Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Fejldomme udligner sig over sæsonen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

    Det kan der ikke være to meninger om.
    Vi er blevet snydt langt ud over det sædvanlige og hvad der er til at ja pyt til.

    Når vi er så stinkende ufarlige og vi stort set ikke rammer målet for tiden og endda ej heller kan score på straffe så gør det ekstra ondt at få annulleret ellers korrekte mål. Havde vi ført 1-0 i går og holdt den hjem så havde betydningen ikke været ret stor.
    Vi skal så bare passe på ikke at lade de to hændelser dække over vores meget tydelige manglende evner både blandt spillerne og pp taktiktavlen.

    Det begyndte allerede at vende for os i slutspillet hvor vi kun vandt over EfB, ja og så den sejr vi fil foræret af Herning/Ikast.

    Vi skal måske være opmærksomme på at JM kan have svært ved at finde værktøjerne når modstanderne efter hans første sæson har luret ham.
    Ja det er pisseirriterende med de fejlkendelser, som jeg synes har været virkelig hårde mod os, husker også et BIF mål som skulle være kendt off-side i foråret. Når det er sagt, må vi også kigge indad, og havde Bashkim scoret på sit straffespark mod FCN, og havde vi skabt noget mere i kampene, kunne meget være anderledes.

    VI har nu spillet 6 hele halvlege uden at score, man kunne også sige 8 halvlege med et mål, det er altså også skandaløst ringe. Vi mangler værktøjerne, også fordi vi mangler spillerne der kan ændre vores udtryk. Fans bliver jo opfattet som idioter af trænere og journalister, men vi har længe udtrykt ønske om mere fysik og vildskab, og visdommen i at have en stærk boksangriber, kan vi se bekræftet i, at superligaen er den liga hvor der scores mest på dødbolde, og vi ser mange topklubber som netop har de der typer på bænken, som kan gå ind og skabe et fysisk pres i boksen mod slutningen. Den del har vi nu manglet i mange år, hvor indkøbene ligner søde skoledrenge der helst ikke vil gøre nogen fortræd. Vi mangler altså noget aggressivitet, noget fysik, som man kan hive op af værktøjskassen, og så er vi vanvittigt ufarlige på dødbolde. JM var en fremgang ift. Kent Nielsen som var 5-6 år bagud, men JM og JH skal altså have kigget lidt på, at man i dagens fodbold, skal have mange værktøjer i kassen, ellers bliver man udmanøvreret taktisk.

    Comment


      #32
      Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

      Det kan der ikke være to meninger om.
      Vi er blevet snydt langt ud over det sædvanlige og hvad der er til at ja pyt til.

      Når vi er så stinkende ufarlige og vi stort set ikke rammer målet for tiden og endda ej heller kan score på straffe så gør det ekstra ondt at få annulleret ellers korrekte mål. Havde vi ført 1-0 i går og holdt den hjem så havde betydningen ikke været ret stor.
      Vi skal så bare passe på ikke at lade de to hændelser dække over vores meget tydelige manglende evner både blandt spillerne og pp taktiktavlen.

      Det begyndte allerede at vende for os i slutspillet hvor vi kun vandt over EfB, ja og så den sejr vi fil foræret af Herning/Ikast.

      Vi skal måske være opmærksomme på at JM kan have svært ved at finde værktøjerne når modstanderne efter hans første sæson har luret ham.
      Selvfølgelig er det vores ansvar at smide chancerne væk, brænde straffe; spille for langsomt osv.. Og JM skal kigge nu hvordan han kan få holdet farliger igen.

      Alligevel vil jeg gerne opdatere over sæsonen hvordan dommerfejl er kampafgørende til vores fordel eller ulempe og kigge om det udligner sig.
      Derfor vil jeg kun tage fejldomme som gav udslag for pounthøsten med høj sabdsynlighed. En fejldom ved stilling 4:0 har ja ingen stor betydning.

