Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Europakamp mod AGF eller FCK - optakt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Oliver
    Kasper. Tverskov. Lund.
    Lund. Kløve. Jebali. Frøkjær. Skjelvik.
    Hyllegaard. Fenger.

    Oliver
    Lund. Kasper. Lund. Skjelvik.
    kløve. Tverskov. Jebali. Frøkjær.
    Hyllegaard. Fenger.

    men nok ikke tid til at eksperimentere
    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

    Venter man for længe, får man ingenting ...

    Comment


      #32
      Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
      Perfekt scenarie for os. AGF smider sølvet efter de troede de havde vundet det i Parken. De møder op som et halvsåret dyr. De er stadig bedre end os, og vi kommer med én sejr i de sidste 12 udekampe, men vi har en fin chance.
      Oveni hatten har vi jo et lille halmstrå mere at klamre os til. I vores nyere fodboldhistorie har vi en fin statistik med to pokaltitler, hvor vi er gået ind til kampen som undertippet. Det her må være det nærmeste vi kommer en pokalfinale, så den nupper vi da. Om ikke andet bliver det en kamp med knald på. To store provinsklubber som i årevis har tørster efter europacup-kampe. Uuh hvor jeg håber vi får den hunger at se fra vores spillere onsdag. De ser sgu desværre lidt flade ud, så frygter den fiser ud et klart nederlag

      Comment


        #33
        Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

        Sådan fungerer det mentale spil sgu ikke. AGF har været fodbolddanmarks kæledægger i mange måneder nu, der er blevet snakket om en kæmpe forløsning, sværdet op af stenen og jeg skal komme efter dig, og der var jo decideret folkefest i Århus den anden dag, da de troede de havde taget sølvet fra FCK i Parken. Det er stadig en fremragende sæson for AGF, og vi har spillet en sløj sæson, men det er altså os der kommer fra baghjul og hvor der har været snakket om trænerfyring. Vi har ikke noget at tabe, hvis AGF smider Europa-pladsen står folk i kø for at kalde det AGF-classic og til at kalde dem overvurderede og one-season wonders.
        Sådan ser jeg det ikke. Vi har spillet en sløj sæson, men har sluttet godt af. Men taber vi den her finale, så har det været en rigtig skidt sæson. Vi kan redde rigtig meget, og skubbe klubben i en rigtig retning på papiret i forhold til indkøb og Europa målsætning. Du kan jo se hvordan bronze fejres i Århus, tror bestemt folk vil hylde dem uanset hvad. I forhold til GF, så er det jo kun i den sidste uge at sølv har været inde for rækkevidde. FCK har jo været langt foran, så uagtet at de har spillet godt, så har tilfredsheden i Århus været der længe inden de tog andenpladsen i parken. Men ja skuffede det er de da helt sikkert, ganske kort tid. Vi har i mine øjne meget at tabe

        Comment


          #34
          Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
          Jeg har fulgt dårligt med, hvad angår muligheden for europæisk bold, da det nok interesserer mig mindre end mange andre. Hvis OB slår AGF - hvad er det så helt præcist, vi går videre til?
          Tror vi træder ind i 1. Runde af kvalifikationen til europa leauge. Fck træder ind i 3. Runde

          Mener det er sådan det er

          Comment


            #35
            Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
            Oliver
            Kasper. Tverskov. Lund.
            Lund. Kløve. Jebali. Frøkjær. Skjelvik.
            Hyllegaard. Fenger.

            Oliver
            Lund. Kasper. Lund. Skjelvik.
            kløve. Tverskov. Jebali. Frøkjær.
            Hyllegaard. Fenger.

            men nok ikke tid til at eksperimentere
            JJ kunne måske godt blive klar

