Annoncering

Collapse
No announcement yet.

OB fremtidsperspektiver...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #91
    Oprindeligt indsendt af Chuck Se indlæg
    Får jeg nu den kolde skulder, Mads?
    Det er iøvrigt kannibalens natmad når han kommer sent hjem fra julefrokost.

    Dit indlæg ramte vist bare plet. Tag en kopi af det og smæk det på igen næste gang vores FCN-entusiast kommer på banen.

    Comment


      #92
      Oprindeligt indsendt af Chuck Se indlæg
      Får jeg nu den kolde skulder, Mads?
      Tænkte jeg havde udtrykt hvad jeg ville og fik ikke læst dit indlæg, jeg forsøger at stoppe udveksling efter et par indlæg ... debatter kan jo i princippet køre i det uendelige, jeg skal nok få læst skidtet så og endda komme med et svar, men det bliver ikke en længere afhandling Nicolai, så må du ringe mig op, hvis du vil debattere yderligere. Kan lige gentage en pointe dog : Ja der skal være forskel i prisen for private profitkoncerner og foreninger, ganske logisk som jeg ser det.
      Last edited by Entusiastens; 15-07-2020, 11:07.
      Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

      Jeg er ikke fan.
      Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

      Comment


        #93
        Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

        Det er da bedre end et nyrehug eller dobbelt kindhest bagved stadion
        Hahaha, nu er Mads slet ikke den type, hvis han endelig bliver aggressiv, så skal man bare sprøjte med Coca Cola

        Comment


          #94
          Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

          Tænkte jeg havde udtrykt hvad jeg ville og fik ikke læst dit indlæg, jeg forsøger at stoppe udveksling efter et par indlæg ... debatter kan jo i princippet køre i det uendelige, jeg skal nok få læst skidtet så og endda komme med et svar, men det bliver ikke en længere afhandling Nicolai, så må du ringe mig op, hvis du vil debattere yderligere. Kan lige gentage en pointe dog : Ja der forskel i prisen for private profitkoncerner og foreninger, ganske logisk som jeg ser det.
          Ok, det synes bare er ærgerligt, for så skal man få tømt en god debat, på et par indlæg?

          Jeg har fuld respekt for både dig og sin person, og også dit politiske standpunkt, selvom vi ikke er enige, men jeg ville bare gerne have nogle løsningsforslag fra dig, som også bør kunne lade sig gøre, i den virkelige verden.

          Personligt ser jeg feks gerne at OB/OS&E bliver herre i eget hus, men dét tror jeg har lange udsigter, og så er jeg faktisk i tvivl om, hvorvidt OK reelt ville vinde noget ved det

          Comment


            #95
            Ikke sådanne udmeldinger, vi er vant til fra Ådalen !

            https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...itler-og-i-cl/

            Comment


              #96
              Oprindeligt indsendt af Chuck Se indlæg

              Hahaha, nu er Mads slet ikke den type, hvis han endelig bliver aggressiv, så skal man bare sprøjte med Coca Cola
              Kan vi ikke tage den i tale så, jeg er lidt træt af lange debatter på skrift.
              Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

              Jeg er ikke fan.
              Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

              Comment


                #97
                Oprindeligt indsendt af Chuck Se indlæg

                Hahaha, nu er Mads slet ikke den type, hvis han endelig bliver aggressiv, så skal man bare sprøjte med Coca Cola
                1. Det er ikke SÅ sandsynligt at finde mig på Odense Stadion.
                2. Ja, det ville jo være totalt absurd at blive fysisk på den baggrund ... men jeg tænker nu også at det var en "online" joke :D!
                3. Coca Cola kunne være en årsag til yderligheder!
                Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                Jeg er ikke fan.
                Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                Comment


                  #98
                  Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

                  1. Det er ikke SÅ sandsynligt at finde mig på Odense Stadion.
                  2. Ja, det ville jo være totalt absurd at blive fysisk på den baggrund ... men jeg tænker nu også at det var en "online" joke :D!
                  3. Coca Cola kunne være en årsag til yderligheder!
                  Det var det... beklager, hvis det ikke var tydeligt nok

