Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2020/2021

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Jeg synes det mest påfaldende er måden vi går til kampene på. Når jeg ser os i en kamp som imod Randers, så bliver jeg glad, fordi jeg kan se vi går til kampen for at vinde. Vi kommer fremover stepperne, tager taktstokken og presser Randers både med indlæg og spil langs græsset.
    Igår synes jeg vi angriber kampen langt mere defensivt. Vi satser rigtig meget på at få omstillinger via et nogenlunde aggressivt genpres, men ideerne når vi erobre bolden er katastrofale. Vi slår den jo bare blindt på Lieder og Jebali, som ikke løber fra en eneste forsvarsspiller i suppen.
    Skal det endelig være måden at gå til kampen på (hvilket jeg aldrig bliver tilhænger af), så er det jo Hylle man skal starte med, som gøre arbejdet på farten.
    Så kan man snakke om banerne og der er også en lille pointe i det, for der har godt nok været mange dårlige fodboldkampe dette forår, men banen var jo også dårlig imod Randers og senest imod sønderjyske, men her var da langt større kvalitet på bolden og generelt en større velvilje til at gå efter sejren. Synes det taktisk bar præg af vi greb kampen anderledes an. Om det så er ubevidst, bevidst eller pga. træthed ved jeg ikke, men det ærger mig, man i det mindste ikke forsøger at få sat noget spil bedre sammen, specielt fordi Vejle jo heller ikke kom med noget som helst. De fik sandsynligvis blot mere og mere blod på tanden af vi var så tandløse.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg

      Man kan også vende den om, og være djævlens advokat

      Lieder er fuldboodsangriber. Når en fuldboodsangriber får bolden i nogenlunde nærhed af målet, så sparker han på kassen. Det er sådan man nogle gange scorer lidt tilfældige mål, og sådan man får tanket selvtillid.
      Frøkjær har været nede. Sabbi er nede. Opondo er nede, lieder er helt væk. Alle offensive kørt spiller tamt.
      Hvis jebali er vores offensive omdrejningspunkt, som i øvrigt ikke selv laver mål (udover et enkelt her i foråret), er hans fornemmeste opgave så ikke at gøre de andre bedre.?

      Det er lidt sat på spidsen, men der er i hvert fald noget i front der ikke fungerer.

      Jeg er så langt fra tilhænger af Lieder i truppen. Og ej heller af jebali. Jeg håber de begge er fortid til sommer. Pengene kan bruges MEGET bedre. Gerne på noget yngre.
      Jeg forstår godt hvor du vil hen.
      Jeg håber og tror også Leider er færdig til sommer, hvad angår Jebali deler jeg ikke helt din holdning.
      Han har lagt utrolig meget på iforhold til pres spillet imo, der er også længere imellem YouTube driblinger end da han kom.
      Han er også rigtig stærk til at holde på bolden indtil at hele holdet kan komme med frem.
      Vi er helt enige om at slutproduktet i forhold af assist og mål ikke har været godt nok, dels skyldes det nok også form dykket på resten af de offensive spillere.
      Tror meget på combien Jebali-Kadrii

      Comment


        Så nærmer vi os kampen mellem Aalborg og Sønderjyske. Det er de næste to snegl som ihærdigt forsøger at komme ind i det fine selskab. Jeg kan kun ler, hvis jeg tænker på en scenarie hvor vi igen kommer i top seks på grund af en bedre målforskel og et nederlag til Sønderjyske.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Memoryhof Se indlæg

          Ha, good point :). Nå, kampen i dag, og nok også selve foråret generelt, får mig til at se med bange anelser på fremtiden. Også i forhold til, hvem der bliver den nye træner. For uanset hvem, så står vedkommende over for en meget stor udfordring, da spillere (og trænere) de sidste mange år er rekrutteret uden, at der lå en strategi bag. Hvis, hvad jeg da tror, vi kan holde mindst to hold bag os denne sæson, så vil vi med en kort opstart til næste sæson stå med ryggen mod muren fra første runde, da vi forekommer uendeligt sårbare hvad angår kvaliteten af spillermaterialet.
          Enig. Også derfor det haster med at få ansat den nye træner. Nogen har foreslået Engstrøm. Jeg ser nu gerne en mand som ikke har været fanget fanget i OBs organisation i årevis, men kommer udefra. En mand som har integritet nok til at udfordre Hemmingsen, og som kan sige fra hvis han bliver præsenteret for spillere på niveau med Thranderson og Lieder.
          OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Mfriise Se indlæg

            Jeg forstår godt hvor du vil hen.
            Jeg håber og tror også Leider er færdig til sommer, hvad angår Jebali deler jeg ikke helt din holdning.
            Han har lagt utrolig meget på iforhold til pres spillet imo, der er også længere imellem YouTube driblinger end da han kom.
            Han er også rigtig stærk til at holde på bolden indtil at hele holdet kan komme med frem.
            Vi er helt enige om at slutproduktet i forhold af assist og mål ikke har været godt nok, dels skyldes det nok også form dykket på resten af de offensive spillere.
            Tror meget på combien Jebali-Kadrii
            I forlængelse af det, så skal Sabbi simpelthen også lære at benytte sig af sine holdkammerater noget mere. Han bruger nærmest ALDRIG en hurtig et-toer - han dribler HVER gang. Han er også en dygtig dribler, ja da! Men hans spil ville blive langt bedre og mere uforudsigeligt for modstanderne hvis han lagde den ekstra dimension på. Glæder mig så meget til Bashkim bliver klar.Vi mangler virkelig en no-nonsense angriber som ham for tiden - en type der bare jerner den i netmaskerne uden betænkningstid eller unødvendige driblinger. Men ja, enig i at Jebali og Bash kan blive rigtig giftige sammen

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg

              Man kan også vende den om, og være djævlens advokat

              Lieder er fuldboodsangriber. Når en fuldboodsangriber får bolden i nogenlunde nærhed af målet, så sparker han på kassen. Det er sådan man nogle gange scorer lidt tilfældige mål, og sådan man får tanket selvtillid.
              Frøkjær har været nede. Sabbi er nede. Opondo er nede, lieder er helt væk. Alle offensive kørt spiller tamt.
              Hvis jebali er vores offensive omdrejningspunkt, som i øvrigt ikke selv laver mål (udover et enkelt her i foråret), er hans fornemmeste opgave så ikke at gøre de andre bedre.?

