Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Fejldomme udligner sig over sæsonen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Medierne spiller også en rolle. De er så københavnerliderlige, at de ikke kan se ud over deres egen næsetip.

    Var FCK eller Brøndby blevet snydt på den måde som OB blev i fredags, så havde det været hovedemne i Onside, Offside, Ekstrabladet, BT osv. Ingen har nævnt det med et ord.

    Lund ikke bare scorer et mål der er marginalt inde- forsvarsspilleren redder den bagerst i målet - med armen! Han står næsten ved bagnettet. Dommeren ser det, liniedommeren ser det - hele stadion ser det -det er en skandale!

    Comment


      #17
      Nu er tråden ikke tænkt som en tude tråd. Jeg syntes bare det ville være interessant at kunne se de nøgne fakta når sæsonen er slut. Ofte husker man ikke halvdelen når vi når til maj, og oftest ikke de ting der går med os i forhold til dommeren. Uanset hvilke faktorer der spiller ind, syntes jeg bare, at det kunne være sjovt at se når sæsonen slutter. Derfor jeg prøver at være objektiv. "eksperterne" mente jo at vi blev snydt for et mål og et straffespark imod FCN. De mente ikke FCN skulle have straffespark. Det har jeg så alligevel givet dem i min udregning.
      Jeg ved fra fan forums, at GF virkelig også føler sig bortdømt, mens AaBs fans derimod selv mener der har været utrolig heldige med dommerkendelser der er gået deres vej.

      Comment


        #18
        Oprindeligt indsendt af ForzaLazio Se indlæg
        Nu er tråden ikke tænkt som en tude tråd. Jeg syntes bare det ville være interessant at kunne se de nøgne fakta når sæsonen er slut. Ofte husker man ikke halvdelen når vi når til maj, og oftest ikke de ting der går med os i forhold til dommeren. Uanset hvilke faktorer der spiller ind, syntes jeg bare, at det kunne være sjovt at se når sæsonen slutter. Derfor jeg prøver at være objektiv. "eksperterne" mente jo at vi blev snydt for et mål og et straffespark imod FCN. De mente ikke FCN skulle have straffespark. Det har jeg så alligevel givet dem i min udregning.
        Jeg ved fra fan forums, at GF virkelig også føler sig bortdømt, mens AaBs fans derimod selv mener der har været utrolig heldige med dommerkendelser der er gået deres vej.
        Var egentlig heller ikke så meget din post, men andre i tråden virker lidt tudeagtige.

        Comment


          #19
          Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
          Jeg vil lige sige at det der er alt for farvet, selvfølgelig udligner den slags ting sig og så har man som fan tendens til at glemme de ting man har fået med sig.
          Det er jo ikke givet at det udligner sig. Heller ikke fordi man skriver at det gør det.

          Der vil naturligvis være en normalfordeling i fejldomme, hvis alt alt holdes konstant. Dvs. F.eks. at tilskuerne ikke har indflydelse på dommerne, at dommerne ikke er særligt ude efter nogle spillere/klubber osv. Jeg skal lade være usagt om det altid er tilfældet, men jeg har en nagende fornemmelse af at de bedste og største hold får lidt ekstra ved havelågen. Om det er rigtigt og om det måske bare skyldes, at de kan lægge et større tryk, der giver flere farlige situationer og potentielle fejldomme ved jeg ikke.

          Men der vil også - selvom dommerne konsistent dømte ens - være sæsoner og klubber, der ligger i halen af en normalfordeling og som enten forfordeles eller får mere end de skal have. Det kan også godt være tilfældet over en hel sæson.

          Comment


            #20
            Oprindeligt indsendt af Tømmeren Se indlæg
            Der var vel også omspark til Bashkim Kadrii efterson Nikolaj Larsen forlod linien inden sparket ?
            Ja, og på den måde bliver det svært. Han skal også have rødt kort for det skub han laver uden for kameraets vinkel. For hvor nidkær skal man være i sin opgørelse?

