Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Modernisering af stadion

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg



    "Jeg forventer, at forslaget til udviklingsplanen kan forelægges politisk inden sommerferien, Her forventer jeg også, at offentligheden kan komme til at se udviklingsplanen", oplyser han i en mail.



    ​Så går de pænt tidligt på sommerferie….

    Ambitionen da de gik igang var forår 2024. Nu lyder det til at det er rykket til sommer 2024
    Han forventer og forventer, så har han da heller ikke lovet noget. Og ja, marts var første forventning, nu er det rykket til “inden sommerferien” men ikke sagt hvilket år

    Comment


      Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

      Han forventer og forventer, så har han da heller ikke lovet noget. Og ja, marts var første forventning, nu er det rykket til “inden sommerferien” men ikke sagt hvilket år
      Ved godt jeg er en sur gammel mand, men har for længst mistet troen på stadion er renoveret til sæsonstart 28-29.
      I guder hvor går det langsomt.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

        Ved godt jeg er en sur gammel mand, men har for længst mistet troen på stadion er renoveret til sæsonstart 28-29.
        I guder hvor går det langsomt.
        Så er vi to sure gamle mænd !

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

          Ved godt jeg er en sur gammel mand, men har for længst mistet troen på stadion er renoveret til sæsonstart 28-29.
          I guder hvor går det langsomt.
          Odense er Danmarks tungeste by udviklingsmæssigt, der er så mange mennesker, men så få visioner.
          Alt fornuftig udvikling møder modstand, men vi har fået sporvogne, som vel trods en usmagelig stor
          investering, egentlig har sat byen tilbage udviklingsmæssigt.........man kunne have etableret 2 x Royal Arena
          samt 2 store overdækkede stadions, men kap 30000, for de samme penge.
          Last edited by jojo; 10-03-2024, 09:27.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af jojo Se indlæg

            Odense er Danmarks tungeste by udviklingsmæssigt, der er så mange mennesker, men så få visioner.
            Alt fornuftig udvikling møder modstand, men vi har fået sporvogne, som vel trods en usmagelig stor
            investering, egentlig har sat byen tilbage udviklingsmæssigt.........man kunne have etableret 2 x Royal Arena
            samt 2 store overdækkede stadions, men kap 30000, for de samme penge.
            Men havde 2x Royal Areana rykker Odense. Næppe.

            Odense har været i en rivende udvikling i en lille årti nu og at påstå andet er simpelhen noget vrøvl. At letbanen har sat byens udvikling tilbage er en endnu mere vanvittig påstand. Tag et kig på byer af Odenses størrelse, rundt i Europa, og du vil finde mange der har en positiv udvikling gennem mange år nu, blandt andet pga letbane mm. At du så ikke kan lide det projekt er en anden sag.

            Angående stadion, må Thorborg og andre til lommerne hvis der skal ske noget. Odense kommune har simpelthen ikke pengene til sådan et projekt, og om man vil det eller ej, så er letbanen væsentlig mere til gavn for byen end OB stadion - og det skriver jeg som glødende fan. Jeg vil gerne have et Blue Water Arena i Odense, men forstår godt at det ikke er kommunens opgave, men jeg håber at det ender med en mellem ting. Lidt som i esbjerg, men nok mest som i Haderslev og så lever jeg med det. Når nu thorborg og andre pengemænd åbenbart ikke er hooked på at smide penge nok.

            Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Oblisk Se indlæg

              Men havde 2x Royal Areana rykker Odense. Næppe.

              Odense har været i en rivende udvikling i en lille årti nu og at påstå andet er simpelhen noget vrøvl. At letbanen har sat byens udvikling tilbage er en endnu mere vanvittig påstand. Tag et kig på byer af Odenses størrelse, rundt i Europa, og du vil finde mange der har en positiv udvikling gennem mange år nu, blandt andet pga letbane mm. At du så ikke kan lide det projekt er en anden sag.

