Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Modernisering af stadion

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Oprindeligt indsendt af sjn Se indlæg

    Ej men det jo sindsygt. Self skal der også bruges penge på ja ældre området. Pleje området osv.

    Men at folk tuder over det her er så meget. Ja :D

    Og nej det har intet at gøre med at OB bare skal have og have. Som disse folk giver udtryk for. Og ja OB bare selv kan betale som de mener :p
    Oprindeligt indsendt af sjn Se indlæg

    Men også mange af dem der ytre sig bittert er jo ofte fans af de mindre odenseanske klubber. Var de klubber gode nok og lå i Superligaen og spillede på Odense Stadion. Så havde kommunen sgu da stadig renoveret stadion. Netop fordi det er kommunalt ejet og ikke OB ejet
    Enig

    Comment


      #32
      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg



      Enig
      Og når de andre stadions rundt om i dk som også er kommunalt ejet også får opgraderinger MV, syntes jeg bare ikke man hører folk brokke sig på samme måde. Som når når der snakkes om Odense Stadion :o

      Comment


        #33
        Oprindeligt indsendt af sjn Se indlæg

        Og når de andre stadions rundt om i dk som også er kommunalt ejet også får opgraderinger MV, syntes jeg bare ikke man hører folk brokke sig på samme måde. Som når når der snakkes om Odense Stadion :o
        Der skal nu nok være nogle enkelte der øffer i Aarhus og Aalborg også. Men garanteret ikke i samme stil

        Men det er tydeligt at høre de fjolser ikke har sat sig ind i sagen inden de udtaler sig

        Comment


          #34
          Oprindeligt indsendt af sjn Se indlæg

          Men også mange af dem der ytre sig bittert er jo ofte fans af de mindre odenseanske klubber. Var de klubber gode nok og lå i Superligaen og spillede på Odense Stadion. Så havde kommunen sgu da stadig renoveret stadion. Netop fordi det er kommunalt ejet og ikke OB ejet
          Dette had/kærlighedsforhold til OB har desværre været i Odense i 70 år og stopper ikke foreløbigt. De gamle blå og røde tilhængere skal dø først, og derefter skal de unge fans af Odenses andre klubber indse, at der kun er "plads" til én superligaklub på Fyn. Der er jo også mange fynske fans af andre superligaklubber f.eks. BIF, som vi OB fans har svært ved at omvende. Tidligere socialdemokratiske borgmestre støttede arbejderklubben B1909 ukritisk, medens OB blev set som overklassens klub. Dette har vel ændret sig lidt med OB`s mere stabile superliga status, men der er med garanti stadig politikere på den yderste venstrefløj, som har vanskeligt ved at støtte projekter, som giver OB bedre forhold. Det oplevede vi sidst i forbindelse med upgradering af baner til amatørafdelingen. Jeg tror desværre ikke stadionombygningsbeslutningen i byrådet bliver nemmere efter den heftige debat, der var omkring Fjernvarmesalget, og det faktum at der er Kommunevalg i slutningen af 2021, hvor enkelte byrådsmedlemmer vil være forsigtige med for tydelig støtte til et OB projekt på det kommunalt ejede Stadion.
          Men i guder, hvor jeg håber at jeg har uret, og at byen og OB får det stadion, som Danmarks 3. største by fortjener.
          Mvh pnl

          Comment


            #35
            Jeg forstår simpelthen heller ikke den modvilje, der er til at kommunen vil forbedre sine bygninger til gavn for elite-idrætten i byen. Det går ud over min fatte-evne. Peter Rahbek siger jo netop, at de ikke kommer til at betale for hele gildet, men at man har et ansvar for at kommunens bygninger ser tilforladelige ud og kan benyttes efter bedste evne af byens borgere og gæster ude fra.

            Og han siger også, at det ikke går ud over kommunale budgetter til ældre- og unge-området - det er der allerede afsat penge til.

            Jeg synes området omkring stadion, idrætshallen, skøjtehallen, cykelbanen har et kæmpe potentiale, som han også påpeger - og der skal findes partnere, der vil investere i området og herunder skal OSE og Thorborg naturligvis også være med som en kernepartner til at forbedre det nedslidte og umoderne fodboldstadion, der ikke er Odense værdigt. Det er det, jeg hører Peter Rahbek sige og jeg synes ikke der er noget kontroversielt i det projekt.

            De 100 millioner, de siger hele stadion-projektet vil koste, kan jo formentlig deles op i etaper og forskellige partnere kan hæfte for forskellige elementer. Ingen steder står det anført, at kommunen skal smide 100 millioner alene i en enkelt omgang. Det var bestemt heller ikke det Peter Rahbek lagde op til i interviewet med Stemmer fra Ådalen.

            Comment


              #36
              Oprindeligt indsendt af Chuck Se indlæg
              Som jeg forstår det, så åbner borgmesteren for, at OK kan smide et to-cifret millionbeløb i. Dvs. 10-99 millioner, hvor jeg andre steder har læst beløbet 20 millioner.
              Anslår man at der skal bruges 100, samlet set, så skal man jo finde partnere, som kan financiere de sidste 80 millioner.

              Jeg er enig i, at et komplet nyt stadion vil ligge i ca. 500 millioner kroner, men det er ikke det som det tales om pt.

              Selv hvis man gjorde, så vil jeg da stadig anbefale, at man gjorde det i etaper (som i Haderslev, Randers etc.), og dermed stadig kunne afvikle kampe under byggeriet, såvel som at man deler udgifter ud over flere år(sbudgetter).

