Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Rygter/Ønsker/Spekulationer Vintervindue 2019/2020

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Drenge jeg får sgu lidt lange løg.
    over den utilfredshed der gemmer sig herinde.
    inden transfer vinduet gik igang var alle utilfredse med ak. Han er væk og LEADER er landet.
    sabbi kommer til sommer. Det er tydeligt at Hobro ikke har ville slippe ham.
    da de er bange for den nedrykning.
    så er der nogen der siger vi skulle være tidligere ude??
    men det kunne vel ikke komme som en overaskelse for Hobro at sabbi var væk solgt inden kl slog 1 feb.
    at de så ikke har kunne finde en anden er vel ikke OB’s skyld.
    vores to ( talenter ) på midten har vel fået deres chance gennem snart 2 år nu.
    men har i mine øjne ikke slået igennem og syntes jeg ikke gode nok til midtbanen.
    så noget at vores tynde øl på midten er også væk.
    bash er solgt til omkring 14 mill hvilket jeg syntes er helt ok.
    for engang skyld får vi penge for vores gode spillere.
    sander s og jabili er hentet ind sidste sommer, for at stå klar når han røg afsted.
    sabbi kommer så til sommer hvilket er høj klasse.
    mener helt sikkert vi er styrket som hold over de sidste 6-8 måneder.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
      Det var da et aktivt vintervindue. Og jeg synes godt om at klubben kom tidligt ud af starthullerne. Det er nok ret sikkert at Bashkim ikke blev erstattet så angrebet bliver dårligere til at begynde med.Og han var vel en kulturbærer, som alene af den grund vil blive savnet.
      Jeg vil ikke fælde dom før efter et par kampe, men jeg tror det er et godkendt vindue som med trænerteamets dygtighed har en chance for top-6.
      Meget enig. Det har været det mest vilde vintervindue. I forhold til top6, der har jeg det, som jeg havde det i december, det bliver 50/50, bare en noget anden trup end i december.

      Umuligt at fælde dom, når man ikke kender Aron og Jørgen irl. Defensivt er vi styrket, offensivt svækket, samlet, det får vi se.

      Havde vi beholdt Eske og hentet Sabbi med det samme, så havde jeg givet topkarakter for vinduet, men de to ting gav ridser i lakken, men alt i alt, ikke dumpet og da i hvert fald super underholdende og spændende vindue.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

        Eller der er lagt lidt i læderet så Hemmingsen kan starte godt ud i sommerens vindue.
        Ville være farligt. Der rykker 3 ud, og kommer man i den forkerte pulje, så bliver det hårdt. EFB mener det alvorligt, så selvom de er bagud nu så har de vel fået et håb. Synderjyske ligeså. Jeg vil nødig skulle spille knald og fald mod Horsens. Uanset at vi i liga kampe burde vinde 7 af 10 gange. Desuden er jeg slet ikke sikker på at Horsens og Efb begge ender 11-14

        Comment


          Oprindeligt indsendt af longway78 Se indlæg
          Drenge jeg får sgu lidt lange løg.
          over den utilfredshed der gemmer sig herinde.
          inden transfer vinduet gik igang var alle utilfredse med ak. Han er væk og LEADER er landet.
          sabbi kommer til sommer. Det er tydeligt at Hobro ikke har ville slippe ham.
          da de er bange for den nedrykning.
          så er der nogen der siger vi skulle være tidligere ude??
          men det kunne vel ikke komme som en overaskelse for Hobro at sabbi var væk solgt inden kl slog 1 feb.
          at de så ikke har kunne finde en anden er vel ikke OB’s skyld.
          vores to ( talenter ) på midten har vel fået deres chance gennem snart 2 år nu.
          men har i mine øjne ikke slået igennem og syntes jeg ikke gode nok til midtbanen.
          så noget at vores tynde øl på midten er også væk.
          bash er solgt til omkring 14 mill hvilket jeg syntes er helt ok.
          for engang skyld får vi penge for vores gode spillere.
          sander s og jabili er hentet ind sidste sommer, for at stå klar når han røg afsted.
          sabbi kommer så til sommer hvilket er høj klasse.
          mener helt sikkert vi er styrket som hold over de sidste 6-8 måneder.
          Husk at vaske de lange løg godt og grundigt så....

