Annoncering

Collapse
No announcement yet.

OB fremtidsperspektiver...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

    Men vi er da vant til luftige drømme udmeldinger uden det bakkes op af den økonomi der skal til... Same same i min bog..
    Ja suk. Klart at interessen for holdet ikke er stor hos de unge.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

      Ja suk. Klart at interessen for holdet ikke er stor hos de unge.
      I min søns klasse er der 6 drenge der går op i fodbold og superliga og der er kun ham og en mere der holder med OB. Alle er født og opvokset på fyn men af en eller anden grund er der en der holder med Horsens og en med FCN. De sidste 2 er de sædvanlige FCK/BIF.

      Trist

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

        Vi kender kun hinanden herfra forummet, hvor vi havde nogle "drablige kampe" for en del år siden (specielt i Off Topics) Begge under andre navne end i dag
        Ja, så er der et par muligheder haha ... bevæger mig ikke så langt ind i den type debatter længere, det tager simpelthen for meget tid/opmærksomhed, uden at rykke noget :D!
        Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

        Jeg er ikke fan.
        Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

          Ja, så er der et par muligheder haha ... bevæger mig ikke så langt ind i den type debatter længere, det tager simpelthen for meget tid/opmærksomhed, uden at rykke noget :D!
          Du har fuldstændig ret.... nogle gange skrev jeg mere med dig end min familie og venner tilsammen

          På trods af vores store uenigheder/nogen gange lidt hårde tone, synes jeg det gjorde forum lidt mere spændende, farverigt og lærerigt.... lidt sjovere end i dag, hvor debatforummet mere blot er blevet et forum

          Comment


            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

            I min søns klasse er der 6 drenge der går op i fodbold og superliga og der er kun ham og en mere der holder med OB. Alle er født og opvokset på fyn men af en eller anden grund er der en der holder med Horsens og en med FCN. De sidste 2 er de sædvanlige FCK/BIF.

            Trist
            Det er jo netop fordi fortællingen og strategien ikke er på plads. Det vil altid være nogle som holder med et vinderhold.Faktisk ville man kunne sige, at OB lyder for fans, hvis man strammer den. Det animere ikke folk til at være stolt.
            Hvis OB vil være den foretrukne klub for de fleste unge fynboer og måske også nogle uden for øen, så skal der være forbilleder på et hold. Lige nu er det svært at se et forbillede - sådan for alvor. Der mangler en DD, Per P, Miti, Allan Hansen, Høegh og folk i den kaliber. Der skal være folk med Aron og Lunds indstilling, men i modsætning til de 2 så skal de også kunne spiller bold på et stabilt højt niveau.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

              I min søns klasse er der 6 drenge der går op i fodbold og superliga og der er kun ham og en mere der holder med OB. Alle er født og opvokset på fyn men af en eller anden grund er der en der holder med Horsens og en med FCN. De sidste 2 er de sædvanlige FCK/BIF.

              Trist
              Da vi gik i skole var der vel max 1 fra klassen som ikke interesserede sig for bold, i dag er der meget andet at interessere sig for og derfor er det også sværere at fange de unge især med superligaen.
              At OB så er totalt blottet for profiler og har været det siden Falk tog til FCK gør ikke missionen lettere. Der er lidt i gære pt med de unge især Frø og tildels Fenger men ellers er der ingen som i slet ingen spillere på
              holdet som appelerer til de unge mennesker, jeg tror ikke der står en Kløve trøje på ret mange ønskeseddeler rundt omkring.

              Hvis OB skal være hele øens hold og skal tiltrække interesse fra nye fans så kræver det mere end at ligge nr 8-9 i gennemsnit og en enkelt sæson som statister i top 6 derudover det kræver nogle spillere som kan tage mere end 2 på foden og drible uden om en papkasse
              817 ⚪️
              Y.N.W.A ❤️

              Comment


                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                I min søns klasse er der 6 drenge der går op i fodbold og superliga og der er kun ham og en mere der holder med OB. Alle er født og opvokset på fyn men af en eller anden grund er der en der holder med Horsens og en med FCN. De sidste 2 er de sædvanlige FCK/BIF.

