Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Europakamp mod AGF eller FCK - optakt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #46
    Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

    Enig. Det vil som det diskuteres blandt andre ikke redde sæsonen, men det vil både være dejligt økonomisk plaster på såret og så kan vi jo godt kalde det starten på et nyt kapitel. Nu har vi i høj grad lidt af det hold, man har kunne lade sig forstå vi drømte om. Kan vi snuse lidt til Europa i næste sæson, så har vi en gruppe spillere, som får prøvet det af og alt andet lige må formodes at være sultne efter mere. Det bliver sandsynligvis, og nok nærmest også forhåbentligvis et kort visit i denne omgang, da vores hold ikke er gearet til det, men det skal være rettesnoren imod noget vi skal være med i kampen om hver sæson, og indimellem også spille os med i.
    Det kunne forhåbentlig også være en oplevelse Thorborg kunne få lidt hård bandit af, således han lige sætter penge af til en kongetransfer eller to.
    Ja det ville ikke være dårligt. Måske en Tverskov ville blive lidt længere på den konto også. For jeg tænker han er ved at være pænt moden til et udenlandseventyr efterhånden...

    Comment


      #47
      Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

      Fordi at det kun skal afgøres over én kamp. Hvis man er heldig, kan man spille hjemmebane hele vejen til gruppespillet. Jeg har svært ved at se os slå hold som PSV, Sparta Prag, LASK Linz osv. over to kampe, men får vi dem i én kamp på hjemmebane, har vi da en chance.
      Ahh. Det bliver nok i Vejle hvis det er

      Comment


        #48
        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

        Ahh. Det bliver nok i Vejle hvis det er
        Hvorfor kan vi ikke spille hjemme, er der noget jeg har misset?

        Comment


          #49
          Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

          Hvorfor kan vi ikke spille hjemme, er der noget jeg har misset?
          Syntes jeg har hørt at Odense Stadion ikke er godkendt til Europa. Kan ikke lige huske hvorfor

          Comment


            #50
            Vi så jo hvad vores Europa cup kampe fra 2002 og frem betød for udviklingen af OB efter nedrykningen. Vi byggede på, og fik bedre spillere og konsoliderede os frem mod nedbruddet i 2011. Jeg vil hellere stå i vores sko hvis vi vinder over GF, end eks. AaBs, BIFs eller FCNs ja og egentlig også GF, med mindre de viser næste år, at de ikke bare lavede en sæson som os sidste år. Vi var jo alle skuffet over vores præstation i mesterskabsspillet sidste år, men der var optimisme og en godkendelse af sæsonen, spillet og udviklingen fra mange. Kan ikke se at en 7. Plads, EL plads, og det boost vi trods alt kommer med, skulle være værre, end at have endt i top 6 uden at spille nogen form for rolle.

            Comment


              #51
              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
              At deltage i 1. Runde af EL vil give små 2 mill kroner fra Uefa plus det vi får en på matchdagen
              Ikke noget der sætter vores verden i kog økonomisk men for selvforståelsen vil den helt sikkert have en større betydning
              Nogle af de penge skal vi vel af med til Vejle eller hvor vi skal spille evt EL ?
              817 ⚪️
              Y.N.W.A ❤️

              Comment


                #52
                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                Syntes jeg har hørt at Odense Stadion ikke er godkendt til Europa. Kan ikke lige huske hvorfor
                Lyder skørt. Kan næste ikke forestille mig, at vi ikke kan få dispensation eller gøre noget midlertidigt for at ændre det.

                Comment


                  #53
                  Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                  Nogle af de penge skal vi vel af med til Vejle eller hvor vi skal spille evt EL ?
                  Ja det tænker jeg at vi skal betale en leje af en art hvis det er. Vi må se om der kan blive en dispensation Fra Uefa

                  Comment


                    #54
                    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                    Lyder skørt. Kan næste ikke forestille mig, at vi ikke kan få dispensation eller gøre noget midlertidigt for at ændre det.
                    Vi må se. Syntes bestemt at have hørt noget fra JJs mund omkring dette at selve stadion ikke var godkendt. Om det er omklædningsrum, lys eller whatever kan jeg ikke huske. Men det må være noget der er kommet til efter 2011

