Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Den fysiske træning

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

  • andlox
    replied
    Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

    Hård træning er naturligvis ikke forkert træning nej, for hård træning er forkert træning. Jeg synes det lyder som om Blond ønsker at tage spillerne lige til grænsen - det var noget af det han selv sagde i et interview i forbindelse med en af deres nylige løbetests hvis jeg husker korrekt. Hvis man går lige til grænsen skal der ikke særligt meget til at den for et nøk for meget. Jeg tror det er noget af det der sker i OB. Man får da uden tvivl en god belønning i at presse spillerne makaimalt, såfremt de ikke overbelastes, i form af nogle fysisk stærke spillere. I OB virker det bare som man ikke er særligt god til den disciplin, skaderne vælter ihverfald ned over os, og når spillerne så også selv har gået til ledelsen og udtrykt deres bekymring så synes jeg alle lamper bør blinke. Blond bør simpelthen losses langt væk fra OB
    Tænker lige om Jebali som var et stykke fra kampform da han kom til OB. Man kunne vel tydeligt se hans kvaliteter men han virkede også ofte lidt tungt. En forkert dosering kunne vel være en del af forklaringen hvorfor han ikke forløste potentialet under kampene.

    Leave a comment:


  • stonebear
    replied
    Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

    Tjooo til dels, men vi så jo også et hold som Brøndby under Zorniger, som virkelig snakkede om langt hårdere træninger, inddragelse af fridage osv. Bevares gik de død i det, men i den sæson, hvor de var millimeter fra guld, der var der sgu ikke synderligt mange skader, så man kan sagtens træne hårdt uden at træne forkert. Det virker bare ikke som om vi har fundet formlen, og så falder det jo tilbage på trænerteamet og specielt Blond, som burde have ekspertisen indenfor området
    Hård træning er naturligvis ikke forkert træning nej, for hård træning er forkert træning. Jeg synes det lyder som om Blond ønsker at tage spillerne lige til grænsen - det var noget af det han selv sagde i et interview i forbindelse med en af deres nylige løbetests hvis jeg husker korrekt. Hvis man går lige til grænsen skal der ikke særligt meget til at den for et nøk for meget. Jeg tror det er noget af det der sker i OB. Man får da uden tvivl en god belønning i at presse spillerne makaimalt, såfremt de ikke overbelastes, i form af nogle fysisk stærke spillere. I OB virker det bare som man ikke er særligt god til den disciplin, skaderne vælter ihverfald ned over os, og når spillerne så også selv har gået til ledelsen og udtrykt deres bekymring så synes jeg alle lamper bør blinke. Blond bør simpelthen losses langt væk fra OB
    Last edited by stonebear; 07-09-2020, 13:24.

    Leave a comment:


  • Online
    replied
    Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
    Men kan sagtens træne hårdt, hvis det doseres korrekt, og man laver de korrekte øvelser. Der forskes en masse i det, ikke mindst på SDU. Er OB inde i den nyeste forskning? Sandsynligheden for at finde guld bag en regnbue er nok større.

    Man kunne få 4 eller 5 idrætsfysiologer for 1 Jebali. Eller 1 MH...
    Så må det være MH, som ryger... ! ! !

    Leave a comment:


  • Jungledyret
    replied
    Men kan sagtens træne hårdt, hvis det doseres korrekt, og man laver de korrekte øvelser. Der forskes en masse i det, ikke mindst på SDU. Er OB inde i den nyeste forskning? Sandsynligheden for at finde guld bag en regnbue er nok større.

    Man kunne få 4 eller 5 idrætsfysiologer for 1 Jebali. Eller 1 MH...

    Leave a comment:


  • hankatten
    replied
    Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

    For hård træning = forkert træning.
    Tjooo til dels, men vi så jo også et hold som Brøndby under Zorniger, som virkelig snakkede om langt hårdere træninger, inddragelse af fridage osv. Bevares gik de død i det, men i den sæson, hvor de var millimeter fra guld, der var der sgu ikke synderligt mange skader, så man kan sagtens træne hårdt uden at træne forkert. Det virker bare ikke som om vi har fundet formlen, og så falder det jo tilbage på trænerteamet og specielt Blond, som burde have ekspertisen indenfor området

    Leave a comment:


  • Jungledyret
    replied
    Uintelligent og gammeldags.

    Leave a comment:


  • andlox
    replied
    Oprindeligt indsendt af Ricardo Se indlæg

    Håber virkelig at Hemme har gået ind i konstruktiv dialiog med spillerne, og de virkelig arbejder for en løsning.

