Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Fejldomme udligner sig over sæsonen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #61
    Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg

    Og det kan også skabe situationer, der er endnu mere kontroversielle. Jeg synes, man skal bruge VAR meget forsigtigt, have klart afgrænsede situationer, ikke til alle mulige småkendelser.
    Men sådan er det vel også: mål, straffe og røde kort. Slut

    Comment


      #62
      Var altid modstander af VAR og synes VAR er lort. Men spørger mig nu faktisk om de danske dommeres niveau ikke er et større lort.
      "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
      - Norbert Elgert -

      Comment


        #63
        Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg

        Men sådan er det vel også: mål, straffe og røde kort. Slut
        Det kan du sige, men det som SU skriver med "klart afgrænsede situationer", synes jeg ikke bliver overholdt. Hvis vi tager det mål der bliver annulleret mellem City & Spurs for nogle uger siden, så bliver målet annulleret for, at den skulle have ramt armen på spilleren der header til bolden, men det er for mig at se overhovedet ikke klart og tydeligt, at det har nogen indflydelse på afslutningen, at bolden snitter hans arm. Det er misbrug af VAR i min verden, for det er ikke en tydelig forseelse, og så er der sikkert nogle der vil sige, at det jo ikke er VARs skyld, men de nye hands-reglers skyld, men det er jo ikke rigtigt, for hvis en keeper går for tidligt på et straffespark og redder det, så bliver den jo ikke gennemset af VAR, det har vi allerede et utal af eksempler på.

        Man kan altså ikke lede efter de mindste forseelser i nogle situationer, og undlade at gøre det i andre situationer, det er en totalt uholdbar praksis. At man går for tidligt på et straffespark er en mindst ligeså stor forseelse, som at en bold snitter en arm på vej i mål.

        Comment


          #64
          Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

          Det kan du sige, men det som SU skriver med "klart afgrænsede situationer", synes jeg ikke bliver overholdt. Hvis vi tager det mål der bliver annulleret mellem City & Spurs for nogle uger siden, så bliver målet annulleret for, at den skulle have ramt armen på spilleren der header til bolden, men det er for mig at se overhovedet ikke klart og tydeligt, at det har nogen indflydelse på afslutningen, at bolden snitter hans arm. Det er misbrug af VAR i min verden, for det er ikke en tydelig forseelse, og så er der sikkert nogle der vil sige, at det jo ikke er VARs skyld, men de nye hands-reglers skyld, men det er jo ikke rigtigt, for hvis en keeper går for tidligt på et straffespark og redder det, så bliver den jo ikke gennemset af VAR, det har vi allerede et utal af eksempler på.

          Man kan altså ikke lede efter de mindste forseelser i nogle situationer, og undlade at gøre det i andre situationer, det er en totalt uholdbar praksis. At man går for tidligt på et straffespark er en mindst ligeså stor forseelse, som at en bold snitter en arm på vej i mål.
          Det er i hvert fald det der bekymrer mig ved udviklingen. Hands reglerne er nu lavet om, hvilket jeg opfatter som en konsekvens af VAR, så nu er de efter min mening blevet helt urimelige, for fortsætligheden ikke længere skal vurderes. Nu så jeg ikke kvinde VM og skimtede kun african nations, men der var også diskussioner hvor brugen af VAR blev kraftigt diskuteret. Hvis man ender med et system, hvor man bare diskuterer tvivlsomme VAR afgørelser, så synes jeg ikke vi har opnået fremskridt, snarere tværtimod.

          Comment


            #65
            Hvad med praksis fra feks NFL og tennis, hvor hver part har X antal challenges?

            Comment


              #66
              Så kan vi vel regne mindst ét point mere til det vi fik stjålet pga kamp/pointafgørende fejldom. Alt i alt harcjedxdet nu ved 7-9 point vi tabte på den måde. Det er helt vildt og koster os plads 3 eller 4.

              "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
              - Norbert Elgert -

              Comment


                #67
                Vil nok mene vi har lidt til gode efter vinterpausen. Det var jo en grotesk julegave FCK fik i aftes.

                Comment


                  #68
                  OB (og de øvrige hold) har i årevis tabt masser af point til FCK og Brøndby på grund af dommerhjælp. Det er ikke forklaringen på, at de er bedre (Brøndby er så ikke mere), men det har over sæsonen stor betydning, at fx FCK trækker så mange straffespark og den slags, fordi dommerne har tendens til at lade sig presse. Jeg tror ikke, at dommerne holder med dem, men de er simpelthen bange for at dømme forkert mod netop de hold, fordi de ved, at fans og medier vil stå i nakken på dem efter kampen, hvis de skulle komme til at dømme til fordel for deres modstander. Så hellere være på den sikre side og dømme det straffe, synes logikken at være. Det samme gør sig sikkert gældende i de andre ligaer og turneringer. VAR er lidt trist, men jeg glæder mig til, at FCK ikke får så meget tvivlsom dommerhjælp længere.
                  OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

