Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Ny sportsdirektør

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

  • fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

    At hente Okosun sidst oktober, og melde ud først i januar, at man efter længere tids overvejelse ikke vil forlænge med træneren er vel et klasse eksempel på hjernedøde handlinger.
    Okosun har nu været her 1,5 år nu….

    Men han er total fejlcastet i nuværende system. Men under JM kunne jeg godt lide at have ham på holdet eller i truppen

    Leave a comment:


  • Magge
    replied
    Oprindeligt indsendt af Toke HC Se indlæg

    OB's nye svenske fodbold-direktør Björn Wesström har i sin første tid i Ådalen brilleret med et for klubben imponerende ordforråd og med talegaver, som vidner om stor erfaring også med at møde medierne.

    Han har sagt, at de mest salgbare i klubben lige nu er Emmanuel Sabbi og Mads Frøkjær, og Wesström har jo fra starten proklameret, at OB skal sælge noget oftere og skele mindre til at skabe klubikoner, der år efter år betræder hjemmebanen i Bolbro.

    Wesström har også antydet, at der vil være spillere, som senest ryger ud af klubben, når deres kontrakter udløber til sommer.
    Det drejer sig om Ryan Johnson Laursen, Jens Jakob Thomasen, Mart Lieder, Mikkel Hyllegaard og Alexander Juel Andersen.

    De er alle udsatte i den ligning, fordi OB ikke før nytår har forlænget med dem og altså været klar til at indgå risikoen for, at de tager andre steder hen. Umiddelbart er det svært at tro på, at Ryan Johnson Laursen, Mart Lieder eller Mikkel Hyllegaard er i Ådalen efter sommer.

    Og et par af dem vil formentlig være væk allerede inden 1. februar, hvis de kan finde en klub - ellers kan de bare sidde den af det sidste halve år. Eller bidrage.

    Cheftræner Andreas Alm slæber tilsyneladende rundt på Ayo Okosun, som under Jakob Michelsen fik en fire-årig kontrakt.

    Her er et skoleeksempel på, hvad et trænerskifte han medføre for en spiller. Okosun blev hentet som den spiller, der bringer ravage i feltet, hvis ellers boldene smides derind med tilstrækkelig hyppighed.

    De dyder har Alm ikke haft brug for. Det vil give god mening at leje Okosun ud allerede nu, hvis Okosun alligevel ikke passer ind i Alms puslespillet.

    Nu faldt der ro på assistenttrænerjobbet. Frank Hjortebjerg fra Nordsjælland var i spil. I stedet blev det en anden tidligere Nordsjælland-mand, Søren Krogh, som i Farum har arbejdet sammen med OB's anden assistent Peter Feher.

    Imens venter omgivelserne på spillerskiftene. Björn Wesström har i ugens løb sagt, at hvis OB efter at have fået en til to forstærkninger også ligger nummer ni om et år, så må man skyde på ham.
    At hente Okosun sidst oktober, og melde ud først i januar, at man efter længere tids overvejelse ikke vil forlænge med træneren er vel et klasse eksempel på hjernedøde handlinger.

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af Toke HC Se indlæg

    OB's nye svenske fodbold-direktør Björn Wesström har i sin første tid i Ådalen brilleret med et for klubben imponerende ordforråd og med talegaver, som vidner om stor erfaring også med at møde medierne.

    Han har sagt, at de mest salgbare i klubben lige nu er Emmanuel Sabbi og Mads Frøkjær, og Wesström har jo fra starten proklameret, at OB skal sælge noget oftere og skele mindre til at skabe klubikoner, der år efter år betræder hjemmebanen i Bolbro.

    Wesström har også antydet, at der vil være spillere, som senest ryger ud af klubben, når deres kontrakter udløber til sommer.
    Det drejer sig om Ryan Johnson Laursen, Jens Jakob Thomasen, Mart Lieder, Mikkel Hyllegaard og Alexander Juel Andersen.

