Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Nedtakt: OB - FcK 14-07-09

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Nedtakt: OB - FcK 14-07-09

    Ja, der går nok lang tid før vi igen får så stor en mulighed for at sejre/få point mod FcK... men hvis ikke vi kan, med en 2-0 føring, med stort set kun den halve tid igen, så er det sgu svært at se hvordan det så skal lade sig gøre.
    Stærkt utilfredsstillende at vi ikke får noget med fra kampen i dag. Det må jo bare ikke ske.
    Og det gør det jo ikke bedre at vi egentlig havde fortjent at få noget med. Ganske udmærket indsats, i hvert fald i en god del af kampen. Den er bitter i dag.

    ... men godt at se OC gøre en god figur, det er sgu dejligt. Kløve, skarp i dag, lad os håbe det bliver lidt mere stabilt for hans vedkommende i denne sæson, men i hvert fald en god start. Desværre var der ikke andre der var skarpe i dag, vi havde ellers chancerne til det, men det er jo desværre den klassiske historie.
    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

    #2
    Det var sgu noget af en rutsjebanetur! Super flot 1. halvleg, den flotteste jeg erindrer vi har spillet mod FCK, eller et andet mesterhold, i mange år. Og så står vi med 0 point... Det er fandme røvtur.

    Men hold da fast en 1. halvleg. Det er klart, at vi kommer til at ride på en bølge når vi scorer efter ét minut, men det var virkelig helstøb over hele linjen det vi leverede, og alle arbejdede stenhårdt og spillede men en kæmpe energi, der tydeligvis overrumplede FCK, og fik bl.a. Varela og Papagianopoulos helt på glatis. Jeg magter næsten ikke at tænke på, hvad der kunne være sket, hvis vi ikke havde givet dem det hjørnesparksmål.

    Som kampen skred frem, lignede det så godt nok også, at vi solgte os virkelig dyrt i den første halvleg, og måske brændte en 75-80 minutters luft af, for vi kunne godt nok slet ikke nærme os det energiniveau i 2. halvleg, og vi kommer jo næsten ligeså skrækkeligt ud fra pausen, som vi kom forrygende fra start. Og det førte også bare til flere personlige fejl. Når selv Tverskov begynder at lave sådan nogle vanvidsafleveringer, i stedet for at spille velovervejet og klogt som han plejer, så ved man at vi nok ikke ligefrem er i fysisk overskud.

    Pissehamrende ærgerligt at stå med 0 point, men i det mindste fik vi en kamp, hvor vi viste os frem fra vores bedste side i store dele, og som viste langt mere lovende tendenser end dem AaB f.eks. viste.

    Derudover hopper jeg altså ikke med på den der fortælling om, at det er angriberne der er et problem, på baggrund af dagens kamp. Jeg synes angriberne gør det fremragende da spillet kører, og de er åbenlyst en kæmpe hovedpine for FCK, fordi at de bevæger sig så meget og er farlige både med og uden bold. Ja, Bashkim måtte godt have været skarpere og lavet en pind i dag, men vi skal vel ikke diskutere, hvorvidt han skal starte? Der hvor jeg synes man kan tale om mangler i dag, er i midterforsvareret. Kunne vi finde en bedre spiller end Ludwig og Lunderne, og det må gerne være en spiller der bedre fysisk kan matche angrebstyper som N'Doye, så kan vi lægge endnu et niveau på vores spil. Mister vi tilgengæld Tverskov, synes jeg besætningen dernede begynder at se lidt bekymrende ud.

    Og så mangler vi åbenlyst noget fra bænken. Der er ingen af dem vi sætter ind i dag, som er bare tæt på at kunne bringe noget der kan ændre kampbilledet. Vi får noget ny energi ind ja, men det opvejer ikke det vi mister i fodboldmæssige kvaliteter ved at skifte ud. Lige nu er der for langt et spring niveaumæssigt fra vores bedste 11 til dem der sidder ude på bænken. Men det må vi vel så håbe på, at Svendsen og Opondo kan ændre på.

    Comment


      #3
      Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
      Det var sgu noget af en rutsjebanetur! Super flot 1. halvleg, den flotteste jeg erindrer vi har spillet mod FCK, eller et andet mesterhold, i mange år. Og så står vi med 0 point... Det er fandme røvtur.

      Men hold da fast en 1. halvleg. Det er klart, at vi kommer til at ride på en bølge når vi scorer efter ét minut, men det var virkelig helstøb over hele linjen det vi leverede, og alle arbejdede stenhårdt og spillede men en kæmpe energi, der tydeligvis overrumplede FCK, og fik bl.a. Varela og Papagianopoulos helt på glatis. Jeg magter næsten ikke at tænke på, hvad der kunne være sket, hvis vi ikke havde givet dem det hjørnesparksmål.