            Skal man lave sådan en opgørelse som den her - som jeg synes er spændende - skal man nok være lidt klarere i sine parametre inden og huske lidt mere af kampene. Det er ikke det bedste udgangspunkt ikke at kunne huske om der var fejldomme i halvdelen :-)

            Comment


              #21
              Vi har absolut ikke dommertække. Men ex Randers var det jo tydeligt at de kunne stort set losse OB spillerne ned uden det gav noget hvorimod vi bare kiggede mod en Hest fløjtede han.

              Comment


                #22
                I Premier League har Oddsmonkey kigget lidt på straffe til hjemmeholdet: http://stadiavision.co.uk/premier-le...the-decisions/

                Ikke overraskende får 'store' hold flest straffe på hjemmebane, og det er nok en tendens overalt (kunne man gætte på). Fans af de store hold kan jo anføre, at de ofte lægger et tungt tryk på hjemmebane, har stor overvægt i spil og chancer og simpelthen har mange flere situationer i feltet, der kan føre til straffe.

                Jeg synes egentlig ikke, at OB bliver bortdømt. Som alle hold kan vi pege på uretfærdigheder (med to absurde scoringer med bold langt inde over stregen indenfor de seneste år som de klareste eksempler), men hvis man bare ser på kampene i denne sæson, så kunne man også pege på situationer, hvor vi har været heldige med dommeragørelser. Summa sum synes jeg ikke, vi er hårdt ramt af fejldomme - selv om jeg heller ikke køber refleks-retorikken om at alle fejldomme udligner sig over tid. Jeg mener f.eks. at Hobro har mere reelt at beklage sig over på den konto, end vi har.

                Comment


                  #23
                  Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                  I Premier League har Oddsmonkey kigget lidt på straffe til hjemmeholdet: http://stadiavision.co.uk/premier-le...the-decisions/

                  Ikke overraskende får 'store' hold flest straffe på hjemmebane, og det er nok en tendens overalt (kunne man gætte på). Fans af de store hold kan jo anføre, at de ofte lægger et tungt tryk på hjemmebane, har stor overvægt i spil og chancer og simpelthen har mange flere situationer i feltet, der kan føre til straffe.

                  Jeg synes egentlig ikke, at OB bliver bortdømt. Som alle hold kan vi pege på uretfærdigheder (med to absurde scoringer med bold langt inde over stregen indenfor de seneste år som de klareste eksempler), men hvis man bare ser på kampene i denne sæson, så kunne man også pege på situationer, hvor vi har været heldige med dommeragørelser. Summa sum synes jeg ikke, vi er hårdt ramt af fejldomme - selv om jeg heller ikke køber refleks-retorikken om at alle fejldomme udligner sig over tid. Jeg mener f.eks. at Hobro har mere reelt at beklage sig over på den konto, end vi har.
                  Hvor mener du vi har haft dommeren med os? Kan da også godt pege på et manglende straffespark, begået af Rasmus Würtz i Odens, der har skrevet sig ind i historien. Men igen, blot for at se når alt gøres op, om hvad "statestikken" vil sige. Og igen, tænker jeg her kunpå VAR kendelser.

                  Comment


                    #24
                    Så fik vi stjålet 6 point efter 8 runder. Hvis det virkeligt udlignes så må det komme snart. De danske dommere er bare pinligt.
                    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                    - Norbert Elgert -

                    Comment


                      #25
                      Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                      Så fik vi stjålet 6 point efter 8 runder. Hvis det virkeligt udlignes så må det komme snart. De danske dommere er bare pinligt.
                      Nu er det jo ikke sikkert vi havde vundet i Farum hvis der var dømt mål. Men ja vi har godt nok ikke været heldige.

                      Desværre overskygger de kæmpemæssige fejl vores egne elendigheder og de bruges nu som undskyld, for iflg træneren er vi godt kærende pt.
                      817 ⚪️
                      Y.N.W.A ❤️

                      Comment


                        #26
                        Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                        Nu er det jo ikke sikkert vi havde vundet i Farum hvis der var dømt mål. Men ja vi har godt nok ikke været heldige.

