Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2020/2021

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
    Et langt liv på flere niveauer i dansk fodbbold giver da som udgangspunkt et ganske fint grundlag til jobbet. Læg dertil div. erhvervs coaching udannelser, samt erfaring fra eget konsulentfirma med samarbejde og udvikling som speciale. Det med kommunikationen til os fans kan der med sikkerhed gøres noget ved hjælp af noget kursus - og så skal han jo ikke forhandle kontrakter på skærmen, men sammen med de spillere og agenter der varetager den slags.
    Igen må jeg erklære mig helt uenig. At man har spillet længe i en klub og derefter haft et par korte tjanser i andre superliga- og divisionsklubber kvalificerer ikke til en sportschefstilling. Det kvalificerer til en stilling som assistenttræner. Man kan ikke sammenligne én til én med erhvervslivet, men det er værd at bide mærke i hvilke CVer diverse chefer har hér.

    Coaching-kurser og konsulentfirma kender jeg ikke noget til.

    Du tror, at et “kursus” kan bedre MHs kommunikation. Tja, jeg har nok ikke så stor tiltro til kurser generelt.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

      Et langt liv i OB - og hvad skulle det så kvalificere til? Det er kun i fodboldverden, at den slags giver merit.

      OB, Sønderjyske, Randers, Vestsjælland, Næsby. Ingen formel lederuddannelse. Elendig kommunikator - i hvert fald på TV. Jo, jeg er dybt uimponeret.
      Han havde en ledende stilling i Næstved. Men hvad du mener eller ej bedømt på verdens mest spinkle grundlag, nemlig din mave fornemmelse er jo ligegyldigt. Det afgørende er hvad han leverer. Jeg synes håndteringen af krisen viser nogle kompetencer, og så afventer jeg de næste par vinduer for at se det strategiske tæft.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg

        Han havde en ledende stilling i Næstved. Men hvad du mener eller ej bedømt på verdens mest spinkle grundlag, nemlig din mave fornemmelse er jo ligegyldigt. Det afgørende er hvad han leverer. Jeg synes håndteringen af krisen viser nogle kompetencer, og så afventer jeg de næste par vinduer for at se det strategiske tæft.
        Selvfølgelig. Det er jo et udsagn, der er universelt gældende for alle indlæg i dette forum.

        Kritikken er den overordnede, at vi i lille Danmark tillægger træneren for stor værdi og sportschefen det modsatte. Dette illustreres ved, hvor skrabet et ledelses-CV MH har.

        Kan han - på trods af et lidet flatterende CV - gøre det godt som chef, så er det da dejligt, men man sandsynliggør nu nedgang faktisk succes ved lidt skrappere selekteringsprocesser.

        Kontraktforlængelsen af Fenger imponerer ikke. Vi må se. Jeg er ikke stædig, og hvis MH gør det godt, så skal jeg nok tydeligt beklage, at min mave tog fejl :).

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

          Igen må jeg erklære mig helt uenig. At man har spillet længe i en klub og derefter haft et par korte tjanser i andre superliga- og divisionsklubber kvalificerer ikke til en sportschefstilling. Det kvalificerer til en stilling som assistenttræner. Man kan ikke sammenligne én til én med erhvervslivet, men det er værd at bide mærke i hvilke CVer diverse chefer har hér.

          Coaching-kurser og konsulentfirma kender jeg ikke noget til.

          Du tror, at et “kursus” kan bedre MHs kommunikation. Tja, jeg har nok ikke så stor tiltro til kurser generelt.
          Han har haft sit eget firma i seks år, hvor han bl.a. har;

          "Michaelhemmingsen.dk har, i samarbejde med Jobcentret i Faaborg-Midtfyn kommune, samarbejdet omkring at bringe jobparate kontanthjælpsmodtagere tilbage i job.".

          Det er da beundringsværdigt med det samarbejde, men har ikke så pokkers meget med fodboldverdenen at gøre...

          Samt arbejdet 1,5 år med online-betalinger.
          Last edited by Online; 04-08-2020, 08:28.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

            Selvfølgelig. Det er jo et udsagn, der er universelt gældende for alle indlæg i dette forum.

            Kritikken er den overordnede, at vi i lille Danmark tillægger træneren for stor værdi og sportschefen det modsatte. Dette illustreres ved, hvor skrabet et ledelses-CV MH har.