              Jeg håber godt nok ikke, at man for de 100 millioner, som der pt tales om, vil lave endnu en halvhjertet, kosmetisk, lappeløsning.
              Tænk mere langsigtet, og lav tingene rigtigt første gang, det er billigere i det lange løb
              . Jeg gruer for, at man ikke kommer til bunds, så man feks ikke får skiftet alt det byggetekniske i jorden (El, vand, afløb etc), hvilket toiletter, boder etc., så stadig vil lide under, i de næste mange år.

              Man kan sagtens bygge én tribune af gangen, og stadig ende ud med en flot, moderne og brugbar helheds-løsning.

              Så er varigheden af det samlede byggeri, samt tilskuerkapacitet helt sekundært for mig.

              Vi kan ende med at stå/sidde i tørvejr på samtlige tribuner, men stadig brokker os over ventetiden i boderne, pga de stadig ikke har store nok vandrør til at fremføre vand, så de kan lave nok kaffe på kort tid, eller saft nok i strømforsyningen, til at få nogle større, mere moderne kaffemaskiner osv.

              Husk på, at stadion er bygget i en gammel
              mose, hvilket kom bag på dem, da man i første omgang skulle opsætte storskærme - de havde slet ikke tænkt på, hvor dybt man skulle ned i jorden, for at forankre de storskærmene godt nok, til at modstå blæsevejr, på skærmenes store flade - at de gamle tegninger så heller ikke er sandfærdige, og man derfor kom til at grave diverse kabler etc over, er bare prikken over i’et
              Helt enig, især omkring det med ikke at rode sig ud i halvhjertede lappeløsninger. Håber samtidig der kan skrabes mere end de nævnte 100 mill. ind når de private investorer kommer på banen.

              Comment


                #37
                Her er lidt fra EA og OSE omkring stadionplanerne

                https://fyens.dk/artikel/odense-spor...8wkcJBR1-_N2OM

                Comment


                  #38
                  De borgerlige incl Christoffer Lilleholt(wtf) er lunkne over for ideen om de nye stadionplaner

                  https://fyens.dk/artikel/borgerlige-...skal-komme-fra

                  Det ser ud til at der kan komme en afgørelse idag

                  Comment


                    #39
                    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                    Her er lidt fra EA og OSE omkring stadionplanerne

                    https://fyens.dk/artikel/odense-spor...8wkcJBR1-_N2OM
                    Lyder som om at der skal ligge en Lidl i det ene hjørne og en loop fitness i det andet!
                    Jeg kan forstå man vælger at fortsætte med kontor tårne i hjørnerne på sponser tribunen, men at gøre det i alle 4 hjørner er for meget. Men så vi stadion jo passe meget godt til klubben- et kludetæppe af lappeløsninger!
                    We are what we repeatedly do. Excellence, therefore, is not an act, but a habit.

                    Comment


                      #40
                      Oprindeligt indsendt af El New York Se indlæg
                      Lukning af hjørnerne, forlængelse af taget og en generel renovering af stadion burde være nok. Så vil vi nok få et stadion med plads til ca n18.000 og en meget mere moderne oplevelse. Placering af stadion tænker jeg er helt i orden.
                      Læste tidligere at der er problemer med at skabe en forlængelse af taget pga statikken da fundamenter er ikke til det og der er problemer fordi alle tribuner har forskellige højder. Så om de ikke skal rive ned en del om at skabe et nyt tag? Det lyder meget vanskeligt. Men fint at der sker noget.
                      "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                      - Norbert Elgert -

                      Comment


                        #41
                        Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                        Læste tidligere at der er problemer med at skabe en forlængelse af taget pga statikken da fundamenter er ikke til det og der er problemer fordi alle tribuner har forskellige højder. Så om de ikke skal rive ned en del om at skabe et nyt tag? Det lyder meget vanskeligt. Men fint at der sker noget.
                        Tag bare fat i mig, så skal jeg fortælle dig ...

                        Comment


                          #42
                          Oprindeligt indsendt af Chuck Se indlæg

                          Tag bare fat i mig, så skal jeg fortælle dig ...
                          Når kommer næste gang til Odense bringer økse, slaghammer og skovl med så vi kan gerne starte projektet. Er helt godt i at rive ned og rydde op. :-)
                          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                          - Norbert Elgert -

                          Comment


                            #43
                            Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
                            Hvad ville det - som et slag på tasken - koste at rive det nuværende ned og bygge et nyt? Nogle gange svarer det sig ikke at renovere gammelt lort.
                            Silkeborg eller AGF style?

                            https://www.silkeborgif.com/jysk-park-gammel/

                            https://jyllands-posten.dk/sport/fod...-300-mio.-kr./

                            http://www.danskekommuner.dk/Nyhedsarkiv/2018/December/04/Analyse-Nyt-stadion-behover-ikke-koste-kommunen-en-krone/




                            Last edited by Plum; 17-09-2020, 21:48.
                            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                            "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                            Venter man for længe, får man ingenting ...

                            Comment


                              #44
                              En ting er budget til at forbedre stadion, men hvad med budgetterne fremadrettet

                              Hvad mon OB tænker om mere ejerskab af infrastruktur på stadion, ønsker man flere m2 som der skal gøres en forretning ud af, eller foretrækker man at Odense kommune og andre tager over?

                              Comment


                                #45
                                Modstanden skyldes ikke, at byrådet (borgerne) ikke kan se, at stadion virkelig trænger. Problemet er, at man ved at sælge fjernvarme Fyn til Energi Fyn sender 400 millioner i dummebøde til staten.
                                Desuden er fjernvarmerørerne sat til en værdi af nul kroner. Det er dårlig timening når borgmesteren taler om at pengene fra salget skal bruges på skole og plejehjem og så lige pludselig også 100 millioner til stadion. Det er derfor mange følger man er blevet ført bag lyset.

                                Comment

                                Working...
                                X