Annoncering

Collapse
No announcement yet.

OB fremtidsperspektiver...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

    Jeg er tildels enig, men jeg ser det ikke som et spørgsmål om, at der nødvendigvis skal skrues kraftigt op de næste år rent økonomisk. Hvis vi i stedet begynder at bruge de penge vi har nu lidt anderledes, eller måske bare investerer lidt mere, men til gengæld begynder at arbejde strategisk og begynder at udvikle os i en tydelig retning, så er det også en måde vi kan hoppe med på toget på, uden at skulle skrue budgetterne meget højt op. Det vil nok ikke stille os i en mærkbart bedre situation de næste 2-3 år, måske endda lidt ringere, men til gengæld kan vi begynde at opbygge noget klar identitet der gør, at OB både for os fans og for udenforstående, bliver en klub med nogle tydelige kendetegn og styrker, og dem kan vi bruge til at være relevante og til at tage et skridt nærmere de bedste hold.

    Problemet er, at hvis Thorborg går ud og skruer budgettet op med 50% i morgen, så vil vi helt sikkert blive bedre, men vi vil fortsat bruge de penge ineffektivt, så vi vil alligevel ikke kunne udfordre de klubber der arbejder strategisk og har en klart defineret kultur på distancen. Enkelte sæsoner med positive udsving skal der nok kunne komme, en sølvmedalje når FCK eller FCM pisser ved siden af, vil da nok være realistisk, men det vil jo ikke være noget varigt, og det vil sikkert medfører store underskud der før eller siden fører til, at Thorborg skruer ned igen, og så er vi lige vidt.

    Problemet er, at vi har forsømt at bruge de sidste 9 år på at bringe os et sted hen, hvor vi er en af de klubber med en tydelig identitet og som får mest ud af hver enkelte krone der bliver brugt. Der er blevet brugt nogle penge på at holde vores talentudvikling konkurrencedygtig, men ellers har det været en lang slingrekurs og fravær af sportslig strategi, som var en fortsættelse af det vi også gjorde i årene før bare med flere penge, og det har placeret os som en ligegyldig midterklub i dansk fodbold. Der skal mere end penge til at ændre på den kendsgerning. Der skal frem for alt en øverste ledelse til, som forstår at arbejde langsigtet og tålmodigt, og som ikke lader sig styre af impulser. Jeg har så efterhånden oplevet nok af det nuværende ejerskab til, at jeg har svært ved at tro på, at det bliver i den æra, at OB rykker sig markant på de parametre.
    Ikke desto mindre kræver en mere tydelig og synlig strategi, at der tilføres ressourcer i den retning. Det kommer ikke bare af sig selv. Det samme med, hvordan transferbudgettet og lønkroner forvaltes. Det er ikke gratis. Vi bliver nødt til at investere i bedre talentspejdere, transitionstrænere og i sidste ende også faciliteter. Men nuvel, akademiet er i den grad på vej i den rigtige retning. Men hvis OB skal tage det næste skridt frem, bliver det altså ikke med nuværende transferbudget. Det er jeg ked af at måtte meddele. Kan man få skudt Fenger/Østrøm af til en rimelig pose penge, i omegnen af 20 mio., om et år eller to, så bør man i mine øjne gøre det, og så få reinvesteret dem fornuftigt i truppen

    Comment


      Man kunne jo håbe at vores nye scout var starten på ny satsning omkring akademiet hvor man henter unge brasilianere ind og skoler dem “Tonny Style” i 2-3-4 år inden de kommer videre i systemet som nu. Kasseret,solgt eller på superligaholdet.
      Se om de kan brødføde nogle store salg til fremtiden

      At have en der scouter til førsteholdet har jeg svært ved at se blive en succes. Alle brasilianere der kan tage 5 på fødderne koster jo allerede adskillige millioner

      Comment


        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
        Man kunne jo håbe at vores nye scout var starten på ny satsning omkring akademiet hvor man henter unge brasilianere ind og skoler dem “Tonny Style” i 2-3-4 år inden de kommer videre i systemet som nu. Kasseret,solgt eller på superligaholdet.
        Se om de kan brødføde nogle store salg til fremtiden