                Trist
                Måske man skulle skifte læreren. Sælg ham og hent kvalitet ind!
                Men helt seriøst: kunne god forestille at de internationale ligaer og alle de muligheder at se deres kampe er en del af forklaringen. Min ældste søn er meget interesseret i fodbold men var aldrig fan af en tysk klub men valgte AC Milan allerede som barn.
                På anden side manglede det af identifikationsfigurer i OB. Håber det ændres nu hvor vi indbygger mere af vores akademispiller og det er også en grund hvorfor håber meget at Daniel Høegh kommer hjem i sommeren. Vi har brug for kulturbærer og identifikationsfigurer. Navne vi glæder os at have på ryggen af trøjen fordi de repræsenterer noget særligt.
                "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                - Norbert Elgert -

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

                  Det er jo netop fordi fortællingen og strategien ikke er på plads. Det vil altid være nogle som holder med et vinderhold.Faktisk ville man kunne sige, at OB lyder for fans, hvis man strammer den. Det animere ikke folk til at være stolt.
                  Hvis OB vil være den foretrukne klub for de fleste unge fynboer og måske også nogle uden for øen, så skal der være forbilleder på et hold. Lige nu er det svært at se et forbillede - sådan for alvor. Der mangler en DD, Per P, Miti, Allan Hansen, Høegh og folk i den kaliber. Der skal være folk med Aron og Lunds indstilling, men i modsætning til de 2 så skal de også kunne spiller bold på et stabilt højt niveau.
                  Vi fik da Lindormen på trøjen, og Carl Nielsen musik i højtalerne. Det er da lige noget som trækker børn og unge i en striwet trøje.
                  Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                    I min søns klasse er der 6 drenge der går op i fodbold og superliga og der er kun ham og en mere der holder med OB. Alle er født og opvokset på fyn men af en eller anden grund er der en der holder med Horsens og en med FCN. De sidste 2 er de sædvanlige FCK/BIF.

                    Trist
                    Det er brandærgerligt. Hvis vi virkelig skal blive et flagskib for øen og en magtfaktor igen, så skal OB gennemsyre hele øen og være næsten uundgåelig at holde med for de unge folk. Der skal simpelthen ikke være et valg. :D I det mindste i Odense.

                    Men jeg tror simpelthen, at der er for mange faktorer der taler imod realiseringen af det. Vi skal være meget mere konkurrencedygtige på banen, vinde noget, skabe kæmpe hype. Samtidigt skal det være på en måde, der appellerer til klassiske OB-dyder og indkapsler øens selvbillede.

                    Men i en globaliseret verden, tror jeg kun det bliver sværere og sværere at mobilisere en sådan bevægelse. Børn og unge har simpelthen adgang til fodbold fra nær og fjern, og kan let påvirkes til at holde med andre hold, der er mere overbevisende i deres PR-strategi. Se bare hvordan alle store klubber i udlandet, og flere og flere herhjemme, har samme kapacitet og antal PR/SoMe-medarbejdere som små mediehuse. De har forstået, at man kan vinde stor indflydelse online.
                    Dermed ikke sagt, at jeg ønsker at OB går all in på at styrke deres online tilstedeværelse og kvaliteten af denne. Jeg så ti gange hellere, at vi skabte indflydelse ved at være til stede i alle afkroge af øen, og lavede det benarbejde, der skal til for både at udnytte potentialet på øen samt at give noget tilbage igen. Dét bjerg tror jeg bare er for stort at bestige. For det første så ligger der en kæmpe opgave i at overbevise tidligere modstandere af OB til at se goderne ved at støtte op på en måde, så de også selv får noget ud af det. For det andet, så skal der nok bare mere end en indsats inden for det nære til. De unge bruger mere tid på sociale medier end på græsplænerne og i klubhusene.

