Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Ny sportsdirektør

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
    Haha - jeg var helt klar over at jeg stillede min r** i klaskehøjde. Min pointe er selvf. og ikke overraskende at HVIS JH havde været så inkompetent som han ofte får skyld for herinde så havde han med sikkerhed ikke været her i 7 år - det burde Imø være endnu mere logik for burhøns. Det faktum at han har haft bestyrelsens opbakning i alle årene gør at samlet set har har klaret opgaven tilfredsstillende.
    Tror Thorborg var bange for at fjerne endnu et fejlskud efter Poul.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg

      Jamen jeg er da helt enig i, at de 14 måneder, der fulgte efter Kim B, var dårlig ledelse. Mit indlæg om rettidig omhu var kun tænkt på PH og TC ansættelserne og den relativt hurtige reaktion, når man (NT) så, at det ikke fungerede. For mig er definitionen på rettidig omhu, som leder også at indse sine egne fejl og rette dem hurtigst muligt.
      mvh pnl
      Det rigtige havde været at bide i bordpladen og erkende tre fejlansættelser og hurtigt have ansat en kompetent direktør og så kunne NT have erkendt at han elsker OB og fodbold, men at han var blevet dårligt rådgivet eller ikke have omgivet sig med de rette rådgivere.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

        Sjovt som økonomien skiftevis kan bruges som argument for en (lav) slutplacering, mens det ikke gælder, når man bruger den anden vej rundt. Det er, som regel, de klubber med de højeste budgetter, der også henter de bedste spillere; men i vores situation er der heller ikke argumenteret for, at slutplaceringerne slavisk skal følge økonomien; men vi skal i hvert fald skule til, at når man har et budget, der svarer til 6-7. bedste; så er slutplaceringer som nr. 10, nr. 11, og flirten med nedrykning i kategorien "uacceptabel". Når man selv melder målsætninger ud; som man gør både ud fra spillermateriale og budget; så er det skidt, at man ikke lever op til dem. 5 gange i træk. Op et vist sted med tilhængernes forventning; for en stund. Hvis man ser alene nøgternt på det; så er det skidt, at man ikke rammer plet på bare én af sine egne målsætninger, før man pludselig finder den rigtige træner; som trækker de rigtige spillere til sig, med den rigtige spillestil.

        Og endnu værre er det, når træneren er viklet ind i sportsdirektøren; så sportsdirektøren måske tøver med at anbefale bestyrelsen at gå med til fyring. 1 år for sent, f.eks.

        Økonomisk formåen eller manglen på samme kan ikke bruges som undskyldning, når man selv 5 år i træk har stillet forventninger, officielle målsætninger, der står til mål med det, som er og var den budgetmæssige placering; både i sig selv og i relation med konkurrencen, og man så ikke når dem. Så har man fejlet i sit ansvar.

        Jeg synes stadig, at det er mærkeligt, at man ignorerer 5 missede målsætninger i træk; bare fordi den ene gav pote. Der var jo absolut ingen udvikling, rent sportsligt. Nej, vi blev først bedre, da en anden træner kom til med en helt anden filosofi; og som rent faktisk satte et ordentligt hieraki på holdet, så det ikke var fyldt op med tændstiksben-svenskere, hårrettende færinger og diverse Limfjords-affaldselementer.

        Hvis JM havde kikset med sin filosofi; så havde vi stået med 6 missede målsætninger i træk. I mine øjne kun lidt mere grotesk end man kan stille sig tilfreds med 5 missede i træk; på baggrund om (mis)brugte undskyldninger om dårlig økonomi; når en stor del af det bare var ren og skær dårlig scouting i samarbejde med en gammeldags træner, der kun har haft reel succés et sted; fordi han var heldig - ikke nødvendigvis dygtig.

        Økonomi forklarer ikke den dårlige sammensætning af typer, 4-årige kontrakter til tvivlsomme elementer, der ender med at blive udlejet 3 gange, fordi han både var for dårlig til at blive solgt til mere end indkøbsprisen og/eller havde så høj en løn på den 4-årige-kontrakt, at det var billigere at leje ham ud, end at rive kontrakten over.

        Økonomi forklarer ikke rotunde georgiere; tvivlsomme islændinge; en venstre back hentet i Haderslev; der trods sit eksotiske navn ikke var et teknisk vidunder; ej heller forklarer den ene eller den anden hentede, som af den ene eller den anden grund ikke slog til.