        At have en der scouter til førsteholdet har jeg svært ved at se blive en succes. Alle brasilianere der kan tage 5 på fødderne koster jo allerede adskillige millioner
        Men vi kan jo først hente brasilianere når de er 18, så skal de jo næsten direkte ind på førsteholdet. Om vi kan bygge noget strategi på at hente en masse oversete talenter i den alder, skal jeg lade være usagt, men jeg tænker ikke de hænger på træerne.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Lærlingen Se indlæg

          Ikke desto mindre kræver en mere tydelig og synlig strategi, at der tilføres ressourcer i den retning. Det kommer ikke bare af sig selv. Det samme med, hvordan transferbudgettet og lønkroner forvaltes. Det er ikke gratis. Vi bliver nødt til at investere i bedre talentspejdere, transitionstrænere og i sidste ende også faciliteter. Men nuvel, akademiet er i den grad på vej i den rigtige retning. Men hvis OB skal tage det næste skridt frem, bliver det altså ikke med nuværende transferbudget. Det er jeg ked af at måtte meddele. Kan man få skudt Fenger/Østrøm af til en rimelig pose penge, i omegnen af 20 mio., om et år eller to, så bør man i mine øjne gøre det, og så få reinvesteret dem fornuftigt i truppen
          Det kommer vel lidt an på, hvilken retning man vælger. Hvis man virkelig dedikerer sig til en tydelig vej, kan det jo også gøres med en hvis form for omfordeling af penge. Hvor meget dårligere ville OB f.eks. blive, hvis vi tog 3-5 millioner af det årlige spillerbudget og brugte dem anderledes? Hvis vi tager udgangspunkt i Tipsbladets seneste skøn, så gætter de på, at det ligger omkring 38 millioner. Hvis vi trækker 5 millioner fra det, er vi nede på 33 millioner, hvilket kun vil flytte os under Nordsjælland, som jo er en af de klubber der bruger deres penge noget anderledes, og vil stadig gøre, at vi står stærkere end Esbjerg, Randers og SønderjyskE. Især de sidste to klubber, har vi i gennemsnit i de sidste mange år snart leveret næsten identiske resultater med. Vil en lille nedskæring i det nuværende spillerbudget ændre det store på det? Det tror jeg ikke.

          Til gengæld kan man få rigtigt meget transitionstræner, talenttræner, specialtræner, talentspejder etc. for 5 millioner, sammenlignet med hvad man kan få nogle formentligt relativt middelmådige Superligaspillere for. Så jeg køber ikke, at det nødvendigvis kræver en stor investering, hvis man skal til at tage klubben i en ny retning, men selvfølgelig vil det skubbe på udviklingen.

          Akademiet ser fint ud ja, men vi havde også gode talenter for 10 år siden. Dengang hed de Falk, Kadrii, Høegh, Kasper Larsen og Christian Sørensen. Det lyder ikke meget ringere i mine ører, end hvad vi har gående af fine talenter nu. Der skal mere til, hvis vores akademi skal være noget der kan være med til at gøres unikke og det kunne sagtens være, at man skulle investere endnu hårdere der. Der er mindst 6 klubber herhjemme der er ligeså dygtige på det punkt, og nogle af dem altså også klart dygtigere.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

            Det kan ikke passe. Jeg har læst flere herinde påstå, at Thorborg er den eneste der vil investere i OB, og at vi som klub kun overlever på hans nåde og barmhjertighed.
            Det er det vel også når han siger nej ...
            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

            "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

            Venter man for længe, får man ingenting ...

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

              Men vi kan jo først hente brasilianere når de er 18, så skal de jo næsten direkte ind på førsteholdet. Om vi kan bygge noget strategi på at hente en masse oversete talenter i den alder, skal jeg lade være usagt, men jeg tænker ikke de hænger på træerne.
              Nåh okay. Troede man må hente dem langt tidligere som FCM har gjort og FCN gør stadig? FCN har da utallige Ghanesere rendende rundt på U hold idag..

