseringen af stadion i marts 2024 til politisk behandling.

                                https://fyens.dk/odense/stadionrenov...bare-saa-stort


                                "Jeg forventer, at forslaget til udviklingsplanen kan forelægges politisk inden sommerferien, Her forventer jeg også, at offentligheden kan komme til at se udviklingsplanen", oplyser han i en mail.



                                ​Så går de pænt tidligt på sommerferie….

                                Ambitionen da de gik igang var forår 2024. Nu lyder det til at det er rykket til sommer 2024

                                Comment

                                Working...
                                X