        Vi underpræsterede; vi fik ikke nok ud af den sparsomme økonomi, vi havde; og det vælger man så at hylde sportsdirektøren for. Det undrer mig. Glem alle de ting, som jeg ellers ikke kan li ved hans facon. Vi missede 5 målsætninger i træk. Det er sgu ærligt talt sjældent i enhver virksomhed, at en leder overlever dette.

        Men sådan er fodbold. Det er ikke logisk. Det ene øjeblik er man mestertræner, den anden er man fyret. Det ene øjeblik vinder man bronze som oprykker, den næste er man fyret

        Nævn et erhverv udenfor fodbold og sport, hvor man kan få lov til at misse virksomhedens erklærede mål så mange gange i træk og overleve som leder.

        MvH ChrisOB
        Sjovt som argumentet "fodbold er ikke logik" (mis)bruges for derefter at argumentere for en, efter din mening, logisk fyring i en privat (fodbold)virksomhed Jeg tror aldrig jeg har sagt der ikke er truffet forkerte beslutninger, men jeg lever med at der undervejs, efter en opbremsning i økonomien og følgende nedbrydning, samt forestående opbygning af store dimensioner vil ske fejltagelser, og der bliver også truffet ulogiske og dårlige beslutninger, men må der jo samlet set være truffet flere gode og rigtige, end forkerte af slagsen - ellers ville han han næppe have været her i næsten 7 år (selv i en ulogisk privat fodbold virksomhed) inden han selv indgiver sin opsigelse. Kanske at bestyrelsen har vurderet at ro og kontinuitet, ikke mindst på ledelsesgangen, har været og stadig er meget mere vigtig en du som fan kan og vil se logikken i, eller acceptere. Overordnet set må JH have været en stærk chef, der har evnet at udføre det job han blev ansat til.

        edit: den “rotunde” georgier var TBs værk, så vidt jeg husker
        Last edited by manner; 22-10-2019, 20:11.
        Believe OB

        ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

        Ligegyldige kampe eksisterer ikke

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Il Corvo Se indlæg

          Hvem og hvornår? Jeg kan helt ærligt ikke huske at det skulle være sket, selvom at det var tæt på i sidste sæson!
          Esbjerg endte da over OB i sidste sæson ..

          Horsens endte i top6 og Hobro med to point mere i slutspillet i 17/18

          I 16/17 endte Lyngby som nr. 3 og Sønderjyske som nr. 6 mens Randers endte over OB i slutspillet ..

          I 15/16 blev Sønderjyske nr. 2 og Randers nr. 6 mens OB blev 7’er..

          I 14/15 blev OB nr. 9 bag Randers, Hobro og Esbjerg

          I 13/14 blev OB nr. 8 bag Randers og Esbjerg

          I 12/13 blev OB nr. 10 bag Randers Esbjerg og Sønderjyske

          Og så har jeg ikke engang talt AAB og AGF med som jeg ser OB som ligeværdige eller BIF der stadig ligger en spids over eller FCN der økonomisk er helt for sig selv samt selvfølgelig FCK og FCM ..

          Men dem der er delt ud på sæsoner har mindre økonomi og mindre historik end OB ...

          Last edited by Plum; 22-10-2019, 21:39.
          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

          "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

          Venter man for længe, får man ingenting ...

          Comment


            Eftersigende melder BT, at Troels Bech bliver sportsdirektør i OB - jeg har udover det, hørt lidt løs snak om, at det skulle være her fra vinter af, men det ved jeg ikke, om jeg skal tro på eller ej.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af ErtuÄŸrul Se indlæg
              Eftersigende melder BT, at Troels Bech bliver sportsdirektør i OB - jeg har udover det, hørt lidt løs snak om, at det skulle være her fra vinter af, men det ved jeg ikke, om jeg skal tro på eller ej.
              Det lyder meget sandsynligt, og et fornuftigt valg.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af ErtuÄŸrul Se indlæg
                Eftersigende melder BT, at Troels Bech bliver sportsdirektør i OB - jeg har udover det, hørt lidt løs snak om, at det skulle være her fra vinter af, men det ved jeg ikke, om jeg skal tro på eller ej.
                Han rejser jo pt. jorden rundt, og skal jo være af sted i et år (har booket gennem min arbejdsplads), så jeg tænker det er svært at korte rejsen ned, når man er af sted med 60 børn, og når det meget er booket i forvejen, men hvad ved jeg. Det ville uanset være ulogisk, hvis IKKE der havde været en form for dialog, han er jo et oplagt bud, medmindre historikken skræmmer bestyrelsen væk. Det har godt nok været i en anden funktion, så måske man er parat til at kaste sig ud i projektet anyways?

