Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Rygter/Ønsker/Spekulationer Sommervindue 2020

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

    I vores dårlige periode var vi da hårdt ramt af skader, eller var det først slemt efter Corona pausen?
    Husker det som allerede meget problematisk før pausen men efter Corona-pausen blev det helt forfærdeligt. Der var ja en kamp hvor vi ikke en gang kunne fylde bænken.
    Var det ikke Ryan som var ude største del af sidste efterår?
    Tverskov havde vel ret mange problemer i hele sidste efterår men måtte spille alligevel. Drachmann er mere eller mindre ude for 6 måneder nu og spillede kun med achillessene-problemer i sidste efterår. Lieder kom i vinteren og er næsten hele tid skadet. Synes vi er langt mere ramt end det er normalt i et hold i denne sæson, derudover er dettil dels ret vigtige spiller som er ude. Hvis de unge ikke havde leveret på en så godt niveau ville vi være på røven og måtte vel spille nedrykningsgyser i sted af Europa-League-playoff.
    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
    - Norbert Elgert -

    Comment


      Problemet tror jeg for alvor opstod mod slutningen af efteråret, hvor vi i en lang periode havde skader til både kløve, jjt, jebali, Ryan og JBL. Ikke nødvendigvis alle sammen samtidig, men stadig spillere som var ude og gjorde at vi måtte trække nødvendige veksler på profiler som Tverskov, Drachmann og Kadrii, som vidst mere eller mindre fik 90 min hver gang, men som burde have fået enkelte småpauser ind imellem. Det resulterede i vi i særlig høj grad mistede pusten og dermed point imod slutningen af efteråret. I starten af foråret synes jeg ikke skaderne som sådan var problemet. Her var vi bare for dårlige og kunne ikke finde offensive løsninger efter tabet af Kadrii. Så er skaderne kommet igen her efter Corona, men jeg håber at vi har holdt profilerne en smule mere fitte, ved at vi har kunne spare dem et par gange og så har haft de her 5 udskiftninger at trække på. Men det kan sagtens ske at vi kommer til at halse efter imod et toptændt Horsensmandskab, der har hvilet i 2 kampe, hvis vi vinder i afgeb. Den fordel kan sagtens være så vital efter en atypisk kamppause, hvor vi skaderne har været mange og kampprogrammet tæt

      Comment


        Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
        Det er vel lige så hypotetisk at påstå han ikke havde hjulpet os i top 6, som det modsatte er. Jeg er nu stadig af den tro at truppen er bedre end det nuværende søle de ligge i hvis vi havde haft en mere normal skadefrekvens
        Men derfra og så til at tro på top 6 er et stykke vej. Andre klubber har også skader og man er vel ikke bedre end ens bænk. I min bog er ML erstatning for AK og det er vel same same, måske med et lille plus til AK hvis han er i nuværende spillehumør. Men så mangler der stadig en erstatning for BK for at holdet er på niveau med sidste sæson. Så er det vel en smagssag om Leuwin og Kasper Nielsens afgang også har svækket os. Men min pointe er at holdet bestemt ikke er selvskrevet til top 6. Faktisk vil jeg påstå at holdet er selvskrevet til ikke at nå det, uden en stolpe ind sæson.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

          Men derfra og så til at tro på top 6 er et stykke vej. Andre klubber har også skader og man er vel ikke bedre end ens bænk. I min bog er ML erstatning for AK og det er vel same same, måske med et lille plus til AK hvis han er i nuværende spillehumør. Men så mangler der stadig en erstatning for BK for at holdet er på niveau med sidste sæson. Så er det vel en smagssag om Leuwin og Kasper Nielsens afgang også har svækket os. Men min pointe er at holdet bestemt ikke er selvskrevet til top 6. Faktisk vil jeg påstå at holdet er selvskrevet til ikke at nå det, uden en stolpe ind sæson.
          Jeg synes ikke der er nogen der piver over skaderne, men konstatere blot at der har været ekstraordinært mange i denne sæson, og det kunne da ha’ været sjovt at se eks.vis Lieder og Jebali sammen i kamp. OFF tipico så synes jeg da ikke at AK har været stort bedre i Haderslev end da han spillede her.
          Believe OB

          œ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

          Ligegyldige kampe eksisterer ikke

          Comment


            Vores skadesfrekvens, over hele sæsonnen, er så vild at det må der analyseres på!