            Kan han - på trods af et lidet flatterende CV - gøre det godt som chef, så er det da dejligt, men man sandsynliggør nu nedgang faktisk succes ved lidt skrappere selekteringsprocesser.

            Kontraktforlængelsen af Fenger imponerer ikke. Vi må se. Jeg er ikke stædig, og hvis MH gør det godt, så skal jeg nok tydeligt beklage, at min mave tog fejl :).
            Jeg er egentlig delvis enige med jeg begge.
            Han er tynd i betrækket hvis vi kun kigger på CV, og efter mange år med en i mine øjne inkompetent sportsdirektør, så havde jeg håbet på mere.
            Fenger aftalen virker ikke som et svendestykke, men vi ved jo ikke hvor stort scoop der var at arbejde indenfor.

            Derfor er min konklusdion, at nu er han ansat og vi må støtte op indtil det rent faktisk viser sig, at han er lige så dårlig som JH.
            Vi håber jo alle at han shiner og viser sig, at have en god næse for talent, og at sammensætte en trup. Min skepsis bundet i at JH var læremester. Det andet der strutter negativt er at NT før har ansat mere efter rygklapper evnerne kontra de faglige. NT har i den grad brug for at blive udfordret.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

              Igen må jeg erklære mig helt uenig. At man har spillet længe i en klub og derefter haft et par korte tjanser i andre superliga- og divisionsklubber kvalificerer ikke til en sportschefstilling. Det kvalificerer til en stilling som assistenttræner. Man kan ikke sammenligne én til én med erhvervslivet, men det er værd at bide mærke i hvilke CVer diverse chefer har hér.

              Coaching-kurser og konsulentfirma kender jeg ikke noget til.

              Du tror, at et “kursus” kan bedre MHs kommunikation. Tja, jeg har nok ikke så stor tiltro til kurser generelt.
              Det er jo ikke det faktum at MH har spillet i OB i mange år der kvalificerer ham til jobbet, men måske en del af det. Meget afhænger af vel af den berøringsflade der må være tilstede i hele fodbolddanmark efter et liv som spiller og træner og topniveau. Derudover er det jo ikke kun MH der skal løfte OB op som et relativt stabilt top6 hold, det må og skal være et samarbejde med den øvrige organisation, herunder trænerstaben. Hvis du forventer at MH løfter OB til top3 på 18 mdr. så er jeg sikker på du vedbliver at være skuffet i lang tid.

              Believe OB

              œ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

              Ligegyldige kampe eksisterer ikke

              Comment


                Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

                Jeg er egentlig delvis enige med jeg begge.
                Han er tynd i betrækket hvis vi kun kigger på CV, og efter mange år med en i mine øjne inkompetent sportsdirektør, så havde jeg håbet på mere.
                Fenger aftalen virker ikke som et svendestykke, men vi ved jo ikke hvor stort scoop der var at arbejde indenfor.

                Derfor er min konklusdion, at nu er han ansat og vi må støtte op indtil det rent faktisk viser sig, at han er lige så dårlig som JH.
                Vi håber jo alle at han shiner og viser sig, at have en god næse for talent, og at sammensætte en trup. Min skepsis bundet i at JH var læremester. Det andet der strutter negativt er at NT før har ansat mere efter rygklapper evnerne kontra de faglige. NT har i den grad brug for at blive udfordret.
                Nu skal vi heller ikke gøre JH dårligere end han var. Kan ikke forestille mig andet end MH har bedre arbejdsbetingelser i dag på baggrund af JHs indsats.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                  Nu skal vi heller ikke gøre JH dårligere end han var. Kan ikke forestille mig andet end MH har bedre arbejdsbetingelser i dag på baggrund af JHs indsats.
                  Nej det erdet narativ derer plantet. Han var elendig på indkøb og samnensætning af trup. En eneste gangfik han det resultat som budgettetvar til. Havde han købt bedre ind havde der været penge til bedre spillere som havde generet flere penge og bedre resultater.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

                    Nej det erdet narativ derer plantet.Han var elendig på indkøb og samnensætning af trup. En eneste gangfik han det resultat som budgettetvar til. Havde han købt bedre ind havde der været penge til bedre spillere som havde generet flere penge og bedre resultater.
                    Skal nok sende dig en pose "mellemrum" i julegave

                    Hvilket narrativ er plantet ? Han skulle rydde op i flere års overforbrug og samtidig stille en konkurrencedygtig trup (med meget få midler), som skulle tilfredsstille strategien/mål samt fans. Jeg har nu aldrig misundt ham det job, hvor han stort set kun kunne fejle.... set fra fansiden !