          Så utilfredse er folk vel heller ikke herinde? Kunne da være meget værre.
          Man er bare træt af at det ikke lykkedes at få Sabbi med det samme. Men ingen sætter vel spørgsmålstegn ved at JH/MH har gjort hvad de kunne??
          Og så havde mange nok håbet på at man havde forlænget og lejet Eske ud istedet for at sælge ham. Man ønsker det bedste for vores homegrowns

          Lad nu være med at gøre det værre end det er herinde.

          Hvor har du forresten fra at Kadrii skulle være solgt til 14 mill? Lyder meget specifikt

          Comment


            Oprindeligt indsendt af longway78 Se indlæg
            Drenge jeg får sgu lidt lange løg.
            over den utilfredshed der gemmer sig herinde.
            inden transfer vinduet gik igang var alle utilfredse med ak. Han er væk og LEADER er landet.
            sabbi kommer til sommer. Det er tydeligt at Hobro ikke har ville slippe ham.
            da de er bange for den nedrykning.
            så er der nogen der siger vi skulle være tidligere ude??
            men det kunne vel ikke komme som en overaskelse for Hobro at sabbi var væk solgt inden kl slog 1 feb.
            at de så ikke har kunne finde en anden er vel ikke OB’s skyld.
            vores to ( talenter ) på midten har vel fået deres chance gennem snart 2 år nu.
            men har i mine øjne ikke slået igennem og syntes jeg ikke gode nok til midtbanen.
            så noget at vores tynde øl på midten er også væk.
            bash er solgt til omkring 14 mill hvilket jeg syntes er helt ok.
            for engang skyld får vi penge for vores gode spillere.
            sander s og jabili er hentet ind sidste sommer, for at stå klar når han røg afsted.
            sabbi kommer så til sommer hvilket er høj klasse.
            mener helt sikkert vi er styrket som hold over de sidste 6-8 måneder.
            Kigger man på holdet siden udgangen af sidste sæson:

            Bernat blev rykket op for Grytebust, Oliver tog over.
            obbekjær blev rykket op for en afgang til Yao. Ingen har spillet så ..
            Opondo blev hentet ind for Casper Nielsen - svækkelse..
            Teitur blev hentet for Grubbe - ingen har spillet så ..
            Sander blev hentet for Helenius - styrket
            Jebali hentet for Festersen - bum bum .. det kommer nok ..
            Madu for Ludwig .. Ludwig spillede dog et par kampe ..
            AJA for Vacek .. AJA har dog spillet ..

            Kasper er kommet for Leeuwin .. håber min. status quo...
            AJA for AJA .. jeg forstår den stadig ikke ..
            Lieder for Kadrii .. jeg tror det er en svækkelse ..
            Hyllegaard for AK .. syntes jeg er flink her ..
            Aron for Greve .. vi får se ..
            Jørgen skjelvik er nok en styrkelse i defensiven i forhold tingene haltede i efteråret men til gengæld ingen ny for Eskesen ..

            Syntes også at vi mangler at se/høre om Jørgen skal spille back eller centralt og om Sabbi var tænkt som kant foran Ryan eller på top for Baskim ..

            jeg syntes ikke at holdet er væsentligt styrket men der er også rykket lidt rundt på tyngden på holdet så alt efter form og opstilling så .. måske ..
            Last edited by Plum; 01-02-2020, 10:15.
            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

            "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

            Venter man for længe, får man ingenting ...

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

              Kigger man på holdet siden udgangen af sidste sæson:

              Bernat blev rykket op for Grytebust, Oliver tog over.
              obbekjær blev rykket op for en afgang til Yao. Ingen har spillet så ..
              Opondo blev hentet ind for Casper Nielsen - svækkelse..
              Teitur blev hentet for Grubbe - ingen har spillet så ..
              Sander blev hentet for Helenius - styrket
              Jebali hentet for Festersen - bum bum .. det kommer nok ..
              Madu for Ludwig .. Ludwig spillede dog et par kampe ..
              AJA for Vacek .. AJA har dog spillet ..

