Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Fejldomme udligner sig over sæsonen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Fejldomme udligner sig over sæsonen?

    En af de kendte floskler i fodbold. Men er det virkelig sådan, at når sæsonen gøres op, så har alle klubber været lige uheldige?
    Jeg føler tit som OB fan, at vi har været forfulgt af dommerskøn der går imod os. Men jeg skal være ærlig og sige, at når en sæson slutter, så husker man mest de kendelser der gik imod.
    Derfor vil jeg prøve undervejs, at få opdateret kamp for kamp, og alle er selvfølgelig velkommen til at hjælpe til. Jeg prøver at være så neutral som jeg selv kan, selvom det er umådelig svært. Jeg vil kun gå efter de kendelser, der i næste sæson vil blive behandlet af VAR.

    OB-FCK: Her husker jeg i min fuldskab selvfølgelig målet, som jeg og mange andre mener er offside. Men var der ikke et OB straffe og et FCK straffe der heller ikke blev dømt?
    OB-LFC: Her husker jeg ikke nogle kendelser der skulle have været tjekket af VAR
    BIF-OB: Det enste jeg husker her, er det offside mål til 3-1, hvor Kadrii er onside. Men denne kamp blev set i udlandet på dårligt link.
    EFB-OB: Elendig kamp som jeg allerede har glemt, var der noget her?
    OB-RFC: Var der ikke en forkert OB offside kendelse, ellers husker jeg ikke nogle.
    FCN-OB: Et straffe og et mål vi ikke får, et straffe til FCN som også ville blive kigget igennem, her er jeg dog mere i tvivl om dommen.

    Hvis jeg husker korrekt, hvilket jeg helt sikkert ikke gør, så står den 6-2 til vores modstandere i kendelser. FCK, BIF og FCN kampene har så kostet os point, hvilket gør dommene endnu mere trælse. Især når man også tænker på hvordan sidste sæson sluttede. Men hvis flosklen holder, så har vi en masse til gode.
    Glæder mig

    #2
    Enig i din vurdering. I hensigt af Brøndby-kampen ved jeg ikke om det var offside eller onside. Var på stadion og det var svlrtxat bedømme.
    Måske skulle vi også kigge hvad det betyder i hensigt af pointhøst: Det er ja en forskel om sommerferien er kampafgørende eller kommer ved 4:0.
    Det tabte vi 4 point hidtil:
    1 mod FCK
    3 mod Nordsjælland.
    Ingen pointgave fra dommeren til os hidtil.
    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
    - Norbert Elgert -

    Comment


      #3
      Vi er bagud på dommertække, enig.

      Synes dog, at hvis man ser på fortjent eller ikke fortjent efter hvordan kampene har været, så er det også et mindre mirakel at kampene mod EFB og Randers gav 6 point i alt. Derudover så var Brøndby bedre end os, selv om vi var foran sent i kampen.

      Jeg synes ikke 9 point nu, er helt ved siden af dybere retfærdighed. De skulle bare være kommet lidt anderledes.

      Comment


        #4
        Jeg vil lige sige at det der er alt for farvet, selvfølgelig udligner den slags ting sig og så har man som fan tendens til at glemme de ting man har fået med sig.
        Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

        Jeg er ikke fan.
        Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

        Comment


          #5
          Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
          Jeg vil lige sige at det der er alt for farvet, selvfølgelig udligner den slags ting sig og så har man som fan tendens til at glemme de ting man har fået med sig.
          Selvfølgeligt er det lidt farvet og der er den tendens du skriver om. Og mange ting udligner sig på den lange bane men ikke alt. Er overbevist at dommere ofte giver (ubevidst) længere snor til de store klubber med stjerne/landsgoldspillere og der går relativ mange fejldom til deres fordel. Formoder det er en almindelig psykologisk baggrund: når du har det at gøre med "kapaciteter", "mægtige", "markedsleder" så er der en tendens hellere at være enig end uenig med de.
          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
          - Norbert Elgert -

          Comment


            #6
            Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
            Jeg vil lige sige at det der er alt for farvet, selvfølgelig udligner den slags ting sig og så har man som fan tendens til at glemme de ting man har fået med sig.
            Og jeg vil sige, at det må være en af dine totalt udokumenterede påstande på forum.

            Comment


              #7
              Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
              Jeg vil lige sige at det der er alt for farvet, selvfølgelig udligner den slags ting sig og så har man som fan tendens til at glemme de ting man har fået med sig.
              Eller man vil bare trolle og ikke forholde sig objektivt.
              var der mål i går? Ja det var en dommerfejl.

              Comment


                #8
                "Fejldomme udligner sig over sæsonen" eller "held udligner sig over sæsonen", som den også kan lyde, er noget rendyrket sludder. Der er ingen rationel argumentation for, at man ikke skulle have en overvægt af kendelser og held med eller mod sig over 36 fodboldkampe. Det folk formentlig prøver at sige, når de forfalder til at bruge en af ovenstående sætninger, er at der ikke er nogle der bliver systematisk forfordelte eller belønnede af dommerne, hvilket med al sandsynlighed er rigtigt, i dansk fodbold i hvert fald.