                    Vi ser også at det samlede vælgerkorps også er langt mere flygtigt og har nemmere ved at skifte politisk tilhørsforhold end for eksempelvis 30 år siden. På samme måde tror jeg, at danske klubber har svært ved at skabe en betydelig vækst af fanbasen. Med de mange muligheder, der er for at holde med alle mulige andre hold fra alle mulige andre ligaer, så er konkurrencen for stor. Dertil så tror jeg ikke, at der skabes lige så tæt og ubrydelige bånd med én klub længere, og at folk i højere grad har flere favorithold og er tilbøjelige til at skifte. Så længe det står sådan til, så bliver det også sværere at kanalisere fansenes fulde engagement og kærlighed til klubben.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

                      Jeps, sælg endelig skidtet til Thorborg ... det er vi helt enige i ikke er en dårlig løsning, da det netop ikke umiddelbart fremstår som "vigtig infrastruktur".
                      Hov, jeg ser du har et løsningsforslag!

                      Comment


                        I ‘Bech bag bolden’ - seneste afsnit - taler de om dataanalyse. To særdeles dygtige herrer fra BIF interviewes, én af dem er head data scientist, uddannet økonom. De nævner, at det kun er en 5-6 klubber i Danmark, der systematisk analyserer data i forbindelse med scouting, hvilket er komisk og håbløst.

                        OB er næppe på den liste. Alt gøres som i de gode gamle dage.

                        Det var netop hvad jeg mente i mine tidligere indlæg. En data scientist er billigere end en overbetalt lejesvend fra Norge, og det vil skabe så meget mere værdi på sigt.

                        Lad os nu følge med tiden og bygge et fundament op på (semi)videnskabelig basis :).

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
                          I ‘Bech bag bolden’ - seneste afsnit - taler de om dataanalyse. To særdeles dygtige herrer fra BIF interviewes, én af dem er head data scientist, uddannet økonom. De nævner, at det kun er en 5-6 klubber i Danmark, der systematisk analyserer data i forbindelse med scouting, hvilket er komisk og håbløst.

                          OB er næppe på den liste. Alt gøres som i de gode gamle dage.

                          Det var netop hvad jeg mente i mine tidligere indlæg. En data scientist er billigere end en overbetalt lejesvend fra Norge, og det vil skabe så meget mere værdi på sigt.

                          Lad os nu følge med tiden og bygge et fundament op på (semi)videnskabelig basis :).
                          Det kan endda gøres forholdsvis hurtigt/billigt. Den tungeste del er at bygge selve modellen. Dataindsamling, -validering og -kvalitet er "bare" en løbende proces

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                            Det kan endda gøres forholdsvis hurtigt/billigt. Den tungeste del er at bygge selve modellen. Dataindsamling, -validering og -kvalitet er "bare" en løbende proces
                            Tror ikke det gøres billigere end det vi benytter i dag: kuglepen og en blok så er det bare at skrive tilføjelser ind hvis der kommer nye oplysninger
                            817 ⚪️
                            Y.N.W.A ❤️

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                              Tror ikke det gøres billigere end det vi benytter i dag: kuglepen og en blok så er det bare at skrive tilføjelser ind hvis der kommer nye oplysninger


                              Tror desværre det er sandt

                              Comment


                                Ingen skal i hvert fald bilde mig ind, at MH er typen der nyder at sidde og analysere tal i et regneark. Det er han nødt til at have folk til. Og det er nok helt rimeligt. Jeg ved dog ikke om OB har nogen talknuser ansat. Så vidt jeg har forstået, er den store udfordring at kunne fortolke data korrekt.
                                Sorrig og glæde de vandre til hobe,
                                lykke, ulykke de gange på rad,
                                medgang og modgang hinanden tilråbe,
                                solskin og skyer de følges og ad.
                                Jorderigs guld
                                er prægtig muld,
                                Himlen er ene af salighed fuld.
                                - Kingo, 1681

                                Comment

                                Working...
                                X