            Comment


              #36
              Oprindeligt indsendt af ForzaLazio Se indlæg

              Sådan ser jeg det ikke. Vi har spillet en sløj sæson, men har sluttet godt af. Men taber vi den her finale, så har det været en rigtig skidt sæson. Vi kan redde rigtig meget, og skubbe klubben i en rigtig retning på papiret i forhold til indkøb og Europa målsætning. Du kan jo se hvordan bronze fejres i Århus, tror bestemt folk vil hylde dem uanset hvad. I forhold til GF, så er det jo kun i den sidste uge at sølv har været inde for rækkevidde. FCK har jo været langt foran, så uagtet at de har spillet godt, så har tilfredsheden i Århus været der længe inden de tog andenpladsen i parken. Men ja skuffede det er de da helt sikkert, ganske kort tid. Vi har i mine øjne meget at tabe
              Jeg køber ikke, at kampen på onsdag reelt ændrer på helhedsindtrykket. Vores eksamen var de første 26 kampe, og den dumpede vi. Herefter handlede det om at forsøge at få det bedst mulige ud af situationen, og det har vi jo i det store hele gjort. Vi går ind til den her kamp som store underdogs, men bolden er rund og AGF kan have en offday og vi kan få marginalerne med os. Taber vi, kan jeg ikke se, at det gør vores sæson meget dårligere, og vinder vi betyder det ikke, at det har været en god sæson, man kan altid vinde en enkelt fodboldkamp.

              Du skal ikke bilde mig ind, at der ikke eksisterer en skuffelse i AGF-truppen over, at man smed sølvet efter den magtdemonstration man lavede i Parken. De havde ikke set sig selv skulle have bronze om halsen efter den kamp, og de havde ikke set sig selv skulle ud og spille for at forsvare deres Europa-plads. De kommer ind til den kamp på helt samme måde, som vi kom ind til kampen mod Brøndby i sidste sæson. Her var det også os der havde haft en god sæson og havde en Europa-plads at tabe, og Brøndby kom fra en lortesæson for dem og lave forventninger. Så er det underordnet, at forventningerne var langt større til Brøndby før sæsonen end til os, det var os der havde noget at tabe og var pressede, og vi bukkede under. Det er fuldstændigt det samme scenarie på onsdag. De fleste anså os også som bedre end AGF før sæsonen, men nu er AGF indiskutabelt det bedre hold og dem der "bør" vinde.

              Vores sæson kommer uanset kampens resultat til overordnet set at være en skuffelse, men du kan bare se, hvor positiv stemningen er blevet i OB-kredse i de sidste uger, fordi at nogle unge spillere har været gode, og at vi har slået nogle kagehold. Det forsvinder ikke ved at vi taber en kamp, hvor vi er klare underdogs.
              Last edited by Sheed; 26-07-2020, 21:02.

              Comment


                #37
                Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                Jeg køber ikke, at kampen på onsdag reelt ændrer på helhedsindtrykket. Vores eksamen var de første 26 kampe, og den dumpede vi. Herefter handlede det om at forsøge at få det bedst mulige ud af situationen, og det har vi jo i det store hele gjort. Vi går ind til den her kamp som store underdogs, men bolden er rund og AGF kan have en offday og vi kan få marginalerne med os. Taber vi, kan jeg ikke se, at det gør vores sæson meget dårligere, og vinder vi betyder det ikke, at det har været en god sæson, man kan altid vinde en enkelt fodboldkamp.

                Du skal ikke bilde mig ind, at der ikke eksisterer en skuffelse i AGF-truppen over, at man smed sølvet efter den magtdemonstration man lavede i Parken. De havde ikke set sig selv skulle have bronze om halsen efter den kamp, og de havde ikke set sig selv skulle ud og spille for at forsvare deres Europa-plads. De kommer ind til den kamp på helt samme måde, som vi kom ind til kampen mod Brøndby i sidste sæson. Her var det også os der havde haft en god sæson og havde en Europa-plads at tabe, og Brøndby kom fra en lortesæson for dem og lave forventninger. Så er det underordnet, at forventningerne var langt større til Brøndby før sæsonen end til os, det var os der havde noget at tabe og var pressede, og vi bukkede under. Det er fuldstændigt det samme scenarie på onsdag. De fleste anså os også som bedre end AGF før sæsonen, men nu er AGF indiskutabelt det bedre hold og dem der "bør" vinde.