                  Comment


                    #99
                    Oprindeligt indsendt af Chuck Se indlæg

                    Hvorfor skal der være prisforskel for lejerne? Varen har en værdi, og OK er vel ét eller andet sted “forpligtiget” til at søge den største indtjening, for fællesskabets bedste
                    Differentierer man prisen på varen, så forskelsbehandler man vel også et eller andet sted?
                    I sidste ende har OB vel samme ret som alle de andre klubber i OK, og kunne så bare videreudleje til OS&E, hvis man skal være lidt krakilsk

                    Mht koncerter på stadion, så er stedet ikke specielt godt egnet til det, og det vil forringe varens værdi resten af året, så der bør man nok kigge på, om det vil give en reel mer-indtægt, når
                    følge-udgifter er trukket fra
                    OS&E har vel reelt kun afholdt to koncerter på stadion - Elton John og Roger Waters afair, og indså at det var et pivringe sted at gøre det, og fandt derfor på alternativer

                    Så lige adgang for alle, altså ... undtaget nogen?!
                    Kan du selv høre det?

                    Ja det er da nemmere at bygge selv - så skal man ikke spørge om lov. Det gælder også Marienlyst, 09’erne osv.
                    Men igen, bygger OS&E / alle sit eget, så står OK med et stadion som ingen har brug for, eller i hvert fald på ingen måde kan forrente, og så kan det forfalde indtil det bliver revet ned

                    Mht fortrinsret, så tror jeg det er HELT ligegyldigt om det var milliardfirmaet OS&E eller feks Røde Stjerne som fik fortrinsret - mon ikke der er skævet bare LIDT til hvem der ville betale mest, og dermed gav den bedste forrentning/indtjening på stadion?
                    Da OB/OS&E indgik den 30-årige lejeaftale, var der ikke andre plausible alternativer. I den forgangne tid, har der været få pokalkampe som har været på tale, og kun nogle få FCF-kampe, så vidt jeg husker.

                    Hvad min holdning er, til at OK støtter nogle ting, herunder OS&E? Tjae, det kan sættes op på mange måder:

                    1) Jeg vil da hellere bruge kommunale penge på skoler, børnehaver og varme hænder, eller måske ny asfalt og cykelstier

                    2) At have et SL-hold er HELT sikkert en måde at profilere sig på som by, og i disse år sker der rigtig mange ting i Odense, og vi prøver som by at sadle om og tiltrække løntunge arbejdspladser, fastholde mange af de som ellers har for vane at fordufte, når de har læst færdigt på SDU, samt få vendt en affolkning til en befolkningstilvækst - alt sammen noget som spytter i kommunekassen.

                    Så hvis et sponsorat eller anden form for hjælp, støtte eller hvad man nu vil kalde det, på én million kroner, kan skaffe fem
                    millioner kroner tilbage i skat, så fint med mig.

                    Jeg vil dog stadig mene, at som med sponsorater generelt, så er det helt ufatteligt svært at måle effekten (Muligt nogen herinde ved meget mere om dét end jeg gør), og især i dette tilfælde, er der jo i så fald tale om en sum af de ting byen kan tilbyde - mine briller ér ikke mere striwede, end jeg da gerne indrømmer, at der nok ikke er nogen der flytter til Odense, alene fordi OB er her. Er det modsatte tilfældet, jamen så lad os kanalisere penge fra varme hænder, skoler etc., over i OS&E’s kasse og kickstarte eventyret

                    3) Helt generelt, så er det danske foreningsliv og idrætsklubber lidt specielt, især når man smider en eller anden professionel konstruktion oven på den enkelte amatørklub, i og med amatørklubben er sovset ind i kommunen, i form af arealer, tilskud og hvad ved jeg.