                Comment


                  https://ronaldo.com/dk/fodboldnyhede...perliga-retur/
                  "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                  - Norbert Elgert -

                  Comment


                    Hmm, bum bum. Det er svært at pege på en mere sympatisk person i dansk fodbold så han er klart typen men virkelig gerne vil se lykkes i OB. Jeg er dog stadig lidt lunken. Det så længe rigtigt godt ud i BIF, men jeg synes at fejlskudende er blevet mere og mere tydligere i BIF siden han stoppede, og jeg er ikke udpræget imponeret over hans arbejde i brøndby. Men det er svært at vurdere udefra da Tyskeren uden tvivl var noget af en personlighed som han skulle wresle med omkring til og afgange.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg

                      Han rejser jo pt. jorden rundt, og skal jo være af sted i et år (har booket gennem min arbejdsplads), så jeg tænker det er svært at korte rejsen ned, når man er af sted med 60 børn, og når det meget er booket i forvejen, men hvad ved jeg. Det ville uanset være ulogisk, hvis IKKE der havde været en form for dialog, han er jo et oplagt bud, medmindre historikken skræmmer bestyrelsen væk. Det har godt nok været i en anden funktion, så måske man er parat til at kaste sig ud i projektet anyways?
                      Syntes bare jeg læste en artikel hvor der stod at de tog hjem når der ikke var flere penge. Dog senest til sommer.
                      Men om Bech tiltræder i marts,april eller start Maj går vel også nok hvis man vurderer at han er den perfekte mand til jobbet.

                      Jesper må få lavet de nødvendige forlængelser og mm der bliver udsalg i Ådalen kan jeg ikke se at vi har brug for forfærdeligt meget nyt i truppen næste sommer.
                      Der skal måske findes en ny VB mm Lund,Barret og Madu kabalen går op og en angriber for AK mm han bliver til 31/12-2020
                      AJA forlænger man nok med selvom jeg stadig ikke er 100% overbevist om det er et klogt valg og Leeuwin burde klares her til vinter.

                      Ville selvfølgelig også være rart med lidt A+ forstærkning til midten men umiddelbart ligner sommer 2020 ikke det travleste vindue i OBs historie

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                        Syntes bare jeg læste en artikel hvor der stod at de tog hjem når der ikke var flere penge. Dog senest til sommer.
                        Men om Bech tiltræder i marts,april eller start Maj går vel også nok hvis man vurderer at han er den perfekte mand til jobbet.

                        Jesper må få lavet de nødvendige forlængelser og mm der bliver udsalg i Ådalen kan jeg ikke se at vi har brug for forfærdeligt meget nyt i truppen næste sommer.
                        Der skal måske findes en ny VB mm Lund,Barret og Madu kabalen går op og en angriber for AK mm han bliver til 31/12-2020
                        AJA forlænger man nok med selvom jeg stadig ikke er 100% overbevist om det er et klogt valg og Leeuwin burde klares her til vinter.

                        Ville selvfølgelig også være rart med lidt A+ forstærkning til midten men umiddelbart ligner sommer 2020 ikke det travleste vindue i OBs historie
                        Daniel Høegh skal hentes hjemme i næste sommer!
                        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                        - Norbert Elgert -

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                          Daniel Høegh skal hentes hjemme i næste sommer!
                          Så finder vi også plads til ham Men Leeuwin bør der også forlænges med som det ser ud nu.
                          Men det er klart hvis der skal satses på Obbekjær også begynder der at være for mange hvis kaptajnen kommer hjem

                          Men faren for et sommersalg af Tverskov lurer vel altid

                          Comment


                            https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...t-som-mulighed
                            Believe OB

                            ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                            Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Faurskov Se indlæg

                              Det lyder meget sandsynligt, og et fornuftigt valg.
                              Baseret på hvad? Ikke ironisk men jeg ser bare ikke de gode argumenter for TB som sportsdirektør ..
                              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                              "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                              Venter man for længe, får man ingenting ...

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                                Baseret på hvad? Ikke ironisk men jeg ser bare ikke de gode argumenter for TB som sportsdirektør ..
                                Der er i hvert fald noget ironisk i, at der er så mange der har forsvaret JH med, at tingene sejlede da han kom til klubben, hvilket TB selvfølgelig var en del af, og nu hvor JH er væk vil man så gerne have det tilbage.

                                Comment

                                Working...
                                X