      Hidtil har jeg det sådan
      -1 point fra kampen mod FCK hjemme pga FCKs kampafgørende ogfsidemål
      -3 point fra kampen mod Nordsjælland pga vi fik stjålet et mål og en anden straffe allerede i første halvleg
      -2 point mod Ske i går pga af målet vi fik stjålet i 96. minnut ( ud over var det klart rød kort for Lieder i 2.minut)
      At Sabbi slippede fra rødt for sin svinestreg mod Opondo under Hobro-kampen har jeg også som klar fejldom men vil ikke vurdere det som "kampafgørende ned høj sandsynlighed".

      Så hidtil står der 6 point til vores ulempe efter min vurdering hvad koster en tredje plads med kun 2 point bag FCK og FCM. Vi må selvfølgelig kigge på os selv og finde vores gode spil fra sidste sæson igen. Det går ikke om at finde billige undskyldninger for egne fejl. Men det er i hvert fald interessant at kigge på "dommerbetydning" og om det udæigner sig over sæsonen. Og må sige at det er hidtil hård ramt især når man tager i betragtning at sejre giver mest en boost og gør holde stærkere og giver selvtillid.


      Hidtil: vi tabte 6 point pga af dommerfejl. Det må udligner sig så snart som muligt.
      "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
      - Norbert Elgert -

      Comment


        #33
        Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

        Selvfølgelig er det vores ansvar at smide chancerne væk, brænde straffe; spille for langsomt osv.. Og JM skal kigge nu hvordan han kan få holdet farliger igen.

        Alligevel vil jeg gerne opdatere over sæsonen hvordan dommerfejl er kampafgørende til vores fordel eller ulempe og kigge om det udligner sig.
        Derfor vil jeg kun tage fejldomme som gav udslag for pounthøsten med høj sabdsynlighed. En fejldom ved stilling 4:0 har ja ingen stor betydning.

        Hidtil har jeg det sådan
        -1 point fra kampen mod FCK hjemme pga FCKs kampafgørende ogfsidemål
        -3 point fra kampen mod Nordsjælland pga vi fik stjålet et mål og en anden straffe allerede i første halvleg
        -2 point mod Ske i går pga af målet vi fik stjålet i 96. minnut ( ud over var det klart rød kort for Lieder i 2.minut)
        At Sabbi slippede fra rødt for sin svinestreg mod Opondo under Hobro-kampen har jeg også som klar fejldom men vil ikke vurdere det som "kampafgørende ned høj sandsynlighed".

        Så hidtil står der 6 point til vores ulempe efter min vurdering hvad koster en tredje plads med kun 2 point bag FCK og FCM. Vi må selvfølgelig kigge på os selv og finde vores gode spil fra sidste sæson igen. Det går ikke om at finde billige undskyldninger for egne fejl. Men det er i hvert fald interessant at kigge på "dommerbetydning" og om det udæigner sig over sæsonen. Og må sige at det er hidtil hård ramt især når man tager i betragtning at sejre giver mest en boost og gør holde stærkere og giver selvtillid.


        Hidtil: vi tabte 6 point pga af dommerfejl. Det må udligner sig så snart som muligt.
        Det vil så forblive gætteri om vi ville have vundet i Farum hvis vi havde fået målet.

        Har læst et par steder nu at SDJ mener sig snydt for et frispark i forbindelse med vores annullerede scoring, er der nogle som så det eller kan finde et klip som viser det?
        817 ⚪️
        Y.N.W.A ❤️

        Comment


          #34
          Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

          Det vil så forblive gætteri om vi ville have vundet i Farum hvis vi havde fået målet.

          Har læst et par steder nu at SDJ mener sig snydt for et frispark i forbindelse med vores annullerede scoring, er der nogle som så det eller kan finde et klip som viser det?
          Et mål og en straffe vi fik ikke i Farum i første halvleg. For mig er det høj sandsynlighed for en sejr. Men naturligt bliver der også en gætterifaktor. Men synes den er ikke så stor.
          Har ikke set noget i hensigt af frispark. Men vi blev i hvert fald snydt om frispark fra feltkanten i central position tidligere da en Sønderjyskespiller havde hånd på bolden.