              Angående stadion, må Thorborg og andre til lommerne hvis der skal ske noget. Odense kommune har simpelthen ikke pengene til sådan et projekt, og om man vil det eller ej, så er letbanen væsentlig mere til gavn for byen end OB stadion - og det skriver jeg som glødende fan. Jeg vil gerne have et Blue Water Arena i Odense, men forstår godt at det ikke er kommunens opgave, men jeg håber at det ender med en mellem ting. Lidt som i esbjerg, men nok mest som i Haderslev og så lever jeg med det. Når nu thorborg og andre pengemænd åbenbart ikke er hooked på at smide penge nok.
              Man pillede sporene fra sporvognene op i midten af 70erne og har nu lagt dem igen. Driften og ideen med kørsel på spor er forældet, opfundet i 1800-tallet med jernbaner i Amerika. Der er i Odense etableret et spor tværs igennem byen, som tilgodeser ca 15% af borgerne i byen. Busser på el er i en by med Odenses størrelse det rigtige, da det er langt mere flexibelt og anlægsomkostningerne
              minimale. At man har etableret et letbanespor er den mest sindsyge investering i Odense kommunes historie, og selve anlægget er flere steder tåbelige, og arkitektoniske øjebæer. Men det er bare sådan det er i Odense, man arbejder baglæns, og ingen kan få opbakning til noget som helst, da der sjældent er nogen der kan blive enige. At påstå, at Odense har været i en rivende udvikling i et lille årti er en sandhed, der har modifikationer, og vi er meget uenige i din påstand, som bestemt ikke er et fakta.
              Last edited by jojo; 10-03-2024, 18:29.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af jojo Se indlæg

                Man pillede sporene fra sporvognene op i midten af 70erne og har nu lagt dem igen. Driften og ideen med kørsel på spor er forældet, opfundet i 1800-tallet med jernbaner i Amerika. Der er i Odense etableret et spor tværs igennem byen, som tilgodeser ca 15% af borgerne i byen. Busser på el er i en by med Odenses størrelse det rigtige, da det er langt mere flexibelt og anlægsomkostningerne
                minimale. At man har etableret et letbanespor er den mest sindsyge investering i Odense kommunes historie, og selve anlægget er flere steder tåbelige, og arkitektoniske øjebæer. Men det er bare sådan det er i Odense, man arbejder baglæns, og ingen kan få opbakning til noget som helst, da der sjældent er nogen der kan blive enige. At påstå, at Odense har været i en rivende udvikling i et lille årti er en sandhed, der har modifikationer, og vi er meget uenige i din påstand, som bestemt ikke er et fakta.
                https://fyens.dk/odense/kunderne-svi...ing-er-paa-vej

                "Elsker" dette citat - "Offentlig transport virker først, når det er svært at komme rundt i bilen. Det er det ikke i Odense, sagde bestyrelsesformanden, der gik videre til at understrege, at Odense Letbane ikke har ansvar for at få lavet en grøn trafikplan, der gør det mere besværligt at komme rundt i Odense i bil, så den kollektive transport kan blive en mere foretrukken transportløsning."

                Okay... orker ikke lige at skrive mere i dag, da det reaktive argument er himmelråbende dumt !

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af jojo Se indlæg

                  Man pillede sporene fra sporvognene op i midten af 70erne og har nu lagt dem igen. Driften og ideen med kørsel på spor er forældet, opfundet i 1800-tallet med jernbaner i Amerika. Der er i Odense etableret et spor tværs igennem byen, som tilgodeser ca 15% af borgerne i byen. Busser på el er i en by med Odenses størrelse det rigtige, da det er langt mere flexibelt og anlægsomkostningerne
                  minimale. At man har etableret et letbanespor er den mest sindsyge investering i Odense kommunes historie, og selve anlægget er flere steder tåbelige, og arkitektoniske øjebæer. Men det er bare sådan det er i Odense, man arbejder baglæns, og ingen kan få opbakning til noget som helst, da der sjældent er nogen der kan blive enige. At påstå, at Odense har været i en rivende udvikling i et lille årti er en sandhed, der har modifikationer, og vi er meget uenige i din påstand, som bestemt ikke er et fakta.
                  Korrekt og når budgettet ikke kunne holde, så skruede men op for passager prognosen som i forvejen var alt for optimistisk.
                  letbanen er forældet teknologi, især når man ikke havde noget i forvejen 14 km som smadre al anden kollektiv trafik.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af jojo Se indlæg