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                Det kommer vel lidt an på, hvilken retning man vælger. Hvis man virkelig dedikerer sig til en tydelig vej, kan det jo også gøres med en hvis form for omfordeling af penge. Hvor meget dårligere ville OB f.eks. blive, hvis vi tog 3-5 millioner af det årlige spillerbudget og brugte dem anderledes? Hvis vi tager udgangspunkt i Tipsbladets seneste skøn, så gætter de på, at det ligger omkring 38 millioner. Hvis vi trækker 5 millioner fra det, er vi nede på 33 millioner, hvilket kun vil flytte os under Nordsjælland, som jo er en af de klubber der bruger deres penge noget anderledes, og vil stadig gøre, at vi står stærkere end Esbjerg, Randers og SønderjyskE. Især de sidste to klubber, har vi i gennemsnit i de sidste mange år snart leveret næsten identiske resultater med. Vil en lille nedskæring i det nuværende spillerbudget ændre det store på det? Det tror jeg ikke.

                Til gengæld kan man få rigtigt meget transitionstræner, talenttræner, specialtræner, talentspejder etc. for 5 millioner, sammenlignet med hvad man kan få nogle formentligt relativt middelmådige Superligaspillere for. Så jeg køber ikke, at det nødvendigvis kræver en stor investering, hvis man skal til at tage klubben i en ny retning, men selvfølgelig vil det skubbe på udviklingen.

                Akademiet ser fint ud ja, men vi havde også gode talenter for 10 år siden. Dengang hed de Falk, Kadrii, Høegh, Kasper Larsen og Christian Sørensen. Det lyder ikke meget ringere i mine ører, end hvad vi har gående af fine talenter nu. Der skal mere til, hvis vores akademi skal være noget der kan være med til at gøres unikke og det kunne sagtens være, at man skulle investere endnu hårdere der. Der er mindst 6 klubber herhjemme der er ligeså dygtige på det punkt, og nogle af dem altså også klart dygtigere.
                Jo jo. Men bare fordi naboen kan lappe 10 cykler med 26 gear i timen og lave en bedre forretning end dig kan du jo godt lappe 9 cykler med 23 gear og stadig tjene gode penge og få 9 ryttere på landevejen igen og lave resultater.
                De bliver nød til at koncentrere sig om sig selv og det arbejde de laver og ikke bruge unødvendigt tid på at glo over naboens hæk

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                  Nåh okay. Troede man må hente dem langt tidligere som FCM har gjort og FCN gør stadig? FCN har da utallige Ghanesere rendende rundt på U hold idag..
                  Jeg er ret sikker på at grænsen hedder 18 år i dag, og har gjort i en del år snart, hvis man skal hente spillere udenfor kontinentet. FCM har jo også fået en del færre spillere op i de senere år, dengang Femi, Izunna, Hassan og hvad de ellers hed kom herop, var det jo børn der blev installeret hos værtsfamilier, og de havde mange af dem. I de sidste 5 år er det vel kun Onyeka der er kommet igennem af de helt nye. FCN har en del afrikanere ja, men ikke på deres U17-hold, hvis du lægger mærke til det. Der har også været historier med nogle af spillerne, bl.a. Kudus og Amon, at man har forsøgt at holde dem hemmelige, så der ikke var nogle store klubber der ville komme og signe dem, når de blev 18. https://www.bt.dk/superligaen/fra-ko...m-superligaens

                  Comment


                    Er der ikke noget med, at brasilianske klubber kan have rugeklubber i Portugal, så det på den vis er lettere at få de store talenter sendt videre i fødekæden, selvom de er under 18 år?

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                      Jo jo. Men bare fordi naboen kan lappe 10 cykler med 26 gear i timen og lave en bedre forretning end dig kan du jo godt lappe 9 cykler med 23 gear og stadig tjene gode penge og få 9 ryttere på landevejen igen og lave resultater.
                      De bliver nød til at koncentrere sig om sig selv og det arbejde de laver og ikke bruge unødvendigt tid på at glo over naboens hæk
                      Hvis talentudvikling skal være et konkurrenceparameter der skal gøre OB til en del af toppen i dansk fodbold, så er man jo nødt til at forholde sig til, hvad konkurrenterne går og laver. Det man laver nu er glimrende, men hvis man ikke investerer endnu mere ambitiøst i den retning, er man i hvert fald også nødt til at finde nogle andre parametre der kan retfærdiggøre en berettigelse der er større end den man har nu. Lige nu høster vi vel mere eller mindre som vi har sået. Vi ligger lige under de bedste på talentudviklingen herhjemme, og udvikler gode Superligaspillere og spillere der sælges for pæne millionbeløb, men ikke så ofte de spillere der bliver Superligastjerner og sælges for kæmpebeløb som de allerbedste klubber gør det. Jeg tror godt vi kan blive blandt de bedste, men det kræver nok, at vi investerer endnu hårdere og måske også får et skift i ejerskab og får tilført noget know how og nogle kontakter, ligesom man gjorde i FC Nordsjælland eller som det nye ejerskab i Helsingør påstår de gerne vil. Vi ved også, at Red Bull er interesseret i at gå ind i Danmark. Så længe de ikke rør vores navn og vores striber, så har alt andet i OB vist sig at være til salg alligevel, og så bød jeg dem hjerteligt velkommen for at blive en del af deres talentfabrik.

