Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Den samlede Max Fenger tråd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

  • stonebear
    replied
    Hvis Fenger fortsætter i næste sæson som han spiller nu, så har vi ham max et år mere, uanset kontraktlængden, og han kommer til at indbringe et meget flot beløb. Selvfølgelig ville en længere kontrakt være at foretrække, og hvad der gør at han kun forlænger med et år kan man kun gætte på. Personligt tror jeg det er en kombination af Fengers egne ambitioner og af agentens ønske om at tjene penge, mere end jeg tror det er OB’s/MHs inkompetence. Hvor om alting er; får han et formdyk bliver det nemmere at forlænge kontrakten yderligere, fortsætter han den nuværrende udvikling kommer vi til at tjene rigtigt gode penge på ham. Jeg er skuffet over den korte forlængelse, men glad for at der med forlængelsen, forhåbentligt, ikke går Falk/Gryte i den.

    Leave a comment:


  • Jungledyret
    replied
    Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg

    Man frygter lidt Hemmingsen er valgt som galeonsfigur pga. hans fortid i klubben.
    Det kan jo ikke rigtigt være andet. Han har ikke andre meritter. Det er helt symptomatisk for OB som klub.

    Leave a comment:


  • Plum
    replied
    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

    Men det ændrer jo ikke på, at hvis Fenger fortsætter sin udvikling og måske bliver vores topscorer næste sæson, så vil han få en masse spændende tilbud, sikkert også mere spændende end OB, og så står vi i en lortesituation.
    Men blev der forlænget med to eller tre år vil parterne stå i en lortesituation hvis han er et one season wonder ...
    men ja, en option i OB’s favør havde da nok været optimalt ... men Hemme er vel ikke så erfaren i dette spil endnu ..

    Leave a comment:


  • Sheed
    replied
    Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg

    Man frygter lidt Hemmingsen er valgt som galeonsfigur pga. hans fortid i klubben.
    Ja, det har jo været min teori hele vejen igennem. En kandidat som reelt er underkvalificeret og som nok ikke havde særligt gode tilbud på hånden, og derfor næppe kommer til at brokke sig og gøre vrøvl, når der bliver truffet beslutninger henover hovedet på ham. Samtidig er han en legende i klubben, så han vil jo naturligt have noget goodwill fra fansene, som meget få andre mennesker vil have, hvilket gør ham idéel til at skulle forsvare klubbens beslutninger. Der hvor de nok har forregnet sig, er hans evner til at fremstå tydelig og kompetent, hvis han evnede at sælge os en plade der virker bare lidt troværdig, var det nok et fåtal der ville brokke sig.

    Leave a comment:


  • anglicantian
    replied
    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

    Jeg vurderer faktisk overhovedet ikke MHs sportslige dispositioner endnu. Hvis jeg skal være helt ærlig, så tror jeg han har truffet ganske få beslutninger indtil videre. Han har næppe haft den store indflydelse i vinterens transfervindue, hvor han først lige var tiltrådt, og det forberedende arbejde dermed sikkert var lavet før han kom. Han kender jo af gode grunde heller ikke alle de unge spillere indgående og har kunne følge dem over flere år, så han har helt sikkert også trukket heftigt på andre folks vurderinger, når vi snakker beslutninger om forlængelser.

    Så på de rent sportslige beslutninger, som jo er det vigtigste, tror jeg ikke vi har set MH lave et aftryk endnu, så det vil jeg slet ikke vurdere. Det jeg derimod vil vurdere, er hans kommunikation og evne til at fremstå kompetent og troværdig, og den synes jeg sgu er problematisk. Jeg forventede faktisk stort set intet på den front, og jeg er alligevel skuffet. Hans interview i dag er bare endnu et eksempel på det. At insistere på, at en étårig forlængelse med Fenger er en indiskutabel vindersag for OB, det skurrer bare i mine ører og virker utroværdigt.

    Jeg vil selvfølgelig ikke påstå, at der er en én til én sammenhæng mellem, hvordan man fremstår eksternt og internt, men når man virker så famlende og usikker i sin eksterne kommunikation, så har jeg bare svært ved at tro på, at man modsvarende skulle fremstå kompetent og med stor autoritet internt. Hemmingsen skal i sidste ende vise sine evner og kvaliteter via sine handlinger, men hvis han på en eller anden måde kunne tydeliggøre udadtil, hvad det er han er dygtig til og hvad det er han bringer til klubben, så ville det være så meget nemmere at have tiltro til ham.
    Man frygter lidt Hemmingsen er valgt som galeonsfigur pga. hans fortid i klubben.