                    Man pillede sporene fra sporvognene op i midten af 70erne og har nu lagt dem igen. Driften og ideen med kørsel på spor er forældet, opfundet i 1800-tallet med jernbaner i Amerika. Der er i Odense etableret et spor tværs igennem byen, som tilgodeser ca 15% af borgerne i byen. Busser på el er i en by med Odenses størrelse det rigtige, da det er langt mere flexibelt og anlægsomkostningerne
                    minimale. At man har etableret et letbanespor er den mest sindsyge investering i Odense kommunes historie, og selve anlægget er flere steder tåbelige, og arkitektoniske øjebæer. Men det er bare sådan det er i Odense, man arbejder baglæns, og ingen kan få opbakning til noget som helst, da der sjældent er nogen der kan blive enige. At påstå, at Odense har været i en rivende udvikling i et lille årti er en sandhed, der har modifikationer, og vi er meget uenige i din påstand, som bestemt ikke er et fakta.
                    Der bliver anlagt letbaner over hele Europa og der er massevis af letbaner i byer af Odense størrelse og mindre. Sporerne er lagt hvor de servicerer flest muligt og hvor de binder de strategiske byudviklingsprojekter sammen - det er ikke kun hvor man bor der afgør om en letbane har værdi.

                    Busser har ikke samme komfort og hvis man skal tilstræbe mange af de kvaliteter som en letbane har, så bliver busserne også langt dyrere, omend dog stadig lavere end prisen på en letbane.

                    En af fordelene ved en letbane er netop at den ligger fast. Det giver en såkaldt skinneeffekt, som gør at den strukturerer byudviklingen (som fingerplanen i København) og tiltrækker investeringer - der er således blevet investeret godt 30 mia. kroner i nybyggeri i letbanekorridoren alene.

                    En af de fordele der driver mange byer til at anlægge letbaner er også den direkte forandring af byens rum den medfører - hvor der skabes mulighed for skabe flottere byrum og omprioritere plads fra biler til bæredygtige transportformer, der understøtter en sund og levende by.

                    Det har man ikke været helt god nok til at understøtte i Odense. Feks på SDU, hvor man har bygget tusindvis og atter tusindvis af parkeringspladser og nu har et universitet der ligger midt i et hav af biler. Det er også mere eller mindre det eneste sted hvor letbanen ligger under sine prognoser.

                    Alligevel har letbanen ført til markant flere passagerer i den kollektive trafik og har en stødt stigende kurve som månederne går. Fra at odenseanerne skulle forstå hvad det var for et transportmiddel, til at bruge den i de situationer det giver mening.

                    I de sidste 10 år har Odense slået de øvrige storbykommuner i tilvæksten af private arbejdspladser og Novo Nordisk er ved at etablere sig i byen - pg hvis vi holder det mellem os, så kan jeg godt afsløre at de lander på flere arbejdspladser end det der er genereret.

                    Odenses visioner har i løbet af de sidste 10 år fået en række præmieringer, herunder byplanprisen. Jeg ved også at flere andre storbykommuner kigger misundeligt til klarheden i Odenses udviklingsvisioner.

                    Der hvor jeg synes problemet er, er for mange situationer, hvor man går efter for hurtig gevinst i stedet for at jagte de rigtige, langsigtede effekter. Uanset om det handler om byudvikling eller byens kulturliv.

                    Derfor siger jeg også altid til mine medfans, at de bør lade være med at ønske sig bål, brand og hastighed på stadionforbedringerne. Der er ikke behov for hastighed og den største risiko er ugennemtænkte stadionrenoveringer. Ønsk gennemtænkte, gode løsninger i stedet.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                      https://fyens.dk/odense/kunderne-svi...ing-er-paa-vej

                      "Elsker" dette citat - "Offentlig transport virker først, når det er svært at komme rundt i bilen. Det er det ikke i Odense, sagde bestyrelsesformanden, der gik videre til at understrege, at Odense Letbane ikke har ansvar for at få lavet en grøn trafikplan, der gør det mere besværligt at komme rundt i Odense i bil, så den kollektive transport kan blive en mere foretrukken transportløsning."

