Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Den fysiske træning

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

  • Kielberg
    replied
    Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

    For hård træning = forkert træning.
    Ja for hård, men ikke hård.

    Leave a comment:


  • Kielberg
    replied
    Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

    Der må jeg altså lige rette dig, man kan sagtens blive skadet af hård træning :)!

    Hvem er det der skal bringe spillerne i form?
    Den fysiske træner. Det ligger ligesom i ordet

    Leave a comment:


  • stonebear
    replied
    Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

    Hvis kampen mod FCM hele tiden har været planlagt som en reserveholdskamp er det jo så bare kampen mod Aab, der var sidste test. Den kamp så jeg ikke, så jeg er ikke klar over, om vi skiftede hele holdet i pausen eller spillede længere tid med det, der kunne være et superliga-setup?
    Så blev jeg det klogere, tak - jeg så heller ikke kampen mod AaB, men havde forstået det som om at vi skiftede det meste af holdet ved pausen som vi gjorde det mod Horsens og BIF.

    Leave a comment:


  • Orskov
    replied
    Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

    Nej, men det er mit indtryk (fra de øvrige klubber) og min erindring, at sidste test plejer at blive brugt til at pudse start11’ af. Læg dertil hvordan spilletiden er blevet fordelt i vores træningskampe, det ser for mig helt atypisk ud. Vi har jo ikke fået en eneste superligakamps “simulation” i optakten, det plejer da ikke at være tilfældet?
    Hvis kampen mod FCM hele tiden har været planlagt som en reserveholdskamp er det jo så bare kampen mod Aab, der var sidste test. Den kamp så jeg ikke, så jeg er ikke klar over, om vi skiftede hele holdet i pausen eller spillede længere tid med det, der kunne være et superliga-setup?

    Leave a comment:


  • manner
    replied
    Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

    Nej, men det er mit indtryk (fra de øvrige klubber) og min erindring, at sidste test plejer at blive brugt til at pudse start11’ af. Læg dertil hvordan spilletiden er blevet fordelt i vores træningskampe, det ser for mig helt atypisk ud. Vi har jo ikke fået en eneste superligakamps “simulation” i optakten, det plejer da ikke at være tilfældet?
    JM har også hele tiden sagt at det meste helst skulle afklares i kampene mod BIF og AaB. Kampen i dag har hele tiden været præsenteret som en "VAR testkamp".

    Leave a comment:


  • Orskov
    replied
    Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
    Men kan sagtens træne hårdt, hvis det doseres korrekt, og man laver de korrekte øvelser. Der forskes en masse i det, ikke mindst på SDU. Er OB inde i den nyeste forskning? Sandsynligheden for at finde guld bag en regnbue er nok større.

    Man kunne få 4 eller 5 idrætsfysiologer for 1 Jebali. Eller 1 MH...
    Undskyld, men ved du egentlig noget om, hvad der foregår på den front i OB? Jeg ved godt, du har hørt nogle podasts med Troels Bech og derfra er blevet overbevist om, at OB er håbløst umoderne, men hvor ved du det egentlig fra? JM er på bold.dk f. eks citeret for følgende: "- I min tid (ansat i 2018, red.) har vi ansat en mentaltræner, ændret på kosten, ansat en analytiker, en transitionstræner og vi har opgraderet med Superliga-huset, så vi også kan styrketræne her i Ådalen." Det passer vel ikke helt ind i billedet om et OB, der ikke er klar over, at infrastrukturen betyder noget, også ift. det fysiologiske.

    Leave a comment:


  • Online
    replied
    - Ekstra Bladet har ikke kontaktet mig, og jeg aner ikke, hvad vinklen i artiklen er. Vi har altid samtaler med vores medarbejdere

    "Medarbejdere".... ved godt, jeg er lidt pirrelig i øjeblikket, men jeg ville vælge ordet "spillere" som sportschef

    Leave a comment:


  • stonebear
    replied
    Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

    Reserveholdsvenskabskampe er der vel ikke i sig selv noget odiøst i?
    Nej, men det er mit indtryk (fra de øvrige klubber) og min erindring, at sidste test plejer at blive brugt til at pudse start11’ af. Læg dertil hvordan spilletiden er blevet fordelt i vores træningskampe, det ser for mig helt atypisk ud. Vi har jo ikke fået en eneste superligakamps “simulation” i optakten, det plejer da ikke at være tilfældet?

    Leave a comment:


  • Orskov
    replied
    Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

    Ok det var jeg ikke klar over - er den beslutning normal praksis i OB eller er det et resultat af skadessituationen? Jeg har ikke set nogen af de øvrige klubber sende u-holdet afsted til deres sidste træningskamp.
    Reserveholdsvenskabskampe er der vel ikke i sig selv noget odiøst i?

    Leave a comment:


  • stonebear
    replied
    Oprindeligt indsendt af Superior Se indlæg
    Det har hele tiden, også officielt, været meningen, at det skulle være Reserveholdskamp...!
    Ok det var jeg ikke klar over - er den beslutning normal praksis i OB eller er det et resultat af skadessituationen? Jeg har ikke set nogen af de øvrige klubber sende u-holdet afsted til deres sidste træningskamp.

    Leave a comment:


  • manner
    replied
    Jeg vil ikke kloge mig på så mange ting ang. den fysiske træning. Jeg vil blot erklærer mig enig i at FOR hård træning er dumt. Så ved jeg fra en FCM spiller at det er "offentlig" hemmelighed i de andre klubber at en del spillere i OB er utilfredse med Blonds måde at lave den fysiske træning på. Frygten er selvf. at evt. transfermål tænker sig ekstra godt om inden de underskriver en kontrakt med OB, eller at de måske kikker til anden side for en aftale.

    https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...r-fuld-tiltro/
    Last edited by manner; 07-09-2020, 14:54.

    Leave a comment:


  • Superior
    replied
    Det har hele tiden, også officielt, været meningen, at det skulle være Reserveholdskamp...!

    Leave a comment:


  • Larsbo79
    replied
    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
    Skal vi snakke om at JM, nok p.g.a skaderne og frygten for nye skader sender et forstærket ynglingehold afsted til den sidste træningskamp før sæsonstart VAR testen mod FCM?

    MvH ChrisOB
    Som jeg har læst et sted, så havde det hele tiden været planlagt at det var de 2 holds reserver som skulle spille.

    Leave a comment:


  • stonebear
    replied
    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
    Skal vi snakke om at JM, nok p.g.a skaderne og frygten for nye skader sender et forstærket ynglingehold afsted til den sidste træningskamp før sæsonstart VAR testen mod FCM?

    MvH ChrisOB
    For mig at se ser det ihvertfald sådan ud, når man vælger at sende en flok u spillere og reserver til den sidste test - en test der normalt bruges til at pudse start11’eren af. Jeg tror ikke jeg kan mindes en mindre optimal sæson optakt, som i nogensinde.

    Leave a comment:


  • ChrisOB
    replied
    Skal vi snakke om at JM, nok p.g.a skaderne og frygten for nye skader sender et forstærket ynglingehold afsted til den sidste træningskamp før sæsonstart VAR testen mod FCM?

    MvH ChrisOB

    Leave a comment:

Working...
X