Annoncering

Collapse
No announcement yet.

OB fremtidsperspektiver...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Sorrig og Glæde Se indlæg
    Ingen skal i hvert fald bilde mig ind, at MH er typen der nyder at sidde og analysere tal i et regneark. Det er han nødt til at have folk til. Og det er nok helt rimeligt. Jeg ved dog ikke om OB har nogen talknuser ansat. Så vidt jeg har forstået, er den store udfordring at kunne fortolke data korrekt.
    Det har du fuldstændig ret i

    Udfordringen for os, som dagligt arbejder med den slags modeller er "Garbage in - Garbage out"..... hvilket mange kunder ikke forstår, og derfor misfortolker resultatet (baseret på egne data) eller skyder skylden på modellen og ikke datakvaliteten, når de ikke får de ønskede resultater.
    Last edited by Online; 17-07-2020, 13:43.

    Comment


      Skal vi snart med på toget der kører for klubber i Danmark der vil geare op?

      https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...ndsk-investor/

      Comment


        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
        Skal vi snart med på toget der kører for klubber i Danmark der vil geare op?

        https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...ndsk-investor/
        Vi har intet at frygte, den meget kompetente sportslige ledelse siger jo at vi har er top 6 hold.
        817 ⚪️
        Y.N.W.A ❤️

        Comment


          Nej tak til "FC Odense"

          Comment


            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
            Skal vi snart med på toget der kører for klubber i Danmark der vil geare op?

            https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...ndsk-investor/
            Hvilken klub har snart ikke meldt ud, at de ser sig i top3, 4 eller 6 de kommende år ?

            Når det ikke sker af naturlige årsager (svært at se otte klubber i Top4), tror jeg at nogle af de udenlandske investorer hurtigt mister interessen igen.... så om man er for eller imod NT, så finder jeg det som en bedre løsning på sigt (og håber selvfølgelig, at han løbende vil løfte barren).

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

              Hvilken klub har snart ikke meldt ud, at de ser sig i top3, 4 eller 6 de kommende år ?

              Når det ikke sker af naturlige årsager (svært at se otte klubber i Top4), tror jeg at nogle af de udenlandske investorer hurtigt mister interessen igen.... så om man er for eller imod NT, så finder jeg det som en bedre løsning på sigt (og håber selvfølgelig, at han løbende vil løfte barren).
              Det kan du have ret i men hvis AGF øger budgettet og oveni evt får et gruppespil i EL så kan de godt tage afstand til os, og hvis både AaB og Randers får held af at skaffe en udenlandsk indvestor som mener det seriøst så kan det være skidt at sidde på hænderne mens man til stadighed køber spillere i første division og prøver at bilde omgivelserne ind at man har et top 6 hold som går efter top 4 og EL.

              Som jeg ser det så er de 4 billetter i top 6 optaget af FCK , Herning/Ikast , BIF og FCN.
              817 ⚪️
              Y.N.W.A ❤️

              Comment


                Jeg har aldrig rygter om spillere osv. Men jeg ved 100% positivt, at Thorborg har fået ikke bare 1 men flere meget konkrete tilbud fra udenlandske investorer. Indtil videre har han takket nej.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                  Jeg har aldrig rygter om spillere osv. Men jeg ved 100% positivt, at Thorborg har fået ikke bare 1 men flere meget konkrete tilbud fra udenlandske investorer. Indtil videre har han takket nej.
                  Også fra 2 danske.

                  Comment


                    #newcastlefc

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                      Jeg har aldrig rygter om spillere osv. Men jeg ved 100% positivt, at Thorborg har fået ikke bare 1 men flere meget konkrete tilbud fra udenlandske investorer. Indtil videre har han takket nej.
                      Hvis vi vil tilbage til toppen så skal der skrues op økonomisk, men det er en balancegang, hvor vi ikke går hen og sælger vores sjæl.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                        Jeg har aldrig rygter om spillere osv. Men jeg ved 100% positivt, at Thorborg har fået ikke bare 1 men flere meget konkrete tilbud fra udenlandske investorer. Indtil videre har han takket nej.
                        Det kan ikke passe. Jeg har læst flere herinde påstå, at Thorborg er den eneste der vil investere i OB, og at vi som klub kun overlever på hans nåde og barmhjertighed.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

                          Hvis vi vil tilbage til toppen så skal der skrues op økonomisk, men det er en balancegang, hvor vi ikke går hen og sælger vores sjæl.
                          Hmm er det ikke for sent

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
                            Hmm er det ikke for sent
                            At komme tilbage til toppen? eller ikke at sælge sin sjæl?

