Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2020/2021

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

    Jeg tænker umiddelbart at Nissen ville have spillet både på reserveholdet og i youth league hvis ikke det havde været for covid, så ekstremt uheldig timing er desværre også bare en ikke ubetydelig faktor som klubben trods alt ikke kan lastes for. Dog lyder det på dit indlæg som om du ved nogle ting om Nissens situation som jeg ihvertfald ikke gør, og hvis det er som du ridser det op er det i den grad beskæmmende! Hvis ikke Nissen har en fremtid i OB så skal klubben naturligvis gøre alt hvad de overhovedet kan for at hjælpe ham bedst muligt videre. Alt andet vil være usmageligt og en direkte hån mod øens hold samarbejdet.
    Du har helt sikkert ret i at han var tiltænkt en betydelig rolle i Youth league, og som du også skriver er timingen yderst uheldig for ham spiller. Og sandt, klubben kan ikke klantres for covid situationen. Jeg ved desværre at også at den anden del om hvordan han efterfølgende er blevet behandlet er som beskrevet.
    Men Hemmingsen vil naturligvis sige at det ikke forholder sig sådan. Jeg er sikker på at Leif fra Fyns, kan bekræfte historien, og nok også skrive lidt mere om det..

    Comment


      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

      Ja det lød også som om at du havde lidt indsider på denne her. Det lyder helt sikkert som en hård omgang for Rasmus hvis han ud af det blå bare har fået at vide han skulle pakke sine ting. For mig lyder det altså som om at der ligger noget andet bag også
      Det er da absolut meget muligt at der ligger noget andet bag. Problemet er bare at OB ikke vil fortælle hvad. Heller ikke til Rasmus.
      Men holdningen hos Hemmingensen / Hermansen er at modgang gør de unge spillere stærke. Der er bare en grænse og når den overskrides bliver modgangen bliver destruktiv, og kan skade et ungt menneske umådeligt meget.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Justfan Se indlæg

        Du har helt sikkert ret i at han var tiltænkt en betydelig rolle i Youth league, og som du også skriver er timingen yderst uheldig for ham spiller. Og sandt, klubben kan ikke klantres for covid situationen. Jeg ved desværre at også at den anden del om hvordan han efterfølgende er blevet behandlet er som beskrevet.
        Men Hemmingsen vil naturligvis sige at det ikke forholder sig sådan. Jeg er sikker på at Leif fra Fyns, kan bekræfte historien, og nok også skrive lidt mere om det..
        Jeg køber såmen gerne alt hvad du skriver, det lyder ganske troværdigt og selv hvad man kan læse i fyens giver en dårlig smag i munden synes jeg. Jeg elsker at se de unge fynske spillere skabe sig en karriere og selvom jeg altid håber at det bliver i OB så er en karriere uden for OB det næstbedste. Hvis OB allerede nu kan sige at Nissen ikke har en fremtid i klubben så mener jeg afgjort at de skylder ham at hjælpe ham videre bedst muligt.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Justfan Se indlæg

          Det er da absolut meget muligt at der ligger noget andet bag. Problemet er bare at OB ikke vil fortælle hvad. Heller ikke til Rasmus.
          Men holdningen hos Hemmingensen / Hermansen er at modgang gør de unge spillere stærke. Der er bare en grænse og når den overskrides bliver modgangen bliver destruktiv, og kan skade et ungt menneske umådeligt meget.
          Enig. Det er bestemt ikke et liv for en vatnisse.....

          Comment


            Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

            Hvis det foregik på den måde som Leif Rasmussen skrev så er det bare fuldstændigt uacceptabelt:

            "For nogle dage siden var hans tøj pludselig fjernet fra rummet i Superliga-huset og han fik meddelelse om, at han han ikke indgik i Superliga-truppen, selv om han har en fuldtidskontrakt frem til sommeren 2022."

            At fjerne tøjet uden til mindst at tale med hinanden før, det er virkelig grimt. Kan huske at det var lidt overraskende at han fik kontrakt sidste år. Nissen kan ja sparke som en hest men ellers stod han vel på alle parametre bag Fenger. Og havde forventet en udleje allerede der om at give ham spilletid et andet sted fordi vejen til spilletid i OB så meget langt ud. Og den manglende Reserveliga gør det selvfølgelig ekstrasvært nu (selvom Hemmingsen tror at vi kan kompensere det - hvorfor tager manden ikke lidt mere tid før han udtaler sig i offentligheden???)
            Men på den måde må man ikke forholde sig til en spiller/medarbejder. Det er skandaløst.
            hov hov nu får jeg pludselig trang til at forsvare Michael Hemmingsen....(hvem havde set det komme!!??) vi ved jo reelt ikke om han i virkeligheden bruger tid på at forberede sig før han udtaler sig offentligt....og det er den den bedste version af hans formåen vi får....