      Som kampen skred frem, lignede det så godt nok også, at vi solgte os virkelig dyrt i den første halvleg, og måske brændte en 75-80 minutters luft af, for vi kunne godt nok slet ikke nærme os det energiniveau i 2. halvleg, og vi kommer jo næsten ligeså skrækkeligt ud fra pausen, som vi kom forrygende fra start. Og det førte også bare til flere personlige fejl. Når selv Tverskov begynder at lave sådan nogle vanvidsafleveringer, i stedet for at spille velovervejet og klogt som han plejer, så ved man at vi nok ikke ligefrem er i fysisk overskud.

      Pissehamrende ærgerligt at stå med 0 point, men i det mindste fik vi en kamp, hvor vi viste os frem fra vores bedste side i store dele, og som viste langt mere lovende tendenser end dem AaB f.eks. viste.

      Derudover hopper jeg altså ikke med på den der fortælling om, at det er angriberne der er et problem, på baggrund af dagens kamp. Jeg synes angriberne gør det fremragende da spillet kører, og de er åbenlyst en kæmpe hovedpine for FCK, fordi at de bevæger sig så meget og er farlige både med og uden bold. Ja, Bashkim måtte godt have været skarpere og lavet en pind i dag, men vi skal vel ikke diskutere, hvorvidt han skal starte? Der hvor jeg synes man kan tale om mangler i dag, er i midterforsvareret. Kunne vi finde en bedre spiller end Ludwig og Lunderne, og det må gerne være en spiller der bedre fysisk kan matche angrebstyper som N'Doye, så kan vi lægge endnu et niveau på vores spil. Mister vi tilgengæld Tverskov, synes jeg besætningen dernede begynder at se lidt bekymrende ud.

      Og så mangler vi åbenlyst noget fra bænken. Der er ingen af dem vi sætter ind i dag, som er bare tæt på at kunne bringe noget der kan ændre kampbilledet. Vi får noget ny energi ind ja, men det opvejer ikke det vi mister i fodboldmæssige kvaliteter ved at skifte ud. Lige nu er der for langt et spring niveaumæssigt fra vores bedste 11 til dem der sidder ude på bænken. Men det må vi vel så håbe på, at Svendsen og Opondo kan ændre på.
      Det er heller ikke en fortælling om at angriberne er et problem. Det er en fortælling om at vi generelt ikke var skarpe. Vi skulle selvfølgelig have haft et mål mere, feks. af Kadrii som du trods alt selv skriver. Nej, hvorfor skulle vi dog diskutere om Kadrii skal starte? Der er vel i øvrigt knap nok andre der kunne tage pladsen i stedet, hvis det endelig skulle være.
      Også er jeg enig omkring vores midterforsvar, der manglede også noget skarphed, og det koster også i dag.
      Til-afgange under Alm: 96 - still counting

      Comment


        #4
        Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

        Det er heller ikke en fortælling om at angriberne er et problem. Det er en fortælling om at vi generelt ikke var skarpe. Vi skulle selvfølgelig have haft et mål mere, feks. af Kadrii som du trods alt selv skriver. Nej, hvorfor skulle vi dog diskutere om Kadrii skal starte? Der er vel i øvrigt knap nok andre der kunne tage pladsen i stedet, hvis det endelig skulle være.
        Også er jeg enig omkring vores midterforsvar, der manglede også noget skarphed, og det koster også i dag.
        Tjek kamptråden. Der er mange der skriver, at vi "bare mangler en skarp angriber" eller lignende. Det synes jeg er noget sludder, baseret på dagens kamp, og det er det jeg forholder mig til. Og i og med, at det er Bashkim der har de klart største chancer i dag, af vores to angribere, må det vel være ham der bliver henvist til, når man snakker om angribere der mangler skarphed?

        Comment


          #5
          AK spillede da pisseringe

          Comment


            #6
            Nu bliver Kent Nielsen sur, men vi mangler altså styrke i luftrummet. Kent Nielsen nedprioriterede det fuldstændigt, og det er år siden vi sidste havde bare en spiller, som kunne dominere luftrummet. Superligaen er en af de professionelle ligaer, hvor der scores flest mål på dødbolde, og så vi igen idag, hvor FCK vendte kampen på en dødbold.