            Men jeg er positiv, og kan godt håndtere en sæson mere på dette niveau, hvis det er med så ung en stamme som vi har set de sidste kampe. De unge giver ikke meget plads til de spillere der er købt i de 2 sidste vinduer. På sin vis fedt, samtidigt dårligt arbejde af ledelsen...

            Men med et skifte til 442 er jeg langt mere begejstret for en Skjelvik på venstreback end en Barret. Jeg kan ikke mindes at have set præcise indlæg til en box angriber der kan heade i umindelige tider! Fenger gør det svært for de 4 andre angribere!

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Il Corvo Se indlæg
              Vores skadesfrekvens, over hele sæsonnen, er så vild at det må der analyseres på!

              Men jeg er positiv, og kan godt håndtere en sæson mere på dette niveau, hvis det er med så ung en stamme som vi har set de sidste kampe. De unge giver ikke meget plads til de spillere der er købt i de 2 sidste vinduer. På sin vis fedt, samtidigt dårligt arbejde af ledelsen...

              Men med et skifte til 442 er jeg langt mere begejstret for en Skjelvik på venstreback end en Barret. Jeg kan ikke mindes at have set præcise indlæg til en box angriber der kan heade i umindelige tider! Fenger gør det svært for de 4 andre angribere!
              Var Skjelvik ikke god igår netop fordi vi spillede en 3-5-2? Og ikke 4-4-2

              Comment


                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                Var Skjelvik ikke god igår netop fordi vi spillede en 3-5-2? Og ikke 4-4-2
                Tror nu også han sagtens kan fungere i en firebackkæde. Det er bare virkeligt forfriskende at have en spiller med så meget fart der samtidigt kan slå et præcist indlæg. Samme historie med Fenger. De er begge spillere der rent faktisk har nogle tydelige spidskompetencer - det har vi satme manglet i nogle år efterhånden

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg

                  Tror nu også han sagtens kan fungere i en firebackkæde. Det er bare virkeligt forfriskende at have en spiller med så meget fart der samtidigt kan slå et præcist indlæg. Samme historie med Fenger. De er begge spillere der rent faktisk har nogle tydelige spidskompetencer - det har vi satme manglet i nogle år efterhånden
                  Det tror jeg nu også. Men som udgangspunkt ligger en wingback bedre til ham IMO

                  Comment


                    Nå ... nogen i nedrykkerklubberne OB kan bruge? Mål Pål har der ikke været mange mål i men tit nævnt herinde. Det samme med Edgar Babayan og en Imed Louati får mange roser efter dagens kamp men jeg tænker ikke at det er der OB mangler.


                    Corlu skal tilbage til BIF og Lungi tager til Championship ..

                    Yuri eller Reese fra EFB... ME Madsen eller Okkels fra SIF.

                    Defensive midts: Lasha (EFB), Lesniak (SIF),
                    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                    Venter man for længe, får man ingenting ...

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                      Nå ... nogen i nedrykkerklubberne OB kan bruge? Mål Pål har der ikke været mange mål i men tit nævnt herinde. Det samme med Edgar Babayan og en Imed Louati får mange roser efter dagens kamp men jeg tænker ikke at det er der OB mangler.


                      Corlu skal tilbage til BIF og Lungi tager til Championship ..

                      Yuri eller Reese fra EFB... ME Madsen eller Okkels fra SIF.

                      Defensive midts: Lasha (EFB), Lesniak (SIF),
                      Jeg synes det er ærgerligt hvis vi bliver ved at hente nedrykkere... det rykker os simpelthen ikke nok. Derudover er Mads Emil Madsen vel solgt til Østrig, eller var det en anden?

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Jelnegaard47 Se indlæg

                        Jeg synes det er ærgerligt hvis vi bliver ved at hente nedrykkere... det rykker os simpelthen ikke nok. Derudover er Mads Emil Madsen vel solgt til Østrig, eller var det en anden?
                        Mads Emil Madsen er solgt for 12 mill til LASK

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                          Nå ... nogen i nedrykkerklubberne OB kan bruge? Mål Pål har der ikke været mange mål i men tit nævnt herinde. Det samme med Edgar Babayan og en Imed Louati får mange roser efter dagens kamp men jeg tænker ikke at det er der OB mangler.