          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
          - Norbert Elgert -

          Comment


            #35
            Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
            Et mål og en straffe vi fik ikke i Farum i første halvleg. For mig er det høj sandsynlighed for en sejr. Men naturligt bliver der også en gætterifaktor. Men synes den er ikke så stor.
            Har ikke set noget i hensigt af frispark. Men vi blev i hvert fald snydt om frispark fra feltkanten i central position tidligere da en Sønderjyskespiller havde hånd på bolden.
            Blev Farum ikke også snydt for et straffe?
            817 ⚪️
            Y.N.W.A ❤️

            Comment


              #36
              Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
              Et mål og en straffe vi fik ikke i Farum i første halvleg. For mig er det høj sandsynlighed for en sejr. Men naturligt bliver der også en gætterifaktor. Men synes den er ikke så stor.
              Har ikke set noget i hensigt af frispark. Men vi blev i hvert fald snydt om frispark fra feltkanten i central position tidligere da en Sønderjyskespiller havde hånd på bolden.
              At vi måske blev snydt for et frispark lige ude for feltet havde intet ændret, jo måske havde det givet anledning til endnu mere brok over hvor elendige vi er til dødbolde.
              817 ⚪️
              Y.N.W.A ❤️

              Comment


                #37
                Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                Blev Farum ikke også snydt for et straffe?
                Tjaaaa, selv hvis det annullerede mål talte og vi scorede på det straffespark, så har vi for nylig prøvet at smide en 2-0 føring mod FCN. Nok det pointtab der kostede os bronzen...

                Comment


                  #38
                  Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                  Blev Farum ikke også snydt for et straffe?
                  Måske. Men den var ikke så klar som vores fordi Ramon havde arnen tæt på kroppen. Tror den kunne man have dømt, men har den mere som 50/50 eller 60/40. Vores var 100%.. Desuden skete det som jeg husker det i 2.halvleg og med en føring til pausen og den præstation FCN viste den dag ville jeg have Oddset mange penge på sejr, straffe eller ej.
                  "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                  - Norbert Elgert -

                  Comment


                    #39
                    Oprindeligt indsendt af ErtuÄŸrul Se indlæg

                    Tjaaaa, selv hvis det annullerede mål talte og vi scorede på det straffespark, så har vi for nylig prøvet at smide en 2-0 føring mod FCN. Nok det pointtab der kostede os bronzen...
                    Syntes dommeren og Baskim kan dele skylden i Farum .

                    Det var ikke kun de 2-2 i Farum der kostede os bronze, hvis vi ser bort fra den sejr vi fik foræret af Herning/Ikast så var vi kun i stand til at vinde en af ni kampe, vi kom endda ind i slutspillet med fire point ned til EfB og BIF .
                    Last edited by Magge; 31-08-2019, 10:07.
                    817 ⚪️
                    Y.N.W.A ❤️

                    Comment


                      #40
                      Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                      Måske. Men den var ikke så klar som vores fordi Ramon havde arnen tæt på kroppen. Tror den kunne man have dømt, men har den mere som 50/50 eller 60/40. Vores var 100%.. Desuden skete det som jeg husker det i 2.halvleg og med en føring til pausen og den præstation FCN viste den dag ville jeg have Oddset mange penge på sejr, straffe eller ej.
                      Og du syntes ikke Sønderjyske spilleren havde armen tæt til kroppen i går der hvor du føler bi blev snydt for frispark?
                      817 ⚪️
                      Y.N.W.A ❤️

                      Comment


                        #41
                        Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                        Og du syntes ikke Sønderjyske spilleren havde armen tæt til kroppen i går der hvor du føler bi blev snydt for frispark?
                        Nej, hånden han rørte bolden med var tydeligt foran kroppen som jeg husker det.
                        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                        - Norbert Elgert -

                        Comment


                          #42
                          Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                          Nej, hånden han rørte bolden med var tydeligt foran kroppen som jeg husker det.
                          De kunne sagtens dømmes begge to, men syntes det let kan blive for meget med de situationer, for både Ramon’s og den med Sønderjyske er jo så uforsætlig og tilfældige jeg har det fint med at der ikke pr automatik dømmes for de tilfældigheder.