            Men med det skrevet kan jeg kun tilslutte mig hvad andre skriver det virker mærkeligt og bestemt ikke en i orden måde at behandle en medarbejder på....
            men har vi ikke hørt den samme fornyeligt (med ham transfidus..personen? sorry kan ikke huske stillingsbetegnelsen?) Som ifølge kilder herinde blev syltet af Kaptajn blålyn og som til sidst rejste til en anden klub
            Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...

            Comment


              Det overrasker mig desværre ikke med behandlingen af Nissen. Mine to halvlillebrødre startede i OB, men er nu i anden lokal klub til ynglingebold. Den måde, man glemte mennesket i OB helt ned på lilleputniveau, skræmte dem væk. Håber virkeligt det bliver et område man har fokus på. Plejede at have dem med på stadion. Nu har de ikke lyst længere. Og de er 11 og 7.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Ganjaoux Se indlæg
                Det overrasker mig desværre ikke med behandlingen af Nissen. Mine to halvlillebrødre startede i OB, men er nu i anden lokal klub til ynglingebold. Den måde, man glemte mennesket i OB helt ned på lilleputniveau, skræmte dem væk. Håber virkeligt det bliver et område man har fokus på. Plejede at have dem med på stadion. Nu har de ikke lyst længere. Og de er 11 og 7.
                I øvrigt er der bevidst valgt en klub, der ikke er med i Øens Hold

                Comment


                  Det lyder som meget dårlige eksempler på en ledelsesstil som er fra en svunden tid. Den vigtigste ressource i en virksomhed er den ansatte. Her er det så at man via strategien skal have implementeret en mere moderne ledelsesstil, i stedet for den oldnordiske, med bare at sylte spillere man ikke gider have længere. Vil man gøre brug af HR, som man har meldt ud, så skal det helt ned til nederste led i en virksomhed/klub at man vil behandle den enkelte ordentligt. Håber da at ledelsen lytter til historierne, selvom vi kun hører det fra den ene side, og får implementeret i strategien at man behandler sine spillere ordentligt.

                  Comment


                    Det er ihvertfald en af bagsiderne af medaljen i moderne fodbold. Man suger talenter til sig ud fra en ben hård kalkule hvor man ser hvem der udvikler sig til noget brugbart og skipper resten ud til højre. Jeg har personligt haft den overbevisning, måske lidt naivt, at Øens hold samarbejdet netop skabte en eller anden form for “sikkerhedsnet” således at de talenter der måske ikke klare cuttet til superliga fodbold i OB har en relativt nem vej til fodbold på et passende niveau i en af samarbejdsklubberne. På den måde har det altid været mit håb at OB ikke bare uddanner spillere til sig selv, men at der kommer til at drysse nogle godt skolede spillere fra til nogle af de “større” fynske klubber der gør sig i de lavere divisioner. Her ville jeg have troet og håbet at OB ikke tænkte så meget kroner og øre, men mere aktivt forsøgte at finde en god sportslig løsning for en spiller som eksempelvis Nissen der jo virkelig må siges at være kommet i en klemme der i den grad hæmmer hans udvikling og besværliggør hans drøm om at få en fodbold karriere.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg
                      Det er ihvertfald en af bagsiderne af medaljen i moderne fodbold. Man suger talenter til sig ud fra en ben hård kalkule hvor man ser hvem der udvikler sig til noget brugbart og skipper resten ud til højre. Jeg har personligt haft den overbevisning, måske lidt naivt, at Øens hold samarbejdet netop skabte en eller anden form for “sikkerhedsnet” således at de talenter der måske ikke klare cuttet til superliga fodbold i OB har en relativt nem vej til fodbold på et passende niveau i en af samarbejdsklubberne. På den måde har det altid været mit håb at OB ikke bare uddanner spillere til sig selv, men at der kommer til at drysse nogle godt skolede spillere fra til nogle af de “større” fynske klubber der gør sig i de lavere divisioner. Her ville jeg have troet og håbet at OB ikke tænkte så meget kroner og øre, men mere aktivt forsøgte at finde en god sportslig løsning for en spiller som eksempelvis Nissen der jo virkelig må siges at være kommet i en klemme der i den grad hæmmer hans udvikling og besværliggør hans drøm om at få en fodbold karriere.
                      Jeg troede også, at man var begyndt at tænke i "det hele menneske"
                      Last edited by Online; 19-03-2021, 10:33.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                        Hvis det foregik på den måde som Leif Rasmussen skrev så er det bare fuldstændigt uacceptabelt:

                        "For nogle dage siden var hans tøj pludselig fjernet fra rummet i Superliga-huset og han fik meddelelse om, at han han ikke indgik i Superliga-truppen, selv om han har en fuldtidskontrakt frem til sommeren 2022."