                    Comment


                      #55
                      Oprindeligt indsendt af ForzaLazio Se indlæg
                      Vi så jo hvad vores Europa cup kampe fra 2002 og frem betød for udviklingen af OB efter nedrykningen. Vi byggede på, og fik bedre spillere og konsoliderede os frem mod nedbruddet i 2011. Jeg vil hellere stå i vores sko hvis vi vinder over GF, end eks. AaBs, BIFs eller FCNs ja og egentlig også GF, med mindre de viser næste år, at de ikke bare lavede en sæson som os sidste år. Vi var jo alle skuffet over vores præstation i mesterskabsspillet sidste år, men der var optimisme og en godkendelse af sæsonen, spillet og udviklingen fra mange. Kan ikke se at en 7. Plads, EL plads, og det boost vi trods alt kommer med, skulle være værre, end at have endt i top 6 uden at spille nogen form for rolle.
                      Og vi så, hvor ligegyldigt Europa kan være for hold som Esbjerg og Lyngby der rykkede ned i samme sæson. Sønderjyske kunne heller ikke bruge deres succes i Europa som noget nævneværdigt afsæt. At deltage europæisk kan føre mange gode ting med sig, men i sig selv er det en tom skal, og hvis man ikke kan fylde noget ind i den, er det fuldstændigt ligegyldigt. Kvaller vi på onsdag, kan jeg ikke se, at det overhovedet skulle være nogen indikation på, at vi er på rette vej sammenlignet med de klubber du lister op der.

                      Jeg er helt enig i, at jeg hellere vil blive nr. 7 og komme i Europa, end at blive nr. 5 og ikke gøre det, i den enkelte sæson, men som indikator for en positiv udvikling og retning er det et ubrugeligt pejlemærke. Det er et produkt af en forgøjlet struktur. Kan du klistre europæisk fodbold på en tydelig strategi og udviklingsmæssig retning, har det helt klart en værdi for at opbygge sig selv, som et hold der kontinuerligt kan deltage, men indtil det er på plads, er det en tur med færgen som blind passager.

                      Comment


                        #56
                        Jeg mener helt sikkert, at det er noget med vores lysanlæg der gør at det ikke er godkendt. Rammerne må så rigeligt leve op til EL standart. Ellers har mange klubber fra de mindre lande problemer.

                        Comment


                          #57
                          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                          Syntes jeg har hørt at Odense Stadion ikke er godkendt til Europa. Kan ikke lige huske hvorfor
                          Efter lidt tænken mener jeg at huske det er noget med lyset??

                          Edit .. Forza Lazio var hurtigere med svar
                          Last edited by Magge; 26-07-2020, 22:05.
                          817 ⚪️
                          Y.N.W.A ❤️

                          Comment


                            #58
                            Jeg kan simpelthen ikke tro, at vi skal spille europæiske kampe i Vejle pga. et mindre godt lysanlæg eller omklædningsfaciliteter. Hvis det er et problem, og det ikke er noget man allerede nu er igang med at fikse, så fortæller det os da, hvor amatøragtig og uambitiøs ledelsen af OB er, og at Thorborgs snak om Europa er total tom snak.

                            Comment


                              #59
                              https://fyens.dk/artikel/lys-kan-slu...ropa-dr%C3%B8m

                              Har ikke fyens+ men det er åbenbart noget med lyset

                              Comment


                                #60
                                Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                                Og vi så, hvor ligegyldigt Europa kan være for hold som Esbjerg og Lyngby der rykkede ned i samme sæson. Sønderjyske kunne heller ikke bruge deres succes i Europa som noget nævneværdigt afsæt. At deltage europæisk kan føre mange gode ting med sig, men i sig selv er det en tom skal, og hvis man ikke kan fylde noget ind i den, er det fuldstændigt ligegyldigt. Kvaller vi på onsdag, kan jeg ikke se, at det overhovedet skulle være nogen indikation på, at vi er på rette vej sammenlignet med de klubber du lister op der.

                                Jeg er helt enig i, at jeg hellere vil blive nr. 7 og komme i Europa, end at blive nr. 5 og ikke gøre det, i den enkelte sæson, men som indikator for en positiv udvikling og retning er det et ubrugeligt pejlemærke. Det er et produkt af en forgøjlet struktur. Kan du klistre europæisk fodbold på en tydelig strategi og udviklingsmæssig retning, har det helt klart en værdi for at opbygge sig selv, som et hold der kontinuerligt kan deltage, men indtil det er på plads, er det en tur med færgen som blind passager.
                                Med alt ære og respekt for EfB og Lyngby burde vi altså som klub være lidt stærkere end de 2 og burde kunne klare begge dele. Men det kræver en skadesfri trup eller tæt på. For hvis det er ligesom nu kan vi godt komme i problemer i superligaen.
                                Men ellers enig

                                Comment

                                Working...
                                X