                          Forresten mener jeg også Ramon havde hænderne foran kroppen men er ik helt sikker.
                          Last edited by Magge; 31-08-2019, 10:14.
                          817 ⚪️
                          Y.N.W.A ❤️

                          Comment


                            #43
                            Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                            De kunne sagtens dømmes begge to, men syntes det let kan blive for meget med de situationer, for både Ramon’s og den med Sønderjyske er jo så uforsætlig og tilfældige jeg har det fint med at der ikke pr automatik dømmes for de tilfældigheder.

                            Forresten mener jeg også Ramon havde hænderne foran kroppen men er ik helt sikker.
                            Håndreglerne bliver vel værre hvert år, der er jeg med. Især når man tager Ramons situation i betragtning. Husker situationen sådan at bolden kommer lidt overraskende over en medspillers hoved til ham, Ramon troede vel at medspillere ville heade den væk hvad ikke lykkedes. Han trækker armen væk til kroppen for ikke at røre bolden med armen men bolden strejfer armen uden at skabe en stor forændring af boldens vej og uden at en modspiller fratages en mulighed at gribe ind. At der kunne faktisk gives straffe er en ret ubegribelig regel for mig.
                            "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                            - Norbert Elgert -

                            Comment


                              #44
                              Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                              Håndreglerne bliver vel værre hvert år, der er jeg med. Især når man tager Ramons situation i betragtning. Husker situationen sådan at bolden kommer lidt overraskende over en medspillers hoved til ham, Ramon troede vel at medspillere ville heade den væk hvad ikke lykkedes. Han trækker armen væk til kroppen for ikke at røre bolden med armen men bolden strejfer armen uden at skabe en stor forændring af boldens vej og uden at en modspiller fratages en mulighed at gribe ind. At der kunne faktisk gives straffe er en ret ubegribelig regel for mig.
                              Et grel tilfælde er den vi så i Man City - Tottenham forleden. Jeg morer mig over det er City der bliver ramt men hold kæft hvor ville jeg blive rasende hvis det var Liverpool eller OB. Hvis sådanne tilfælde skal dømmes så syntes jeg det er gået for langt.
                              817 ⚪️
                              Y.N.W.A ❤️

                              Comment


                                #45
                                Da jeg startede denne tråd, var tanken at tælle de situationer som VAR ville behandle. Der var nogle stykker igår. SE havde hånd på bolden i feltet, den var ikke blevet dømt. Den på kanten af feltet skulle selvfølgelig være dømt, men var ikke kommet igennem VAR tjek. Det røde kort var blevet givet med VAR, ligesom målet selvfølgelig. I Farum er det lidt svært, Men hvis vi skal tage det "eksperterne" sagde under og efter kampen. Så blev vi snydt for et straffe mere, samt et mål. Mens Ramons ikke skulle være dømt. Vores straffe nummer to kommer før deres straffe, og vores "mål" kommer efter deres straffe. Om vi havde vundet ved en 2-0 førring, er rent gæt, men mit er ja, da vi rent faktisk spillede pisse godt i modsætning til 2-2 kampen, hvor jeg ikke syntes niveauet var så højt.

                                Hvis jeg skal prøve at tælle sammen så står den pt 9-2 til vores modstandere, og her har jeg talt Ramons "straffe" med.
                                Mod FCK koster det måske et point
                                Mod BIf ville en 3-1 førring nok have givet 3 eller 1 point
                                Mod FCN tja jeg tror på min 1 point
                                Mod Hobro kan man kun gætte
                                Mod SE havde det givet tre.
                                Så jeg tænker vi pt mangler min. 7 point på den konto, da de kendelser der er gået imod os, er kommet på lorte tidspunkter, og har været meget afgørende.

                                Comment

                                Working...
                                X