Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Ny sportsdirektør

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #91
    Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
    Større klubber er vel også endt under i perioden ..
    Hvem og hvornår? Jeg kan helt ærligt ikke huske at det skulle være sket, selvom at det var tæt på i sidste sæson!

    Comment


      #92
      Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

      Den samme bestyrelse som troede Poul Hansen og TC som sportsdirektører var fikse ideer. Ja dem skal man da give helt gedigen tillid og blåstemple deres blåstempel, det er klart...

      MvH ChrisOB
      Det er jeg glad for du synes ansættelsen af PH har jo intet med ansættelsen af JH at gøre, iøvrigt afsluttede de selv hurtigt PHs engagement som sportsdirektør da de indså det uholdbare for handlekraft, og erkendelse af fejltagelsen.

      Mener du iøvrigt at OS&E (OB) ikke er en del af det private erhvervsliv, og mener du også at ledere i den offentlige sektor får lov at bestride jobs de ikke kan klare?

      Believe OB

      ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

      Ligegyldige kampe eksisterer ikke

      Comment


        #93
        Oprindeligt indsendt af Il Corvo Se indlæg

        Hvem og hvornår? Jeg kan helt ærligt ikke huske at det skulle være sket, selvom at det var tæt på i sidste sæson!
        Mon ikke GF'erne har rundet næstbedste række i vores trælse periode.
        Believe OB

        ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

        Ligegyldige kampe eksisterer ikke

        Comment


          #94
          Oprindeligt indsendt af Il Corvo Se indlæg

          Hvem og hvornår? Jeg kan helt ærligt ikke huske at det skulle være sket, selvom at det var tæt på i sidste sæson!
          Jesper Hansen ansat i 2013:

          Klubber der er sluttet under OB i den periode:

          2013-2014:

          FC Vestsjælland, SønderjyskE, AGF og Viborg

          2014-2015:

          SønderjyskE, FC Vestsjælland og Silkeborg

          2015-2016:

          Viborg, FC Nordsjælland, AGF, Esbjerg og Hobro

          2016-2017:

          Grundspil: AGF, Viborg og Esbjerg
          Slutspil: AC Horsens og Esbjerg

          2017-2018:

          Grundspil: AGF, Silkeborg, Lyngby, Randers og Helsingør.

          Ja, der er da rigtigt godt fyldt med klubber, der er så meget større end os, det kan jeg godt se.

          MvH ChrisOB

          1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

          Comment


            #95
            Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

            Den samme bestyrelse som troede Poul Hansen og TC som sportsdirektører var fikse ideer. Ja dem skal man da give helt gedigen tillid og blåstemple deres blåstempel, det er klart...

            MvH ChrisOB
            Jesper H har haft ledelsens tillid i mere end 6 år, og selv sagt op. Sportsdirektørerne PH og TC blev henholdsvis fyret og overflyttet til en anden funktion efter meget kort tid i jobbet. Det kalder man rettidig omhu af NT. Derfor tror jeg på, at ledelsen finder en ny kvalificeret sportsdirektør.

            Comment


              #96
              Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
              Det er jeg glad for du synes ansættelsen af PH har jo intet med ansættelsen af JH at gøre, iøvrigt afsluttede de selv hurtigt PHs engagement som sportsdirektør da de indså det uholdbare for handlekraft, og erkendelse af fejltagelsen.

              Mener du iøvrigt at OS&E (OB) ikke er en del af det private erhvervsliv, og mener du også at ledere i den offentlige sektor får lov at bestride jobs de ikke kan klare?
              OSE er en underholdningskoncern; fodboldklubben hedder OB og skal aldrig sidestilles, selv om vi hører ind under den ejerkreds. Fodboldklubben OB har vores bestyrelse haft svært ved at styre; for enten bruger de for mange penge, eller også ansætter de pause-klovne eller jyske gniere; der sagtens kunne ha sat et større sportsligt aftryk midt i afmatningen; end tilfældet var og er.