                        At fjerne tøjet uden til mindst at tale med hinanden før, det er virkelig grimt. Kan huske at det var lidt overraskende at han fik kontrakt sidste år. Nissen kan ja sparke som en hest men ellers stod han vel på alle parametre bag Fenger. Og havde forventet en udleje allerede der om at give ham spilletid et andet sted fordi vejen til spilletid i OB så meget langt ud. Og den manglende Reserveliga gør det selvfølgelig ekstrasvært nu (selvom Hemmingsen tror at vi kan kompensere det - hvorfor tager manden ikke lidt mere tid før han udtaler sig i offentligheden???)
                        Men på den måde må man ikke forholde sig til en spiller/medarbejder. Det er skandaløst.
                        OB skulle jo vise at akademiet fungerer, ved at skrive konrtakt med nogle af dem der vandt guld i prestigeprojektet, men som tydeligvis er meget langt fra at være toppen af dansk ungdomsbold.
                        ... og ja, nu forsøger de så at løbe fra bagsiden af medaljen, nemlig at de har en spiller på kontrakt som slet ikke har niveau til superligaen.
                        Ekstremt usympatisk, men I skal huske på at i spidsen sidder en pengemand som i årtier har scoret milliarder på tvivlsomme handler ... et forretningsmenneske.
                        Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                        Jeg er ikke fan.
                        Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

                          OB skulle jo vise at akademiet fungerer, ved at skrive konrtakt med nogle af dem der vandt guld i prestigeprojektet, men som tydeligvis er meget langt fra at være toppen af dansk ungdomsbold.
                          ... og ja, nu forsøger de så at løbe fra bagsiden af medaljen, nemlig at de har en spiller på kontrakt som slet ikke har niveau til superligaen.
                          Ekstremt usympatisk, men I skal huske på at i spidsen sidder en pengemand som i årtier har scoret milliarder på tvivlsomme handler ... et forretningsmenneske.
                          Om der sidder en hård forretningsmand i spidsen eller ej: trænere skal behandle deres spillere ordentligt. Punktum.

                          Og den forløb om Patrick Harboe som var transistionstræner lød allerede også meget skævt.
                          Håber der opstår ikke en rigtig dårlig kultur i klubben. Men måske ved vi ikke nok eller alt om det hvad skete der, det håber jeg til mindst. Men hvis de virkelig har fjernet Nissens tøj uden at tale til mindst før med ham så ville det virkelig være uacceptabelt for mig.
                          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                          - Norbert Elgert -

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                            Om der sidder en hård forretningsmand i spidsen eller ej: trænere skal behandle deres spillere ordentligt. Punktum.

                            Og den forløb om Patrick Harboe som var transistionstræner lød allerede også meget skævt.
                            Håber der opstår ikke en rigtig dårlig kultur i klubben. Men måske ved vi ikke nok eller alt om det hvad skete der, det håber jeg til mindst. Men hvis de virkelig har fjernet Nissens tøj uden at tale til mindst før med ham så ville det virkelig være uacceptabelt for mig.
                            Jamen jeg er helt enig, hvorfor tror du at jeg ikke længere er fan af noget klubhold ... men er dog begyndt at lede :D!
                            Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                            Jeg er ikke fan.
                            Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

                              Jamen jeg er helt enig, hvorfor tror du at jeg ikke længere er fan af noget klubhold ... men er dog begyndt at lede :D!
                              Jeg tror du skal gå over til dart. Der findes næppe en klub som ikke har forbindelse til forretningsverden på den ene eller anden måde. Heldigvis findes der også mange gode og dygtige forretningsfolk. OM NT er en af dem afhænger vel af øjnene, men bliver næppe så rig uden at være benhård. Omvendt, så bestemmer folk jo selv om det vil købe en vaskemaskine eller Tv på afbetaling.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

                                OB skulle jo vise at akademiet fungerer, ved at skrive konrtakt med nogle af dem der vandt guld i prestigeprojektet, men som tydeligvis er meget langt fra at være toppen af dansk ungdomsbold.
                                ... og ja, nu forsøger de så at løbe fra bagsiden af medaljen, nemlig at de har en spiller på kontrakt som slet ikke har niveau til superligaen.
                                Ekstremt usympatisk, men I skal huske på at i spidsen sidder en pengemand som i årtier har scoret milliarder på tvivlsomme handler ... et forretningsmenneske.
                                Hvilke tvivlsomme handler er det der gør at du tydeligvis har noget der ligner et had til NT?
                                817 ⚪️
                                Y.N.W.A ❤️

                                Comment

                                Working...
                                X