Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Michael Hemmingsen AKA Generalen ny sportschef i OB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg
    Nogle 'seniorer' der kan huske hvordan Hemmingsen stillede op formationsmæssigt samt hvordan holdet spillede under ham sidst?
    Holdet spillede vel rimeligt okay, da det jo vandt pokalen

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

      Holdet spillede vel rimeligt okay, da det jo vandt pokalen
      Touché

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg
        Nogle 'seniorer' der kan huske hvordan Hemmingsen stillede op formationsmæssigt samt hvordan holdet spillede under ham sidst?
        Det er vel mest relevant hvordan han spillede i Næstved? Men mener han er 4-4-2 mand

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg

          Jeg er enig. Jeg blev også pinligt berørt, og det blev KEP og Bo også.
          Jeg tror Hemme har indset, at han er for hæmmet (ku ikke lad være) og for uegnet til at være sportschef i Superligaen, og det har ledelsen også. Hans største chance er at kunne vise, at han som træner kan få holdets spillere forløst til at spille på top-6 niveau, som han jo mener de kan. Og så få et godt trænerjob et sted.
          OSE benytter nu et rekrutteringsfirma til at finde den nye cheftræner og det er da rigtigt at der er mange chefer der findes på denne måde - bare ikke indenfor fodbold. I al fald ikke officielt. Jeg tror Gaarde er Enricos ide.

          Så mangler vi bare, at Thorborg finder ud af, at han heller ikke er dygtig nok til fodboldklub.
          Hvem forbereder transfervinduet til sommer??

          Altså jeg ved godt at OB lader kontrakter udløbe og ser hvad der byder sig til for st få nogen ind men hvem lader som som de forbereder sig til transfervinduet? Konsulent til at finde ny træner og måske ny sportschef mens sportschefen er træner sammen med halvdelen af sportsudvalget ...
          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

          "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

          Venter man for længe, får man ingenting ...

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

            Holdet spillede vel rimeligt okay, da det jo vandt pokalen
            Vel var det da Hemmingsen der havde titlen som cheftræner men. Forarbejdet var i den grad gjort af Bruce Rioch.
            Jeg kan anbefale folk at lytte til det afsnit af SFÅ hvor, Esben Hansen deltager. Giver desværre et godt indblik i hvorfor Hemmingsen, ikke skal have en ledende rolle i OB.
            OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af sinus Se indlæg

              Vel var det da Hemmingsen der havde titlen som cheftræner men. Forarbejdet var i den grad gjort af Bruce Rioch.
              Jeg kan anbefale folk at lytte til det afsnit af SFÅ hvor, Esben Hansen deltager. Giver desværre et godt indblik i hvorfor Hemmingsen, ikke skal have en ledende rolle i OB.
              Min opfattelse er også det hold som Rioch afleverede, kunne enhver vinde pokalen med.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                Hvem forbereder transfervinduet til sommer??

                Altså jeg ved godt at OB lader kontrakter udløbe og ser hvad der byder sig til for st få nogen ind men hvem lader som som de forbereder sig til transfervinduet? Konsulent til at finde ny træner og måske ny sportschef mens sportschefen er træner sammen med halvdelen af sportsudvalget ...
                NT tager den selv, så ingen ændringer :(

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af JrEwing Se indlæg

                  Min opfattelse er også det hold som Rioch afleverede, kunne enhver vinde pokalen med.
                  Ah, det er vist en stramning. Prøv lige at se det hold, FCK stiller op med i den pokalfinale og sammenlign det med at vi stiller op med Kim Christensen, Martin Borre og Morten Fevang. FCK bliver i øvrigt suveræne mestre den sæson, så at sige, at enhver kan vinde den pokalturnering, er nok at stramme den en del, vil jeg mene.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg

                    Ah, det er vist en stramning. Prøv lige at se det hold, FCK stiller op med i den pokalfinale og sammenlign det med at vi stiller op med Kim Christensen, Martin Borre og Morten Fevang. FCK bliver i øvrigt suveræne mestre den sæson, så at sige, at enhver kan vinde den pokalturnering, er nok at stramme den en del, vil jeg mene.
                    Jeg fik nok formuleret mig forkert, det jeg mente var at holdet var godt spillet sammen og havde en klar spilleplan, så "nærmest" hvilken som helst træner ikke kunne ødelægge det på kort tid. Håber det gav mere mening :)

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af JrEwing Se indlæg

                      Min opfattelse er også det hold som Rioch afleverede, kunne enhver vinde pokalen med.
                      Holdet der vandt pokalfinalen:

                      Arek Onyszko
                      Jonas Troest
                      Morten Fevang
                      Ulrik Laursen
                      Chris Sørensen
                      Martin Borre
                      Oliveira Bechara
                      Esben Hansen
                      Jonas Borring
                      Johan Absalonsen
                      Kim Christensen

                      På bænken:
                      Emil Ousager
                      Jan Tore Ophaug,
                      Mads Timm
                      Peter Nymann.