              De er bedre til deres egne forretninger; som i øvrigt inkluderer så meget OB, at en stor del af kagen ved alle transfers ryger lige ned i deres lommer og ikke nødvendigvis tilbage i fodboldklubben. Det var også dem, der gik med til at sælge Christian Eriksens videresalgsklausul for pebernødder; da han forlængede sin kontrakt i Ajax (2-3 millioner) Det var et slag på tasken et minus på mindst en 7 millioner, da Eriksen blev solgt til Tottenham. Så bestyrelser, selv med to milliardærer, kan også lave dårlige handler; især hvis de ikke har så meget forstand på fodbold. Hvilket jeg dybest set tror Niels Thorborg ikke har. Han var i hvert fald ikke synderligt interesseret i fodbold, da han valgte at investere. Og til tider har det føltes mere som om han bruger OB til at holde arrangementer for samarbejdspartnere.

              OSE er et privat firma; men de bestyrer en fodboldklub. I fodbold giver alting ikke nødvendigvis mening. Der kan man få lov til at misse 5 ud af 6 officielle målsætninger og så blive rost til skyerne, når han SELV vælger at gå af.

              MvH ChrisOB
              1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

              Comment


                #97
                Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg

                Jesper H har haft ledelsens tillid i mere end 6 år, og selv sagt op. Sportsdirektørerne PH og TC blev henholdsvis fyret og overflyttet til en anden funktion efter meget kort tid i jobbet. Det kalder man rettidig omhu af NT. Derfor tror jeg på, at ledelsen finder en ny kvalificeret sportsdirektør.
                Ja, for Thorborg er jo kongen af rettidig omhu. Ligesom dengang han udviste rettidig omhu, da han fyrede hele den sportslige ledelse, for så ikke at have nogen plan og bruge 14 måneder på at finde en ny sportsdirektør, som så viste sig at være så inkompetent, at han holdte kortere tid i jobbet end man havde brugt på at finde ham.

                Det var eddermame rettidig omhu og kompetent rekrutteringsarbejde.

                Comment


                  #98
                  Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

                  Jesper Hansen ansat i 2013:

                  Klubber der er sluttet under OB i den periode:

                  2013-2014:

                  FC Vestsjælland, SønderjyskE, AGF og Viborg

                  2014-2015:

                  SønderjyskE, FC Vestsjælland og Silkeborg

                  2015-2016:

                  Viborg, FC Nordsjælland, AGF, Esbjerg og Hobro

                  2016-2017:

                  Grundspil: AGF, Viborg og Esbjerg
                  Slutspil: AC Horsens og Esbjerg

                  2017-2018:

                  Grundspil: AGF, Silkeborg, Lyngby, Randers og Helsingør.

                  Ja, der er da rigtigt godt fyldt med klubber, der er så meget større end os, det kan jeg godt se.

                  MvH ChrisOB
                  Det er da lidt af en stramning i fht. det jeg skrev - men lad gå med det

                  Believe OB

                  ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                  Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                  Comment


                    #99
                    Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg

                    Jesper H har haft ledelsens tillid i mere end 6 år, og selv sagt op. Sportsdirektørerne PH og TC blev henholdsvis fyret og overflyttet til en anden funktion efter meget kort tid i jobbet. Det kalder man rettidig omhu af NT. Derfor tror jeg på, at ledelsen finder en ny kvalificeret sportsdirektør.
                    Jeg skal sige det her på så pæn en måde som muligt, men du har vist, som Sheed også pointerer, et alternativt forhold til begrebet "rettidig omhu", ud fra din beskrivelse, som udelader hele 14 måneder og dermed, ærligt talt, får dit indlæg til at fremstå, lidt mangelfuldt i forhold til din pointe.

                    Lad os se om der kommer et møgfald tilbage på dén eller simpel tavshed. Jeg venter i spænding...

                    MvH ChrisOB
                    1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                      Det er da lidt af en stramning i fht. det jeg skrev - men lad gå med det
                      Men hvad siger du egentlig til navnene på de klubber, som vi før ansættelsen af JM sluttede foran? Bortset fra AGF, og måske lidt Randers og Nordsjælland i en enkelt sæson, så er der jo ingen af de klubber der er så meget større end os, at man kan kalde det underpræstering i forhold til budget, både generelt og dengang. I samme periode har AaB vundet the Double, og Esbjerg og Lyngby har taget medaljer.

