Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Den fysiske træning

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

  • anglicantian
    replied
    Det virker i øvrigt oplagt at Tverskov skal styrketræne lidt. Det vil give ham bedre antrit. Han er for spinkel til at skulle være så forholdsvis langsom i de sprinter.

    Leave a comment:


  • René
    replied
    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg



    Men må indrømme, at jeg stadig er lidt forvirret over setuppet. Hvad bruger man en scout i Bergamo til f.eks? Hvilken type spillere holder han øje med og hvilke niveauer scouter han på? Dækker han et område af Italien eller hvordan fungerer det? Gid der var nogle i OB der gad at svare på det, det er vel ikke så farligt at være åben omkring...
    Ja .. Det hænger i hvert fald heller ikke sammen med den rekrutterings strategi man har kørt, hvor man først og fremmest går efter danske spillere og derefter kigger i Skandinavien.
    Der bedste bud ville være at de pågældende scouts bruger en meget meget lille del af deres tid på OB

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg

    Jeg kan ikke lade være med at tænke på om nepotisme og sponsorhensyn har indflydelse på diverse omkring den fysiske træning.

    Til Fissirul (!?): Og hvordan begrunder du at Svendborg har noget af det allerbedste udstyr. Lidt fakta, tak.
    Nok mere Hemmingsen og Blond der bare er af den gamle skole

    Leave a comment:


  • Tåhyler
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

    Men det har de vel for hulen en viden om dernede når nu Svendborg er en rigtig god samarbejds partner? Eller bare generelt skal holde sig informeret om

    Men de fleste mailadresser på folk kan du finde på ob.dk under stab
    Jeg kan ikke lade være med at tænke på om nepotisme og sponsorhensyn har indflydelse på diverse omkring den fysiske træning.

    Til Fissirul (!?): Og hvordan begrunder du at Svendborg har noget af det allerbedste udstyr. Lidt fakta, tak.

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af fissirul Se indlæg
    Er der nogen, som ved, hvem man kan komme i kontakt med fra klubben vedrørende den fysiske træning?
    I Svendborg befinder sig noget af det allerbedste udstyr i forhold til test og genoptræning af sportsfolk, og i mine øjne burde OB kigge den vej for et samarbejde netop med henblik på at optimere træningsmængde og intensitet for spillerne.
    Men det har de vel for hulen en viden om dernede når nu Svendborg er en rigtig god samarbejds partner? Eller bare generelt skal holde sig informeret om

    Men de fleste mailadresser på folk kan du finde på ob.dk under stab

    Leave a comment:


  • fissirul
    replied
    Er der nogen, som ved, hvem man kan komme i kontakt med fra klubben vedrørende den fysiske træning?
    I Svendborg befinder sig noget af det allerbedste udstyr i forhold til test og genoptræning af sportsfolk, og i mine øjne burde OB kigge den vej for et samarbejde netop med henblik på at optimere træningsmængde og intensitet for spillerne.

    Leave a comment:


  • Online
    replied
    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg



    Men må indrømme, at jeg stadig er lidt forvirret over setuppet. Hvad bruger man en scout i Bergamo til f.eks? Hvilken type spillere holder han øje med og hvilke niveauer scouter han på? Dækker han et område af Italien eller hvordan fungerer det? Gid der var nogle i OB der gad at svare på det, det er vel ikke så farligt at være åben omkring...
    Jeg synes også det virker lidt spøjst... for det må vel være spillere i serie B/C og/eller under, som han ser på

    Kunne bedre forstå et Balkan-netværk eller lignende...

    Leave a comment:


  • Sheed
    replied
    Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

    En simpel LinkedIn-søgning (scout Odense).

    F.eks Alain Rohou - https://www.linkedin.com/in/alain-rohou-a57.94737/


    Men må indrømme, at jeg stadig er lidt forvirret over setuppet. Hvad bruger man en scout i Bergamo til f.eks? Hvilken type spillere holder han øje med og hvilke niveauer scouter han på? Dækker han et område af Italien eller hvordan fungerer det? Gid der var nogle i OB der gad at svare på det, det er vel ikke så farligt at være åben omkring...

    Leave a comment:


  • Online
    replied
    https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...cup-udsaettes/

    Var i et øjeblik så naiv at tro, at det var pga. at vi ikke kunne stille med et skadesfrit hold

    Leave a comment:


  • Jungledyret
    replied
    Endnu et eksempel på udviklingen i moderne fodbold, hvor der - i de klubber der vil noget - ansættes flere og flere akademikere og folk med hardcore analytisk know how i ledende stillinger.

    https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder...nisk-direktoer

    27 årig tidligere Head of Scouting and Analytics (med kælenavnet ‘the brain’) ny teknisk direktør i FCK.