    De er alle udsatte i den ligning, fordi OB ikke før nytår har forlænget med dem og altså været klar til at indgå risikoen for, at de tager andre steder hen. Umiddelbart er det svært at tro på, at Ryan Johnson Laursen, Mart Lieder eller Mikkel Hyllegaard er i Ådalen efter sommer.

    Og et par af dem vil formentlig være væk allerede inden 1. februar, hvis de kan finde en klub - ellers kan de bare sidde den af det sidste halve år. Eller bidrage.

    Cheftræner Andreas Alm slæber tilsyneladende rundt på Ayo Okosun, som under Jakob Michelsen fik en fire-årig kontrakt.

    Her er et skoleeksempel på, hvad et trænerskifte han medføre for en spiller. Okosun blev hentet som den spiller, der bringer ravage i feltet, hvis ellers boldene smides derind med tilstrækkelig hyppighed.

    De dyder har Alm ikke haft brug for. Det vil give god mening at leje Okosun ud allerede nu, hvis Okosun alligevel ikke passer ind i Alms puslespillet.

    Nu faldt der ro på assistenttrænerjobbet. Frank Hjortebjerg fra Nordsjælland var i spil. I stedet blev det en anden tidligere Nordsjælland-mand, Søren Krogh, som i Farum har arbejdet sammen med OB's anden assistent Peter Feher.

    Imens venter omgivelserne på spillerskiftene. Björn Wesström har i ugens løb sagt, at hvis OB efter at have fået en til to forstærkninger også ligger nummer ni om et år, så må man skyde på ham.
    Tak
    Syntes det lyder noget forhastet at melde Hyllegaard ude af OB. Jeg tænker helt sikkert at man afventer hvordan ham kommer tilbage efter sin korsbåndsskade.

    Leave a comment:


  • Toke HC
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    OB's nye svenske fodbold-direktør Björn Wesström har i sin første tid i Ådalen brilleret med et for klubben imponerende ordforråd og med talegaver, som vidner om stor erfaring også med at møde medierne.

    Han har sagt, at de mest salgbare i klubben lige nu er Emmanuel Sabbi og Mads Frøkjær, og Wesström har jo fra starten proklameret, at OB skal sælge noget oftere og skele mindre til at skabe klubikoner, der år efter år betræder hjemmebanen i Bolbro.

    Wesström har også antydet, at der vil være spillere, som senest ryger ud af klubben, når deres kontrakter udløber til sommer.
    Det drejer sig om Ryan Johnson Laursen, Jens Jakob Thomasen, Mart Lieder, Mikkel Hyllegaard og Alexander Juel Andersen.

    De er alle udsatte i den ligning, fordi OB ikke før nytår har forlænget med dem og altså været klar til at indgå risikoen for, at de tager andre steder hen. Umiddelbart er det svært at tro på, at Ryan Johnson Laursen, Mart Lieder eller Mikkel Hyllegaard er i Ådalen efter sommer.

    Og et par af dem vil formentlig være væk allerede inden 1. februar, hvis de kan finde en klub - ellers kan de bare sidde den af det sidste halve år. Eller bidrage.

    Cheftræner Andreas Alm slæber tilsyneladende rundt på Ayo Okosun, som under Jakob Michelsen fik en fire-årig kontrakt.

    Her er et skoleeksempel på, hvad et trænerskifte han medføre for en spiller. Okosun blev hentet som den spiller, der bringer ravage i feltet, hvis ellers boldene smides derind med tilstrækkelig hyppighed.

    De dyder har Alm ikke haft brug for. Det vil give god mening at leje Okosun ud allerede nu, hvis Okosun alligevel ikke passer ind i Alms puslespillet.

    Nu faldt der ro på assistenttrænerjobbet. Frank Hjortebjerg fra Nordsjælland var i spil. I stedet blev det en anden tidligere Nordsjælland-mand, Søren Krogh, som i Farum har arbejdet sammen med OB's anden assistent Peter Feher.

    Imens venter omgivelserne på spillerskiftene. Björn Wesström har i ugens løb sagt, at hvis OB efter at have fået en til to forstærkninger også ligger nummer ni om et år, så må man skyde på ham.