                          Corlu skal tilbage til BIF og Lungi tager til Championship ..

                          Yuri eller Reese fra EFB... ME Madsen eller Okkels fra SIF.

                          Defensive midts: Lasha (EFB), Lesniak (SIF),
                          Yakovenko i Esbjerg synes jeg er en decideret sløj angriber. Har nu spillet 3 sæsoner i DK, inklusiv en i 1. div, og har ikke scoret mere end 7 ligamål. Han bliver ikke mere end backup hos os. Reese er jo stadig på kontrakt i FCM, og måske lidt for tonseragtig og for ringe på bolden til os. Skulle i så fald være en billig løsning, hvor han kunne overtage rollen som 3. valg.

                          MEM og Okkels er spændende navne, MEM var jo dels alt for dyr og har allerede signet med en østrigsk topklub. Okkels kunne jeg godt være varm på, men han vil jo så nok også blive direkte konkurrent til Frøkjær.

                          Lasha i Esbjerg er en fin spiller, men jo allerhøjest et til siden move ift. Drachmann, og næppe en spiller der udvikler sig det store. Lesniak synes jeg igen er en sløj spiller.

                          De navne jeg ellers synes kunne være interessante er:

                          Daniel Anyembe: Havde ikke nogen god sæson i år, men var rigtigt spændende sidste sæson, og er stadig en ung spiller med mange u-landskampe der kan udvikle sig. Kunne godt se ham overtage for Ryan, hvis han sælges indenfor det næste år, og det er jo tæt på den samme case, som da vi hentede Ryan.

                          Rasmus Carstensen: Synes faktisk han så rigtigt god ud her i foråret på højre back for Silkeborg. Er vidst omskolet kant og ser rigtigt spændende ud offensivt, og var også god de sidste to gange vi mødte dem. 19 år, så masser af potentiale i ham.

                          Christian Cappis: Jeg er nok ikke ligeså imponeret af ham som andre er, men han er stadig en ung spiller på 20 og teknisk stærk. Han ville i hvert fald bringe noget mere perspektiv end jeg synes folk som Opondo og Thrandarsson har på samme plads.

                          Magnus Mattsson: Var skadet hele sæsonen, men jo altså stadig en rigtigt god spiller, når han er klar, både i Superligaen sidste de var oppe og i 1. div. Havde han ikke haft skader, kunne vi ikke komme i nærheden af ham, men det kan vi måske nu.

                          Frederik Alves: Startede sæsonen elendigt og blev sat af, men spillede sig op her i foråret. Moderne midterforsvarer der er god på bolden og som er hurtig. Hvis han rykker op igen med Silkeborg om et år, er jeg sikker på, at han bliver sådan en folk kommer til at kaste lange blikke efter.

                          Comment


                            Hvilke typer synes i vi mangler hvis vi intet sælger ud..
                            En def mid og en venstre back det kan presse Jørgen vil jeg mene er det vi mangler
                            siden 1887

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Jelnegaard47 Se indlæg

                              Jeg synes det er ærgerligt hvis vi bliver ved at hente nedrykkere... det rykker os simpelthen ikke nok. Derudover er Mads Emil Madsen vel solgt til Østrig, eller var det en anden?
                              Enig, når snakken falder på en 28-årig AJA, men hvis vi kan udnytte, at nogle talentfulde spillere ikke gider med ned i 1. division, så vil de da være tåbeligt ikke at forsøge det. Vi kunne f.eks. have hente Mads Emil Madsen for 2 år siden, da SIF rykkede ned, men hvis vi først skal vente på, at han slår igennem og bliver en profil i Superligaen, så kommer vi jo aldrig i nærheden af sådan en spiller.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Jeppetoje Se indlæg
                                Hvilke typer synes i vi mangler hvis vi intet sælger ud..
                                En def mid og en venstre back det kan presse Jørgen vil jeg mene er det vi mangler
                                Med 26 mand i truppen har jeg svært ved at se vi henter nogen mm vi afsætter først.
                                Men jeg stemmer klart på en central midt med høj kvalitet

                                Comment

                                Working...
                                X