                      Ja de to sidstnævnte har ikke ligefrem fulgt op på det, og ja man kan også vinde meget på at stabilisere sig på længere sigt, så man ikke svinger fra medalje til nedrykning på én sæson, men jeg synes der er rimelig evidens på at ikke mange klubber, der er skulle være "en større klub" er sluttet under os i den periode, hvor Jesper Hansen har været sportslig boss.

                      MvH ChrisOB
                      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                        Ja, for Thorborg er jo kongen af rettidig omhu. Ligesom dengang han udviste rettidig omhu, da han fyrede hele den sportslige ledelse, for så ikke at have nogen plan og bruge 14 måneder på at finde en ny sportsdirektør, som så viste sig at være så inkompetent, at han holdte kortere tid i jobbet end man havde brugt på at finde ham.

                        Det var eddermame rettidig omhu og kompetent rekrutteringsarbejde.
                        Pas på lavthængende "Du er bedrevidende" modsvar... ;-)

                        MvH ChrisOB
                        1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

                          Men hvad siger du egentlig til navnene på de klubber, som vi før ansættelsen af JM sluttede foran? Bortset fra AGF, og måske lidt Randers og Nordsjælland i en enkelt sæson, så er der jo ingen af de klubber der er så meget større end os, at man kan kalde det underpræstering i forhold til budget, både generelt og dengang. I samme periode har AaB vundet the Double, og Esbjerg og Lyngby har taget medaljer.

                          Ja de to sidstnævnte har ikke ligefrem fulgt op på det, og ja man kan også vinde meget på at stabilisere sig på længere sigt, så man ikke svinger fra medalje til nedrykning på én sæson, men jeg synes der er rimelig evidens på at ikke mange klubber, der er skulle være "en større klub" er sluttet under os i den periode, hvor Jesper Hansen har været sportslig boss.

                          MvH ChrisOB
                          MEGET større har jeg vist heller ikke skrevet men GF er vel pt en del større målt på økonomi. Vi er så enige i at større klubber har været placeret dårligere end OB. Jeg har egentlig ikke så mange kommentarer til hvilke klubber der har rangeret under OB, eller over for den sags skyld. Det giver imø ikke meget mening at diskuttere placeringerne af klubber der ligger i "budget-niveau" med OB, og med det mener jeg at det er omsonst at snakke om klubberne skal placere sig slavisk efter den økonomiske formåen hvert år, hvis det er det du mener.

                          Believe OB

                          ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                          Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                            Mon ikke GF'erne har rundet næstbedste række i vores trælse periode.
                            Jo, men jeg tror ikke de havde størrer budget end os på det tidspunkt, tværtimod.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                              MEGET større har jeg vist heller ikke skrevet men GF er vel pt en del større målt på økonomi. Vi er så enige i at større klubber har været placeret dårligere end OB. Jeg har egentlig ikke så mange kommentarer til hvilke klubber der har rangeret under OB, eller over for den sags skyld. Det giver imø ikke meget mening at diskuttere placeringerne af klubber der ligger i "budget-niveau" med OB, og med det mener jeg at det er omsonst at snakke om klubberne skal placere sig slavisk efter den økonomiske formåen hvert år, hvis det er det du mener.
                              Sjovt som økonomien skiftevis kan bruges som argument for en (lav) slutplacering, mens det ikke gælder, når man bruger den anden vej rundt. Det er, som regel, de klubber med de højeste budgetter, der også henter de bedste spillere; men i vores situation er der heller ikke argumenteret for, at slutplaceringerne slavisk skal følge økonomien; men vi skal i hvert fald skule til, at når man har et budget, der svarer til 6-7. bedste; så er slutplaceringer som nr. 10, nr. 11, og flirten med nedrykning i kategorien "uacceptabel". Når man selv melder målsætninger ud; som man gør både ud fra spillermateriale og budget; så er det skidt, at man ikke lever op til dem. 5 gange i træk. Op et vist sted med tilhængernes forventning; for en stund. Hvis man ser alene nøgternt på det; så er det skidt, at man ikke rammer plet på bare én af sine egne målsætninger, før man pludselig finder den rigtige træner; som trækker de rigtige spillere til sig, med den rigtige spillestil.