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Nogen der vil gengive fra denne?

    https://fyens.dk/artikel/ob-s-fodbol...tor-tydelighed

    Leave a comment:


  • Magge
    replied
    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

    Men dog med en anelse anden baggrund i ny træner, ny strategi og ny sportsdirektør … og så spiller OB stadig pokalbold i foråret ….

    Man skulle bare have meldt denne sæson ud at man ikke satsede på top6 grundet ovenstående men ville give de to nye mulighed for at komme på plads og analysere sig til mangler i klubben på og udenfor banen i forhold til den nye strategi. Måske ikke ambitiøst men forståeligt og man havde haft ro på i forhold til fans og medier ..
    Ligasæsonen er som ventet forfejlet, og ja det havde været gratis for ledelsen at melde ud, at ambitionen var at komme godt fra land med de nye folk og strategi. Så man ligger som man har redt i forhold til den kritik der kommer, fordi man dumstædigt fastholdt sine top 6 ambitioner i bedste komiske Ali stil.
    Man skal huske på, at vi kritiske fans/kunder kritiserer klub/ledelse ud fra de ambitioner/målsætninger klubben selv kommer med og ikke nogle som vi selv stiller op.

    Det kan heldigvis redde æren hvis det ender med pokal succes.

    Leave a comment:


  • Plum
    replied
    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

    Så endnu en sæson føjet til rækken af spildte sæsoner, og endnu engang venter vi til den næste sæson og starter forfra.
    Men dog med en anelse anden baggrund i ny træner, ny strategi og ny sportsdirektør … og så spiller OB stadig pokalbold i foråret ….

    Man skulle bare have meldt denne sæson ud at man ikke satsede på top6 grundet ovenstående men ville give de to nye mulighed for at komme på plads og analysere sig til mangler i klubben på og udenfor banen i forhold til den nye strategi. Måske ikke ambitiøst men forståeligt og man havde haft ro på i forhold til fans og medier ..

    Leave a comment:


  • Magge
    replied
    Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg

    Jeg kunne godt ønske mig en masse gode spillere der væltede gennem omklædningen nede i Ådalen den 01/02, men jeg kan på den anden side også godt se idéen i at analysere på truppen, lade kontrakter løbe ud, og så bygge noget op til næste sæson. Vi når med meget stor sandsynlighed hverken i top-seks eller for alvor i nedrykningsfare, og ét af de store problemer i truppen er manglen på sammenspillethed (hvis det er et ord).

    Hent én-to gode spillere, fortrinsvis en CB og/eller 6er, og så kan vi se på hvad der skal til fra næste sæson. Der er langt flere spillere med kontraktudløb om sommeren end om vinteren, så økonomien kan også spille ind.
    Så endnu en sæson føjet til rækken af spildte sæsoner, og endnu engang venter vi til den næste sæson og starter forfra.

    Leave a comment:


  • tOrnBjerg
    replied
    Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg

    Jeg kunne godt ønske mig en masse gode spillere der væltede gennem omklædningen nede i Ådalen den 01/02, men jeg kan på den anden side også godt se idéen i at analysere på truppen, lade kontrakter løbe ud, og så bygge noget op til næste sæson. Vi når med meget stor sandsynlighed hverken i top-seks eller for alvor i nedrykningsfare, og ét af de store problemer i truppen er manglen på sammenspillethed (hvis det er et ord).

    Hent én-to gode spillere, fortrinsvis en CB og/eller 6er, og så kan vi se på hvad der skal til fra næste sæson. Der er langt flere spillere med kontraktudløb om sommeren end om vinteren, så økonomien kan også spille ind.
    Men man skal ikke have set mange OB kampe før at det tydeligt viser sig at AJA og KL ikke er til start 11. Måske har man pga Østrøm ventet for at se om han kunne udvikle sig nok, men tiden er inde til at bygge en solid akse, og det kræver god solid CFer og en kapabel DD ( måske en ung light udgave).

