Oprindeligt indsendt af Sheed
Se indlæg
Annoncering
Collapse
No announcement yet.
OB fremtidsperspektiver...
Collapse
X
-
-
Man kunne jo håbe at vores nye scout var starten på ny satsning omkring akademiet hvor man henter unge brasilianere ind og skoler dem “Tonny Style” i 2-3-4 år inden de kommer videre i systemet som nu. Kasseret,solgt eller på superligaholdet.
Se om de kan brødføde nogle store salg til fremtiden
At have en der scouter til førsteholdet har jeg svært ved at se blive en succes. Alle brasilianere der kan tage 5 på fødderne koster jo allerede adskillige millioner
Comment
-
Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlægMan kunne jo håbe at vores nye scout var starten på ny satsning omkring akademiet hvor man henter unge brasilianere ind og skoler dem “Tonny Style” i 2-3-4 år inden de kommer videre i systemet som nu. Kasseret,solgt eller på superligaholdet.
Se om de kan brødføde nogle store salg til fremtiden
At have en der scouter til førsteholdet har jeg svært ved at se blive en succes. Alle brasilianere der kan tage 5 på fødderne koster jo allerede adskillige millioner
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Lærlingen Se indlæg
Ikke desto mindre kræver en mere tydelig og synlig strategi, at der tilføres ressourcer i den retning. Det kommer ikke bare af sig selv. Det samme med, hvordan transferbudgettet og lønkroner forvaltes. Det er ikke gratis. Vi bliver nødt til at investere i bedre talentspejdere, transitionstrænere og i sidste ende også faciliteter. Men nuvel, akademiet er i den grad på vej i den rigtige retning. Men hvis OB skal tage det næste skridt frem, bliver det altså ikke med nuværende transferbudget. Det er jeg ked af at måtte meddele. Kan man få skudt Fenger/Østrøm af til en rimelig pose penge, i omegnen af 20 mio., om et år eller to, så bør man i mine øjne gøre det, og så få reinvesteret dem fornuftigt i truppen
Til gengæld kan man få rigtigt meget transitionstræner, talenttræner, specialtræner, talentspejder etc. for 5 millioner, sammenlignet med hvad man kan få nogle formentligt relativt middelmådige Superligaspillere for. Så jeg køber ikke, at det nødvendigvis kræver en stor investering, hvis man skal til at tage klubben i en ny retning, men selvfølgelig vil det skubbe på udviklingen.
Akademiet ser fint ud ja, men vi havde også gode talenter for 10 år siden. Dengang hed de Falk, Kadrii, Høegh, Kasper Larsen og Christian Sørensen. Det lyder ikke meget ringere i mine ører, end hvad vi har gående af fine talenter nu. Der skal mere til, hvis vores akademi skal være noget der kan være med til at gøres unikke og det kunne sagtens være, at man skulle investere endnu hårdere der. Der er mindst 6 klubber herhjemme der er ligeså dygtige på det punkt, og nogle af dem altså også klart dygtigere.
- Likes 1
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
Det kan ikke passe. Jeg har læst flere herinde påstå, at Thorborg er den eneste der vil investere i OB, og at vi som klub kun overlever på hans nåde og barmhjertighed."Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."
"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."
Venter man for længe, får man ingenting ...
Comment
-
Men vi kan jo først hente brasilianere når de er 18, så skal de jo næsten direkte ind på førsteholdet. Om vi kan bygge noget strategi på at hente en masse oversete talenter i den alder, skal jeg lade være usagt, men jeg tænker ikke de hænger på træerne.
Comment
-
Det kommer vel lidt an på, hvilken retning man vælger. Hvis man virkelig dedikerer sig til en tydelig vej, kan det jo også gøres med en hvis form for omfordeling af penge. Hvor meget dårligere ville OB f.eks. blive, hvis vi tog 3-5 millioner af det årlige spillerbudget og brugte dem anderledes? Hvis vi tager udgangspunkt i Tipsbladets seneste skøn, så gætter de på, at det ligger omkring 38 millioner. Hvis vi trækker 5 millioner fra det, er vi nede på 33 millioner, hvilket kun vil flytte os under Nordsjælland, som jo er en af de klubber der bruger deres penge noget anderledes, og vil stadig gøre, at vi står stærkere end Esbjerg, Randers og SønderjyskE. Især de sidste to klubber, har vi i gennemsnit i de sidste mange år snart leveret næsten identiske resultater med. Vil en lille nedskæring i det nuværende spillerbudget ændre det store på det? Det tror jeg ikke.