                              Og endnu værre er det, når træneren er viklet ind i sportsdirektøren; så sportsdirektøren måske tøver med at anbefale bestyrelsen at gå med til fyring. 1 år for sent, f.eks.

                              Økonomisk formåen eller manglen på samme kan ikke bruges som undskyldning, når man selv 5 år i træk har stillet forventninger, officielle målsætninger, der står til mål med det, som er og var den budgetmæssige placering; både i sig selv og i relation med konkurrencen, og man så ikke når dem. Så har man fejlet i sit ansvar.

                              Jeg synes stadig, at det er mærkeligt, at man ignorerer 5 missede målsætninger i træk; bare fordi den ene gav pote. Der var jo absolut ingen udvikling, rent sportsligt. Nej, vi blev først bedre, da en anden træner kom til med en helt anden filosofi; og som rent faktisk satte et ordentligt hieraki på holdet, så det ikke var fyldt op med tændstiksben-svenskere, hårrettende færinger og diverse Limfjords-affaldselementer.

                              Hvis JM havde kikset med sin filosofi; så havde vi stået med 6 missede målsætninger i træk. I mine øjne kun lidt mere grotesk end man kan stille sig tilfreds med 5 missede i træk; på baggrund om (mis)brugte undskyldninger om dårlig økonomi; når en stor del af det bare var ren og skær dårlig scouting i samarbejde med en gammeldags træner, der kun har haft reel succés et sted; fordi han var heldig - ikke nødvendigvis dygtig.

                              Økonomi forklarer ikke den dårlige sammensætning af typer, 4-årige kontrakter til tvivlsomme elementer, der ender med at blive udlejet 3 gange, fordi han både var for dårlig til at blive solgt til mere end indkøbsprisen og/eller havde så høj en løn på den 4-årige-kontrakt, at det var billigere at leje ham ud, end at rive kontrakten over.

                              Økonomi forklarer ikke rotunde georgiere; tvivlsomme islændinge; en venstre back hentet i Haderslev; der trods sit eksotiske navn ikke var et teknisk vidunder; ej heller forklarer den ene eller den anden hentede, som af den ene eller den anden grund ikke slog til.

                              Vi underpræsterede; vi fik ikke nok ud af den sparsomme økonomi, vi havde; og det vælger man så at hylde sportsdirektøren for. Det undrer mig. Glem alle de ting, som jeg ellers ikke kan li ved hans facon. Vi missede 5 målsætninger i træk. Det er sgu ærligt talt sjældent i enhver virksomhed, at en leder overlever dette.

                              Men sådan er fodbold. Det er ikke logisk. Det ene øjeblik er man mestertræner, den anden er man fyret. Det ene øjeblik vinder man bronze som oprykker, den næste er man fyret

                              Nævn et erhverv udenfor fodbold og sport, hvor man kan få lov til at misse virksomhedens erklærede mål så mange gange i træk og overleve som leder.

                              MvH ChrisOB
                              1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

                                Jeg skal sige det her på så pæn en måde som muligt, men du har vist, som Sheed også pointerer, et alternativt forhold til begrebet "rettidig omhu", ud fra din beskrivelse, som udelader hele 14 måneder og dermed, ærligt talt, får dit indlæg til at fremstå, lidt mangelfuldt i forhold til din pointe.

                                Lad os se om der kommer et møgfald tilbage på dén eller simpel tavshed. Jeg venter i spænding...

                                MvH ChrisOB
                                Jamen jeg er da helt enig i, at de 14 måneder, der fulgte efter Kim B, var dårlig ledelse. Mit indlæg om rettidig omhu var kun tænkt på PH og TC ansættelserne og den relativt hurtige reaktion, når man (NT) så, at det ikke fungerede. For mig er definitionen på rettidig omhu, som leder også at indse sine egne fejl og rette dem hurtigst muligt.
                                mvh pnl

                                Comment

                                Working...
                                X