                      Der er intet galt med talentarbejdet, især ikke med tanke på, hvilken størrelse klub vi er, og hvor vi ligger økonomisk, vi kan bare ikke gemme os bag, at vi også bruger penge på talentudvikling. Der skal mere til, hvis den her klub skal flytte sig.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                        Jeg er ret sikker på at grænsen hedder 18 år i dag, og har gjort i en del år snart, hvis man skal hente spillere udenfor kontinentet. FCM har jo også fået en del færre spillere op i de senere år, dengang Femi, Izunna, Hassan og hvad de ellers hed kom herop, var det jo børn der blev installeret hos værtsfamilier, og de havde mange af dem. I de sidste 5 år er det vel kun Onyeka der er kommet igennem af de helt nye. FCN har en del afrikanere ja, men ikke på deres U17-hold, hvis du lægger mærke til det. Der har også været historier med nogle af spillerne, bl.a. Kudus og Amon, at man har forsøgt at holde dem hemmelige, så der ikke var nogle store klubber der ville komme og signe dem, når de blev 18. https://www.bt.dk/superligaen/fra-ko...m-superligaens
                        Så forstår jeg ikke hvad vi skal bruge en scout til i Brasilien mm han er på kommision. For det kan da kun blive 7. Sorteringen vi kan hente..

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                          Så forstår jeg ikke hvad vi skal bruge en scout til i Brasilien mm han er på kommision. For det kan da kun blive 7. Sorteringen vi kan hente..
                          Kender ham jo af gode grunde ikke, men kan jo bare være, at han skal være med til at udvide vores kendskab generelt internationalt. Det er jo i hvert fald ikke der vi har været stærkest.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                            Kender ham jo af gode grunde ikke, men kan jo bare være, at han skal være med til at udvide vores kendskab generelt internationalt. Det er jo i hvert fald ikke der vi har været stærkest.
                            Vi må se hvad der kommer ud af det

                            Comment


                              AGF ser ud til at kunne få sølv og helt sikkert bronze. Det er klubben, OB skal efterligne. Og slå.

                              Jeg tror det var Frøkjær der efter kampen mod Silkeborg (det store tab) desperat sagde at spillerne ikke anede hvor de skulle løbe hen. Den slags sker sjældent og peger på, at JM næppe er den rette træner alligevel.
                              Og så skal klubben blive bedre til at undgå skader under træning.
                              Det bliver spændende at se, om MH er den rette. Det skal han vise nu.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Ruben Se indlæg
                                AGF ser ud til at kunne få sølv og helt sikkert bronze. Det er klubben, OB skal efterligne. Og slå.

                                Jeg tror det var Frøkjær der efter kampen mod Silkeborg (det store tab) desperat sagde at spillerne ikke anede hvor de skulle løbe hen. Den slags sker sjældent og peger på, at JM næppe er den rette træner alligevel.
                                Og så skal klubben blive bedre til at undgå skader under træning.
                                Det bliver spændende at se, om MH er den rette. Det skal han vise nu.
                                Jeg tror på JM og HH. Truppen er ikke til mere end der er opnået. Det var en kæmpe nedtur mod Sif, men at rejse sig så stærkt efter, det gør jeg tror på vores trænerteam. Vi har jo skiftet træner flere gange, og har været den samme middelmådighed. Så mon ikke problemet er noget andet. JM formåede endda at skabe lidt fodboldfeber i Odense sidste år, noget som ikke er sket længe.

                                Comment

                                Working...
                                X