Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2020/2021

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    SFÅ er sat på bænken i Ådalen

    http://obstemmer.dk/sfaa-har-koebt-en-baenk-i-aadalen/

    Comment


      Oprindeligt indsendt af sinus Se indlæg

      Enig. Desværre er det selvforskyldt, at medierne har glemt os. Vi har en ejer som udtaler sig ca en gang hvert 10. år, en sportschef som skal være klubbens ansigt udadtil, og oplyse om strategi og målsætning. Desværre er han bragt flere kilometer ud af sin komfortzone, når der skal gives interwievs. Spillere som også går i et med tapetet. Eneste undtagelse er Frø, som siger sin mening.
      Det værste er ikke at være hadet. Det er at være ligegyldig. Derfor har den værste oplevelse for mig igennem de sidste 9 år ikke været de svigtende resultater og dertilhørende missede målsætninger, men det har været at være til fodbold på stadion og opleve alle omkring mig nærmest være ligeglade med det, der foregik på banen. Det var at opleve 5.500 tilskuere til en kamp imod Brøndby.

      Det var at opleve, hvordan interessen for min klub dalede til et niveau, at den på min daværende arbejdsplads i en fodboldklub i Odense, gik fra "Hvordan får man billetter til en kamp, jeg kunne egentlig godt tænke mig at tage mit barnebarn med til en OB kamp" og "Nå så tabte striwerne igen, hva? Ha ha" drillerier, til at ingen spurgte mig eller drillede mig. Og nej, det var ikke fordi, at de ville undgå at såre mine følelser. Nej de var bare ligeglade og syntes ikke OB var interessante længere.

      Det der gør mest ondt på mig, det er at opleve fynske børn være ligeglade med OB. Det er at være tilstede ved en fodboldskole om sommeren og se havet af OB trøjer poderne en gang havde på blive erstattet af FCK og Brøndby trøjer. Eller bare alle andre trøjer end OBs.

      I fodboldverdenen er det ikke det værste at være hadet. Det er at være ligegyldig. Det værste er ikke at underpræstere i forhold til klubben og byens størrelse. I forhold til historik og legacy.

      Nej det er at være ligegyldig.

      I 23 år havde AGF ikke vundet noget som helst og er rykket ned 3 gange. Det var galehuset; den levende Århus historie, og jeg har altid, i en fodboldforbund levet efter mantraet "i det mindste er vi ikke AGF", men i virkeligheden så har jeg en teori om, at det i virkeligheden er AGF, der har fat i den lange ende.

      Fordi uanset hvor dårligt de har klaret sig så har interessen i Århus været intakt. Også på landsplan. Og nu har de så vundet noget, og man kan mene, hvad man vil om fejringen af en 3. Plads, både set i proportioner og med Corona briller, men det var ægte begejstring. Meget mere end vores pitchinvasion i 2006 i Århus da vi vandt bronze.

      Og jeg tror næppe nogen som helst Brøndby spiller vil stille sig op foran kameraet og før en potentiel sølvkamp i Odense, hvor Brøndby selv ikke kunne vinde noget og snakke om hvor meget motivation de havde for at forhindre OB i at vinde sølv og så bagefter være så glade for, at det lykkedes dem at gøre deres for at forhindre dét. Det skete i Århus.

      Der er ingen, der rigtigt hader os udenfor Odense. Nej hadet mod os kommer fra Odense. AGF og Brøndby har ikke været sportslige rivaler i årevis, og vi anser vel en kamp mod Brøndby som det tætteste vi kommer på et rivalopgør. AGF-Brøndby er bare større. Fordi interessen for AGF, på godt og ondt bare er større. Århus er større.

      Så når de vinder bronze eller noget som helst så er det bare større.

      Pointen er:

      Vi kan ikke blive ved med at leve på Miraklet eller stemningen fra Villareal kampen. Vi skal kæmpe en kamp for at undgå at blive ligegyldige. Vi skal enten begejstre eller blive hadede. Fordi det værste er at være ligegyldige.

      Passion vækkes af enten kærlighed eller had. Og intet andet.