    Ellers har han intet at gøre i OB,
    Absolut enig.
    Når kigger på den aktuelle situation, transfervinduet, optræden og udtalelser så begynder virkelig at savne JH.
    Mister mere og mere tiltro at MH er den rette at håndtere og løse problemerne.
    Og nu bliver interna om "skade-sagen" endda stikket ud til offentligheden. Bevare, hvis de tager sig ikke tilsammen så er vi helt snart på røven.

    Leave a comment:


  • Ricardo
    replied
    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

    Jeg tror ikke, at der er ret mange herinde, der ser på den alenlange skades/på skånekost liste, vi nu har haft i tæt på 1 år, og så tænker "forkælede primadonnaer". Nej, jeg tænker, at de fleste tænker at ting har en årsag, og det ikke udelukkende er uheld, der har ført til denne ret så indflydelsesrige faktor, der kan være med til at få stor impact på målsætningen og den generelle sæson.

    Jeg har svært ved at forstå forlængelsen med Janus Blond som andet end en misforstået magtdemonstration fra Hemmes side, når nu det viser sig, at spillerne gik til ham med deres bekymringer. Det er jo bare endnu et søm i en potentiel ligkiste, alt imens målsætninger om top 6 virker pænt omsonst, skadessituationen taget i kraftig betragtning.
    Håber virkelig at Hemme har gået ind i konstruktiv dialiog med spillerne, og de virkelig arbejder for en løsning.

    Ellers har han intet at gøre i OB,

    Leave a comment:


  • Entusiastens
    replied
    Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
    Hvis de bliver skadet af træning er de ikke i den rette form. Det er min mening. Man bliver ikke skadet af hård træning, men af forkert træning.
    Der må jeg altså lige rette dig, man kan sagtens blive skadet af hård træning :)!

    Hvem er det der skal bringe spillerne i form?

    Leave a comment:


  • René
    replied
    Alle der træner op til noget ved at det gælder om at bygge langsomt op, og træne rigtigt for at undgå skader.
    ​​​Man må bare sige at Janus her er fejlet grumt i måske 2-3 opstarter. Uanset de gode intentioner.

    Michaelsen kan selvfølgelig sagtens være medskyldig, hvis ikke han koordinerer med Janus og laver højintensitet efter Janus har pisket dem igennem øvelser. Det kan også have betydet noget at man i en periode har skiftet bane 1 i Ådalen ud med diverse andre baner, men har man ikke altid gjort det?
    Men mest sandsynligt falder det tilbage på Janus og resten af teamet som skal kunne korrigere programmet undervejs.

    Det er pinligt at vi ikke har lært at passe bedre på Ryan efter at han spillede de fleste kampe i 18/19 sæsonen

    Leave a comment:


  • stonebear
    replied
    Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
    Hvis de bliver skadet af træning er de ikke i den rette form. Det er min mening. Man bliver ikke skadet af hård træning, men af forkert træning.
    For hård træning = forkert træning.

    Leave a comment:


  • Kielberg
    replied
    Hvis de bliver skadet af træning er de ikke i den rette form. Det er min mening. Man bliver ikke skadet af hård træning, men af forkert træning.

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af newbenji Se indlæg

    Træning der giver skader er jo altid forkert træning
    Den mængde skader vi har tyder på træningen er forkert. Det jo værre end end gang dovne gymnasie elever der starter på session
    Så umiddelbart er janus blond ikke opgaven voksen som den er sat sammen for tiden.
    Det må ledelsen da snart indse...
    Enig. Jeg siger bare at intentionen bag initiativet fejler ingenting. Det er udførelsen og setuppet der er problemet

    Leave a comment:


  • newbenji
    replied
    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

    Pjat .. det skal løbes væk

    Ledelsen har jo taget handling og forlænget med Janus
    Smukt forlænge med manden der har ansvaret for skaderne.. virker ... tja

    Leave a comment:


  • Magge
    replied
    Oprindeligt indsendt af newbenji Se indlæg

    Træning der giver skader er jo altid forkert træning
    Den mængde skader vi har tyder på træningen er forkert. Det jo værre end end gang dovne gymnasie elever der starter på session
    Så umiddelbart er janus blond ikke opgaven voksen som den er sat sammen for tiden.
    Det må ledelsen da snart indse...
    Pjat .. det skal løbes væk

    Ledelsen har jo taget handling og forlænget med Janus

    Leave a comment:

Working...
X