                    Jeg husker tydeligt Bruce Riochs manglende forståelse for, at man ikke bare kunne lukke Ådalen hermetisk, og som brite med over 100 års professionel fodbold i ryggen, må han have været rystet i sin grundvold, over sådanne ting.
                    Ikke rystet over den manglende professionalitet, men nok nærmere uforstående (ikke klar over) over for den idrætskultur vi basalt set har her i landet, på godt og ondt.

                    4) For mig personligt, er byens fodboldhold (groft sagt det højest rangerende), et kulturtilbud, på lige fod med så meget andet kultur, og er med til at danne et helhedsbillede.
                    Jeg gider så bare ikke at rende og brokke mig over, at der bruges penge på kulturtilbud, som JEG ikke benytter mig af.
                    Så længe der er NOGEN som bruger dem, så er det fint med mig, men der skal nok bare være en sammenhæng mellem antallet af besøgende/tilskuere/whatever, og så det beløb der investeres / støttes med.

                    Her er Tinderbox i min verden et OK eksempel - der er brugt penge på at etablere nogle faciliteter, i dette tilfælde ude i skoven, og der er givet nogle start-up penge til et ikke-kommunalt selskab som byder ind og afholder TB - en festival som er et kulturtilbud i Odense, som både holder folk her, giver “livskvalitet” for nogle (Der skal nok stadig nogle sure TB-hadere derude også), og ikke mindst giver en gevaldig omsætning i byens erhvervsliv, som så igen spytter nogle penge i kommunekassen.

                    mvh NiColaJ - close, but no cigar!
                    Vi ved jo faktisk ikke om andre har brug for det, da OB har "ejet" stadion de sidste mange år, med den 30-årige lejeaftale og med Thorborgs lejehistorik i mente, tænker jeg ikke han låner noget ud til andre, uden at de skal betale langt over varens værdi ...
                    Giv stadion tilbage til hele byen og se hvad det kunne gøre, så kan OB leje stadion til profitkoncernspris når det er nødvendigt og foreninger kan få mulighed for at anvende samme til foreningspris ... husk på at de har vidt forskellige pengepunge.

                    Hvor mange turister kommer til byen p.g.a. OB, andet end til superligakampe ... Andlox og så er det cirka det, spørgsmålet er jo hvor mange pædagoger etc. vi vil sælge for at give støtte til en privat forretning, med håb om et afkast, eller bare vennetjenester og et årskort til suppen i glasmonstret.

                    Jeg er generel modstander af kommunale tilskud til private forretninger, med Tinderbox blev det vist også markant dyrere end først præsenteret.
                    Imens skærer kommunen kraftigt ned på f.eks ungdomsklubber ... nej, jeg kan aldrig "landbrugsstøtte" det.

                    Yderligere debat er i tale og der er du velkommen, husk på at mit fokus jo heller ikke er på at noget skal blive bedre for OB.
                    Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                    Jeg er ikke fan.
                    Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                      Det var det... beklager, hvis det ikke var tydeligt nok
                      Det var det, vi kender jo slet ikke hinanden ... tror jeg da ikke :).
                      Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                      Jeg er ikke fan.
                      Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                      Comment


                        Det jeg savner ved OB og det jeg har savnet de sidste mange år, er en klar og realistisk målsætning. Set udfra økonomi, og spillertrup. Ledelsen selvforståelse eller mangel på samme er helt væk, man ser sig selv som top 6 hold, men hvor tit er vi havnet der de sidste mange år. Man lyver over for sig selv , man lyver overfor fansene . Skiftende trænere er hentet ind uden større succes, der skiftet ud i spillertruppen også uden større succes. Det virker som om man famler i blinde og laver den ene hovsa løsning efter den anden. Konsekvensen af det, er at man mister troværdighed hos fansene og pressen etc.

                        Jeg ser lyspunkter i Akademiet, man har lagt en strategi som styres kompetent af Tonny Hermansen, man rekruttere unge spillere fra andre klubber, man udvikler flere spillere til superligatruppen end tidligere, det tegner godt.