    Leave a comment:


  • Leander
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

    Næh. Det tænker jeg Egentlig ikke...
    Skarpt

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af Leander Se indlæg

    Tror I måske Max har haft noget at skulle have sagt? Kunne det tænkes at Max ikke var interesseret i 5 år til at starte med?
    Næh. Det tænker jeg Egentlig ikke...

    Leave a comment:


  • Sheed
    replied
    Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg
    Jeg mener faktisk ikke vi skal begynder at vurdere MH på en forlængelse.

    Har har været med inde over nogle ungdomsaftaler, hvor 90 % er laver af TH.

    Giv nu lige MH lov til at få måske bare et vindue.

    Vi vurdere sgu da ikke JH inden han havde haft et vindue.

    Så slap nu af, han er måske ikke TB, men måske kan han noget på papir, for i mine øjne har Troels Bech ikke vundet DM guld med os, selv med en god mund.
    Jeg vurderer faktisk overhovedet ikke MHs sportslige dispositioner endnu. Hvis jeg skal være helt ærlig, så tror jeg han har truffet ganske få beslutninger indtil videre. Han har næppe haft den store indflydelse i vinterens transfervindue, hvor han først lige var tiltrådt, og det forberedende arbejde dermed sikkert var lavet før han kom. Han kender jo af gode grunde heller ikke alle de unge spillere indgående og har kunne følge dem over flere år, så han har helt sikkert også trukket heftigt på andre folks vurderinger, når vi snakker beslutninger om forlængelser.

    Så på de rent sportslige beslutninger, som jo er det vigtigste, tror jeg ikke vi har set MH lave et aftryk endnu, så det vil jeg slet ikke vurdere. Det jeg derimod vil vurdere, er hans kommunikation og evne til at fremstå kompetent og troværdig, og den synes jeg sgu er problematisk. Jeg forventede faktisk stort set intet på den front, og jeg er alligevel skuffet. Hans interview i dag er bare endnu et eksempel på det. At insistere på, at en étårig forlængelse med Fenger er en indiskutabel vindersag for OB, det skurrer bare i mine ører og virker utroværdigt.

    Jeg vil selvfølgelig ikke påstå, at der er en én til én sammenhæng mellem, hvordan man fremstår eksternt og internt, men når man virker så famlende og usikker i sin eksterne kommunikation, så har jeg bare svært ved at tro på, at man modsvarende skulle fremstå kompetent og med stor autoritet internt. Hemmingsen skal i sidste ende vise sine evner og kvaliteter via sine handlinger, men hvis han på en eller anden måde kunne tydeliggøre udadtil, hvad det er han er dygtig til og hvad det er han bringer til klubben, så ville det være så meget nemmere at have tiltro til ham.

    Leave a comment:


  • pnl
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

    Præcis. Havde man vidst hvad man havde mellem hænderne inden han fik debut havde man selvfølgelig skrevet 5 år med ham. Selv Thorborg må sgu da kunne høre at den er helt gal når han åbner munden..
    1 års forlængelse er helt til grin og alle ved det
    Den første 1 årige seniorkontrakt blev lavet i maj måned i år med virkning fra 1.juli 2020. Hvorfor den kun skulle være 1 årig, når andre fra U19 holdet har lavet 3 årige, kan virkelig undre. Denne gang kan man ikke bebrejde Jesper H, men kun MH, som nu har lappet på miseren med en 1 årig forlængelse og udtrykt at det var en let opgave. Dette er lige så skuffende, som jeg havde frygtet.
    Last edited by pnl; 23-07-2020, 20:38.

    Leave a comment:


  • QuesT
    replied
    Jeg mener faktisk ikke vi skal begynder at vurdere MH på en forlængelse.

    Har har været med inde over nogle ungdomsaftaler, hvor 90 % er laver af TH.

    Giv nu lige MH lov til at få måske bare et vindue.

    Vi vurdere sgu da ikke JH inden han havde haft et vindue.

    Så slap nu af, han er måske ikke TB, men måske kan han noget på papir, for i mine øjne har Troels Bech ikke vundet DM guld med os, selv med en god mund.