                Vores sæson kommer uanset kampens resultat til overordnet set at være en skuffelse, men du kan bare se, hvor positiv stemningen er blevet i OB-kredse i de sidste uger, fordi at nogle unge spillere har været gode, og at vi har slået nogle kagehold. Det forsvinder ikke ved at vi taber en kamp, hvor vi er klare underdogs.
                Jeg forstår sagtens hvad du skriver og mener.
                Jeg mener så ikke du kan sammenligne det helt med BIF kampen. Her havde vi jo en placering som vi kunne forsvare ved sejr og uafgjort, mens BIF her ganske rigtig ikke kunne tabe noget, da de jo lå efter. Hverken vi eller GF har den her EL plads inden kampen, sådan er systemet jo skruet sammen. Jeg vil mene at en kval til EL er mere værd end bronze, sådan som turneringen er skruet sammen. Vi så jo også GF have vores position sidste år, og sluttede af med en masse sejre. Det giver indtrykket af en fin sæson hvis det krydres med en EL billet.
                Uanset hvad vi fans end måtte mene, så er jeg ret sikker på at både spillere, trænere og ledelse i OB meget meget gerne vil have den billet, og vil være skuffet hvis det kikser. Altså GF i Århus er aldrig noget vi ikke kan klare, ligesom vi også kan tabe i Silkeborg. Havde vi mødt FCK i parken, havde jeg haft det mere som dig. Men at misse så billig en EL plads efter 9 års tørke, vil være en rimelig stor skuffelse for mig.

                Comment


                  #38
                  Oprindeligt indsendt af ForzaLazio Se indlæg

                  Jeg forstår sagtens hvad du skriver og mener.
                  Jeg mener så ikke du kan sammenligne det helt med BIF kampen. Her havde vi jo en placering som vi kunne forsvare ved sejr og uafgjort, mens BIF her ganske rigtig ikke kunne tabe noget, da de jo lå efter. Hverken vi eller GF har den her EL plads inden kampen, sådan er systemet jo skruet sammen. Jeg vil mene at en kval til EL er mere værd end bronze, sådan som turneringen er skruet sammen. Vi så jo også GF have vores position sidste år, og sluttede af med en masse sejre. Det giver indtrykket af en fin sæson hvis det krydres med en EL billet.
                  Uanset hvad vi fans end måtte mene, så er jeg ret sikker på at både spillere, trænere og ledelse i OB meget meget gerne vil have den billet, og vil være skuffet hvis det kikser. Altså GF i Århus er aldrig noget vi ikke kan klare, ligesom vi også kan tabe i Silkeborg. Havde vi mødt FCK i parken, havde jeg haft det mere som dig. Men at misse så billig en EL plads efter 9 års tørke, vil være en rimelig stor skuffelse for mig.
                  Jeg forstår nok bare ikke, hvad den kamp på onsdag reelt ændrer, andet end at vi kan få en ufortjent Europa-plads som strukturen giver os en mulighed for. Vi kan godt slå AGF, men hvis vi gør det betyder det ikke, at vi er tæt på dem. Hele sæsonen har vist, at vi er langt efter det nuværende AGF. Vi har en fornuftig mulighed for at slå dem, fordi det bare er én kamp, og det faktum at de er favoritter og har smidt 2. pladsen her til sidst gør, at de nok mentalt er mere skrøbelige, end hvis vi havde mødt dem for en måned siden, samtidig med at vi kommer med noget selvtillid.

                  Hvis trænere og ledelse lader kampen definere, hvor vi står, så viser det kun inkompetence. Vi er langt efter AGF, selv hvis vi vinder på onsdag. Og taber vi kan vi ikke tillade os at være skuffede, for vi er et stilforvirret og klart dårligere fodboldhold i skrivende stund, hvorimod AGF har en tydelig spillestil og identitet. Det vi kan tillade os at være skuffede over, er den måde truppen er blevet sammensat på, og den manglende evne til at videreudvikle på sidste sæson.

                  Comment


                    #39
                    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                    Jeg køber ikke, at kampen på onsdag reelt ændrer på helhedsindtrykket. Vores eksamen var de første 26 kampe, og den dumpede vi. Herefter handlede det om at forsøge at få det bedst mulige ud af situationen, og det har vi jo i det store hele gjort. Vi går ind til den her kamp som store underdogs, men bolden er rund og AGF kan have en offday og vi kan få marginalerne med os. Taber vi, kan jeg ikke se, at det gør vores sæson meget dårligere, og vinder vi betyder det ikke, at det har været en god sæson, man kan altid vinde en enkelt fodboldkamp.