    Leave a comment:


  • Onkel Riffel
    replied
    Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

    Sådan tolker jeg det, med mindre BW laver en eller anden mærkelig manøvre og underspiller sig selv, så kan jeg ikke se os lave noget nævneværdigt med en sportsdirektør der ikke er nået længere end til analyse af strukturer og kulturen i klubben.
    Jeg kunne godt ønske mig en masse gode spillere der væltede gennem omklædningen nede i Ådalen den 01/02, men jeg kan på den anden side også godt se idéen i at analysere på truppen, lade kontrakter løbe ud, og så bygge noget op til næste sæson. Vi når med meget stor sandsynlighed hverken i top-seks eller for alvor i nedrykningsfare, og ét af de store problemer i truppen er manglen på sammenspillethed (hvis det er et ord).

    Hent én-to gode spillere, fortrinsvis en CB og/eller 6er, og så kan vi se på hvad der skal til fra næste sæson. Der er langt flere spillere med kontraktudløb om sommeren end om vinteren, så økonomien kan også spille ind.

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg

    Det siger han jo faktisk ret direkte i interviewet. Lige nu er vinduet 1. prioritet, fordi det er nu, man har mulighed for at lave justeringer i truppen, og så må noget af det andet vente lidt, hvis det er.
    Præcis. Jeg håber at man kan lave et par korte lejeaftaler til sommer med en mulig købsoption. Og det skulle så helst gerne være fra en noget højere hylde. Jeg vil hade hvis han startede med en dyr og dårlig handel. Så er historien jo allerede skrevet hos mange kritikere inden den går igang.

    Leave a comment:


  • Limefrugten
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

    Jeg tror man underspiller lidt og laver lidt justeringer de sidste dage i Januar. Så kan han bruge de næste 6 måneder på struktur og sine analyser
    Det siger han jo faktisk ret direkte i interviewet. Lige nu er vinduet 1. prioritet, fordi det er nu, man har mulighed for at lave justeringer i truppen, og så må noget af det andet vente lidt, hvis det er.

    Leave a comment:


  • Magge
    replied
    Oprindeligt indsendt af DD84 Se indlæg



    så da Hemmingsen før jul sagde at ob skulle ud og forstærke sig så var det bluf??
    Det kan han jo sagtens have ment, og stadig mene.
    Der er bare stor forskel på hvad han mener forstærker os, og hvad jeg/vi mener.

    Det kan også altid tilpasses. Det kan være der kommer en indkast træner hver anden onsdag, så vil MH sagtens kunne berette om forstærkning.

    Leave a comment:


  • manner
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

    Ja det sagde han. Så det forventer jeg også. Men nok først sidst i vinduet. Jeg syntes han var så tydelig at det ikke kun betød at vi “skulle forstærke os gennem træningen i opstarten”
    Det er jeg fuldstændig enig i .. det er svært at tolke anderledes. Han gav dog ingen garantier, men sagde noget lign. som "vi forsøger at få ting til at ske" i fht. spillere udefra.
    Last edited by manner; 17-01-2022, 06:03.

    Leave a comment:


  • manner
    replied
    Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

    Hvem skulle også have lavet den analyse? BW er lige kommet til og MH har konsekvent holdt fast i at forbedringerne skulle komme på de indre linjer via hårdt arbejde. Det er glædeligt at BW trods alt åbner for det er en mulighed at det er det der skal til. Noget tyder dog på at BW har sat sig for at gøre sit arbejde færdigt med fuld dedikation til jobbet i aik. Han lyder ikke som en mand der har tyvstartet nævneværdigt på jobbet hos os, hvilket også er fuld forståeligt, men lidt ærgerligt for os og vores tålmodighed
    ​​​​​​
    Sagde MH nu ikke at før der rekrutteres udefra skulle der kikkes på om der var/er noget på vej fra akademiet? BW har så i sidste uge kørt videre til først at se på akademi og derefter Fyn, Danmark, Norden, Europa og verden.
    Last edited by manner; 17-01-2022, 06:01.

    Leave a comment:

Working...
X