            Comment


              #7
              Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

              Tjek kamptråden. Der er mange der skriver, at vi "bare mangler en skarp angriber" eller lignende. Det synes jeg er noget sludder, baseret på dagens kamp, og det er det jeg forholder mig til. Og i og med, at det er Bashkim der har de klart største chancer i dag, af vores to angribere, må det vel være ham der bliver henvist til, når man snakker om angribere der mangler skarphed?
              Nåå, på den måde. Så er jeg med.
              Omvendt kan man vel også sige, AK ikke har nogen afslutninger på mål, men jeg er med på hvad du mener. Jeg er dog ret sikker på at folk hentyder mest til at det er AK som ikke slår til.
              Til-afgange under Alm: 96 - still counting

              Comment


                #8
                Hvis man skal holde sig til det positive, så elsker jeg vores udtryk, når vi spiller som vi gjorde i de første 35 minutter.

                Comment


                  #9
                  Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                  Nu bliver Kent Nielsen sur, men vi mangler altså styrke i luftrummet. Kent Nielsen nedprioriterede det fuldstændigt, og det er år siden vi sidste havde bare en spiller, som kunne dominere luftrummet. Superligaen er en af de professionelle ligaer, hvor der scores flest mål på dødbolde, og så vi igen idag, hvor FCK vendte kampen på en dødbold.
                  Meget meget enig. Én ting er, at det ville gøre os bedre på dødbolde, både offensivt og defensivt, men vi mangler helt basalt også en der kan matche nogle af de der store angribere, som vi skal spille overfor i Superligaen, som f.eks. N'Doye og Onuachu. N'Doye vinder stort set hver eneste bold de hakker langt op på ham i dag, og så bliver det altså for nemt for dem at sætte hurtige angreb op på vores halvdel.

                  Jeg tror i øvrigt ikke, at Kent har tid til at blive sur over den kommentar. Han har vidst rigeligt travlt med at suge al form for oprykningsgejst ud af et totalt blodfattigt SIF-hold.

                  Comment


                    #10
                    Nøj hvor er det skuffende at se en AK, som i teorien har alt at spille for efter signing af SS og Pål rygter, spille med så lavt et bundniveau. Ringe timing, utrolig dårlige første berøringer, samtidig med at man sidder med en fornemmelse af, at han bare ikke tror på sig selv eller noget som helst.

                    Comment


                      #11
                      Der var et pænt langt interview med JH på TV2Fyn her til aften - om kampen og fremtiden - og lidt om kritikken.
                      Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                      OB - engang var vi gode

                      Comment


                        #12
                        Det er så små ting som afgøre tingene i dag. Den vigtigste er klart at vi som sædvanligt slet ikke kan holde Damen. Er du gal den mand er klasse!!
                        noget andet er bare at de får det mål før pausen, som oven på sådan en fremragende halveg er et kæmpe los i kuglerne, imens det sætter fck igang. Vi bliver most fra 2. halvegs start, indtil fck er får det resultat de skal bruge. Her synes jeg lidt at trænerne fejler, ved kun at bringe en udskiftning i det tidsrum. Det er tydeligt for enhver at vi er splittet ad i atomer, bl.a. fordi vores 8'ere går helt ned. Her havde jeg gerne set at man erkendte det her var overlevelse, og så bragte Lund, som ville forsøge at arbejde os til 1 point. I stedet ender vi med først at bringe lidt til sidst, men offensivt har vi bare ikke klassen i bredden, før at vi får Svendsen og måske en makker mere.
                        Vi havde sikkert ikke fået noget herfra alligevel, for fck var klasser bedre i første del af 2. halveg... Desværre nok pba. at de får et mål kort før pausen.

                        Comment


                          #13
                          Oprindeligt indsendt af OBSch Se indlæg
                          Nøj hvor er det skuffende at se en AK, som i teorien har alt at spille for efter signing af SS og Pål rygter, spille med så lavt et bundniveau. Ringe timing, utrolig dårlige første berøringer, samtidig med at man sidder med en fornemmelse af, at han bare ikke tror på sig selv eller noget som helst.
                          Fantastisk første halvleg. Men selv i den gode periode, er der et par spillere som står svagt i billedet AK og Ludwig. Ligeledes er der ikke meget fysik og defensivt arbejde i JJT, det bliver for letbenet. Den her kamp blev til dels tabt bag JHs skrivebord, der er jo intet at skyde med fra bænken, der mangler i angrebet, og på midten. Det er altså muligt at komme i hus med sine indkøb før sæsonstart. SDJ er et godt eksempel. Ny sportsdirektør nu.
                          OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

                          Comment


                            #14
                            Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                            Det var sgu noget af en rutsjebanetur! Super flot 1. halvleg, den flotteste jeg erindrer vi har spillet mod FCK, eller et andet mesterhold, i mange år. Og så står vi med 0 point... Det er fandme røvtur.

