Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Ajax interesseret i Rasmus Falk

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Oblisk
    replied
    Rasmus har i den grad fortjent at komme til en bedre klub og forsætte den gode udvikling han har været i gennem mange år. Det vil blive et kæmpe afsavn for klubben. Teknik, spilforståelse, mod og med OB i hjertet og blodet - Rasmus er i mine øjne allerede en blandt de allerstørste navne i klubben nogensinde.

Leave a comment:

• mhbp
    replied
    Oprindeligt indsendt af bettet Se indlæg
    Syntes det vil være fornuftigt at lade ham smutte denne sommer til Ajax.
    Vi ved det er kun et spørgsmål om tid. Denne sommer eller næste år, faktum er at falkens talent er for stort til OB. Ajax er en klub OB ikke skal eller kan konkurrerer imod. Det er helt sikkert et plus vi ikke sælger til en anden dansk klub, og hvis det bliver Ajax allerede nu er det også et fint signal at sende til kommende talenter der overvejer om karrieren skal gå igennem OB. Modsat hvis vi holder på ham for lang tid, kan det hurtigt få den omvendte effekt.

Forventer +15mio og klausul med ca 15% af et evt videresalg.
    der tror jeg du skyder en del over målet - desværre

umiddelbart vil jeg tro 10, måske 12 hvis det går højt og så en mindre videre salgsklausul

Leave a comment:

• fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af bettet Se indlæg
    Vi ved det er kun et spørgsmål om tid. Denne sommer eller næste år, faktum er at falkens talent er for stort til OB. Ajax er en klub OB ikke skal eller kan konkurrerer imod. Det er helt sikkert et plus vi ikke sælger til en anden dansk klub, og hvis det bliver Ajax allerede nu er det også et fint signal at sende til kommende talenter der overvejer om karrieren skal gå igennem OB. Modsat hvis vi holder på ham for lang tid, kan det hurtigt få den omvendte effekt.

Jeg er helt enig. Jeg tvivler dog stærkt på om vi får 15+ millioner i dagens marked. De 15% i vidresalg lyder realistisk..
    problemet er hvis EL også ryger.. Så bliver vi altså svækket pænt i vores skrøbelige offensiv.. Men mon ikke hvis der kommer 15-20 mill på kontoen at der er råd til at spendere lidt den anden vej...
    det bliver nødvendigt

Leave a comment:

• bettet
    replied

Last edited by bettet; 25-04-2014, 13:52.

Leave a comment:

• mågen
    replied
    Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg
    On a side note, hvad tror I vi kan få for Falk? 7-8 millioner?

Der er ingen tvivl om, at der er lavvande i kassen, hvorfor et salg synes nødvendigt. Jeg tror desværre ikke, at Falk er den eneste der ryger her til sommer. Jeg er ret sikker på, at Emil Larsen også er fortid til sommer, mens Skoubo har udløb, og Abdellaoue ryger tilbage til København idet vi ikke har råd til at købe ham fri. Det lugter lidt af, at vi mangler offensive kræfter, når sæsonen begynder i slutningen af Juli.

Af helt åbenlyse grunde kan vi ikke lægge vores tillid til de unge gutter, der fra sommer indtræder i truppen, eftersom de aldrig har spillet på professionelt niveau. Måske lidt meget at forlange, at vi lige laver en 'Andreas Cornelius' med en af de unge drenge.
    Hvilke åbenlyse grunde?
    http://da.wikipedia.org/wiki/Lukas_Spalvis
    http://da.wikipedia.org/wiki/Andreas_Cornelius

og andre unge angribere, der har overrasket alle og vist de har niveauet og viljen til at slå igennem.

Ser nærmere - af helt åbenlyse grunde - at vi ikke kan hente en milliondyr erstatning ind :-(

Leave a comment:

• mågen
    replied
    enig, vi skal ikke sætte spelmann, azer m.fl. på den kant. Men faktum er at det er sket flere gange her i denne sæson, så selvfølgelig sker det også i 14/15 sæsonen. Desværre.
    Men med 3 kanter, hvoraf to allerede har været omkring landsholdet, Lucas har bevist sig i superligaen og AT som upcoming, så ser jeg det på ingen måde realistisk, at vi henter en erstatning ind for Falken. Netop pga at arvtagerne må forventes at være i truppen - uanset deres erfaring og niveau.

Leave a comment:

• mckellberg
    replied
    On a side note, hvad tror I vi kan få for Falk? 7-8 millioner?

Der er ingen tvivl om, at der er lavvande i kassen, hvorfor et salg synes nødvendigt. Jeg tror desværre ikke, at Falk er den eneste der ryger her til sommer. Jeg er ret sikker på, at Emil Larsen også er fortid til sommer, mens Skoubo har udløb, og Abdellaoue ryger tilbage til København idet vi ikke har råd til at købe ham fri. Det lugter lidt af, at vi mangler offensive kræfter, når sæsonen begynder i slutningen af Juli.

Af helt åbenlyse grunde kan vi ikke lægge vores tillid til de unge gutter, der fra sommer indtræder i truppen, eftersom de aldrig har spillet på professionelt niveau. Måske lidt meget at forlange, at vi lige laver en 'Andreas Cornelius' med en af de unge drenge.

