Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Europakamp mod AGF eller FCK - optakt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #61
    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
    Jeg kan simpelthen ikke tro, at vi skal spille europæiske kampe i Vejle pga. et mindre godt lysanlæg eller omklædningsfaciliteter. Hvis det er et problem, og det ikke er noget man allerede nu er igang med at fikse, så fortæller det os da, hvor amatøragtig og uambitiøs ledelsen af OB er, og at Thorborgs snak om Europa er total tom snak.
    Banko. Fuld plade..

    Comment


      #62
      Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

      Og vi så, hvor ligegyldigt Europa kan være for hold som Esbjerg og Lyngby der rykkede ned i samme sæson. Sønderjyske kunne heller ikke bruge deres succes i Europa som noget nævneværdigt afsæt. At deltage europæisk kan føre mange gode ting med sig, men i sig selv er det en tom skal, og hvis man ikke kan fylde noget ind i den, er det fuldstændigt ligegyldigt. Kvaller vi på onsdag, kan jeg ikke se, at det overhovedet skulle være nogen indikation på, at vi er på rette vej sammenlignet med de klubber du lister op der.

      Jeg er helt enig i, at jeg hellere vil blive nr. 7 og komme i Europa, end at blive nr. 5 og ikke gøre det, i den enkelte sæson, men som indikator for en positiv udvikling og retning er det et ubrugeligt pejlemærke. Det er et produkt af en forgøjlet struktur. Kan du klistre europæisk fodbold på en tydelig strategi og udviklingsmæssig retning, har det helt klart en værdi for at opbygge sig selv, som et hold der kontinuerligt kan deltage, men indtil det er på plads, er det en tur med færgen som blind passager.
      Der er jo ikke andre klubber end FCM og FCK der sikkert kan siges at være på rette vej. GF er gode i år, som vi egentlig også var sidste år. AaB slutter god af, efter de tabte alt da det galt. FCN gider jeg ikke bruge tid på, og Brøndby har vel ikke rykket sig. Når vi står her om et år, kan vi snakke om klubber på rette vej, hvis de har gentaget fremgangen. Her tænker jeg mest på GF.

      De tre klubber du nævner, er også rykket ned uden at spille i EL. Klubberne er ikke store, og derfor tænker jeg ikke det vil give det samme løft, som jeg tror, og syntes at have set før at det har givet os. Selvom SE har fået et fint stadion, en sund økonomi, vundet pokalen, og hævet deres tilskuere snit, efter deres eventyr.
      EL for OB vil for mig aldrig være en dårlig ting. Især ikke nu, hvor vi har en masse unge folk, der kan høste erfaring og udstille sig selv, på en anden scene.

      Comment


        #63
        Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

        Efter lidt tænken mener jeg at huske det er noget med lyset??

        Edit .. Forza Lazio var hurtigere med svar
        Ja det lyder meget rigtigt. Spørgsmålet om det kan komme på plads på så kort tid.... Hvis vi klarer den onsdag altså

        Comment


          #64
          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

          Ja det lyder meget rigtigt. Spørgsmålet om det kan komme på plads på så kort tid.... Hvis vi klarer den onsdag altså
          Aner ikke hvad der skal til, og om det er noget som kan løses med noget midlertidigt. Hvis det er noget kommunen skal ind over så sker det vel ikke i dette årtusinde.
          817 ⚪️
          Y.N.W.A ❤️

          Comment


            #65
            Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

            Aner ikke hvad der skal til, og om det er noget som kan løses med noget midlertidigt. Hvis det er noget kommunen skal ind over så sker det vel ikke i dette årtusinde.
            Godt spørgsmål Magge. Jeg tænker dog at det ville fylde i medierne og være en pinlig sag for kommunen. Så vil ikke afvise det. Spørgsmålet er om det kan nåes rent praktisk

            Comment


              #66
              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

              Med alt ære og respekt for EfB og Lyngby burde vi altså som klub være lidt stærkere end de 2 og burde kunne klare begge dele. Men det kræver en skadesfri trup eller tæt på. For hvis det er ligesom nu kan vi godt komme i problemer i superligaen.
              Men ellers enig
              Jeg ser os nu heller ikke, som et hold der på niveau med Esbjerg og Lyngby risikerer at rykke ud næste sæson pga. Europa. Det var bare for at understrege, at europæisk deltagelse i sig selv er fuldstændigt indholdsløst og ikke siger noget om, hvorvidt klubben er på rette vej eller godt drevet. Og da slet ikke, hvis man kvalificerer sig på grund af en underlig struktur. Det hold der kvalificerer sig til Europa via en 7. plads, er ikke bedre stillet for fremtiden, end det hold der bliver nr. 4 og ikke deltager, er min påstand. Så meget er kvalifikationskampe til europæisk overhovedet ikke værd, isoleret set.