Til gengæld kan man få rigtigt meget transitionstræner, talenttræner, specialtræner, talentspejder etc. for 5 millioner, sammenlignet med hvad man kan få nogle formentligt relativt middelmådige Superligaspillere for. Så jeg køber ikke, at det nødvendigvis kræver en stor investering, hvis man skal til at tage klubben i en ny retning, men selvfølgelig vil det skubbe på udviklingen.
Akademiet ser fint ud ja, men vi havde også gode talenter for 10 år siden. Dengang hed de Falk, Kadrii, Høegh, Kasper Larsen og Christian Sørensen. Det lyder ikke meget ringere i mine ører, end hvad vi har gående af fine talenter nu. Der skal mere til, hvis vores akademi skal være noget der kan være med til at gøres unikke og det kunne sagtens være, at man skulle investere endnu hårdere der. Der er mindst 6 klubber herhjemme der er ligeså dygtige på det punkt, og nogle af dem altså også klart dygtigere.
De bliver nød til at koncentrere sig om sig selv og det arbejde de laver og ikke bruge unødvendigt tid på at glo over naboens hæk
Comment
-
Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
Nåh okay. Troede man må hente dem langt tidligere som FCM har gjort og FCN gør stadig? FCN har da utallige Ghanesere rendende rundt på U hold idag..
Comment
-
Jo jo. Men bare fordi naboen kan lappe 10 cykler med 26 gear i timen og lave en bedre forretning end dig kan du jo godt lappe 9 cykler med 23 gear og stadig tjene gode penge og få 9 ryttere på landevejen igen og lave resultater.
De bliver nød til at koncentrere sig om sig selv og det arbejde de laver og ikke bruge unødvendigt tid på at glo over naboens hæk
Der er intet galt med talentarbejdet, især ikke med tanke på, hvilken størrelse klub vi er, og hvor vi ligger økonomisk, vi kan bare ikke gemme os bag, at vi også bruger penge på talentudvikling. Der skal mere til, hvis den her klub skal flytte sig.
- Likes 2
Comment
-
Jeg er ret sikker på at grænsen hedder 18 år i dag, og har gjort i en del år snart, hvis man skal hente spillere udenfor kontinentet. FCM har jo også fået en del færre spillere op i de senere år, dengang Femi, Izunna, Hassan og hvad de ellers hed kom herop, var det jo børn der blev installeret hos værtsfamilier, og de havde mange af dem. I de sidste 5 år er det vel kun Onyeka der er kommet igennem af de helt nye. FCN har en del afrikanere ja, men ikke på deres U17-hold, hvis du lægger mærke til det. Der har også været historier med nogle af spillerne, bl.a. Kudus og Amon, at man har forsøgt at holde dem hemmelige, så der ikke var nogle store klubber der ville komme og signe dem, når de blev 18. https://www.bt.dk/superligaen/fra-ko...m-superligaens
Comment
-
Så forstår jeg ikke hvad vi skal bruge en scout til i Brasilien mm han er på kommision. For det kan da kun blive 7. Sorteringen vi kan hente..
Comment
-
AGF ser ud til at kunne få sølv og helt sikkert bronze. Det er klubben, OB skal efterligne. Og slå.
Jeg tror det var Frøkjær der efter kampen mod Silkeborg (det store tab) desperat sagde at spillerne ikke anede hvor de skulle løbe hen. Den slags sker sjældent og peger på, at JM næppe er den rette træner alligevel.
Og så skal klubben blive bedre til at undgå skader under træning.
Det bliver spændende at se, om MH er den rette. Det skal han vise nu.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Ruben Se indlægAGF ser ud til at kunne få sølv og helt sikkert bronze. Det er klubben, OB skal efterligne. Og slå.
Jeg tror det var Frøkjær der efter kampen mod Silkeborg (det store tab) desperat sagde at spillerne ikke anede hvor de skulle løbe hen. Den slags sker sjældent og peger på, at JM næppe er den rette træner alligevel.
Og så skal klubben blive bedre til at undgå skader under træning.
Det bliver spændende at se, om MH er den rette. Det skal han vise nu.
- Likes 2
Comment
Comment