                        Desværre overskygger de kæmpemæssige fejl vores egne elendigheder og de bruges nu som undskyld, for iflg træneren er vi godt kærende pt.
                        Har ikke den mindst tvivl at vi havde vundet kampen i Farum hvis dommeren havde ikke stjålet målet. Vi var ja langt bedre end FCN og spillede de fuldstændigt ned især i første halvleg. Og målet ville vel have givet endnu mere sikkerhed.
                        Mod Esbjerg, Randers og Hobro spillede vi dårligere end mod Nordsjælland men ville ikke tale om "elendighed" især i hensigt af FCN-kampen. Når man ville tælle de "stjålne point" med så ville vi ligge på en komfortable tredje plads. Men vi tabte åbenbart en del af den energi og direkthed som gjorde os succesfuldt sidste sæson og det bekymrer mig.
                        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                        - Norbert Elgert -

                        Comment


                          #27
                          Jeg kaster simpelthen bare snart op - jeg goder egentligtninke tude over hvad det har kostet OB og hvor hårdt og uretfærdigt det er og hvad fanden ved jeg - jeg må desværre bare konstatere, med muligvis en grov generalisering, at hele den samlede danske dommerstand, i hvert fald på øverste hylde, simpelthen er faldet uacceptabelt meget i niveau

                          Jeg ser langt fra samtlige ligakampe, men jeg synes jeg hører det samme alle steder fra ...

                          Hold nu kæft jeg savner Claus Bo og Peter Mikkelsen

                          Jaaaaaa, jeg ved godt at CBL ikke dømte vores kampe, men ændrer for fanden ikke på, at han var en fandens god dommer

                          Comment


                            #28
                            Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                            Har ikke den mindst tvivl at vi havde vundet kampen i Farum hvis dommeren havde ikke stjålet målet. Vi var ja langt bedre end FCN og spillede de fuldstændigt ned især i første halvleg. Og målet ville vel have givet endnu mere sikkerhed.
                            Mod Esbjerg, Randers og Hobro spillede vi dårligere end mod Nordsjælland men ville ikke tale om "elendighed" især i hensigt af FCN-kampen. Når man ville tælle de "stjålne point" med så ville vi ligge på en komfortable tredje plads. Men vi tabte åbenbart en del af den energi og direkthed som gjorde os succesfuldt sidste sæson og det bekymrer mig.
                            Okay , jeg er så ikke sikker på vi havde vundet lligevel.
                            Men hvis vi siger at vi ville have vundet hvis vi var kommet foran så kan dommeren jo dele skylden med Kadrii som brændte et horribelt ringe sparket straffe.
                            817 ⚪️
                            Y.N.W.A ❤️

                            Comment


                              #29
                              Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                              Okay , jeg er så ikke sikker på vi havde vundet lligevel.
                              Men hvis vi siger at vi ville have vundet hvis vi var kommet foran så kan dommeren jo dele skylden med Kadrii som brændte et horribelt ringe sparket straffe.
                              Det er bare topfrustrerende at ting, man ikke selv er herre over, skal koste mål. Især når det simpelthen foregår for tit i øjeblikket.

                              Comment


                                #30
                                Oprindeligt indsendt af claudes2 Se indlæg

                                Det er bare topfrustrerende at ting, man ikke selv er herre over, skal koste mål. Især når det simpelthen foregår for tit i øjeblikket.
                                Det kan der ikke være to meninger om.
                                Vi er blevet snydt langt ud over det sædvanlige og hvad der er til at ja pyt til.

                                Når vi er så stinkende ufarlige og vi stort set ikke rammer målet for tiden og endda ej heller kan score på straffe så gør det ekstra ondt at få annulleret ellers korrekte mål. Havde vi ført 1-0 i går og holdt den hjem så havde betydningen ikke været ret stor.
                                Vi skal så bare passe på ikke at lade de to hændelser dække over vores meget tydelige manglende evner både blandt spillerne og pp taktiktavlen.

                                Det begyndte allerede at vende for os i slutspillet hvor vi kun vandt over EfB, ja og så den sejr vi fil foræret af Herning/Ikast.

                                Vi skal måske være opmærksomme på at JM kan have svært ved at finde værktøjerne når modstanderne efter hans første sæson har luret ham.
                                817 ⚪️
                                Y.N.W.A ❤️

                                Comment

                                Working...
                                X