Leave a comment:

• Benediktson
    replied
    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
    kadrii ser jeg helst som angriber og Anders Thomsen, han kommer altså først i 1. holds truppen nu her - syntes det er for meget ansvar at lægge på så ung en spiller, hverken spelmann eller azer bør spille på kanten. Barrett ved vi ikke om han er i truppen til næste sæson - og ja han kan spille kant - men nok i den anden side af hvad falken gør....lucas - må erkende jeg ikke ved hvor han er bedst.
    Men ja vi kan sagtens finde en spiller at sætte ud på den kant, men håber nu godt nok ikke vi skal blive ved med det her skiften rundt - placere folk hvor de tydeligvis ikke er bedst - den går ikke i længden.
    Så vidt jeg ved er Lucas Jensens primære position på højre fløj. Han kan sikkert også spille i venstre side eller i midten i en mere offensiv rolle.

Der er ingen tvivl om, at Falk vil blive savnet, hvis han ryger nu, men JH skal have stor ros for at have være fremsynet og hentet Lucas Jensen fra sommer på en kontrakt helt til 2018. Der er i mine øjne kæmpe potentiale i ham. Han kan selvfølgelig på ingen måde erstatte Falk med det samme, vi vil være nødt til at lægge vores spil om, hvis Falk ryger.

Jeg kan dog godt se, at det giver mening at sælge Falk nu, og det giver også mening for ham at blive solgt. Han har spillet på et højt niveau i foråret, og han er virkelig trådt frem som en, der går forrest. At tænke sig, at han blev kritiseret efter et par kampe i foråret og nogle mente, at hans udvikling var gået i stå...

Leave a comment:

• mhbp
    replied
    Oprindeligt indsendt af mågen Se indlæg
    Vi har allerede erstatningerne på plads:
    Lucas Jensen - http://www.ob.dk/artikel/ob-skriver-...as-jensen.aspx
    Anders Thomasen - http://www.ob.dk/artikel/ob-skriver-...s-thomsen.aspx
    Mathias Greve - http://www.ob.dk/artikel/ob-skriver-...ias-greve.aspx

Dvs selv med Falkens afgang, så har vi 4 fuldblodskanter i Lucas, AT, BK og EL. Oveni har vi muligvis Barrett, MG, Azer og Spelmann, selvom dette nok ikke er deres primære plads (kender dog intet til MG og hvor han er bedst...)

Så nej, der kommer ikke en erstatning for Falken. Disse er allerede i truppen til sommer.
    kadrii ser jeg helst som angriber og Anders Thomsen, han kommer altså først i 1. holds truppen nu her - syntes det er for meget ansvar at lægge på så ung en spiller, hverken spelmann eller azer bør spille på kanten. Barrett ved vi ikke om han er i truppen til næste sæson - og ja han kan spille kant - men nok i den anden side af hvad falken gør....lucas - må erkende jeg ikke ved hvor han er bedst.
    Men ja vi kan sagtens finde en spiller at sætte ud på den kant, men håber nu godt nok ikke vi skal blive ved med det her skiften rundt - placere folk hvor de tydeligvis ikke er bedst - den går ikke i længden.

Leave a comment:

• Kaspernon
    replied
    Et salg af Falk, kunne måske også åbne op for at andre i truppen begynder at tage noget ansvar...

Leave a comment:

• mågen
    replied
    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
    helt enig - jeg følger eriksen fordi han jo er gammel OB'er....men han nåede jo desværre ikke at optræde for 1. holdet - så falken vil nok blive fulgt med lidt større interesse - og ja Ajax lyder som en god næste klub for ham.

Håber vi kan få en go' pris for ham, for der skal findes noget for at erstatte ham.....men kunne vi holde på ham en sæson mere gjorde det mig ikke noget :)
    Vi har allerede erstatningerne på plads:
    Lucas Jensen - http://www.ob.dk/artikel/ob-skriver-...as-jensen.aspx
    Anders Thomasen - http://www.ob.dk/artikel/ob-skriver-...s-thomsen.aspx
    Mathias Greve - http://www.ob.dk/artikel/ob-skriver-...ias-greve.aspx

Dvs selv med Falkens afgang, så har vi 4 fuldblodskanter i Lucas, AT, BK og EL. Oveni har vi muligvis Barrett, MG, Azer og Spelmann, selvom dette nok ikke er deres primære plads (kender dog intet til MG og hvor han er bedst...)

Så nej, der kommer ikke en erstatning for Falken. Disse er allerede i truppen til sommer.

Leave a comment:

• mhbp
    replied
    hvad med ham lucas andersen de har rendende rundt dernede - kunne de ikke sende ham den anden vej? han må da mangle noget spilletid ;)

Leave a comment:

• Benediktson
    replied
    Oprindeligt indsendt af NicolaiN Se indlæg
    Ajax Amsterdam er i følge Stiften interesseret i Rasmus Falk:

http://www.fyens.dk/sport/Ajax-flirt...rtikel/2495189
    Fedt for ham :)
    Ønsker virkelig det bedste for ham.

Så vidt, jeg kan forstå, er Schöne jo måske på vej væk fra Ajax. Falk virker som en god erstatning med masser af udviklingspotentiale.

Leave a comment:

• Kaspernon
    replied
    Han skal vel også prøve noget andet på et tidspunkt, end et dansk bundhold der ikke kommer videre på nogen punkter...

Jeg kunne også godt fristes af Æresdivisionen, fremfor 1. Division i DK...

Leave a comment:

• Prins Henrik
    replied
    Falk har gjort hvad der forventes af ham. Håber også kun det bedste for ham, og som I andre skriver, så er Ajax perfekt for ham - de er gode til at viderudvikle talenter som f.eks. Christian Eriksen :)

Leave a comment:

Working...
X