                            Men hold da fast en 1. halvleg. Det er klart, at vi kommer til at ride på en bølge når vi scorer efter ét minut, men det var virkelig helstøb over hele linjen det vi leverede, og alle arbejdede stenhårdt og spillede men en kæmpe energi, der tydeligvis overrumplede FCK, og fik bl.a. Varela og Papagianopoulos helt på glatis. Jeg magter næsten ikke at tænke på, hvad der kunne være sket, hvis vi ikke havde givet dem det hjørnesparksmål.

                            Som kampen skred frem, lignede det så godt nok også, at vi solgte os virkelig dyrt i den første halvleg, og måske brændte en 75-80 minutters luft af, for vi kunne godt nok slet ikke nærme os det energiniveau i 2. halvleg, og vi kommer jo næsten ligeså skrækkeligt ud fra pausen, som vi kom forrygende fra start. Og det førte også bare til flere personlige fejl. Når selv Tverskov begynder at lave sådan nogle vanvidsafleveringer, i stedet for at spille velovervejet og klogt som han plejer, så ved man at vi nok ikke ligefrem er i fysisk overskud.

                            Pissehamrende ærgerligt at stå med 0 point, men i det mindste fik vi en kamp, hvor vi viste os frem fra vores bedste side i store dele, og som viste langt mere lovende tendenser end dem AaB f.eks. viste.

                            Derudover hopper jeg altså ikke med på den der fortælling om, at det er angriberne der er et problem, på baggrund af dagens kamp. Jeg synes angriberne gør det fremragende da spillet kører, og de er åbenlyst en kæmpe hovedpine for FCK, fordi at de bevæger sig så meget og er farlige både med og uden bold. Ja, Bashkim måtte godt have været skarpere og lavet en pind i dag, men vi skal vel ikke diskutere, hvorvidt han skal starte? Der hvor jeg synes man kan tale om mangler i dag, er i midterforsvareret. Kunne vi finde en bedre spiller end Ludwig og Lunderne, og det må gerne være en spiller der bedre fysisk kan matche angrebstyper som N'Doye, så kan vi lægge endnu et niveau på vores spil. Mister vi tilgengæld Tverskov, synes jeg besætningen dernede begynder at se lidt bekymrende ud.

                            Og så mangler vi åbenlyst noget fra bænken. Der er ingen af dem vi sætter ind i dag, som er bare tæt på at kunne bringe noget der kan ændre kampbilledet. Vi får noget ny energi ind ja, men det opvejer ikke det vi mister i fodboldmæssige kvaliteter ved at skifte ud. Lige nu er der for langt et spring niveaumæssigt fra vores bedste 11 til dem der sidder ude på bænken. Men det må vi vel så håbe på, at Svendsen og Opondo kan ændre på.
                            Giver dig ret st AK tog mange løb og bevægede sig meget. Men det er bare ikke nok og giver som karakter ikke mere end "flittig". Synes han ødelægger ofte sine gode aktioner selv, startede med en god aktion i en kontra god i den en men spillede den ikke færdigt eller tabte bolden endda på en utrolig dårlig måde.
                            AK mangler desuden desværre hver målscorer-udstråling og kynisme. Det er virkeligt ikke god nok.
                            "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                            - Norbert Elgert -

                            Comment


                              #15
                              Oprindeligt indsendt af OBSch Se indlæg
                              Nøj hvor er det skuffende at se en AK, som i teorien har alt at spille for efter signing af SS og Pål rygter, spille med så lavt et bundniveau. Ringe timing, utrolig dårlige første berøringer, samtidig med at man sidder med en fornemmelse af, at han bare ikke tror på sig selv eller noget som helst.
                              Sikke dog en plat kritik!

                              AK spiller på en meget uvant position som venstre kant i dag, og gør det glimrende situationen taget i betragtning. Han arbejder godt i presset sammen med resten af holdet, da det sad der i første halvleg, og han passede sit arbejde defensivt. Han sætter to glimrende chancer op til Bashkim og Kløve, og han turde at udfordre og true FCKer én mod én.

                              Fair nok, at man ønsker sig noget andet end AK, men bare at svine ham til som automatreaktion er simpelthen til grin, især i en kamp, hvor han spiller en helt ny rolle i størstedelen af kampen, og arbejder hårdt på ligefod med resten af holdet, så længe de havde lunger til det. Dermed ikke sagt, at han spiller nogen perfekt kamp, og ikke kunne have gjort nogle ting bedre, men bare at pege på ham som syndebuk, som sædvanligt, er sgu for latterligt.

                              https://streamable.com/chm5a

                              Comment

                              Working...
                              X