    Leave a comment:


  • Sheed
    replied
    Oprindeligt indsendt af Leander Se indlæg

    Tror I måske Max har haft noget at skulle have sagt? Kunne det tænkes at Max ikke var interesseret i 5 år til at starte med?
    Det er bestemt sandsynligt, at det er Fenger-lejren der ikke har været interesseret i en længere aftale, men i så fald kan jeg ikke se, hvad der går af OB og Hemmingsen ved at signalere det. Fenger sagde selv i optakten, at han nærmest intet havde haft at gøre med kontraktforhandlingerne. Hvis OB føler, at det er hans agent der har stået i vejen for en længere aftale, har Hemmingsen da lige forpasset en chance for at signalere det offentligt. Det kunne dels være med til at forklare situationen fra OBs side, og dels kunne det være et signal til Fenger om, at han måske skulle finde sig en anden agent.

    Man skal godt nok være naiv overfor mekanismerne i fodbold, for at anse en forlængelse fra ét til to år af klubbens største komet lige nu, som en stor sejr. At vores sportschef står og nærmest bliver fornærmet over at blive spurgt ind til den åbenlyst problematisk korte forlængelse, det er sgu pinligt.

    Leave a comment:


  • Leander
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

    Præcis. Havde man vidst hvad man havde mellem hænderne inden han fik debut havde man selvfølgelig skrevet 5 år med ham. Selv Thorborg må sgu da kunne høre at den er helt gal når han åbner munden..
    1 års forlængelse er helt til grin og alle ved det
    Tror I måske Max har haft noget at skulle have sagt? Kunne det tænkes at Max ikke var interesseret i 5 år til at starte med?

    Leave a comment:


  • Loneranger
    replied
    Det virker set udefra som en kombination af dårlige omstændigheder, der giver så dårligt et resultat af de forhandlinger. En ting er at ham agenten virker helt forladt for hjerneceller og nok bare skal skrabe nogle hurtige procenter hjem til mere krom på bimmeren og derfor helst ser en kort kontrakt, så de enten kan forhandle den op i pris inde for et år, eller også at han bliver solgt og agent-Bent så skraber et godt fee i kassen. Men nok mest af alt har MH ikke haft den bedste forhandlingssituation, fordi Fenger jo scorer mål og spiller solidt og er ved at udvikle sig til en profil på holdet, men samtidig kan han nok ikke forsvare at betale ham mange gange mere end hvad hans jævnaldrende kolleger får, når de jo ligeledes præsterer super godt. Så bliver de alle sammen desto dyrere at forhandle med, så længe de bare præsterer godt. Det kan skabe en situation hvor vi ikke har råd til at forlænge med alle dem vi gerne vil, fordi der pludselig er givet for store kontrakter til enkelte spillere. Så jeg tror i situationen har MH ikke kunnet handle anderledes. Meget skuffende overordnet set, men nu har vi trods alt mulighed for at tjene nogle penge på ham hvis han eksploderer næste sæson, eller forlænge med ham til en overkommelig pris, hvis/når han får et formdyk.

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg

    På OB.dk står at MF har forlænget med 365 dage, det lyder jo også af mere end 1 år. MH siger, at det egentlig var en meget nem forhandling.
    Hvor dumme tror man egentlig vi fans er, og hvor meget mere lort, skal vi egentlig fyldes med. Efter en dejlig dag på Mekka mod Horsens, er denne forlængelse dybt skuffende.
    mvh pnl
    Præcis. Havde man vidst hvad man havde mellem hænderne inden han fik debut havde man selvfølgelig skrevet 5 år med ham. Selv Thorborg må sgu da kunne høre at den er helt gal når han åbner munden..
    1 års forlængelse er helt til grin og alle ved det

    Leave a comment:


  • pnl
    replied
    Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg
    MH kunne da bare sige: "Der er to parter i en forhandling, det var hvad vi kunne blive enige om. Jeg kommenterer ikke på de konkrete forhold i kontrakten".

    Det havde været lige så intetsigende, men så havde han da ikke løjet! For selvfølgelig havde vi gerne lavet en længere kontrakt, det blev bare vurderet værende for dyrt, men det siger man ikke, fair nok.
    På OB.dk står at MF har forlænget med 365 dage, det lyder jo også af mere end 1 år. MH siger, at det egentlig var en meget nem forhandling.
    Hvor dumme tror man egentlig vi fans er, og hvor meget mere lort, skal vi egentlig fyldes med. Efter en dejlig dag på Mekka mod Horsens, er denne forlængelse dybt skuffende.
    mvh pnl

    Leave a comment:

Working...
X