    Talenter findes ikke kun blandt spillere og trænere.

    Leave a comment:


  • hankatten
    replied
    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

    Oliver.
    Kasper. Tverskov. Lund
    Lund. Kløve. JJT. Frøkjær. Skjelvik
    Sabbi. Jebali.

    Mande. AJA. Obbekjær. Opondo. Aron. Sander. Hyllegaard.

    ?
    Det vil også være min favorit, med udgangspunkt i Fenger ikke er klar. Synes 4-3-3 er spændende, men jeg synes vi skal have enten Lieder eller Max til den centrale angriber, hvis den skal være optimal. I nogen kampe kan jeg gå med til Hylle, men imod FCK tror jeg han kommer til at fylde for lidt, og her får vi brug for en vi kan slå den op på

    Leave a comment:


  • Online
    replied
    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

    Hvor har du fundet den liste over navne henne? Interessant liste, men også noget lidt atypiske lande, hvis man spørger mig. Det er jo alligevel relativt sjældent, at danske klubber henter spiller fra store fodboldnationer som England, Italien, Frankrig, Spanien etc. Jeg ville nok i udgangspunktet have tænkt, at det gav mere mening at have folk i Skandinavien, Østeuropa, Baltikum, Nordamerika, Afrika etc. Steder hvor det ofte vil være et skridt op for spille at skifte til OB.
    En simpel LinkedIn-søgning (scout Odense).

    F.eks Alain Rohou - https://www.linkedin.com/in/alain-rohou-a5794737/

    Leave a comment:


  • Plum
    replied
    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

    Vi har jo spillet 4-3-3 i de fleste kampe i opstarten, så den er nok også i spil. Den 4-4-2 du ridser op der, tror jeg også vil være det rene selvmord. Til at starte med spiller vi med to backs der har store koncentrationsproblemer defensivt, det er problematisk nok i sig selv. Oven i hatten spiller vi så med to kanter der ikke fylder meget i det defensive og uden en rigtig 6er. Ser egentligt 3-5-2 som det bedste bud lige nu. I den formation er vi mest kompakte centralt, og så må det være op til Skjelvik og Lund at få skabt noget på siderne, og så kan vi spille med Sabbi og Jebali i front der begge kan noget på egen hånd. 1 point må i udgangspunktet være et fint resultat.
    Oliver.
    Kasper. Tverskov. Lund
    Lund. Kløve. JJT. Frøkjær. Skjelvik
    Sabbi. Jebali.

    Mande. AJA. Obbekjær. Opondo. Aron. Sander. Hyllegaard.

    ?

    Leave a comment:


  • andlox
    replied
    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

    Hvor har du fundet den liste over navne henne? Interessant liste, men også noget lidt atypiske lande, hvis man spørger mig. Det er jo alligevel relativt sjældent, at danske klubber henter spiller fra store fodboldnationer som England, Italien, Frankrig, Spanien etc. Jeg ville nok i udgangspunktet have tænkt, at det gav mere mening at have folk i Skandinavien, Østeuropa, Baltikum, Nordamerika, Afrika etc. Steder hvor det ofte vil være et skridt op for spille at skifte til OB.
    Jo, der kunne vel forklare hvorfor det alt for ofte blev den Horsens-connection vi brugte i de sidste år...
    Vi svømmer ja alt for ofte i Suppen-område hvor vi ikke er økonomisk stærk nok at hente stjerner. Med JM kom der også spiller fra de norske/svenske ligaer men tror det skylder JMs kendskab af markedet der. Lyder som vores scouting overrækkes og nystruktureres.

    Leave a comment:


  • Sheed
    replied
    Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

    Jeg har fundet en Andy K. fra Lincoln, som er scout og analytiker.

    Disse står som scouts for OB:
    • Alain Rohou (Nice)
    • Ben Gascoigne (Plymouth)
    • José Manuel Bonilla Bravo (Valencia)
    • Anthony Eteve (Paris)
    • Jorian Lamberink (Hardenberg)
    • Patrick Johansen
    • Mauro Manzoni (Venedig)
    • Simone Vitali (Bergamo)
    Hvor har du fundet den liste over navne henne? Interessant liste, men også noget lidt atypiske lande, hvis man spørger mig. Det er jo alligevel relativt sjældent, at danske klubber henter spiller fra store fodboldnationer som England, Italien, Frankrig, Spanien etc. Jeg ville nok i udgangspunktet have tænkt, at det gav mere mening at have folk i Skandinavien, Østeuropa, Baltikum, Nordamerika, Afrika etc. Steder hvor det ofte vil være et skridt op for spille at skifte til OB.

    Leave a comment:

Working...
X