              Comment


                #67
                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                Godt spørgsmål Magge. Jeg tænker dog at det ville fylde i medierne og være en pinlig sag for kommunen. Så vil ikke afvise det. Spørgsmålet er om det kan nåes rent praktisk
                Tænker ikke det påvirker de taburet ryttere mere end det tidligere påvirkede dem at byen havde et superligahold som trænede på en dyrskueplads og gik i bad i nogle faciliteter som var fra dengang Grauballemanden spillede.
                817 ⚪️
                Y.N.W.A ❤️

                Comment


                  #68
                  Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                  Jeg ser os nu heller ikke, som et hold der på niveau med Esbjerg og Lyngby risikerer at rykke ud næste sæson pga. Europa. Det var bare for at understrege, at europæisk deltagelse i sig selv er fuldstændigt indholdsløst og ikke siger noget om, hvorvidt klubben er på rette vej eller godt drevet. Og da slet ikke, hvis man kvalificerer sig på grund af en underlig struktur. Det hold der kvalificerer sig til Europa via en 7. plads, er ikke bedre stillet for fremtiden, end det hold der bliver nr. 4 og ikke deltager, er min påstand. Så meget er kvalifikationskampe til europæisk overhovedet ikke værd, isoleret set.
                  Jeg kunne ikke være mere enig. Men OB vil desværre nok malke den til hudløshed

                  Jeg vil blive rigtig glad onsdag hvis det lykkedes. Men det er mere personligt at få muligheden for at overvære en europæisk kamp igen i Danmark. Det er snart 9 år siden sidst. Tvivler også på vi kommer til at rykke os det store pga deltagelse i en runde eller 2.
                  Nægter simpelthen at tro på vi klarer 3 sejre i træk

                  Comment


                    #69
                    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                    Tænker ikke det påvirker de taburet ryttere mere end det tidligere påvirkede dem at byen havde et superligahold som trænede på en dyrskueplads og gik i bad i nogle faciliteter som var fra dengang Grauballemanden spillede.
                    Som jeg har fortalt før er der altså nogle planer igang omkring stadion. De er store og seriøse. Men om der går 2,5 eller 10 år inden der sker noget aner jeg ikke

                    Comment


                      #70
                      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                      Som jeg har fortalt før er der altså nogle planer igang omkring stadion. De er store og seriøse. Men om der går 2,5 eller 10 år inden der sker noget aner jeg ikke
                      Ja der er snak, og det bliver godt nok spændende at se hvad der kommer.
                      Er der nogle rygter om hvornår planerne afsløres?
                      817 ⚪️
                      Y.N.W.A ❤️

                      Comment


                        #71
                        Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                        Ja der er snak, og det bliver godt nok spændende at se hvad der kommer.
                        Er der nogle rygter om hvornår planerne afsløres?
                        Tvivler på at de afslører noget før at finansieringen er på plads

                        Comment


                          #72
                          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                          Tvivler på at de afslører noget før at finansieringen er på plads
                          Nej mon dog.
                          Eneste jeg har hørt om det er at langsiden skal bygges om og de 2 hjørner lukkes af nogle tårne, ved du om endetribunerne indgår i planerne, og om der er tænkt over at der fra 2028 skal være overdækkede pladser der også?
                          817 ⚪️
                          Y.N.W.A ❤️

                          Comment


                            #73
                            Oprindeligt indsendt af ForzaLazio Se indlæg

                            Der er jo ikke andre klubber end FCM og FCK der sikkert kan siges at være på rette vej. GF er gode i år, som vi egentlig også var sidste år. AaB slutter god af, efter de tabte alt da det galt. FCN gider jeg ikke bruge tid på, og Brøndby har vel ikke rykket sig. Når vi står her om et år, kan vi snakke om klubber på rette vej, hvis de har gentaget fremgangen. Her tænker jeg mest på GF.