              Kasper er kommet for Leeuwin .. håber min. status quo...
              AJA for AJA .. jeg forstår den stadig ikke ..
              Lieder for Kadrii .. jeg tror det er en svækkelse ..
              Hyllegaard for AK .. syntes jeg er flik her ..
              Aron for Greve .. vi får se ..
              Jørgen skjelvik er nok en styrkelse idefensiveni forhold tingene haltede i efteråret men til gengæld ingen ny for Eskesen ..

              Syntes også at vi mangler at se/høre om Jørgen skal spille back eller centralt og om Sabbi var tænkt som kant foran Ryan eller på top for Baskim ..

              jeg syntes ikke at holdet er væsentligt styrket men der er også rykket lidt rundt på tyngden på holdet så alt efter form og opstilling så .. måske ..
              Er ret enig, og kampen mod BIF bliver meget afgørende. Da vi er uden for top6 nu, så er det overvejende sandsynligt at vi ender som 7-10 og i værste udgave bliver det grimt. Der er naturligvis også en chance for at vi begynder at score på chancerne og få et forår ala det EFB havde sidste sæson.

              Comment


                Vinduegennemgang med løse vurderinger af omkostninger

                Udgifter

                Aron Thrandarson hentes på fri transfer. Ca 0,5 mill i sign on fee
                Kasper Larsen købes for 3,5 mill. 0,5 mill i sign on fee
                Alexander Juel Andersen købes for 0,25 mill. 0,25 mill i sign on fee
                Mart Lieder købes fri for 0,3 mill. 0,5 i sign on fee
                Mikkel Hyldegaard hentes på fri transfer. 0 i sign on fee
                Jørgen Skjelvik hentes på lejeaftale med købsoption
                Mads Frøkjær forlænger kontrakt. 0,25 i Sign fee
                Christian Vestergaard fra U19. 0 i sign on fee

                Ialt udgifter 6,05 mill

                Indtægter

                Ramon Leeuwin sælges for 3 mill kr
                Bashkim Kadrii sælges 12,5 mill kr
                Anders K Jacobsen ophæver. 0kr
                Julius Eskesen sælges for 0,5 mill kr
                Mathias Greve sælges for 0,5 mill kr
                ”Christian Eriksen uddanelsespenge for 1,95 mill kr”

                Ialt indtægter 18,45 mill kr

                Vurderet overskud 12,40 mill
                Last edited by fmprOB; 01-02-2020, 11:00.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
                  Det var da et aktivt vintervindue. Og jeg synes godt om at klubben kom tidligt ud af starthullerne. Det er nok ret sikkert at Bashkim ikke blev erstattet så angrebet bliver dårligere til at begynde med.Og han var vel en kulturbærer, som alene af den grund vil blive savnet.
                  Jeg vil ikke fælde dom før efter et par kampe, men jeg tror det er et godkendt vindue som med trænerteamets dygtighed har en chance for top-6.
                  Meget enig. Baskim bliver uden tvivl et kæmpe tab, men vi kunne ikke stå i vejen da det store tilbud kom. Han skal være mere end velkommen tilbage når pengepungen er fyldt og han er klar til at vende hjem. Men lige nu er tabet enormt for OB.
                  De andre spillere vi har sendt videre var alle spillere som tydeligvis trængte til luftforandring og det er i mine øjne fint at sige farvel og på gensyn i den situation, samtidig med at truppen får tilført noget ny inspiration og energi. Men ja, der er lige nu meget usikkerhed omkring de nye spilleres niveau. Aron og Jørgen havde jeg aldrig hørt om før de skiftede til OB, men jeg stoler på at trænerteamet og Hemmingsen har styr på, hvad de kan tilføre truppen. Kasper Larsen er jeg overbevist om bliver en kæmpe gevinst i klubben både på kort og lang sigt (kulturbærer). Lieder er en angribertype som jeg virkelig godt kan lide og jeg tror på han kan blive en stærk bomber i samarbejdet med både Sander og Jebali. Men kampen om at komme i top 6 bliver ekstremt hård og tæt. Det bliver afgørende at spillere som Tverskov, Drachmann, JJT, og vores Laursen-wingbacks kan holde sig skadesfri, samt at Lieder både fysisk og teknisk får givet vores angreb den dimension vi har manglet, så hhv Jebali og Sander får endnu mere plads til at trylle så tæt på modstandernes mål som muligt. Og skulle vi misse top 6, så skal vi huske at der er en verden til forskel, om man bliver nummer 7-8 eller nummer 9. Det sidste kan blive virkelig grimt.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                    Vinduegennemgang med løse vurderinger af omkostninger

