Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Den fysiske træning

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

  • tOrnBjerg
    replied
    Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg

    I forhold til, hvad Blond står for træningsmæssigt i denne 7 år gamle artikel synes jeg faktisk ikke der er nogle klare røde flag. Det lyder som i overensstemmelse med hvad jeg kender til fysisk træning. Det lyder heller ikke som om han er ondskaben selv. Læs fx:

    "5) Vær opmærksom på, at mange accelerationer, sprinter, vendinger og opbremsninger, belaster muskulaturen ekstremt meget de første to uger. 6) Gem den hårde træning til uge to, så spillerne ikke både er trætte fysisk og skal vænne sig til nye bevægelser 7) Tag individuelle hensyn. Du skal aldrig presse en spiller der er øm eller har ondt 8) Første træningskamp skal man maximalt spille 45 min. 9) Sørg for at spillerne er friske til kamp og til fysisk træning. Spillerne skal bygges op, og ikke rives ned af selskabet ”Træner A/S”

    http://infolink2003.elbo.dk/dbujylla.../doc/11942.pdf
    Jeg ved meget lidt om moderne fysisk træning. Det der undre mig, er at vi var det eneste hold som havde en trænings lejr. Var det er forkert valg? var det uklogt, at vente med at kalde spillerende sammen efter kommunen godkendte det. kom vi for sent i gang, og er SIF nuværende "styrke" fordi de blev i træning under corona.
    Hvis der er noget om ovenstående, så er det jo desværre for sent at ændre, men i givet fald er det uprofessionelt.

    Leave a comment:


  • anglicantian
    replied
    Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg
    Pu ha, det er ikke positive ting jeg høre om Janus Blond idag. Jeg høre om utilfredshed blandt spillere med både den fysiske træning og med hans person generelt. Jeg er oprigtigt bange for klubbens forfatning, nedrykning er desværre et ganske realistisk scenarie
    I forhold til, hvad Blond står for træningsmæssigt i denne 7 år gamle artikel synes jeg faktisk ikke der er nogle klare røde flag. Det lyder som i overensstemmelse med hvad jeg kender til fysisk træning. Det lyder heller ikke som om han er ondskaben selv. Læs fx:

    "5) Vær opmærksom på, at mange accelerationer, sprinter, vendinger og opbremsninger, belaster muskulaturen ekstremt meget de første to uger. 6) Gem den hårde træning til uge to, så spillerne ikke både er trætte fysisk og skal vænne sig til nye bevægelser 7) Tag individuelle hensyn. Du skal aldrig presse en spiller der er øm eller har ondt 8) Første træningskamp skal man maximalt spille 45 min. 9) Sørg for at spillerne er friske til kamp og til fysisk træning. Spillerne skal bygges op, og ikke rives ned af selskabet ”Træner A/S”

    http://infolink2003.elbo.dk/dbujylla.../doc/11942.pdf

    Leave a comment:


  • SU1978
    replied
    Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg
    Pu ha, det er ikke positive ting jeg høre om Janus Blond idag. Jeg høre om utilfredshed blandt spillere med både den fysiske træning og med hans person generelt. Jeg er oprigtigt bange for klubbens forfatning, nedrykning er desværre et ganske realistisk scenarie
    for hård træning? barsk kultur? jeg har også længe været bekymret over tilstanden. Men generelt passer den barske rottweilerkultur til NT og Enricos temperament, og præger hele den øvrige organisation, så det ville ikke undre mig.

    Leave a comment:


  • stonebear
    replied
    Pu ha, det er ikke positive ting jeg høre om Janus Blond idag. Jeg høre om utilfredshed blandt spillere med både den fysiske træning og med hans person generelt. Jeg er oprigtigt bange for klubbens forfatning, nedrykning er desværre et ganske realistisk scenarie

    Leave a comment:


  • Tåhyler
    replied
    Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
    Spillerne har jo ikke måtte komme i klubben, eller søge råd hos de tilknyttede læger, fysser og massøre osv. så lang tid de har været på lønkompensationsordning, og det er jo vanskeligt for en privat praktiserende læge eller fys at overtage specialbehandlinger til proff. idrætsudøvere.
    Det kan du have ret i og det betyder så givet noget. Alligevel er vores situation vel værre end de andre klubbers !
    Vi må gå ud fra at spillerne praktiserer strækøvelser før og efter træning. Det er fundamentalt. Vi ved jo slet ikke nok og det skal ledelsen gøre, men jeg ved af smertelig erfaring at det er vigtigt at alle spillere har den samme intensitet og koncentration, når der trænes med bold. For eksempler i tacklinger. Er det ikke Henrik Hansen, der især står for det.

    Leave a comment:


  • manner
    replied
    Oprindeligt indsendt af newbenji Se indlæg

    Man kunne da netop blive behandlet stadig under nedlukning.. Så virker endnu mere dumt hvis det passer...
    Spillerne har jo ikke måtte komme i klubben, eller søge råd hos de tilknyttede læger, fysser og massøre osv. så lang tid de har været på lønkompensationsordning, og det er jo vanskeligt for en privat praktiserende læge eller fys at overtage specialbehandlinger til proff. idrætsudøvere.