                At vi har været uheldige med nogle kendelser på det seneste, kan vi ikke bruge til noget som helst andet end, at det forhåbentligt kan give spillerne endnu mere vilje til at gå ud og revanchere sig, samt at man velsagtens evaluerer f.eks. kampen i går noget mere positivt, end man måske ellers ville have gjort. Der er ikke andet at gøre end at glemme det og komme videre.

                Comment


                  #9
                  Der er et problem i tesen om at det udligner sig over sæsonen. Det er at den ikke tager højde for at selvtillid og momentum betyder enormt meget i fodbold, så fejldomme kan ødelægge en stime eller forværre en krise.

                  ​​​​​​Det er klart at FCK ikke lader sig berøre at sådan noget, men det er mest fordi de har så meget klasse.

                  Comment


                    #10
                    Oprindeligt indsendt af René Se indlæg
                    Der er et problem i tesen om at det udligner sig over sæsonen. Det er at den ikke tager højde for at selvtillid og momentum betyder enormt meget i fodbold, så fejldomme kan ødelægge en stime eller forværre en krise.

                    ​​​​​​Det er klart at FCK ikke lader sig berøre at sådan noget, men det er mest fordi de har så meget klasse.
                    Præcis. Det er det som er så fandens frustrerende. Nu har vi spillet 2 kampe imod efb og randers, hvor vi Ikke har ramt et tilfredsstillende niveau her får vi 6 point. Så spiller vi en god kamp i farum og står med nul point, hvor dommerne spiller en rolle i pointtabet. Det bliver så JM's opgave at huske spillerne på at de altså gjorde hvad der skulle gøres og at de tager de gode ting med, for så skal vi nok hurtigt få en sejr igen. Det er bare ikke ualmindeligt at sådan en oplevelse frustrerer spillerne. En vigtig spiller som Kadrii ligner i hvert fald snart en spiller som trænger til at score. Vi ser alt for lidt til ham og han skal coaches i omdrejninger!!

                    Comment


                      #11
                      Der var vel også omspark til Bashkim Kadrii efterson Nikolaj Larsen forlod linien inden sparket ?

                      Comment


                        #12
                        Nogen ting udligner sig sikkert, men andre ting gør ikke.
                        Som OB fan husker man bedst der hvor vi blev snydt:
                        Her er nogle fakta som tegner et billede. Hvis andre kan komme med lignende billeder fra andre klubber er de velkomne.

                        FCK har aldrig fået et rødt kort mod OB.
                        OB fører rød kort statistikken.
                        FCK skal begå flere frispark før der gives gult end andre
                        Knud Erik Fisker er den eneste som har vist 2 OB spillere ud i samme kamp (i DK)
                        De 2 højst rangerede dommere ville en årrække ikke dømme OB’s kampe. Samme 2 dommere gav færre kort end de andre dommere
                        Miltons “sorte sok”.

                        Listen over dommerfejl i OB’s kampe er alenlang.
                        Mavefornemmelsen er at nogle bestemte klubber mest har “heldet” med sig mod os. Det er FCK, BIF og AGF.

                        Prøv engang at tælle hvis klubbers fans der mest bruger udtrykket “over en hel sæson”, så ved man godt at det går ikke op i sidste ende.

                        Comment


                          #13
                          Oprindeligt indsendt af agermose Se indlæg
                          Nogen ting udligner sig sikkert, men andre ting gør ikke.
                          Som OB fan husker man bedst der hvor vi blev snydt:
                          Her er nogle fakta som tegner et billede. Hvis andre kan komme med lignende billeder fra andre klubber er de velkomne.

                          FCK har aldrig fået et rødt kort mod OB.
                          OB fører rød kort statistikken.
                          FCK skal begå flere frispark før der gives gult end andre
                          Knud Erik Fisker er den eneste som har vist 2 OB spillere ud i samme kamp (i DK)
                          De 2 højst rangerede dommere ville en årrække ikke dømme OB’s kampe. Samme 2 dommere gav færre kort end de andre dommere
                          Miltons “sorte sok”.

                          Listen over dommerfejl i OB’s kampe er alenlang.
                          Mavefornemmelsen er at nogle bestemte klubber mest har “heldet” med sig mod os. Det er FCK, BIF og AGF.

                          Prøv engang at tælle hvis klubbers fans der mest bruger udtrykket “over en hel sæson”, så ved man godt at det går ikke op i sidste ende.
                          Helt enig i dit indlæg.

                          Comment


                            #14
                            OB er blevet groft snydt de senere år. Sådan er dét bare

                            Comment


                              #15
                              Ah, tuder vi ikke lidt rigeligt i den her tråd? Nej, det gik ikke vores vej mod FCN, men at sige vi konsekvent over mange år har dommerne imod os og bliver snydt, er i min optik (og sorry for det) godt nok lidt af en taberattitude.

                              Comment

                              Working...
                              X