                        På den økomiske front, skal der simpelthen flere penge til, hvis man vil være med i top 6. Udvid ejerkredsen tiltræk flere store investorer så det hele ikke hviler på en storinvestor. Der skal investeres i bedre spillere, ganske enkelt. Ligeledes må det være slut at forære spillere væk, som Falk, Grytebust. Jeg ved godt at spillerne bare kan lade være at forlænge deres kontrakt og så gå gratis, Men det er sgu latterligt at to guldfugle tager afsted uden en nikkel til OB. Når man så ser på hvad FCN og FCM tjener på spillersalg, så bliver man sgu lidt misundelig.
                        Det handler om strategi og at turde sælge spillere på rette tidspunkt. Se FCN i deres strategi, de sælger Kodus deres absolut bedste spillere, men de ryster ikke på hånden, for de finder eller investere bare i en ny. Prøv at se hvad de har solgt af spillere de sidste år, og hvad de har fundet i stedet for.

                        Måske i mindre målestok er det det vores akademi skal bruges til i mine øjne. Hvis unge talentfulde og dygtige spillere ved at de vil få chancen for superligafodbold i OB, så vælges OB til og det er den vej vi skal.

                        Med hensyn til Stadion, skal Odense Kommune sælge det til OB, og så bruge pengene på andre gode ting, som skoler børnehaver ældreområdet etc.
                        Stadion bliver jo kun brugt til OB s superligakampe ellers står de gabende tomt. Der har været afhold koncerter etc men det er jo stoppet.
                        OB må så finde investorer der vil være med til at renovere/ ombygge stadion til et moderne og tidssvarende stadion og så må OB selv stå for vedligehold og drift.
                        Fortsat god sommer.






                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Oraklet Se indlæg
                          Det jeg savner ved OB og det jeg har savnet de sidste mange år, er en klar og realistisk målsætning. Set udfra økonomi, og spillertrup. Ledelsen selvforståelse eller mangel på samme er helt væk, man ser sig selv som top 6 hold, men hvor tit er vi havnet der de sidste mange år. Man lyver over for sig selv , man lyver overfor fansene . Skiftende trænere er hentet ind uden større succes, der skiftet ud i spillertruppen også uden større succes. Det virker som om man famler i blinde og laver den ene hovsa løsning efter den anden. Konsekvensen af det, er at man mister troværdighed hos fansene og pressen etc.

                          Jeg ser lyspunkter i Akademiet, man har lagt en strategi som styres kompetent af Tonny Hermansen, man rekruttere unge spillere fra andre klubber, man udvikler flere spillere til superligatruppen end tidligere, det tegner godt.

                          På den økomiske front, skal der simpelthen flere penge til, hvis man vil være med i top 6. Udvid ejerkredsen tiltræk flere store investorer så det hele ikke hviler på en storinvestor. Der skal investeres i bedre spillere, ganske enkelt. Ligeledes må det være slut at forære spillere væk, som Falk, Grytebust. Jeg ved godt at spillerne bare kan lade være at forlænge deres kontrakt og så gå gratis, Men det er sgu latterligt at to guldfugle tager afsted uden en nikkel til OB. Når man så ser på hvad FCN og FCM tjener på spillersalg, så bliver man sgu lidt misundelig.
                          Det handler om strategi og at turde sælge spillere på rette tidspunkt. Se FCN i deres strategi, de sælger Kodus deres absolut bedste spillere, men de ryster ikke på hånden, for de finder eller investere bare i en ny. Prøv at se hvad de har solgt af spillere de sidste år, og hvad de har fundet i stedet for.

                          Måske i mindre målestok er det det vores akademi skal bruges til i mine øjne. Hvis unge talentfulde og dygtige spillere ved at de vil få chancen for superligafodbold i OB, så vælges OB til og det er den vej vi skal.