    Leave a comment:


  • Tåhyler
    replied
    Oprindeligt indsendt af newbenji Se indlæg

    Man kunne da netop blive behandlet stadig under nedlukning.. Så virker endnu mere dumt hvis det passer...
    Måske er det behandlingen der ikke er god nok. Husker stadig Sæternes - men der har vel været udskiftninger siden men måske samme konventionelle tilgang.

    Leave a comment:


  • stonebear
    replied
    Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

    Både og. Det var lidt forsimplet skrevet, men bliver sgu provokeret over OB skulle træne specielt hårdt. De træninger jeg har overværet har ikke været hårde.
    Her er en der har prøvet det på egen krop. Han tager ansvar for egen karriere, hvilket desværre hører til undtagelsen.
    https://spillerforeningen.dk/spiller...ning-ikke-nok/
    Mig bekendt får spillerne træningsprogrammer som de individuelt skal følge, så der er jo ikke kun tale om at de kun træner halvanden time om dagen. Når spil med bold og det taktiske fylder så meget af et træningspas som det gør giver det jo sig selv at der ikke kan gå serber træning i den hele tiden. Jeg synes der plejer at være fin intensitet på under holdets forskellige øvelser etc., men jeg tror da heller ikke at det er truppens træningspas der ødelægger spillerne. Det er dog mit indtryk, fra en spiller i førsteholdstruppen, at den fysiske træning er dårligt doseret og jeg tror personligt at det er en stor del af årsagen til de mange skader. Hvis alle elever i en klasse dumper til eksamen kan det da godt være at klassen bare er meget ubegavet, men pilen vil altså i højere grad pege på underviseren. Fair nok hvis du tror at spillerne er nogle vattede små drenge, men når så mange spillere døjer med skader, så er det for mig svært ikke at pege mod den fysiske træning.

    Leave a comment:


  • newbenji
    replied
    Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
    Det kunne måske også tyde på at de har haft ubehandlede skavanker i de to mdr. hvor de ikke har haft mulighed for at blive behandlet i klubben. Jeg formoder bare at ubehandlede, eller forkert behandlede skader nemt bryder op igen - kage eller ej - men de er der helt sikkert andre der ved en masse mere om end jeg gør.
    Man kunne da netop blive behandlet stadig under nedlukning.. Så virker endnu mere dumt hvis det passer...

    Leave a comment:


  • anglicantian
    replied
    Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

    Præcis, det handler om rigtig træning. Sjovt nok var sønderjyske ikke skadesramt da Blond var dernede. Det kunne tyde på spillerne har spist for meget kage i 2 måneder. Hvis grundformen var ok burde de ikke blive skadet i bundter.
    Grundform som i hvad? VO2 max?

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

    "Alt hvad der foregår omkring Superliga-holdet er mit ansvar. I moderne fodbold bliver der flere og flere folk omkring en i staben, som har forskellige arbejdsområder, men for alt, hvad der foregår, hvad enten det er godt eller skidt, tager jeg det fulde ansvar for. Jeg kan næsten bestemme hvilken størrelse sko Sander Svendsen tager på, men han har dog medbestemmelse, siger Jakob Michelsen til Sport Fyn."
    Vel en ret typisk JM- udtalelse. :-)
    Han tager press fra de andre og på sig selv. Men det er nu også en generel udtalelse om ansvaret og håber de kigger mere konkret om grundene for den skadescenario vi har når de taler bag lukket dør.
    Præcis. Et klassisk JM svar udad til

    Leave a comment:


  • andlox
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    JM tager ansvaret for alle skaderne.

    https://fyens.dk/artikel/ob-træner-s...-er-mit-ansvar
    "Alt hvad der foregår omkring Superliga-holdet er mit ansvar. I moderne fodbold bliver der flere og flere folk omkring en i staben, som har forskellige arbejdsområder, men for alt, hvad der foregår, hvad enten det er godt eller skidt, tager jeg det fulde ansvar for. Jeg kan næsten bestemme hvilken størrelse sko Sander Svendsen tager på, men han har dog medbestemmelse, siger Jakob Michelsen til Sport Fyn."
    Vel en ret typisk JM- udtalelse. :-)
    Han tager press fra de andre og på sig selv. Men det er nu også en generel udtalelse om ansvaret og håber de kigger mere konkret om grundene for den skadescenario vi har når de taler bag lukket dør.

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    JM tager ansvaret for alle skaderne.

    https://fyens.dk/artikel/ob-træner-s...-er-mit-ansvar

    Leave a comment:


  • manner
    replied
    Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

    Præcis, det handler om rigtig træning. Sjovt nok var sønderjyske ikke skadesramt da Blond var dernede. Det kunne tyde på spillerne har spist for meget kage i 2 måneder. Hvis grundformen var ok burde de ikke blive skadet i bundter.
    Det kunne måske også tyde på at de har haft ubehandlede skavanker i de to mdr. hvor de ikke har haft mulighed for at blive behandlet i klubben. Jeg formoder bare at ubehandlede, eller forkert behandlede skader nemt bryder op igen - kage eller ej - men de er der helt sikkert andre der ved en masse mere om end jeg gør.

    Leave a comment:


  • Kielberg
    replied
    Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

    Præcis, det handler ikke om hårdere træning.
    Præcis, det handler om rigtig træning. Sjovt nok var sønderjyske ikke skadesramt da Blond var dernede. Det kunne tyde på spillerne har spist for meget kage i 2 måneder. Hvis grundformen var ok burde de ikke blive skadet i bundter.

    Leave a comment:

Working...
X