      MvH ChrisOB



      Last edited by ChrisOB; 08-08-2020, 09:29.
      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

        Det værste er ikke at være hadet. Det er at være ligegyldig. Derfor har den værste oplevelse for mig igennem de sidste 9 år ikke været de svigtende resultater og dertilhørende missede målsætninger, men det har været at være til fodbold på stadion og opleve alle omkring mig nærmest være ligeglade med det, der foregik på banen. Det var at opleve 5.500 tilskuere til en kamp imod Brøndby.

        Det var at opleve, hvordan interessen for min klub dalede til et niveau, at den på min daværende arbejdsplads i en fodboldklub i Odense, gik fra "Hvordan får man billetter til en kamp, jeg kunne egentlig godt tænke mig at tage mit barnebarn med til en OB kamp" og "Nå så tabte striwerne igen, hva? Ha ha" drillerier, til at ingen spurgte mig eller drillede mig. Og nej, det var ikke fordi, at de ville undgå at såre mine følelser. Nej de var bare ligeglade og syntes ikke OB var interessante længere.

        Det der gør mest ondt på mig, det er at opleve fynske børn være ligeglade med OB. Det er at være tilstede ved en fodboldskole om sommeren og se havet af OB trøjer poderne en gang havde på blive erstattet af FCK og Brøndby trøjer. Eller bare alle andre trøjer end OBs.

        I fodboldverdenen er det ikke det værste at være hadet. Det er at være ligegyldig. Det værste er ikke at underpræstere i forhold til klubben og byens størrelse. I forhold til historik og legacy.

        Nej det er at være ligegyldig.

        I 23 år havde AGF ikke vundet noget som helst og er rykket ned 3 gange. Det var galehuset; den levende Århus historie, og jeg har altid, i en fodboldforbund levet efter mantraet "i det mindste er vi ikke AGF", men i virkeligheden så har jeg en teori om, at det i virkeligheden er AGF, der har fat i den lange ende.

        Fordi uanset hvor dårligt de har klaret sig så har interessen i Århus været intakt. Også på landsplan. Og nu har de så vundet noget, og man kan mene, hvad man vil om fejringen af en 3. Plads, både set i proportioner og med Corona briller, men det var ægte begejstring. Meget mere end vores pitchinvasion i 2006 i Århus da vi vandt bronze.

        Og jeg tror næppe nogen som helst Brøndby spiller vil stille sig op foran kameraet og før en potentiel sølvkamp i Odense, hvor Brøndby selv ikke kunne vinde noget og snakke om hvor meget motivation de havde for at forhindre OB i at vinde sølv og så bagefter være så glade for, at det lykkedes dem at gøre deres for at forhindre dét. Det skete i Århus.

        Der er ingen, der rigtigt hader os udenfor Odense. Nej hadet mod os kommer fra Odense. AGF og Brøndby har ikke været sportslige rivaler i årevis, og vi anser vel en kamp mod Brøndby som det tætteste vi kommer på et rivalopgør. AGF-Brøndby er bare større. Fordi interessen for AGF, på godt og ondt bare er større. Århus er større.

        Så når de vinder bronze eller noget som helst så er det bare større.

        Pointen er:

        Vi kan ikke blive ved med at leve på Miraklet eller stemningen fra Villareal kampen. Vi skal kæmpe en kamp for at undgå at blive ligegyldige. Vi skal enten begejstre eller blive hadede. Fordi det værste er at være ligegyldige.

        Passion vækkes af enten kærlighed eller had. Og intet andet.

        MvH ChrisOB


        Kan vel ikke siges tydeligere.

        Kig på tribunerne og du får forstærket indtrykket af at vi er endt i ligegyldigheden.
        De seneste hjemmekampe i sæsonen viser jo også at begejstringen ikke er voldsom for OB.

