Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Modernisering af stadion

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #76
    Oprindeligt indsendt af Oblisk Se indlæg

    Det er ikke rigtig det du skriver. Det har været meningen for starten og den er helt fornuftig. Der skal jo ikke køre busser hvor letbanen kører og selvfølgelig skal man have folk til at bruge den - Præcis som man skal have dem til at bruge bussen. Det er der vel intet galt i?
    Jo man ville tage uni linjen ud, men det nye er at flere linjer ikke kommer ind til OBC.
    det er rigtigt at Keolis skal drive sporvognen. Helt på linje med at der er Keolis, Tidebus m.fl der har kontrakterne på buskørsel.
    Det korte af det lange er at det kommer til at koste mange penge at få 14,4 km sporvogn. Odense er for lille til den investering. Om 20 år er sporvognen væk igen.

    Comment


      #77
      Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

      Jo man ville tage uni linjen ud, men det nye er at flere linjer ikke kommer ind til OBC.
      det er rigtigt at Keolis skal drive sporvognen. Helt på linje med at der er Keolis, Tidebus m.fl der har kontrakterne på buskørsel.
      Det korte af det lange er at det kommer til at koste mange penge at få 14,4 km sporvogn. Odense er for lille til den investering. Om 20 år er sporvognen væk igen.
      Der er ingen tvivl om at letbanen kommer til at give underskud, præcis som busserne gør. Men til gengæld har den sat gang i udviklingen af byen, og det er alt for snæversynet kun at se på hvad letbanen koster. Et beløb som staten betaler en meget stor del af.
      Om 20 år er der forhåbentlig bygget både 2. og 3. etape af letbanen.

      Comment


        #78
        Oprindeligt indsendt af jamborg Se indlæg
        Tiden vil vise hvor stort et hul i kassen letbanen efterlader, foreløbig er selve letbane projektet forsinket, dels pga. en forsinket parkeringskælder og dels pga. corona, det koster ekstra i etablering og forsinker at der kommer indtægter - personligt tror jeg at det bliver rigtigt dyrt for Odense på den lange bane, men håber at jeg tager helt fejl - hvad mon de røde sælge vil næste gang? (det kunne være et renoveret stadion ....)
        De øgede anlægsomkostninger afholdes indenfor det afsatte budget.

        Comment


          #79
          Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

          Du er faldet i spingryden. Prøv at tal med Fynbus ansatte som kender beregnings grundlaget. Nu vil de lave linjer om for at tvinge folk over i sporvognen. Keolis har en del af kørslen med busser i odense, og har jo kun vundet et udbud. Det er stadig Fynbus som skal drive Rejsekort og teknikken bag.
          Jeg arbejder blandt andet med letbanen, så jeg kender godt projektet. Ingen spingryde her :-)

          Comment


            #80
            Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

            Jo man ville tage uni linjen ud, men det nye er at flere linjer ikke kommer ind til OBC.
            det er rigtigt at Keolis skal drive sporvognen. Helt på linje med at der er Keolis, Tidebus m.fl der har kontrakterne på buskørsel.
            Det korte af det lange er at det kommer til at koste mange penge at få 14,4 km sporvogn. Odense er for lille til den investering. Om 20 år er sporvognen væk igen.
            Der er massevis af byer i Europa, i Odenses størrelse, og mindre, som har letbaner.

            ... men jeg tror efterhånden vi har bevæget os lidt væk fra emnet.

            Comment


              #81
              Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

              Jo man ville tage uni linjen ud, men det nye er at flere linjer ikke kommer ind til OBC.
              det er rigtigt at Keolis skal drive sporvognen. Helt på linje med at der er Keolis, Tidebus m.fl der har kontrakterne på buskørsel.
              Det korte af det lange er at det kommer til at koste mange penge at få 14,4 km sporvogn. Odense er for lille til den investering. Om 20 år er sporvognen væk igen.
              Det har været på tale længe. Det snakkede man allerede om i 00erne da jeg kørte derinde. Dengang var der bare ingen letbane, men man havde et ønske om at lave "hubs" rundt omkring i byen som eksempelvis Tarupcenteret, OUH og Hjallese, så det er ikke en ny tanke.
              Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