                      Med al respekt så var det ikke en trup man på nogen måde kunne forvente skulle lande pokalen. Under Rioch og Hemme var vi et kompakt hold der stod godt defensivt og hvor Grahn/Timm og vores kanter i form af Borring og Borre stod for meget af det offensive. Grahn var i perioden, måske ligaens største profil sammen med Linderoth, men ellers var det holdet der var stjernen. Som jeg mindes pokalen var det også holdet der var stjernen og krigede den hjem på virkelig hård fight ført an af energibundet Absa.

                      Jeg er dog helt enig i at Hemme næsten udelukkende kørte videre på det arbejde Rioch havde lavet - hverken i forhold til formation eller udtryk ændrede Hemme noget som jeg husker det.

                      Comment


                        Hvad mon onkel Niels tænker når han ser/hører sådan et interview - eller bare generelt interviews med MH.
                        Selv han må vel kunne se at den er rivende gal med kompetencerne hos sportschefen?

                        Bo H. og KEP spørger ind til hvordan det kan være at det ikke er ham som skal stå for at headhunte og ansætte den nye træner, når nu de skal arbejde tæt sammen fremover. Tror måske at det er heldigt at man har overladt en del af processen til eksterne partnere.

                        Jeg har svært ved at se at MH kan blive siddende i denne stilling i lang tid fremover - eller også er det bare ønsketænkning eller nowt

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af cykelmyggen Se indlæg

                          Hvad mon onkel Niels tænker når han ser/hører sådan et interview - eller bare generelt interviews med MH.
                          Selv han må vel kunne se at den er rivende gal med kompetencerne hos sportschefen?

                          Bo H. og KEP spørger ind til hvordan det kan være at det ikke er ham som skal stå for at headhunte og ansætte den nye træner, når nu de skal arbejde tæt sammen fremover. Tror måske at det er heldigt at man har overladt en del af processen til eksterne partnere.

                          Jeg har svært ved at se at MH kan blive siddende i denne stilling i lang tid fremover - eller også er det bare ønsketænkning eller nowt
                          I min verden kan Hemme kun blive hvis der kommer en sportsdirekør på CV eller JN niveau. Det nytter ikke med Troels, eller andet godtfolk. Det skal top kvalitet ind. Det koster nok lidt mere i lønningsposen på den korte bane, vel det vil give et stort afkast.

                          Comment


                            Jeg nægter at tro, at Hemme er så sløv en kniv som han fremstår i det interview. Altså, jeg er sikker på, jeg ville klare det endnu dårligere. Det er vel ikke nødvendigvis et must for at bringe OB fremad, at man kan begå sig i medierne.. vi kan jo ikke alle være Troels Bechske retorikere. Jeg kan ikke forstå, at Thorborg har ansat ham, hvis han har fremstået sådan til jobsamtalen.. han må kunne ét eller andet, som ikke kommer frem i medierne.
                            Striwet nyt til android https://play.google.com/store/apps/d...rd.striwretnyt

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af bengaard Se indlæg
                              Jeg nægter at tro, at Hemme er så sløv en kniv som han fremstår i det interview. Altså, jeg er sikker på, jeg ville klare det endnu dårligere. Det er vel ikke nødvendigvis et must for at bringe OB fremad, at man kan begå sig i medierne.. vi kan jo ikke alle være Troels Bechske retorikere. Jeg kan ikke forstå, at Thorborg har ansat ham, hvis han har fremstået sådan til jobsamtalen.. han må kunne ét eller andet, som ikke kommer frem i medierne.
                              Jeg mistænker indimellem Thorborg for at have valgt Hemmingsen fordi man troede, at man i ham, qua hans legendestatus i klubben, ville få en mand som ville være "fredet" hos fansene og dermed ikke opleve den kritiske tilgang og utilfredshed som blev opbygget ift. Jesper Hansen. Og så har han nok vurderet at Hemmingsen var til at styre rundt på skakbrættet uden så megen brok.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Balboa Se indlæg

                                Jeg mistænker indimellem Thorborg for at have valgt Hemmingsen fordi man troede, at man i ham, qua hans legendestatus i klubben, ville få en mand som ville være "fredet" hos fansene og dermed ikke opleve den kritiske tilgang og utilfredshed som blev opbygget ift. Jesper Hansen. Og så har han nok vurderet at Hemmingsen var til at styre rundt på skakbrættet uden så megen brok.
                                Helt enig. NT har haft mulighederne for at ansætte dygtige mennesker, men vælger Poul, Thomas, Jesper og Michael - fordi de ikke tale den store leder imod. Det bliver ikke bedre hvis NT ikke trækker sig tilbage og fokusere på, at skabe netværk og finde penge til klubben. Sportsdirektøren skal have mulighed for at bygge det op i stil med det CV og Jacob Nielsen har bedrevet.
                                Han ansætter Hemme, som end ikke evner at finde en ny træner uden at vælge alt porcelænet i butikken.

                                Comment

                                Working...
                                X