                    Udgifter

                    Aron Thrandarson købes for 1 mill. Ca 0,5 mill i sign on fee
                    Kasper Larsen købes for 3,5 mill. 0,5 mill i sign on fee
                    Alexander Juel Andersen købes for 0,25 mill. 0,25 mill i sign on fee
                    Mart Lieder købes fri for 0,3 mill. 0,5 i sign on fee
                    Mikkel Hyldegaard hentes på fri transfer. 0 i sign on fee
                    Jørgen Skjelvik hentes på lejeaftale med købsoption
                    Mads Frøkjær forlænger kontrakt. 0,25 i Sign fee
                    Christian Vestergaard fra U19. 0 i sign on fee

                    Ialt udgifter 7,05 mill

                    Indtægter

                    Ramon Leeuwin sælges for 3 mill kr
                    Bashkim Kadrii sælges 12,5 mill kr
                    Anders K Jacobsen ophæver. 0kr
                    Julius Eskesen sælges for 0,5 mill kr
                    Mathias Greve sælges for 0,5 mill kr

                    Ialt indtægter 16,5 mill kr

                    Vurderet overskud 9,45 mill
                    Er ret overbevist om at Aron blev hentet ind på en fri transfer, da hans kontrakt udløb d. 31/12

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

                      Er ret enig, og kampen mod BIF bliver meget afgørende. Da vi er uden for top6 nu, så er det overvejende sandsynligt at vi ender som 7-10 og i værste udgave bliver det grimt. Der er naturligvis også en chance for at vi begynder at score på chancerne og få et forår ala det EFB havde sidste sæson.
                      Er trods alt kun 1 point udenfor top6 så det er tæt, meget tæt men OB’s egen skyld med dumme pointtab i de sidste kampe ..
                      men så meget desto vigtigere at OB styrkede sig bare en smule mere end sine omliggende konkurrenter og der er RFC og AAB måske en smule svækkede ligesom OB mens BIF er helt forrykt .. skal dog ikke overhales af Horsens og Sønderjyske .. specielt Sønderjyske har handlet markant ind ...
                      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                      "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                      Venter man for længe, får man ingenting ...

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af kyhn Se indlæg

                        Er ret overbevist om at Aron blev hentet ind på en fri transfer, da hans kontrakt udløb d. 31/12
                        Var også selv i tvivl. Så retter jeg bare

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                          Er trods alt kun 1 point udenfor top6 så det er tæt, meget tæt men OB’s egen skyld med dumme pointtab i de sidste kampe ..
                          men så meget desto vigtigere at OB styrkede sig bare en smule mere end sine omliggende konkurrenter og der er RFC og AAB måske en smule svækkede ligesom OB mens BIF er helt forrykt .. skal dog ikke overhales af Horsens og Sønderjyske .. specielt Sønderjyske har handlet markant ind ...
                          Og EFB, som godt nok ender 11-14 efter grundpille, men begynder de at vinde så er det ikke sjovt at lande i pulje med dem. Logisk tænker man Horsens, EFB, Sif og Hobro som dem der slås om en overlevelses plads. Men fra Randers og ned kan alle holdene ender i saksen.