              Comment


                #82
                Oprindeligt indsendt af Oblisk Se indlæg

                Det har været på tale længe. Det snakkede man allerede om i 00erne da jeg kørte derinde. Dengang var der bare ingen letbane, men man havde et ønske om at lave "hubs" rundt omkring i byen som eksempelvis Tarupcenteret, OUH og Hjallese, så det er ikke en ny tanke.
                Nytter jo ikke noget at man kan komme til Bilka hver 6. Minut hvis man skal vente 20 munutter på at komme videre. Jeg er helt sikker pp at sporvognen bliver en fiasko. Den er jo allerede aflivet en del forretninger.

                Comment


                  #83
                  Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

                  Nytter jo ikke noget at man kan komme til Bilka hver 6. Minut hvis man skal vente 20 munutter på at komme videre. Jeg er helt sikker pp at sporvognen bliver en fiasko. Den er jo allerede aflivet en del forretninger.
                  Mon ikke den bager var lukket alligevel? Den kørte med nogle mærkelige åbningstider. En del forretninger skriver du. Hvad er det for nogle?

                  Comment


                    #84
                    Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

                    Nytter jo ikke noget at man kan komme til Bilka hver 6. Minut hvis man skal vente 20 munutter på at komme videre. Jeg er helt sikker pp at sporvognen bliver en fiasko. Den er jo allerede aflivet en del forretninger.
                    Der køre da busser mod Bilka hele tiden allerede, man kan minsandten også komme til at venter 15-20 minutter på banegården ved skidt i dag. Tager du overhovedet bussen? Det virker ikke til at du ved du særlig meget om hvodan det forgår?
                    Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

                    Comment


                      #85
                      Oprindeligt indsendt af Oblisk Se indlæg

                      Der køre da busser mod Bilka hele tiden allerede, man kan minsandten også komme til at venter 15-20 minutter på banegården ved skidt i dag. Tager du overhovedet bussen? Det virker ikke til at du ved du særlig meget om hvodan det forgår?
                      Velkommen til letbanetråden eller ???

                      Comment


                        #86
                        Oprindeligt indsendt af Oblisk Se indlæg

                        Der køre da busser mod Bilka hele tiden allerede, man kan minsandten også komme til at venter 15-20 minutter på banegården ved skidt i dag. Tager du overhovedet bussen? Det virker ikke til at du ved du særlig meget om hvodan det forgår?
                        Der er forskel på at time en rute og blive kørt tæt på hjem og så at skulle korrespondere.
                        Jeg er misunderlig på Ålborg som fik nej til sporvogne og ja til moderne busser.
                        Klart at Bob syntes det er godt når han arbejder med sporvogne.

                        Comment


                          #87
                          Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg

                          Velkommen til letbanetråden eller ???
                          Sådan udvikler tråde sig engang i mellem
                          Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

                          Comment


                            #88
                            Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

                            Der er forskel på at time en rute og blive kørt tæt på hjem og så at skulle korrespondere.
                            Jeg er misunderlig på Ålborg som fik nej til sporvogne og ja til moderne busser.
                            Klart at Bob syntes det er godt når han arbejder med sporvogne.
                            Der er jo mange skift mellem busser også *suk* Vi stopper bare her
                            Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

                            Comment


                              #89
                              Oprindeligt indsendt af Oblisk Se indlæg

                              Der er jo mange skift mellem busser også *suk* Vi stopper bare her
                              Ja god idé. De 75 mennesker der er modstandere bjæffer i samtlige tråde om letbanen. Tilbage til emnet

                              Comment


                                #90
                                Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

                                Ja god idé. De 75 mennesker der er modstandere bjæffer i samtlige tråde om letbanen. Tilbage til emnet
                                Du får lige den sidst, af rigtig mange artikler der peger på det samme. Strækningen og kundegrundlaget i Odense er mindre, så vi ender med en fattig by.
                                https://ing.dk/artikel/aarhus-letban...usserne-228618

                                Comment

                                Working...
                                X