                    Du skal ikke bilde mig ind, at der ikke eksisterer en skuffelse i AGF-truppen over, at man smed sølvet efter den magtdemonstration man lavede i Parken. De havde ikke set sig selv skulle have bronze om halsen efter den kamp, og de havde ikke set sig selv skulle ud og spille for at forsvare deres Europa-plads. De kommer ind til den kamp på helt samme måde, som vi kom ind til kampen mod Brøndby i sidste sæson. Her var det også os der havde haft en god sæson og havde en Europa-plads at tabe, og Brøndby kom fra en lortesæson for dem og lave forventninger. Så er det underordnet, at forventningerne var langt større til Brøndby før sæsonen end til os, det var os der havde noget at tabe og var pressede, og vi bukkede under. Det er fuldstændigt det samme scenarie på onsdag. De fleste anså os også som bedre end AGF før sæsonen, men nu er AGF indiskutabelt det bedre hold og dem der "bør" vinde.

                    Vores sæson kommer uanset kampens resultat til overordnet set at være en skuffelse, men du kan bare se, hvor positiv stemningen er blevet i OB-kredse i de sidste uger, fordi at nogle unge spillere har været gode, og at vi har slået nogle kagehold. Det forsvinder ikke ved at vi taber en kamp, hvor vi er klare underdogs.
                    Jeg er ovenud lykkelig over de unges succes men mon ikke JM også inderst inde ved at de har reddet hans røv?

                    Du kan være helt sikker på at ledelse og træner vil sælge sæsonen som en succes også hvis vi taber på onsdag så vil vi jo have været så tæt på EL. Du kan jo bare se hvordan både JM, JH , MH og NT totalt ignorere at vi kun var statister i medaljeslutspillet sidste sæson.
                    817 ⚪️
                    Y.N.W.A ❤️

                    Comment


                      #40
                      At deltage i 1. Runde af EL vil give små 2 mill kroner fra Uefa plus det vi får en på matchdagen
                      Ikke noget der sætter vores verden i kog økonomisk men for selvforståelsen vil den helt sikkert have en større betydning

                      Comment


                        #41
                        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                        At deltage i 1. Runde af EL vil give små 2 mill kroner fra Uefa plus det vi får en på matchdagen
                        Ikke noget der sætter vores verden i kog økonomisk men for selvforståelsen vil den helt sikkert have en større betydning
                        Og vi vil være seedede og kan være heldige at trække hjemmebane. Hvis der nogensinde har været en sæson, hvor man med held har kunne komme tæt på gruppespillet i Europa League, så er det den næste her.

                        Comment


                          #42
                          Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                          Og vi vil være seedede og kan være heldige at trække hjemmebane. Hvis der nogensinde har været en sæson, hvor man med held har kunne komme tæt på gruppespillet i Europa League, så er det den næste her.
                          Hvorfor tror/mener du det?

                          Comment


                            #43
                            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                            At deltage i 1. Runde af EL vil give små 2 mill kroner fra Uefa plus det vi får en på matchdagen
                            Ikke noget der sætter vores verden i kog økonomisk men for selvforståelsen vil den helt sikkert have en større betydning
                            Enig. Det vil som det diskuteres blandt andre ikke redde sæsonen, men det vil både være dejligt økonomisk plaster på såret og så kan vi jo godt kalde det starten på et nyt kapitel. Nu har vi i høj grad lidt af det hold, man har kunne lade sig forstå vi drømte om. Kan vi snuse lidt til Europa i næste sæson, så har vi en gruppe spillere, som får prøvet det af og alt andet lige må formodes at være sultne efter mere. Det bliver sandsynligvis, og nok nærmest også forhåbentligvis et kort visit i denne omgang, da vores hold ikke er gearet til det, men det skal være rettesnoren imod noget vi skal være med i kampen om hver sæson, og indimellem også spille os med i.
                            Det kunne forhåbentlig også være en oplevelse Thorborg kunne få lidt hård bandit af, således han lige sætter penge af til en kongetransfer eller to.

                            Comment


                              #44
                              Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                              Og vi vil være seedede og kan være heldige at trække hjemmebane. Hvis der nogensinde har været en sæson, hvor man med held har kunne komme tæt på gruppespillet i Europa League, så er det den næste her.
                              Vi må vel ikke spille på stadion?
                              817 ⚪️
                              Y.N.W.A ❤️

                              Comment


                                #45
                                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                                Hvorfor tror/mener du det?
                                Fordi at det kun skal afgøres over én kamp. Hvis man er heldig, kan man spille hjemmebane hele vejen til gruppespillet. Jeg har svært ved at se os slå hold som PSV, Sparta Prag, LASK Linz osv. over to kampe, men får vi dem i én kamp på hjemmebane, har vi da en chance.

                                Comment

                                Working...
                                X