                          Comment


                            Nogen der er flinke(igen) og vil gengive eller pm denne?

                            https://fyens.dk/artikel/analyse-ob-...-er-status-quo

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

                              Meget enig. Baskim bliver uden tvivl et kæmpe tab, men vi kunne ikke stå i vejen da det store tilbud kom. Han skal være mere end velkommen tilbage når pengepungen er fyldt og han er klar til at vende hjem. Men lige nu er tabet enormt for OB.
                              De andre spillere vi har sendt videre var alle spillere som tydeligvis trængte til luftforandring og det er i mine øjne fint at sige farvel og på gensyn i den situation, samtidig med at truppen får tilført noget ny inspiration og energi. Men ja, der er lige nu meget usikkerhed omkring de nye spilleres niveau. Aron og Jørgen havde jeg aldrig hørt om før de skiftede til OB, men jeg stoler på at trænerteamet og Hemmingsen har styr på, hvad de kan tilføre truppen. Kasper Larsen er jeg overbevist om bliver en kæmpe gevinst i klubben både på kort og lang sigt (kulturbærer). Lieder er en angribertype som jeg virkelig godt kan lide og jeg tror på han kan blive en stærk bomber i samarbejdet med både Sander og Jebali. Men kampen om at komme i top 6 bliver ekstremt hård og tæt. Det bliver afgørende at spillere som Tverskov, Drachmann, JJT, og vores Laursen-wingbacks kan holde sig skadesfri, samt at Lieder både fysisk og teknisk får givet vores angreb den dimension vi har manglet, så hhv Jebali og Sander får endnu mere plads til at trylle så tæt på modstandernes mål som muligt. Og skulle vi misse top 6, så skal vi huske at der er en verden til forskel, om man bliver nummer 7-8 eller nummer 9. Det sidste kan blive virkelig grimt.
                              Enig i at man skal huske det nok er minimalt, hvor meget det her vindue har betydning for om vi når top 6 eller ej. Vi er 1 point fra målet efter et efterår, hvor vitale spillere har været skadet og gjort det svært for holdet at præsterer op til det potentiale det har. Med et ok program til sidst, så synes jeg det vil være en skuffelse ikke at nå top 6. Synes vores trup er spændende, men det er klart at spillet skal op på et niveau vi så sidste forår. I efteråret så det ikke godt ud og kadrii reddede os flere gange med mål, som vi helt sikkert ikke har spillere i truppen der kan lave. Derfor skal kvaliteten i spillet som hold løftes, så målet kommer qua det gode spil. Det tror jeg på kan lykkedes med det hold vi har, men det kræver selvfølgelig at spillere som ryan og kløve kan spille, tverskov kan spille op til sit normale niveau og jebali kommer i form. Bliver de ting opfyldt, så synes jeg vi burde indhente hold som lyngby, fcn og Randers.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                                Nogen der er flinke(igen) og vil gengive eller pm denne?

                                https://fyens.dk/artikel/analyse-ob-...-er-status-quo
                                • Lieder erstatter Kadrii i start-11'eren ("
                                  Mart Lieder er den afløser, som træneren vil sætte på hver gang som afløser og så må de andre slås om at være anden-angriber")
                                • Leeuwin "faldt af på den" de seneste par måneder - Kasper Larsen har samme topniveau
                                • Aron som erstatning for Casper Nielsen, da hverken Opondo eller Greve har slået igennem
                                • Skjelvik kan spille back og kant, og tilføjelsen af ham tolkes som et farvel til Madu
                                • Alexander Juel er en "solid satsning" (hvad end det betyder)
                                • Hyllegaard uerfaren og uprøvet erstatning for AK, men til gengæld knap så dyr at have gående
                                • Drachmann på vej tilbage fra skade
                                • Alt i alt megen aktivitet, men alt i alt status quo
                                • Chancen for top-6 den samme som før nytår, men havde været større hvis Sabbi også var kommet til allerede nu

                                Comment

                                Working...
                                X