        Jeg bor selv i det midtjyske har venner og bekendte som er fans af AGF, BIF, FCK,AaB og Herning/Ikast og der er ændret rigtig meget over de seneste år hvor vi er gået fra at være en respekteret og mange gange frygtet modstander til at være en modstander der forventes 3 point imod og drillerierne er gået fra venskabeligt og respektfuldt til at være medlidenhed og nærmest trøstende. Når man snakker med andre fans om vores spillere så er det også gået fra beundring af flere af vores spillere til at det kun er få spillere de kender og faktisk ingen der bliver rost. Respekten og beundringen er helt og aldeles forsvundet.
        Ingen had, ingen frygt og ingen beundring = ligegyldighed.
        817 ⚪️
        Y.N.W.A ❤️

        Comment


          Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

          Det værste er ikke at være hadet. Det er at være ligegyldig. Derfor har den værste oplevelse for mig igennem de sidste 9 år ikke været de svigtende resultater og dertilhørende missede målsætninger, men det har været at være til fodbold på stadion og opleve alle omkring mig nærmest være ligeglade med det, der foregik på banen. Det var at opleve 5.500 tilskuere til en kamp imod Brøndby.

          Det var at opleve, hvordan interessen for min klub dalede til et niveau, at den på min daværende arbejdsplads i en fodboldklub i Odense, gik fra "Hvordan får man billetter til en kamp, jeg kunne egentlig godt tænke mig at tage mit barnebarn med til en OB kamp" og "Nå så tabte striwerne igen, hva? Ha ha" drillerier, til at ingen spurgte mig eller drillede mig. Og nej, det var ikke fordi, at de ville undgå at såre mine følelser. Nej de var bare ligeglade og syntes ikke OB var interessante længere.

          Det der gør mest ondt på mig, det er at opleve fynske børn være ligeglade med OB. Det er at være tilstede ved en fodboldskole om sommeren og se havet af OB trøjer poderne en gang havde på blive erstattet af FCK og Brøndby trøjer. Eller bare alle andre trøjer end OBs.

          I fodboldverdenen er det ikke det værste at være hadet. Det er at være ligegyldig. Det værste er ikke at underpræstere i forhold til klubben og byens størrelse. I forhold til historik og legacy.

          Nej det er at være ligegyldig.

          I 23 år havde AGF ikke vundet noget som helst og er rykket ned 3 gange. Det var galehuset; den levende Århus historie, og jeg har altid, i en fodboldforbund levet efter mantraet "i det mindste er vi ikke AGF", men i virkeligheden så har jeg en teori om, at det i virkeligheden er AGF, der har fat i den lange ende.

          Fordi uanset hvor dårligt de har klaret sig så har interessen i Århus været intakt. Også på landsplan. Og nu har de så vundet noget, og man kan mene, hvad man vil om fejringen af en 3. Plads, både set i proportioner og med Corona briller, men det var ægte begejstring. Meget mere end vores pitchinvasion i 2006 i Århus da vi vandt bronze.

          Og jeg tror næppe nogen som helst Brøndby spiller vil stille sig op foran kameraet og før en potentiel sølvkamp i Odense, hvor Brøndby selv ikke kunne vinde noget og snakke om hvor meget motivation de havde for at forhindre OB i at vinde sølv og så bagefter være så glade for, at det lykkedes dem at gøre deres for at forhindre dét. Det skete i Århus.

          Der er ingen, der rigtigt hader os udenfor Odense. Nej hadet mod os kommer fra Odense. AGF og Brøndby har ikke været sportslige rivaler i årevis, og vi anser vel en kamp mod Brøndby som det tætteste vi kommer på et rivalopgør. AGF-Brøndby er bare større. Fordi interessen for AGF, på godt og ondt bare er større. Århus er større.

          Så når de vinder bronze eller noget som helst så er det bare større.

          Pointen er:

          Vi kan ikke blive ved med at leve på Miraklet eller stemningen fra Villareal kampen. Vi skal kæmpe en kamp for at undgå at blive ligegyldige. Vi skal enten begejstre eller blive hadede. Fordi det værste er at være ligegyldige.

          Passion vækkes af enten kærlighed eller had. Og intet andet.