                          Med hensyn til Stadion, skal Odense Kommune sælge det til OB, og så bruge pengene på andre gode ting, som skoler børnehaver ældreområdet etc.
                          Stadion bliver jo kun brugt til OB s superligakampe ellers står de gabende tomt. Der har været afhold koncerter etc men det er jo stoppet.
                          OB må så finde investorer der vil være med til at renovere/ ombygge stadion til et moderne og tidssvarende stadion og så må OB selv stå for vedligehold og drift.
                          Fortsat god sommer.





                          Meget enig, bortset fra denne:Konsekvensen af det, er at man mister troværdighed hos fansene og pressen etc. - det ser ikke ud som om pressen kan gennemskue problemerne, så de nikker glad ja, og det samme gør en del af fanskaren, som altid er positiv for hvad der kommer.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Oraklet Se indlæg
                            Det jeg savner ved OB og det jeg har savnet de sidste mange år, er en klar og realistisk målsætning. Set udfra økonomi, og spillertrup. Ledelsen selvforståelse eller mangel på samme er helt væk, man ser sig selv som top 6 hold, men hvor tit er vi havnet der de sidste mange år. Man lyver over for sig selv , man lyver overfor fansene . Skiftende trænere er hentet ind uden større succes, der skiftet ud i spillertruppen også uden større succes. Det virker som om man famler i blinde og laver den ene hovsa løsning efter den anden. Konsekvensen af det, er at man mister troværdighed hos fansene og pressen etc.

                            Jeg ser lyspunkter i Akademiet, man har lagt en strategi som styres kompetent af Tonny Hermansen, man rekruttere unge spillere fra andre klubber, man udvikler flere spillere til superligatruppen end tidligere, det tegner godt.

                            På den økomiske front, skal der simpelthen flere penge til, hvis man vil være med i top 6. Udvid ejerkredsen tiltræk flere store investorer så det hele ikke hviler på en storinvestor. Der skal investeres i bedre spillere, ganske enkelt. Ligeledes må det være slut at forære spillere væk, som Falk, Grytebust. Jeg ved godt at spillerne bare kan lade være at forlænge deres kontrakt og så gå gratis, Men det er sgu latterligt at to guldfugle tager afsted uden en nikkel til OB. Når man så ser på hvad FCN og FCM tjener på spillersalg, så bliver man sgu lidt misundelig.
                            Det handler om strategi og at turde sælge spillere på rette tidspunkt. Se FCN i deres strategi, de sælger Kodus deres absolut bedste spillere, men de ryster ikke på hånden, for de finder eller investere bare i en ny. Prøv at se hvad de har solgt af spillere de sidste år, og hvad de har fundet i stedet for.

                            Måske i mindre målestok er det det vores akademi skal bruges til i mine øjne. Hvis unge talentfulde og dygtige spillere ved at de vil få chancen for superligafodbold i OB, så vælges OB til og det er den vej vi skal.

                            Med hensyn til Stadion, skal Odense Kommune sælge det til OB, og så bruge pengene på andre gode ting, som skoler børnehaver ældreområdet etc.
                            Stadion bliver jo kun brugt til OB s superligakampe ellers står de gabende tomt. Der har været afhold koncerter etc men det er jo stoppet.
                            OB må så finde investorer der vil være med til at renovere/ ombygge stadion til et moderne og tidssvarende stadion og så må OB selv stå for vedligehold og drift.
                            Fortsat god sommer.





                            Jeps, sælg endelig skidtet til Thorborg ... det er vi helt enige i ikke er en dårlig løsning, da det netop ikke umiddelbart fremstår som "vigtig infrastruktur".
                            Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                            Jeg er ikke fan.
                            Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                              Det var det, vi kender jo slet ikke hinanden ... tror jeg da ikke :).
                              Vi kender kun hinanden herfra forummet, hvor vi havde nogle "drablige kampe" for en del år siden (specielt i Off Topics) Begge under andre navne end i dag

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
                                Ikke sådanne udmeldinger, vi er vant til fra Ådalen !

                                https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...itler-og-i-cl/
                                Men vi er da vant til luftige drømme udmeldinger uden det bakkes op af den økonomi der skal til... Same same i min bog..

                                Comment

                                Working...
                                X