                      Okay... orker ikke lige at skrive mere i dag, da det reaktive argument er himmelråbende dumt !
                      Alle storbyer i den vestlige verden arbejder nu med at begrænse antallet af biler, fordi der har været så markant tilvækst af biler, at det giver trængsel, udleder enorme mængder co2, udfordrer bylivet, sundheden, trygheden og optager helt enormt meget plads - feks i de godt 90 % af tiden, hvor de er parkeret. Resten af tiden kører de rundt med godt 1,3 passagerer.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg

                        Alle storbyer i den vestlige verden arbejder nu med at begrænse antallet af biler, fordi der har været så markant tilvækst af biler, at det giver trængsel, udleder enorme mængder co2, udfordrer bylivet, sundheden, trygheden og optager helt enormt meget plads - feks i de godt 90 % af tiden, hvor de er parkeret. Resten af tiden kører de rundt med godt 1,3 passagerer.
                        Okay, så det er bilerne, der skaber problemerne i dag

                        Bare et par spørgsmål, når du melder så skråsikkert ud

                        - hvordan udfordrer bilerne bylivet ?
                        - hvordan udfordrer bilerne trygheden ?

                        Kan læse at du åbenbart har din egen "klimaagenda", som jo er meget moderne/woke i dag Kan du uddybe den eller er det bare nemt at være "korrekt" ?

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                          Okay, så det er bilerne, der skaber problemerne i dag

                          Bare et par spørgsmål, når du melder så skråsikkert ud

                          - hvordan udfordrer bilerne bylivet ?
                          - hvordan udfordrer bilerne trygheden ?

                          Kan læse at du åbenbart har din egen "klimaagenda", som jo er meget moderne/woke i dag Kan du uddybe den eller er det bare nemt at være "korrekt" ?
                          Bilerne udfordrer bylivet ved at optage plads, ved at larme, ved at forurene, ved at være barrierer - både fysisk og visuelt og ved at gøre det utrygt for fodgængere og cyklister at bruge byens rum. Det er årsagerne til at man i New York har lukket Fifth Avenue for biltrafik, at man i Barcelona arbejder med såkaldte Superblocks, hvor man fredeliggør hele kvarterer mellem de store veje, at man i Paris fredeliggør veje langs med Seinen, at man i København har lukket Nørrebrogade for biltrafik osv.

                          Biler er utryghedsskabende af de ovenstående grunde. Det er ikke rart at sidde, cykle eller gå tæt ved parkerede eller kørende biler. Derfor ser du aldrig folk sidde på bænke ved parkeringspladser, derfor går folk ikke langs med store veje og derfor er der mange flere der kører på cykel i en by som Odense med mange cykelstier, frem for byer, der er planlagt endnu mere på bilernes præmisser.

                          Jeg er ikke helt sikker på jeg forstår hvad du mener med om jeg kan uddybe min klimaagenda? Min agenda er at vi mennesker skal påvirke klimaet mindst muligt.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af jojo Se indlæg

                            Man pillede sporene fra sporvognene op i midten af 70erne og har nu lagt dem igen. Driften og ideen med kørsel på spor er forældet, opfundet i 1800-tallet med jernbaner i Amerika. Der er i Odense etableret et spor tværs igennem byen, som tilgodeser ca 15% af borgerne i byen. Busser på el er i en by med Odenses størrelse det rigtige, da det er langt mere flexibelt og anlægsomkostningerne
                            minimale. At man har etableret et letbanespor er den mest sindsyge investering i Odense kommunes historie, og selve anlægget er flere steder tåbelige, og arkitektoniske øjebæer. Men det er bare sådan det er i Odense, man arbejder baglæns, og ingen kan få opbakning til noget som helst, da der sjældent er nogen der kan blive enige. At påstå, at Odense har været i en rivende udvikling i et lille årti er en sandhed, der har modifikationer, og vi er meget uenige i din påstand, som bestemt ikke er et fakta.
                            Nå ja men det er så din holdning. Men en sporvogn og en letbane er ikke det samme og at du ikke mener at Odense er i en rivende udvikling gennem det seneste årti er så dit valg. Men mit svar her er med garanti ligegyldigt. Egene holdninger er generelt over fakta... åbenbart.
                            Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg

                              Der bliver anlagt letbaner over hele Europa og der er massevis af letbaner i byer af Odense størrelse og mindre. Sporerne er lagt hvor de servicerer flest muligt og hvor de binder de strategiske byudviklingsprojekter sammen - det er ikke kun hvor man bor der afgør om en letbane har værdi.