                            De tre klubber du nævner, er også rykket ned uden at spille i EL. Klubberne er ikke store, og derfor tænker jeg ikke det vil give det samme løft, som jeg tror, og syntes at have set før at det har givet os. Selvom SE har fået et fint stadion, en sund økonomi, vundet pokalen, og hævet deres tilskuere snit, efter deres eventyr.
                            EL for OB vil for mig aldrig være en dårlig ting. Især ikke nu, hvor vi har en masse unge folk, der kan høste erfaring og udstille sig selv, på en anden scene.
                            Jeg læste bare dit indlæg lidt som om, at du så europæisk deltagelse som et afsæt til, at OB udvikler sig i en positiv retning, og her er min påstand så, at det isoleret set er ligegyldigt. Det er din ledelse og strategi der definerer, hvor du er på vej hen, og man kan godt kvalificere sig til Europa uden at have en kompetent ledelse og uden at arbejde strategisk. Udover de åbenlyse eksempler med Esbjerg og Lyngby der rykkede ned i samme sæson, kom jeg også til at tænke på to andre eksempler.

                            Esbjerg kom i EL-gruppespillet tilbage i 2013, kun et år efter at de rykkede op og efter at de vandt Pokalen samme sommer. De gik endda videre fra gruppespillet og spillede knock-out efter nytår. Vildt flot resultat, og på overfladen lignede Esbjerg jo en super sund og veldrevet klub på rette vej. Udover at de tjente en masse penge i Europa, kunne de også sælge spillere for store beløb. Alt så godt ud. Men det var det ikke. Eftertiden har vist os, at Esbjerg var en elendigt drevet klub præget af manglende kompetencer og kammerateri i ledelsen. De mange penge man tjente, fik man formøblet totalt, fordi at man ikke anede hvordan man skulle investere dem fornuftigt, især på transfermarkedet. 3 år efter, at Esbjerg går videre fra gruppespillet i EL og har tjent kassen på præmiepenge og spillersalg, rykker de ud af Superligaen, og de var endda rykket ud året forinden, hvis ikke at strukturen skulle laves om, og der kun var én nedrykker.

                            Sarpsborg fra Norge er i Europa for første gang nogensinde i 2018. De kvalificerer sig sensationelt til gruppespillet, efter at have vundet 4 kvalrunder, hvor de bl.a. slår hold fra Israel, Schweiz og Kroatien, alle kampe hvor de er klare underdogs. I gruppespillet mod Besiktas, Genk og Malmø spiller de hæderligt, er tæt på at slå tyrkerne, og slår Genk 3-1 på hjemmebane. Genk der havde slået Brøndby ud samlet 9-4 tidligere i turneringen. Under ét år efter, at Sarpsborg var i gruppespillet, ligger de sidst i den norske liga med 14 point for de første 20 kampe. Med en slutspurt får de reddet nok point hjem i de sidste kamp, og redder sig på målscoreren fra at rykke direkte ud. 10 kampe inde i den nye sæson her i den norske liga, har Sarpsborg fået 10 point og ligner igen et hold der skal kæmpe for ikke at rykke ned.

                            Så selv med stor succes i Europa og massere af penge tjent som følge, kan en klub sagtens være stik den gale vej. Vi skal tage den europæiske plads, og jeg vil glæde mig til igen at få færten af, at vi er tilbage i det gode selskab igen, men vi stikker os selv blår i øjnene, hvis vi tror at en deltagelse i Europa skulle være et bevis på, at vi er på rette vej og noget vi med sikkerhed bruger til noget positivt. Som jeg kender Thorborg og OB-ledelsen, kan det ligeså godt ende med at blive en sovepude og en omgang falsk tryghed.

                            Comment


                              #74
                              For helvede hvor er jeg træt af den kineser influenza som gør at jeg ikke kan komme på stadion på onsdag

                              Tror det bliver en vanvittig spændende kamp hvor vi kommer med en god selvtillid opbygget gennem de sidste kampe og AGF med fordel af hjemmebanen.

                              817 ⚪️
                              Y.N.W.A ❤️

                              Comment


                                #75
                                Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                                Nej mon dog.
                                Eneste jeg har hørt om det er at langsiden skal bygges om og de 2 hjørner lukkes af nogle tårne, ved du om endetribunerne indgår i planerne, og om der er tænkt over at der fra 2028 skal være overdækkede pladser der også?
                                De indgår i planerne. Men om det kan finansieres er mere tvivlsomt. Tror selv mere på det du skriver som det mest realistiske i 1. Etape

                                Comment

                                Working...
                                X