          MvH ChrisOB


          Du har desværre ret.
          Hertil kommer, at NT jo nærmest ikke er til at komme i nærheden af. Han omgiver sig med rygklappere og soler sig i det som en kong. Men han kunne blive en form for konge i byen, hvis han gjorde mere for byen. sLidt som ham i Aahus der gir en stor pose penge til stadion, eller Østergaard der gør ting for Middelfart osv.
          Men NT har valgt, at det skal være lettere at få et møde med paven end med ham.
          Forstår ikke, at den forfængelige mand ikke styrker sit images i byen.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
            Hvor er det da godt nok træls at Lyon vandt her til aften..... Hva Magge
            Uhh man står jo i et træls dilemma for jeg vil jo gerne se dansk succes i Europa men det skal bare helst ikke komme fra FCM ønsker den klub udslettet og hurtigst muligt glemt.
            Det vil pine mig voldsomt at se dem komme i CHL og ikke helt så ondt at de kommer i EL.

            Det kan vise sig som en større bet for os hvis AGF kommer i gruppespil og høster en god slat penge så de kan bygge på det fundament der tegner sig, det vil give en fare for at de distancerer os og på den måde mindsker top 6 mulighederne for os.

            Et gruppespil til Sønderjydke vil måske gøre at de kan komme på niveau med os de næste par sæsoner.

            817 ⚪️
            Y.N.W.A ❤️

            Comment


              Dal Hende tæt på SDJ

              https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...droemmespiller

              Comment


                Dal Hende får 3 år

                https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...i-soenderjyske

                Pris: 1 mill

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                  Syntes det er et ret godt køb af dem.
                  817 ⚪️
                  Y.N.W.A ❤️

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                    Syntes det er et ret godt køb af dem.
                    Umiddelbart ja. Havde jeg valget idag imellem Dal Hende og Jørgen valgte jeg MDH. Så måtte tiden vise om det var det rigtige valg.
                    Men det ligner de er ved at få banket et godt hold sammen dernede og jeg føler mig da bestemt ikke overbevist om at vi er bedre end dem i den nye sæson

                    Comment


                      Hvad skal vi med Dal Hende? Vi har Kontinuitet.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                        Umiddelbart ja. Havde jeg valget idag imellem Dal Hende og Jørgen valgte jeg MDH. Så måtte tiden vise om det var det rigtige valg.
                        Men det ligner de er ved at få banket et godt hold sammen dernede og jeg føler mig da bestemt ikke overbevist om at vi er bedre end dem i den nye sæson
                        De er ved at have samlet nogle okay spillere og så tror jeg de i højere grad end os henter folk til
                        en bestemt spillestil og opstilling.

                        På spørgsmålet om at vælge Jørgen eller Marc så syntes jeg det er afhængig af om vi skal spille 4-4-2 eller 3-5-2, jeg syntes klart Jørgen ser bedst ud som wb i 3-5-2 end som klassisk back i 4-4-2. I en 4-4-2 ville jeg klart foretrække Marc, i en 3-5-2 hælder jeg en smule til Jørgen men med det forbehold at vi ikke har set ham ordenligt an mod de gode modstandere i ligaen.
                        817 ⚪️
                        Y.N.W.A ❤️

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                          Umiddelbart ja. Havde jeg valget idag imellem Dal Hende og Jørgen valgte jeg MDH. Så måtte tiden vise om det var det rigtige valg.
                          Men det ligner de er ved at få banket et godt hold sammen dernede og jeg føler mig da bestemt ikke overbevist om at vi er bedre end dem i den nye sæson
                          Pas på ikke at lave den samme fejl, som alle lavede i sidste sæson, da de overvurderede dem, fordi at Sønderjyske hentede nogle navne som folk kender og som var gode engang, men som er halvafdankede nu. Hassan, Albæk og Banggaard har jo som gruppe været gigantiske flops og slet ikke været profiler. Føler mig heller ikke overbevist om, at MDH bliver en stor profil, jeg kan se flere bekymrende tegn.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                            Hvad skal vi med Dal Hende? Vi har Kontinuitet.
                            Hvad nummer spiller han med?? Altså Kontinuitet, har ikke set ham længe

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                              Hvad skal vi med Dal Hende? Vi har Kontinuitet.
                              Og MH har jo slået fast at vi har et top 6 hold som endda kom styrket ud af vintervinduet.
                              817 ⚪️
                              Y.N.W.A ❤️

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af allanribe Se indlæg

                                Hvad nummer spiller han med?? Altså Kontinuitet, har ikke set ham længe
                                817 ⚪️
                                Y.N.W.A ❤️

                                Comment

                                Working...
                                X