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
                              Hmm er det ikke for sent
                              Nej, men det bliver for sent, hvis ikke vi hopper med inden for de næste to-tre år. Jeg håber, løsningen kan være, at Thorborg skruer gevaldigt op for blusset, men jeg har sgu efterhånden min tvivl. Jeg håber, ledelsen kan nå at indse i tide, at vi på sigt bliver en bundklub, hvis ikke vi snart skruer op for ressourcerne, når alle rundt om os er på vej med flere økonomiske muskler.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Lærlingen Se indlæg

                                Nej, men det bliver for sent, hvis ikke vi hopper med inden for de næste to-tre år. Jeg håber, løsningen kan være, at Thorborg skruer gevaldigt op for blusset, men jeg har sgu efterhånden min tvivl. Jeg håber, ledelsen kan nå at indse i tide, at vi på sigt bliver en bundklub, hvis ikke vi snart skruer op for ressourcerne, når alle rundt om os er på vej med flere økonomiske muskler.
                                Jeg er tildels enig, men jeg ser det ikke som et spørgsmål om, at der nødvendigvis skal skrues kraftigt op de næste år rent økonomisk. Hvis vi i stedet begynder at bruge de penge vi har nu lidt anderledes, eller måske bare investerer lidt mere, men til gengæld begynder at arbejde strategisk og begynder at udvikle os i en tydelig retning, så er det også en måde vi kan hoppe med på toget på, uden at skulle skrue budgetterne meget højt op. Det vil nok ikke stille os i en mærkbart bedre situation de næste 2-3 år, måske endda lidt ringere, men til gengæld kan vi begynde at opbygge noget klar identitet der gør, at OB både for os fans og for udenforstående, bliver en klub med nogle tydelige kendetegn og styrker, og dem kan vi bruge til at være relevante og til at tage et skridt nærmere de bedste hold.

                                Problemet er, at hvis Thorborg går ud og skruer budgettet op med 50% i morgen, så vil vi helt sikkert blive bedre, men vi vil fortsat bruge de penge ineffektivt, så vi vil alligevel ikke kunne udfordre de klubber der arbejder strategisk og har en klart defineret kultur på distancen. Enkelte sæsoner med positive udsving skal der nok kunne komme, en sølvmedalje når FCK eller FCM pisser ved siden af, vil da nok være realistisk, men det vil jo ikke være noget varigt, og det vil sikkert medfører store underskud der før eller siden fører til, at Thorborg skruer ned igen, og så er vi lige vidt.

                                Problemet er, at vi har forsømt at bruge de sidste 9 år på at bringe os et sted hen, hvor vi er en af de klubber med en tydelig identitet og som får mest ud af hver enkelte krone der bliver brugt. Der er blevet brugt nogle penge på at holde vores talentudvikling konkurrencedygtig, men ellers har det været en lang slingrekurs og fravær af sportslig strategi, som var en fortsættelse af det vi også gjorde i årene før bare med flere penge, og det har placeret os som en ligegyldig midterklub i dansk fodbold. Der skal mere end penge til at ændre på den kendsgerning. Der skal frem for alt en øverste ledelse til, som forstår at arbejde langsigtet og tålmodigt, og som ikke lader sig styre af impulser. Jeg har så efterhånden oplevet nok af det nuværende ejerskab til, at jeg har svært ved at tro på, at det bliver i den æra, at OB rykker sig markant på de parametre.

                                Comment

                                Working...
                                X