              Det er lidt sat på spidsen, men der er i hvert fald noget i front der ikke fungerer.

              Jeg er så langt fra tilhænger af Lieder i truppen. Og ej heller af jebali. Jeg håber de begge er fortid til sommer. Pengene kan bruges MEGET bedre. Gerne på noget yngre.
              Det er svært at være farlig med Lieder som makker. Han tiltrækker ca 3 % opmærksomhed. Kæmpe fejl at vi ikke stillede med Hylle, Okosun, Jebali på toppen.
              Så havde vi haft 3 point mere

              Comment


                Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

                Det er svært at være farlig med Lieder som makker. Han tiltrækker ca 3 % opmærksomhed. Kæmpe fejl at vi ikke stillede med Hylle, Okosun, Jebali på toppen.
                Så havde vi haft 3 point mere
                Er der nogen der ved, hvad der er sket med Gudjohnson ? Jeg ville til enhver tid spille med ham i stedet for Lieder. Har han overhovedet spillet siden han og Hylle scorede mod ??? i slutminutterne, og dermed sikrede os en sejr.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg


                  Det er jo nok en kombination af at vores trup ikke er så god som ledelsen bilder sig selv ind og at vi er ved at være nået et punkt, hvor det kunne være rart at få nogle nye trænerøjne på.
                  Men er den ikke det?

                  OB har tabt 7 kampe og spillet uafgjort i 7 kampe ..

                  Slår FCK, Lyngby, ACH, AAB, FCN, RFC

                  Uafgjort mod FCN, SDR, FCM, FCK, AGF, ACH, SDR

                  Taber AGF, VB, FCM, BIF, RFC, Lyngby, VB.

                  En ting kan man sige .. vi får ikke de samme resultater to gange (SDR undtaget med to uafgjorte og er nærmeste konkurrent) så der er point mod BIF. Til gengæld har OB slået AAB så der tabes der point

                  Men at tabe til VB to gange på en sæson og derudover Lyngby og smide point mod ACH så beder man selv om det .. så er der ikke fokus nok .. AGF ok, FCM ok, BIF ok, RFC er 50/50 .. men to gange uafgjort mod SDR koster. Et tab og en sejr havde været bedre ..
                  "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                  "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                  Venter man for længe, får man ingenting ...

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af sinus Se indlæg

                    Enig. Også derfor det haster med at få ansat den nye træner. Nogen har foreslået Engstrøm. Jeg ser nu gerne en mand som ikke har været fanget fanget i OBs organisation i årevis, men kommer udefra. En mand som har integritet nok til at udfordre Hemmingsen, og som kan sige fra hvis han bliver præsenteret for spillere på niveau med Thranderson og Lieder.
                    Ligeledes enig. Jeg vil være ked af, at skulle "risikere" at Engstrøm får en grim plet på hans træner-cv, ved at skulle overtage et OB hold i den situation vi er i nu, med alt, hvad det indebærer. Uden at kunne hænge det op på så meget, så vil jeg også være bekvemt ved, at vi henter OT, der fra dag et vil være sat under et stort pres. Og på trods af, at han har haft flere år i udlandet, så er jeg i tvivl om, hvor vidt det er en fornuftig løsning.
                    For mig at se, er den ikke kun bedste, men også eneste løsning, at få et (helst udenlandsk) trænernavn, der fra dag et dels kan fokusere på resultater, dels være med til at implementere en ny strategi og kultur omkring ikke kun førsteholdet, men hele klubben. Spørgsmålet er så bare, kan HM finde den mand, og kan vi betale ham det, han ønsker?

                    Comment


                      Hahaha, så scorer AaB os igen i Top6.
                      "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                      - Norbert Elgert -

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                        Hahaha, så scorer AaB os igen i Top6.
                        Mit bud er at vi slår Bif. Alle er begejstret og så taber vi det hele mod Aab

                        Comment


                          Vi ligger nr. 6, vi ligger nr. 6. Vi er måske verdens heldigste fodboldmandskab. Og Guld Glen er helt færdig, jeg føler næsten med ham.

                          Comment


                            Jeg har ingen forventninger andet end vi taber de næste 2 kampe. Det må jo så betyde en sikkeR top 6

                            Comment


                              Hold 5-10 indenfor 5 point omkring top6 stregen .. det er jo helt vildt ...

                              Men TV stationerne får da al den spænding de kan ønske sig ...
                              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                              "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                              Venter man for længe, får man ingenting ...

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                                Hold 5-10 indenfor 5 point omkring top6 stregen .. det er jo helt vildt ...

                                Men TV stationerne får da al den spænding de kan ønske sig ...
                                Næste runde har mange spændende opgør, som kan lave mange ting om !


                                OB – Brøndby IF
                                Lyngby – FC Nordsjælland
                                SønderjyskE – AC Horsens
                                Vejle Boldklub – AaB
                                FC København – FC Midtjylland
                                AGF – Randers FC

                                Viser vel kun, at en sejr mod BIF er et must...

                                Comment

                                Working...
                                X