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                      Skal nok sende dig en pose "mellemrum" i julegave

                      Hvilket narrativ er plantet ? Han skulle rydde op i flere års overforbrug og samtidig stille en konkurrencedygtig trup (med meget få midler), som skulle tilfredsstille strategien/mål samt fans. Jeg har nu aldrig misundt ham det job, hvor han stort set kun kunne fejle.... set fra fansiden !
                      Du spørger "hvilket narrativ" og fortsætter derefter med at besvare dit eget spørgsmål.

                      MvH ChrisOB
                      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

                        Du spørger "hvilket narrativ" og fortsætter derefter med at besvare dit eget spørgsmål.

                        MvH ChrisOB
                        At han ikke var dygtig !

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                          Skal nok sende dig en pose "mellemrum" i julegave

                          Hvilket narrativ er plantet ? Han skulle rydde op i flere års overforbrug og samtidig stille en konkurrencedygtig trup (med meget få midler), som skulle tilfredsstille strategien/mål samt fans. Jeg har nu aldrig misundt ham det job, hvor han stort set kun kunne fejle.... set fra fansiden !
                          Ja den her phone er sløv, så må lige bruge lidt mere tid på mellemrum.
                          Det er nettop narretivet at der ikke var penge. Han havde det 4. Største budget da han blev ansat. Nu er det vist det 7. Største.
                          Derfor var der penge, men når man gir AK og Kep det dobbelte i løn af hvad Aab tilbød dem, så betalte man for meget. Især når fodbold Danmark talte om at de var over the hill. Indkøb af dyre døgnfluer, som ikke slog til, mens han ikke fik solgt Falk eller forlænget i tide.
                          Han fortæller selv at han købte spillere som ikke var gode nok.
                          Det svare til at købe værktøj i Netto når de er spotvarer. Du tror du har købt en skruetrækker, men i virkeligheden har du spildt pengene, og havde haft glæde at holde på pengene til man har råd til det rette grej. Du kunne alligevel ikke løse dit byggeprojekt med ringe værktøj.
                          Det JH anså som kvalitet og brugte penge på, kunne købes bedre og billigere af enhver juniorindkøber.
                          Men det er så let at skrive der skulle ryddes op. Det blev der ikke, og slet ikke på en måde så fynboerne blev begejstret. JH har tabt en generation fynske fans, her i blandt mine børn.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                            At han ikke var dygtig !
                            Det er en konstatering, at han ikke var dygtig. Resultaterne var dårligere end budgettet.

                            Der var imgen rød tråd i indkøb, ingen kommunikation.
                            Ingen smittende begejstring.

                            Jeg ser det som 7 år, hvor fodbold Danmark flyttede sig 4 skridt og OB tog 2 frem og et tilbage.

                            Derfor er vi overhalet af andre og det tilskriver jeg følgende personer i prioriteret rækkefølge
                            JH
                            TC
                            NT
                            KN

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

                              Det er en konstatering, at han ikke var dygtig. Resultaterne var dårligere end budgettet.

                              Der var imgen rød tråd i indkøb, ingen kommunikation.
                              Ingen smittende begejstring.

                              Jeg ser det som 7 år, hvor fodbold Danmark flyttede sig 4 skridt og OB tog 2 frem og et tilbage.

                              Derfor er vi overhalet af andre og det tilskriver jeg følgende personer i prioriteret rækkefølge
                              JH
                              TC
                              NT
                              KN
                              Så du tror MH ændrer noget (har ikke set, at du har kommenteret på den del mht. hans kompetancer.... udover han er lidt tynd i betrækket... hvad det så end dækker over i din verden) ?

                              Min subjektive mening er, at han kommer til at stå over JH på din liste (og jeg håber virkelig, jeg tager fejl!).
                              Last edited by Online; 04-08-2020, 15:26.

                              Comment


                                Vi starter den 23/8 i Assens

                                https://fyens.dk/artikel/ob-spiller-...-mod-assens-fc

                                Comment

                                Working...
                                X