                  Comment


                    #69
                    Oprindeligt indsendt af StateTrooper Se indlæg
                    OB (og de øvrige hold) har i årevis tabt masser af point til FCK og Brøndby på grund af dommerhjælp. Det er ikke forklaringen på, at de er bedre (Brøndby er så ikke mere), men det har over sæsonen stor betydning, at fx FCK trækker så mange straffespark og den slags, fordi dommerne har tendens til at lade sig presse. Jeg tror ikke, at dommerne holder med dem, men de er simpelthen bange for at dømme forkert mod netop de hold, fordi de ved, at fans og medier vil stå i nakken på dem efter kampen, hvis de skulle komme til at dømme til fordel for deres modstander. Så hellere være på den sikre side og dømme det straffe, synes logikken at være. Det samme gør sig sikkert gældende i de andre ligaer og turneringer. VAR er lidt trist, men jeg glæder mig til, at FCK ikke får så meget tvivlsom dommerhjælp længere.
                    Var er desværre ingen garanti for fejldomme. Det er der utallige eksempler på fra udlandet.

                    Comment


                      #70
                      Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

                      Var er desværre ingen garanti for fejldomme. Det er der utallige eksempler på fra udlandet.
                      Nej, men det er dog mere sjældent at du ser en VAR fejl i eks. Tyskland hvor det fungere, end du ser fejl i suppen. Igår havde de ikke fået straffe med VAR

                      Comment


                        #71
                        Oprindeligt indsendt af StateTrooper Se indlæg
                        OB (og de øvrige hold) har i årevis tabt masser af point til FCK og Brøndby på grund af dommerhjælp. Det er ikke forklaringen på, at de er bedre (Brøndby er så ikke mere), men det har over sæsonen stor betydning, at fx FCK trækker så mange straffespark og den slags, fordi dommerne har tendens til at lade sig presse. Jeg tror ikke, at dommerne holder med dem, men de er simpelthen bange for at dømme forkert mod netop de hold, fordi de ved, at fans og medier vil stå i nakken på dem efter kampen, hvis de skulle komme til at dømme til fordel for deres modstander. Så hellere være på den sikre side og dømme det straffe, synes logikken at være. Det samme gør sig sikkert gældende i de andre ligaer og turneringer. VAR er lidt trist, men jeg glæder mig til, at FCK ikke får så meget tvivlsom dommerhjælp længere.
                        Tog Onside eller andre det op bagefter?
                        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                        "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                        Venter man for længe, får man ingenting ...

                        Comment


                          #72
                          Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg

                          Det er i hvert fald det der bekymrer mig ved udviklingen. Hands reglerne er nu lavet om, hvilket jeg opfatter som en konsekvens af VAR, så nu er de efter min mening blevet helt urimelige, for fortsætligheden ikke længere skal vurderes. Nu så jeg ikke kvinde VM og skimtede kun african nations, men der var også diskussioner hvor brugen af VAR blev kraftigt diskuteret. Hvis man ender med et system, hvor man bare diskuterer tvivlsomme VAR afgørelser, så synes jeg ikke vi har opnået fremskridt, snarere tværtimod.
                          De nye hands regler er en katastrofe og det får vi snart at se! Der går ikke længe inden vi ser hold der bevidst og oftere sparker bolde efter modstandernes arme i feltet, end direkte efter målet!

                          Comment


                            #73
                            Gad vide hvor mange holds fans der deler jeres synspunkt, miy gæt er langt over 50% af alle hold i verden ...
                            Det der går med en bliver hurtigt glemt, det der går imod bliver hængende :).
                            Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                            Jeg er ikke fan.
                            Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                            Comment


                              #74
                              Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                              Gad vide hvor mange holds fans der deler jeres synspunkt, miy gæt er langt over 50% af alle hold i verden ...
                              Det der går med en bliver hurtigt glemt, det der går imod bliver hængende :).
                              Sandt nok, men når nu du er så “neutral” som du påstår at være, så oplys os venligst om i hvilke kampe i denne sæson vi har fået dommerhjælp, så det har udløst point på samme måde som vi har mistet 7-9 point på klare fejlkemdelser

                              Comment


                                #75
                                Oprindeligt indsendt af Parsum Se indlæg
                                Sandt nok, men når nu du er så “neutral” som du påstår at være, så oplys os venligst om i hvilke kampe i denne sæson vi har fået dommerhjælp, så det har udløst point på samme måde som vi har mistet 7-9 point på klare fejlkemdelser
                                Jeg fører ikke regnskab med det, men husker bare flere situationer i de seneste kampe, siden sidste gang der var debat om om OB bliver snydt ... de er blevet nævnt kort herinde, men forsvinder hurtigt ud i glemslen.

                                For mig at se skal i holde fokus på spillet i har ikke tabt point p.g.a. dommeren, men p.g.a. manglende kvalitet i spillet.

                                Kendelserne går begge veje og ja de vil udligne sig over sæsonen.

                                ... og ja det bliver spændende med VAR næste år :)!
                                Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                                Jeg er ikke fan.
                                Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                                Comment

                                Working...
                                X