                              Busser har ikke samme komfort og hvis man skal tilstræbe mange af de kvaliteter som en letbane har, så bliver busserne også langt dyrere, omend dog stadig lavere end prisen på en letbane.

                              En af fordelene ved en letbane er netop at den ligger fast. Det giver en såkaldt skinneeffekt, som gør at den strukturerer byudviklingen (som fingerplanen i København) og tiltrækker investeringer - der er således blevet investeret godt 30 mia. kroner i nybyggeri i letbanekorridoren alene.

                              En af de fordele der driver mange byer til at anlægge letbaner er også den direkte forandring af byens rum den medfører - hvor der skabes mulighed for skabe flottere byrum og omprioritere plads fra biler til bæredygtige transportformer, der understøtter en sund og levende by.

                              Det har man ikke været helt god nok til at understøtte i Odense. Feks på SDU, hvor man har bygget tusindvis og atter tusindvis af parkeringspladser og nu har et universitet der ligger midt i et hav af biler. Det er også mere eller mindre det eneste sted hvor letbanen ligger under sine prognoser.

                              Alligevel har letbanen ført til markant flere passagerer i den kollektive trafik og har en stødt stigende kurve som månederne går. Fra at odenseanerne skulle forstå hvad det var for et transportmiddel, til at bruge den i de situationer det giver mening.

                              I de sidste 10 år har Odense slået de øvrige storbykommuner i tilvæksten af private arbejdspladser og Novo Nordisk er ved at etablere sig i byen - pg hvis vi holder det mellem os, så kan jeg godt afsløre at de lander på flere arbejdspladser end det der er genereret.

                              Odenses visioner har i løbet af de sidste 10 år fået en række præmieringer, herunder byplanprisen. Jeg ved også at flere andre storbykommuner kigger misundeligt til klarheden i Odenses udviklingsvisioner.

                              Der hvor jeg synes problemet er, er for mange situationer, hvor man går efter for hurtig gevinst i stedet for at jagte de rigtige, langsigtede effekter. Uanset om det handler om byudvikling eller byens kulturliv.

                              Derfor siger jeg også altid til mine medfans, at de bør lade være med at ønske sig bål, brand og hastighed på stadionforbedringerne. Der er ikke behov for hastighed og den største risiko er ugennemtænkte stadionrenoveringer. Ønsk gennemtænkte, gode løsninger i stedet.
                              Et simpelt tak herfra. Godt indlæg.
                              Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg

                                Bilerne udfordrer bylivet ved at optage plads, ved at larme, ved at forurene, ved at være barrierer - både fysisk og visuelt og ved at gøre det utrygt for fodgængere og cyklister at bruge byens rum. Det er årsagerne til at man i New York har lukket Fifth Avenue for biltrafik, at man i Barcelona arbejder med såkaldte Superblocks, hvor man fredeliggør hele kvarterer mellem de store veje, at man i Paris fredeliggør veje langs med Seinen, at man i København har lukket Nørrebrogade for biltrafik osv.

                                Biler er utryghedsskabende af de ovenstående grunde. Det er ikke rart at sidde, cykle eller gå tæt ved parkerede eller kørende biler. Derfor ser du aldrig folk sidde på bænke ved parkeringspladser, derfor går folk ikke langs med store veje og derfor er der mange flere der kører på cykel i en by som Odense med mange cykelstier, frem for byer, der er planlagt endnu mere på bilernes præmisser.

                                Jeg er ikke helt sikker på jeg forstår hvad du mener med om jeg kan uddybe min klimaagenda? Min agenda er at vi mennesker skal påvirke klimaet mindst muligt.
                                Tænker du stemmer SF eller enhedslisten 50% af de ulemper du nævner fjernes jo ved indførelse af elbiler. Larm og forurening.. Hvad er der så tilbage? Plads og barrierer?? Ehhhh…
                                Jeg er for et joint venture. Bare ikke med sporvogne til 3,5 milliard for 14km. Det skulle have været elbusser i egne baner som også kunne køre i pendulfart. Den lorte letbane er til kæmpe gene for biltrafikken, generer beboere der bor tæt på, brug af ALT for mange kommune midler der kunne være brugt på alt muligt andet og har kostet livet til mange små erhvervsdrivende i opføringsfasen.
                                Last edited by fmprOB; 11-03-2024, 10:35.

                                Comment

                                Working...
                                X